Zarządzenie Nr 39/06
Zarządzenie Nr 39/06
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 18 maja 2006r.
w sprawie ustalenia regulaminu Urzędu Gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) stosownie do § 15, pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym (Dz. U. z 2004r., Nr 98, poz. 978) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ustala się regulamin Urzędu Gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Traci moc zarządzenie Nr Wójta Gminy Sztabin z dnia ............ w sprawie ustalenia regulaminu Urzędu Gminy Sztabin na czas wojny.
§ 4. Zarządzenie obowiązuje z dniem podpisania.
Wójt
Tadeusz Drągiewicz
Załącznik do
Zarządzenia Nr 39/06
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 18 maja 2006r.
R E G U L A M I N
Urzędu gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.
R O Z D Z I A Ł I
Postanowienia wstępne
§ 1. Regulamin Urzędu Gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, zwany dalej „regulaminem, określa:
siedzibę urzędu i jego podstawowe funkcje;
strukturę organizacyjną urzędu;
zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych;
zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych;
ochronę informacji niejawnych;
organizację działalności kontrolnej w urzędzie;
przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów;
zasady planowania pracy w urzędzie;
zasady wykonywania funkcji kierowniczych w urzędzie;
zasady podpisywania aktów prawnych, decyzji i pism;
postanowienia końcowe.
§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Sztabin;
wydziałach, działach, referatach - należy przez to rozumieć również komórki organizacyjne Urzędu o innej nazwie i stanowiska samodzielne;
kierownikach wydziałów, działów, referatów - należy przez to rozumieć również kierowników równorzędnych komórek organizacyjnych, dla których ustalono inny tytuł służbowy; jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Wójta - należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne działające na terenie gminy.
§ 3. Kompetencje Wójta na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny:
w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny urząd podlega Wójtowi Gminy, który kieruje jego pracą przy pomocy Zastępcy;
w razie nieobecności Wójta jego funkcje wykonuje Zastępca, a w przypadku nieobecności Zastępcy – upoważniony pracownik;
zadaniem urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny jest zapewnienie realizacji zadań powierzonych Wójtowi do wykonania zgodnie z przepisami prawnymi i decyzjami wojewody;
do zadań urzędu należy także prowadzenie spraw należących do Wójta Gminy, jako zwierzchnika jednostek, dla których jest organem założycielskim oraz podległych lub podporządkowanych jednostek organizacyjnych;
Wójt, kieruje działalnością urzędu podczas podwyższania gotowości obronnej państwa i w czasie wojny na zasadzie jednoosobowego kierownictwa:
wydaje dyspozycje mające na celu zapewnienie prawidłowej realizacji zadań przez wszystkie podległe mu jednostki organizacyjne;
organizuje wykonywanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony przez urząd i nadzorowane jednostki organizacyjne oraz podmioty gospodarcze, dla których jest organem założycielskim, a ponadto przez organizacje społeczne działające na swoim terenie;
rozpatruje i podejmuje decyzje w sprawach zastrzeżonych do osobistej aprobaty.
§ 4. 1. Zastępca Wójta wykonują wyznaczone przez Wójta Gminy zadania oraz pełni zastępstwo w razie jego nieobecności.
2. Zastępca wykonuje swoje czynności stosownie do ustalonego zakresu działania oraz przyznanych im uprawnień w przedmiocie wydawania decyzji i aprobaty spraw zapewniających sprawne funkcjonowanie urzędu, warunków jego działania, a także organizacji pracy i w tym zakresie nadzoruje działalność wszystkich komórek organizacyjnych.
3. Zastępca Wójta odpowiada ponadto za obsadę kadrową urzędu na czas kryzysu, zagrożenia i wojny.
§ 5. Niezależnie od problemowego podziału pracy, do bezpośredniej aprobaty Wójta - na czas wojny - zastrzega się sprawy w zakresie:
wykonywania zadań obronnych na administrowanym przez siebie obszarze;
narodowego systemu reagowania kryzysowego;
planowania operacyjnego;
przygotowania i wykorzystywania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa;
uruchamiania i funkcjonowania stałego dyżuru;
nakładania i realizacji świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;
przygotowania i przeprowadzania poboru;
reklamowania pracowników od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
korespondencji i meldunków kierowanych do wojewody;
sprawowania przez Wójta funkcji Szefa Obrony Cywilnej Gminy, w tym dotyczące ewakuacji, akcji ratunkowych i udzielania pomocy poszkodowanym;
zatwierdzania organizacji i zasad działania urzędu oraz podległych Wójtowi zakładów pracy, przedsiębiorstw, instytucji i innych jednostek organizacyjnych podporządkowanych na czas wojny;
ochrony tajemnicy państwowej i służbowej.
