Zarządzenie Nr 39/06

Zarządzenie Nr 39/06

Wójta Gminy Sztabin

z dnia 18 maja 2006r.

 w sprawie ustalenia regulaminu Urzędu Gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

   Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) stosownie do § 15, pkt  2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym (Dz. U. z 2004r., Nr 98, poz. 978) zarządza się, co następuje:

§ 1. Ustala się regulamin Urzędu Gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 3. Traci moc zarządzenie Nr  Wójta Gminy Sztabin z dnia ............  w sprawie ustalenia regulaminu Urzędu Gminy Sztabin na czas wojny.

§ 4. Zarządzenie obowiązuje z dniem podpisania.

Wójt

Tadeusz Drągiewicz

  

Załącznik do

Zarządzenia Nr 39/06

Wójta Gminy Sztabin
z dnia 18 maja 2006r.

 

R E G U L A M I N

Urzędu gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

 

R O Z D Z I A Ł   I

Postanowienia wstępne

§ 1. Regulamin Urzędu Gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, zwany dalej „regulaminem, określa:

           siedzibę urzędu i jego podstawowe funkcje;

           strukturę organizacyjną urzędu;

           zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych;

           zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych;

           ochronę informacji niejawnych;

           organizację działalności kontrolnej w urzędzie;

           przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów;

           zasady planowania pracy w urzędzie;

           zasady wykonywania funkcji kierowniczych w urzędzie;

           zasady podpisywania aktów prawnych, decyzji i pism;

           postanowienia końcowe.

§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

           Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Sztabin;

           wydziałach, działach, referatach - należy przez to rozumieć również komórki organizacyjne Urzędu o innej nazwie i stanowiska samodzielne;

           kierownikach wydziałów, działów, referatów - należy przez to rozumieć również kierowników równorzędnych komórek organizacyjnych, dla których ustalono inny tytuł służbowy; jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Wójta - należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne działające na terenie gminy.

§ 3. Kompetencje Wójta na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny:

           w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny urząd podlega Wójtowi Gminy, który kieruje jego pracą przy pomocy Zastępcy;

           w razie nieobecności Wójta jego funkcje wykonuje Zastępca, a w przypadku nieobecności Zastępcy – upoważniony pracownik;

           zadaniem urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny jest zapewnienie realizacji zadań powierzonych Wójtowi do wykonania zgodnie z przepisami prawnymi i decyzjami wojewody;

           do zadań urzędu należy także prowadzenie spraw należących do Wójta Gminy, jako zwierzchnika jednostek, dla których jest organem założycielskim oraz podległych lub podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

           Wójt, kieruje działalnością urzędu podczas podwyższania gotowości obronnej państwa i w czasie wojny na zasadzie jednoosobowego kierownictwa:

        wydaje dyspozycje mające na celu zapewnienie prawidłowej realizacji zadań przez wszystkie podległe mu jednostki organizacyjne;

        organizuje wykonywanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony przez urząd i nadzorowane jednostki organizacyjne oraz podmioty gospodarcze, dla których jest organem założycielskim, a ponadto przez organizacje społeczne działające na swoim terenie;

        rozpatruje i podejmuje decyzje w sprawach zastrzeżonych do osobistej aprobaty.

§ 4. 1. Zastępca Wójta wykonują wyznaczone przez Wójta Gminy zadania oraz pełni zastępstwo w razie jego nieobecności.

2. Zastępca wykonuje swoje czynności stosownie do ustalonego zakresu działania oraz przyznanych im uprawnień w przedmiocie wydawania decyzji i aprobaty spraw zapewniających sprawne funkcjonowanie urzędu, warunków jego działania, a także organizacji pracy i w tym zakresie nadzoruje działalność wszystkich komórek organizacyjnych.

3. Zastępca Wójta odpowiada ponadto za obsadę kadrową urzędu na czas kryzysu, zagrożenia i wojny.

§ 5. Niezależnie od problemowego podziału pracy, do bezpośredniej aprobaty Wójta - na czas wojny - zastrzega się sprawy w zakresie:

           wykonywania zadań obronnych na administrowanym przez siebie obszarze;

           narodowego systemu reagowania kryzysowego;

           planowania operacyjnego;

           przygotowania i wykorzystywania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa;

           uruchamiania i funkcjonowania stałego dyżuru;

           nakładania i realizacji świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;

           przygotowania i przeprowadzania poboru;

           reklamowania pracowników od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;

           korespondencji i meldunków kierowanych do wojewody;

           sprawowania przez Wójta funkcji Szefa Obrony Cywilnej Gminy, w tym dotyczące ewakuacji, akcji ratunkowych i udzielania pomocy poszkodowanym;

           zatwierdzania organizacji i zasad działania urzędu oraz podległych Wójtowi  zakładów pracy, przedsiębiorstw, instytucji i innych jednostek organizacyjnych podporządkowanych na czas wojny;

           ochrony tajemnicy państwowej i służbowej.

§ 6. Urząd jest aparatem pomocniczym Wójta.

 

R O Z D Z I A Ł   II

Siedziba urzędu i jego podstawowe funkcje

§ 7. Urząd ma swoją siedzibę w Sztabinie przy ul. Augustowskiej 53.

§ 8. W celu zapewnienia warunków do działania Wójta w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny przygotowuje się istniejace obiekty budowlane stanowiące stałą siedzibę Urzędu Gminy w Sztabinie zwane Dotychczasowym Miejscem Pracy /DMP/.

§ 9. Liczba etatów w komórkach organizacyjnych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny pozostaje w wyłącznej kompetencji Wójta.

§ 10. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu ustalą szczegółowy podział wykonywanych czynności wśród pracowników zajmujących stanowiska pracy w podległych sobie komórkach.

R O Z D Z I A Ł   III

Struktura organizacyjna Urzędu

§ 11. 1. Na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa oraz w czasie wojny Urząd przyjmuje nową strukturę organizacyjną.

2. W skład urzędu wchodzą następujące stanowiska i komórki organizacyjne znakowane symbolem:

           Wójt Gminy,

           Zastępca Wójta Gminy - Sekretarz Gminy,

           Skarbnik Gminy,

           Referat Organizacyjno – Administracyjny, którym kieruje Sekretarz Gminy - „O”;

           Referat Księgowo – Budżetowy, którym kieruje Skarbnik Gminy –  „F”

           Referat Obronny i Obrony Cywilnej, którym kieruje Pełnomocnik ds. OIN – „OC”.

3. Pracą urzędu na DMP kieruje Wójt lub jego Zastępca – Sekretarz Gminy.

 

R O Z D Z I A Ł   IV 

Zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych

§ 12. 1. W zakresie spraw ogólno-obronnych:

           realizowanie zadań wynikających z kompetencji Wójta;

           prowadzenie monitoringu sytuacji na administrowanym terenie;

           przygotowywanie sprawozdań i analiz na potrzeby Wójta;

           sprawowanie nadzoru nad działalnością podległych oraz podporządkowanych  jednostek organizacyjnych wg ustaleń prawnych obowiązujących w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;

           przygotowywanie projektów rozporządzeń, zarządzeń, decyzji oraz wytycznych wydawanych poprzez  Wójta;

           podejmowanie działań w zakresie utrzymania porządku publicznego, zapobieganie sytuacjom kryzysowym i uczestniczenie w usuwaniu ich skutków;

           utrzymywanie w stałej aktualności planu obsady personalnej referatu oraz szczegółowego zakresu obowiązków poszczególnych pracowników w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;

           współuczestniczenie w utrzymaniu w stałej aktualności dokumentacji dotyczącej osiągania wyższych stanów gotowości obronnej państwa na terenie gminy;

           wykonywanie zadań wynikających z bieżącej działalności urzędu gminy w  zakresie spraw obronnych i obrony cywilnej wg kompetencji referatów;

           przygotowywanie danych do projektów planów realizacji zadań obronnych w ramach wydatków na obronę i bezpieczeństwo państwa na terenie gminy;

           przygotowywanie oceny sytuacji gospodarczej gminy wraz z wnioskami  wymagającymi decyzji Wójta.