§ 6. Urząd jest aparatem pomocniczym Wójta.
R O Z D Z I A Ł II
Siedziba urzędu i jego podstawowe funkcje
§ 7. Urząd ma swoją siedzibę w Sztabinie przy ul. Augustowskiej 53.
§ 8. W celu zapewnienia warunków do działania Wójta w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny przygotowuje się istniejace obiekty budowlane stanowiące stałą siedzibę Urzędu Gminy w Sztabinie zwane Dotychczasowym Miejscem Pracy /DMP/.
§ 9. Liczba etatów w komórkach organizacyjnych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny pozostaje w wyłącznej kompetencji Wójta.
§ 10. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu ustalą szczegółowy podział wykonywanych czynności wśród pracowników zajmujących stanowiska pracy w podległych sobie komórkach.
R O Z D Z I A Ł III
Struktura organizacyjna Urzędu
§ 11. 1. Na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa oraz w czasie wojny Urząd przyjmuje nową strukturę organizacyjną.
2. W skład urzędu wchodzą następujące stanowiska i komórki organizacyjne znakowane symbolem:
Wójt Gminy,
Zastępca Wójta Gminy - Sekretarz Gminy,
Skarbnik Gminy,
Referat Organizacyjno – Administracyjny, którym kieruje Sekretarz Gminy - „O”;
Referat Księgowo – Budżetowy, którym kieruje Skarbnik Gminy – „F”
Referat Obronny i Obrony Cywilnej, którym kieruje Pełnomocnik ds. OIN – „OC”.
3. Pracą urzędu na DMP kieruje Wójt lub jego Zastępca – Sekretarz Gminy.
R O Z D Z I A Ł IV
Zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych
§ 12. 1. W zakresie spraw ogólno-obronnych:
realizowanie zadań wynikających z kompetencji Wójta;
prowadzenie monitoringu sytuacji na administrowanym terenie;
przygotowywanie sprawozdań i analiz na potrzeby Wójta;
sprawowanie nadzoru nad działalnością podległych oraz podporządkowanych jednostek organizacyjnych wg ustaleń prawnych obowiązujących w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
przygotowywanie projektów rozporządzeń, zarządzeń, decyzji oraz wytycznych wydawanych poprzez Wójta;
podejmowanie działań w zakresie utrzymania porządku publicznego, zapobieganie sytuacjom kryzysowym i uczestniczenie w usuwaniu ich skutków;
utrzymywanie w stałej aktualności planu obsady personalnej referatu oraz szczegółowego zakresu obowiązków poszczególnych pracowników w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
współuczestniczenie w utrzymaniu w stałej aktualności dokumentacji dotyczącej osiągania wyższych stanów gotowości obronnej państwa na terenie gminy;
wykonywanie zadań wynikających z bieżącej działalności urzędu gminy w zakresie spraw obronnych i obrony cywilnej wg kompetencji referatów;
przygotowywanie danych do projektów planów realizacji zadań obronnych w ramach wydatków na obronę i bezpieczeństwo państwa na terenie gminy;
przygotowywanie oceny sytuacji gospodarczej gminy wraz z wnioskami wymagającymi decyzji Wójta.
2. W zakresie obrony cywilnej:
współdziałanie ze Starostwem Powiatowym w Augustowie oraz z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego;
opracowanie i systematyczne aktualizowanie wszelkiej dokumentacji zapewniającej realizację zadań zawartych w planie obrony cywilnej gminy.
W zakresie nadzoru i kierownictwa nad jednostkami, dla których Wójt pełni funkcję organu założycielskiego:
podejmowanie przedsięwzięć związanych z przekazaniem zadań w zakresie obronności, określanie zasad, trybu i terminów ich wykonania oraz nadzorowanie ich realizacji.
R O Z D Z I A Ł V
Zadania komórek organizacyjnych urzędu.