2. W zakresie obrony cywilnej:

           współdziałanie ze Starostwem Powiatowym w Augustowie oraz z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego;

           opracowanie i systematyczne aktualizowanie wszelkiej  dokumentacji zapewniającej realizację zadań zawartych w planie obrony cywilnej gminy.

           W zakresie nadzoru i kierownictwa nad jednostkami, dla których Wójt pełni funkcję organu założycielskiego:

        podejmowanie przedsięwzięć związanych z przekazaniem zadań w zakresie obronności, określanie zasad, trybu i terminów ich wykonania oraz nadzorowanie ich realizacji.

 

R O Z D Z I A Ł   V

Zadania komórek organizacyjnych urzędu.

§ 13. Referat Organizacyjno – Administracyjny w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju, poszerzone o następujące zadania zadania:

           koordynowanie w jednostkach organizacyjnych dla których Wójt pełni funkcję organu założycielskiego oraz wszystkich innych jednostkach działających na terenie gminy bez względu na ich podporządkowanie przedsięwzięć w zakresie realizacji zadań obronnych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;

           organizowanie pośrednictwa pracy w zakresie uzupełniania stanów etatowych jednostek organizacyjnych kontynuujących działalność, pozyskując w miejsce osób przewidzianych do służby w Siłach Zbrojnych i jednostkach przewidzianych do militaryzacji, pracowników  zakładów pracy, których działalność została zawieszona lub uległy rozwiązaniu;

           organizowanie zatrudnienia absolwentów szkół ponadpodstawowych i wyższych oraz specjalistów, jak również opracowywanie w tym zakresie odpowiednich planów rozdziału tych osób;

           prowadzenie spraw z zakresu organizacji i funkcjonowania urzędu, kadrowych, a także planowanie pracy urzędu podczas podwyższania stanów gotowości obronnej państwa i w czasie wojny;

           prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych w urzędzie, podlegających obowiązkowi służby wojskowej oraz spraw związanych ze zwalnianiem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej (reklamowania) żołnierzy rezerwy objętych reklamacją z urzędu i na wniosek;

           być w gotowości do odwołania z urlopów pracowników, wprowadzenia zakazu ich udzielania jak również ograniczenia do niezbędnych potrzeb delegacji służbowych;

           ograniczenie do niezbędnego minimum rozwiązywania umów o pracę;

           prowadzenie polityki informacyjnej Wójta i organizowanie współpracy ze środkami masowego przekazu w celu realizacji przedsięwzięć zapewniających kształtowanie wśród pracowników i obywateli pożądanych postaw i zachowań;

           podawanie do publicznej wiadomości niezbędnych informacji dotyczących  skutków obowiązywania stanu wojennego w sferze praw oraz obowiązków pracowników i obywateli;

           zarządzenie przystąpienia w ustalonych punktach kserowania obwieszczeń, biuletynów, ulotek i innych materiałów propagandowych zgodnie z potrzebami;

           zapewnienie obsługi organizacyjnej kierownictwa urzędu na stanowiskach kierowania;

           branie udziału w przygotowaniu stanowisk kierowania wójta w DMP zgodnie z obowiązującymi planami;

           wydanie zaświadczeń reklamacyjnych dla pracowników – żołnierzy rezerwy podlegających zwolnieniu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie   wojny;

           w razie wprowadzenia przez Prezydenta RP stanu wojennego zarządzenie zawieszenia działalności referatu (jeśli zachodzi taka potrzeba), a pracowników podporządkowanie kierownikowi innej komórki  organizacyjnej;

           zabezpieczenie znajdującej się w urzędzie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i zasobów geodezyjnych;

           przygotowanie materiałów i map tematycznych dot. gleb służących do programowania na czas wojny produkcji rolnej i zwierzęcej;

           prowadzenie spraw ujmowania zagadnień obronnych w planach przestrzennego zagospodarowania terenu;

           prowadzenie spraw dotyczących przygotowania infrastruktury drogownictwa oraz inicjowanie przedsięwzięć w przedmiocie organizacji i zarządzania ruchem drogowym, ustawianiem znaków drogowych, oświetleniem;

           prowadzenie prognoz  zniszczeń infrastruktury dla potrzeb obronności;

           prowadzenie rejestru zniszczeń wojennych;

           zapewnienie nadzoru nad realizacją inwestycji własnych oraz realizowanie zadań zleconych przez wojewodę z uwzględnieniem aspektów obronnych;

           przyjmowanie i ewidencjonowanie informacji otrzymanych od wojewody i  przekazywanie ich wójtowi;

           przyjmowanie i ewidencjonowanie meldunków i sprawozdań kierownictwa   urzędu i przekazywanie ich wojewodzie;

           zbieranie i selekcjonowanie informacji z jednostek podległych
 i podporządkowanych;

           zbieranie informacji od jednostek podległych i podporządkowanych mających wpływ na stan gospodarczo-obronny i bezpieczeństwo  gminy;

           organizowanie współpracy Wójta z wojewodą;

§ 14. Referat Obronny i Obrony Cywilnej w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny realizuje zadania statutowe wynikające z regulaminu urzędu czasu pokoju poszerzone o następujące zadania:

           prowadzenie obsługi prawnej Wójta i komórek organizacyjnych urzędu w zakresie obronności;

           prowadzenie rejestracji zbiorów rozporządzeń, zarządzeń i decyzji dot. spraw obronnych;

           koordynowanie przygotowania i wytwarzania dokumentów dotyczących obronności gminy przez inne komórki organizacyjne urzędu;

           opiniowanie pod względem formalno-prawnym wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących problematyki gospodarczo-obronnej  gminy;

           prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem przejścia na wojenny systemu skupu produktów rolnych;

           współdziałanie z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa Urzędu Wojewódzkiego w rozdzielnictwie zasobów produktów rolnych i pasz znajdujących się w punktach skupu i magazynach na terenie administrowanym przez urząd gminy;

           sporządzanie bilansu wody pitnej i przemysłowej do celów technologicznych, przeciwpożarowych i likwidacji skażeń;

           przygotowanie do wprowadzenia obowiązku dostaw produktów rolnych na rzecz państwa;

           realizowanie zadań związanych z  utrzymaniem, konserwacją, ochroną
i odbudową urządzeń wodnych i systemów melioracyjnych oraz zaopatrzenia w wodę pitną, do gaszenia pożarów i prowadzenia zabiegów specjalnych;

           przygotowanie punktów utylizacji padłej zwierzyny i ich zabezpieczenie;

           ustalenie i uzgodnienie sposobów usuwania i unieszkodliwiania odpadów grożących skażeniem lub zakażeniem i innych odpadów szczególnie szkodliwych dla zdrowia i życia ludzi lub dla środowiska;

           współdziałanie z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa PUW w sprawach związanych z gospodarką gruntami w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;

           sprawowanie w czasie wojny nadzoru nad działalnością jednostek pomocy społecznej na terenie gminy oraz koordynowanie przedsięwzięć w tym zakresie;

           współpracowanie w zakresie ochrony zdrowia z jednostkami służby zdrowia na administrowanym terenie;

           prowadzenie spraw związanych z obowiązkowymi świadczeniami przewozowymi w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;

           realizację przygotowań obronnych w gminie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;

           utrzymywanie obiektów DMP w stałej gotowości techniczno-eksploatacyjnej;

           utrzymywanie w stałej gotowości niezbędnego sprzętu i urządzeń zapewniających funkcjonowanie SK w DMP;

           koordynowanie przedsięwzięć z zakresu obronności realizowanych przez jednostki podległe i podporządkowane;