§ 13. Referat Organizacyjno – Administracyjny w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju, poszerzone o następujące zadania zadania:
koordynowanie w jednostkach organizacyjnych dla których Wójt pełni funkcję organu założycielskiego oraz wszystkich innych jednostkach działających na terenie gminy bez względu na ich podporządkowanie przedsięwzięć w zakresie realizacji zadań obronnych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
organizowanie pośrednictwa pracy w zakresie uzupełniania stanów etatowych jednostek organizacyjnych kontynuujących działalność, pozyskując w miejsce osób przewidzianych do służby w Siłach Zbrojnych i jednostkach przewidzianych do militaryzacji, pracowników zakładów pracy, których działalność została zawieszona lub uległy rozwiązaniu;
organizowanie zatrudnienia absolwentów szkół ponadpodstawowych i wyższych oraz specjalistów, jak również opracowywanie w tym zakresie odpowiednich planów rozdziału tych osób;
prowadzenie spraw z zakresu organizacji i funkcjonowania urzędu, kadrowych, a także planowanie pracy urzędu podczas podwyższania stanów gotowości obronnej państwa i w czasie wojny;
prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych w urzędzie, podlegających obowiązkowi służby wojskowej oraz spraw związanych ze zwalnianiem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej (reklamowania) żołnierzy rezerwy objętych reklamacją z urzędu i na wniosek;
być w gotowości do odwołania z urlopów pracowników, wprowadzenia zakazu ich udzielania jak również ograniczenia do niezbędnych potrzeb delegacji służbowych;
ograniczenie do niezbędnego minimum rozwiązywania umów o pracę;
prowadzenie polityki informacyjnej Wójta i organizowanie współpracy ze środkami masowego przekazu w celu realizacji przedsięwzięć zapewniających kształtowanie wśród pracowników i obywateli pożądanych postaw i zachowań;
podawanie do publicznej wiadomości niezbędnych informacji dotyczących skutków obowiązywania stanu wojennego w sferze praw oraz obowiązków pracowników i obywateli;
zarządzenie przystąpienia w ustalonych punktach kserowania obwieszczeń, biuletynów, ulotek i innych materiałów propagandowych zgodnie z potrzebami;
zapewnienie obsługi organizacyjnej kierownictwa urzędu na stanowiskach kierowania;
branie udziału w przygotowaniu stanowisk kierowania wójta w DMP zgodnie z obowiązującymi planami;
wydanie zaświadczeń reklamacyjnych dla pracowników – żołnierzy rezerwy podlegających zwolnieniu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
w razie wprowadzenia przez Prezydenta RP stanu wojennego zarządzenie zawieszenia działalności referatu (jeśli zachodzi taka potrzeba), a pracowników podporządkowanie kierownikowi innej komórki organizacyjnej;
zabezpieczenie znajdującej się w urzędzie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i zasobów geodezyjnych;
przygotowanie materiałów i map tematycznych dot. gleb służących do programowania na czas wojny produkcji rolnej i zwierzęcej;
prowadzenie spraw ujmowania zagadnień obronnych w planach przestrzennego zagospodarowania terenu;
prowadzenie spraw dotyczących przygotowania infrastruktury drogownictwa oraz inicjowanie przedsięwzięć w przedmiocie organizacji i zarządzania ruchem drogowym, ustawianiem znaków drogowych, oświetleniem;
prowadzenie prognoz zniszczeń infrastruktury dla potrzeb obronności;
prowadzenie rejestru zniszczeń wojennych;
zapewnienie nadzoru nad realizacją inwestycji własnych oraz realizowanie zadań zleconych przez wojewodę z uwzględnieniem aspektów obronnych;
przyjmowanie i ewidencjonowanie informacji otrzymanych od wojewody i przekazywanie ich wójtowi;
przyjmowanie i ewidencjonowanie meldunków i sprawozdań kierownictwa urzędu i przekazywanie ich wojewodzie;
zbieranie i selekcjonowanie informacji z jednostek podległych
i podporządkowanych;
zbieranie informacji od jednostek podległych i podporządkowanych mających wpływ na stan gospodarczo-obronny i bezpieczeństwo gminy;
organizowanie współpracy Wójta z wojewodą;
§ 14. Referat Obronny i Obrony Cywilnej w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny realizuje zadania statutowe wynikające z regulaminu urzędu czasu pokoju poszerzone o następujące zadania:
prowadzenie obsługi prawnej Wójta i komórek organizacyjnych urzędu w zakresie obronności;
prowadzenie rejestracji zbiorów rozporządzeń, zarządzeń i decyzji dot. spraw obronnych;
koordynowanie przygotowania i wytwarzania dokumentów dotyczących obronności gminy przez inne komórki organizacyjne urzędu;
opiniowanie pod względem formalno-prawnym wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących problematyki gospodarczo-obronnej gminy;
prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem przejścia na wojenny systemu skupu produktów rolnych;
współdziałanie z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa Urzędu Wojewódzkiego w rozdzielnictwie zasobów produktów rolnych i pasz znajdujących się w punktach skupu i magazynach na terenie administrowanym przez urząd gminy;