           określanie zasad, trybu i terminów wykonywania zadań obronnych dla jednostek podległych i podporządkowanych oraz udzielanie im fachowej pomocy w organizowaniu pracy w zakresie powierzonych zadań;

           sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem zadań obronnych przez jednostki podległe i podporządkowane;

           realizowanie zadań  wynikających z planu obrony cywilnej gminy;

           realizowanie zadań wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania urzędu;

           realizowanie zadań wynikających z wykazu przedsięwzięć i procedur
uruchamiania narodowego systemu pogotowia kryzysowego w zakresie gminy;

           organizowanie i koordynowanie realizacji zadań określonych przez wojewodę   w sprawach obrony cywilnej;

           organizowanie przedsięwzięć zmierzających do odtworzenia zniszczonych  elementów obrony cywilnej;

           realizowanie zadań związanych z działaniem systemu wykrywania
i alarmowania ludności;

           organizowanie i realizowanie zadań związanych z zaopatrzeniem sił obrony cywilnej i ludności w sprzęt techniczno-wojskowy, specjalistyczny obrony  cywilnej i środki ochrony indywidualnej;

           wyposażenie stanowiska kierowania w sprzęt obrony cywilnej i łączności;

           planowanie i organizowanie szkolenia obronnego i obrony cywilnej wg skróconych planów szkolenia, zintensyfikowanie szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony;

           postawienie w stan gotowości do działania formacji obrony cywilnej o podstawowym stopniu gotowości;

           sprawowanie nadzoru nad przygotowaniami techniczno-organizacyjnymi do przyjęcia ewakuowanej  ludności;

           utrzymanie stanu stałej gotowości do prowadzenia kontroli i ewidencji napromieniowania ludności;

           nadzorowanie przedsięwzięć mających na celu zabezpieczenie żywności, ujęć wody pitnej, produktów rolno-spożywczych oraz zwierząt i pasz przed skażeniami i zakażeniami;

           zbieranie informacji o zagrożeniach i stanie bezpieczeństwa w gminie;

           współpracowanie z właściwą terytorialnie jednostką Państwowej Straży Pożarnej w zakresie monitoringu i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie  wojny;

           koordynowanie i organizacyjne zapewnienie potrzeb mobilizacyjnych Sił Zbrojnych, współuczestniczenie w opracowywaniu planów w przedmiocie prac związanych z potrzebą ich natychmiastowego uzupełnienia;

           organizowanie i realizacja zadań na rzecz powszechnego obowiązku obrony;

           realizowanie planu świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby Sił Zbrojnych, OC i innych jednostek organizacyjnych;

           utrzymywanie w stałej aktualności dokumentacji akcji kurierskiej;

§ 15. Referat Księgowo – Budżetowy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju, poszerzone o n/w zadania:

           prowadzenie obsługi finansowo-księgowej urzędu w części dotyczącej obronności;

           realizacja zadań związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym stanowisk kierowania podczas podwyższania stanów gotowości obronnej państwa i w czasie wojny;

           współuczestniczenie w zorganizowaniu zbiorowej i indywidualnej ochrony pracowników urzędu przed środkami rażenia;

           zorganizowanie i zaopatrzenie pracowników urzędu w odzież i sprzęt ochronny;

           zorganizowanie i zaopatrzenie sił ratowniczych urzędu w niezbędne odkażalniki i środki ochrony indywidualnej;

           prowadzenie spraw związanych z finansowaniem i sprawowaniem kontroli finansowej oraz realizacji wyodrębnionych zadań obronnych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;

           podejmowanie przedsięwzięć w celu łagodzenia skutków przerwania dostaw materiałów, surowców i artykułów pierwszej potrzeby;

           zawieranie umów cywilnoprawnych z przedsiębiorcami, w stosunku do których wójt pełni funkcję organu założycielskiego, w celu realizacji zadań gospodarczo-obronnych na potrzeby gminy;

           inicjowanie współpracy jednostek produkcyjnych, handlowych oraz  usługowych w zakresie zaspokajania potrzeb bytowych ludności;

           zapewnienie realizacji zadań wynikających z wprowadzenia przez Radę Ministrów reglamentacji towarów i usług dla ludności.

 

ROZDZIAŁ   VI

Ochrona informacji niejawnych

§ 16. 1. Pion ochrony informacji niejawnych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju.

2. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych zajmuje się ochroną informacji niejawnych zgodnie z przepisami ustawy  o ochronie informacji niejawnych, stosownych rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów, Rady Ministrów oraz wytycznymi odpowiednich służb ochrony państwa.

3. Zasady i sposób postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny określa stosowny plan ochrony dokumentów i informacji niejawnych urzędu.

 

ROZDZIAŁ   VII

Organizacja działalności kontrolnej w Urzędzie

§ 17. 1. W warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny organizacja działalności kontrolnej w urzędzie odbywa się na zasadach  określonych w regulaminie na czas pokoju.

2. W zakresie realizacji zadań obronnych zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli wykonywania zadań
obronnych (Dz. U. 04.16.151).

 

R O Z D Z I A Ł   VIII

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów

§ 18. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów odbywa się na zasadach określonych w regulaminie na czas pokoju przy uwzględnieniu przepisów prawa obowiązujących w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.

ROZDZIAŁ   IX

Zasady planowania pracy w urzędzie

§ 19. W warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny zasady planowania pracy w urzędzie określa regulamin na czas pokoju.

ROZDZIAŁ   X

Zasady wykonywania funkcji kierowniczych w Urzędzie

§ 20. Zasady wykonywania funkcji kierowniczych w urzędzie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny określa regulamin na czas pokoju.

ROZDZIAŁ XI

Zasady podpisywania aktów prawnych, decyzji i pism

§ 21. 1.  Do podpisu wójta zastrzeżone są sprawy wymienione w § 3 i 4 regulaminu.

2. W pozostałych sprawach stosuje się odpowiednio przepisy regulaminu na czas pokoju.

ROZDZIAŁ XII

Postanowienia końcowe

§ 22. 1. Regulamin urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny jest aktem normatywnym, który wprowadza Wójt w celu kontynuowania na administrowanym przez siebie obszarze działalności administracyjnej, gospodarczo-obronnej i obrony cywilnej.

2. Działalność urzędu podporządkowana jest nadrzędnemu zadaniu, jakim jest obrona Rzeczypospolitej Polskiej.

3. Czas pracy urzędu w zależności od sytuacji ustalony będzie w odrębnym trybie.

 

Załącznik do

regulaminu Urzędu Gminy

Sztabin na czas zewnętrznego

zagrożenia bezpieczeństwa

państwa i wojny.

 

Struktura

Urzędu Gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

 

Wójt Gminy –

Szef OC Gminy

 

 

Zastępca Wójta

Sekretarz Gminy

 

Skarbnik Gminy

 

                                           

Referat  Organizacyjno - Administracyjny

------------------------

-          ds. org. – kadr.

-          ds. gosp. gruntami

-          ds. budownictwa

-          ds. komunalnych

-          ds. obsługi Rady

-          informatyk UG

 

Referat  Obronny i

Obrony Cywilnej

------------------------

Kierownik referatu:

Pełnomocnik ds OIN

-          dyrektor GOPS

-          kierownik USC

-          ds. inwestycji

-          ds. ochrony  środ.

-          ds. obsługi szkół

-          ds. obsługi szkół

 

Referat  Księgowo - Finansowy

-----------------------

-          ds. pl. budżetu

-          ds. podatków

-          ds. podatków

-          ds. podatków

-          ds. kasowych

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Sztabin

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Hryń

Wprowadzający: Wojciech Hryń

Data wprowadzenia: 2006-06-06

Data modyfikacji: 2006-06-06

Opublikował: Stefan Korycki

Data publikacji: 2006-06-06