sporządzanie bilansu wody pitnej i przemysłowej do celów technologicznych, przeciwpożarowych i likwidacji skażeń;
przygotowanie do wprowadzenia obowiązku dostaw produktów rolnych na rzecz państwa;
realizowanie zadań związanych z utrzymaniem, konserwacją, ochroną
i odbudową urządzeń wodnych i systemów melioracyjnych oraz zaopatrzenia w wodę pitną, do gaszenia pożarów i prowadzenia zabiegów specjalnych;
przygotowanie punktów utylizacji padłej zwierzyny i ich zabezpieczenie;
ustalenie i uzgodnienie sposobów usuwania i unieszkodliwiania odpadów grożących skażeniem lub zakażeniem i innych odpadów szczególnie szkodliwych dla zdrowia i życia ludzi lub dla środowiska;
współdziałanie z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa PUW w sprawach związanych z gospodarką gruntami w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
sprawowanie w czasie wojny nadzoru nad działalnością jednostek pomocy społecznej na terenie gminy oraz koordynowanie przedsięwzięć w tym zakresie;
współpracowanie w zakresie ochrony zdrowia z jednostkami służby zdrowia na administrowanym terenie;
prowadzenie spraw związanych z obowiązkowymi świadczeniami przewozowymi w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
realizację przygotowań obronnych w gminie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
utrzymywanie obiektów DMP w stałej gotowości techniczno-eksploatacyjnej;
utrzymywanie w stałej gotowości niezbędnego sprzętu i urządzeń zapewniających funkcjonowanie SK w DMP;
koordynowanie przedsięwzięć z zakresu obronności realizowanych przez jednostki podległe i podporządkowane;
określanie zasad, trybu i terminów wykonywania zadań obronnych dla jednostek podległych i podporządkowanych oraz udzielanie im fachowej pomocy w organizowaniu pracy w zakresie powierzonych zadań;
sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem zadań obronnych przez jednostki podległe i podporządkowane;
realizowanie zadań wynikających z planu obrony cywilnej gminy;
realizowanie zadań wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania urzędu;
realizowanie zadań wynikających z wykazu przedsięwzięć i procedur
uruchamiania narodowego systemu pogotowia kryzysowego w zakresie gminy;
organizowanie i koordynowanie realizacji zadań określonych przez wojewodę w sprawach obrony cywilnej;
organizowanie przedsięwzięć zmierzających do odtworzenia zniszczonych elementów obrony cywilnej;
realizowanie zadań związanych z działaniem systemu wykrywania
i alarmowania ludności;
organizowanie i realizowanie zadań związanych z zaopatrzeniem sił obrony cywilnej i ludności w sprzęt techniczno-wojskowy, specjalistyczny obrony cywilnej i środki ochrony indywidualnej;
wyposażenie stanowiska kierowania w sprzęt obrony cywilnej i łączności;
planowanie i organizowanie szkolenia obronnego i obrony cywilnej wg skróconych planów szkolenia, zintensyfikowanie szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony;
postawienie w stan gotowości do działania formacji obrony cywilnej o podstawowym stopniu gotowości;
sprawowanie nadzoru nad przygotowaniami techniczno-organizacyjnymi do przyjęcia ewakuowanej ludności;
utrzymanie stanu stałej gotowości do prowadzenia kontroli i ewidencji napromieniowania ludności;
nadzorowanie przedsięwzięć mających na celu zabezpieczenie żywności, ujęć wody pitnej, produktów rolno-spożywczych oraz zwierząt i pasz przed skażeniami i zakażeniami;
zbieranie informacji o zagrożeniach i stanie bezpieczeństwa w gminie;
współpracowanie z właściwą terytorialnie jednostką Państwowej Straży Pożarnej w zakresie monitoringu i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
koordynowanie i organizacyjne zapewnienie potrzeb mobilizacyjnych Sił Zbrojnych, współuczestniczenie w opracowywaniu planów w przedmiocie prac związanych z potrzebą ich natychmiastowego uzupełnienia;
organizowanie i realizacja zadań na rzecz powszechnego obowiązku obrony;
realizowanie planu świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby Sił Zbrojnych, OC i innych jednostek organizacyjnych;
utrzymywanie w stałej aktualności dokumentacji akcji kurierskiej;
§ 15. Referat Księgowo – Budżetowy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju, poszerzone o n/w zadania:
prowadzenie obsługi finansowo-księgowej urzędu w części dotyczącej obronności;
realizacja zadań związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym stanowisk kierowania podczas podwyższania stanów gotowości obronnej państwa i w czasie wojny;
współuczestniczenie w zorganizowaniu zbiorowej i indywidualnej ochrony pracowników urzędu przed środkami rażenia;
zorganizowanie i zaopatrzenie pracowników urzędu w odzież i sprzęt ochronny;
zorganizowanie i zaopatrzenie sił ratowniczych urzędu w niezbędne odkażalniki i środki ochrony indywidualnej;
prowadzenie spraw związanych z finansowaniem i sprawowaniem kontroli finansowej oraz realizacji wyodrębnionych zadań obronnych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
podejmowanie przedsięwzięć w celu łagodzenia skutków przerwania dostaw materiałów, surowców i artykułów pierwszej potrzeby;
zawieranie umów cywilnoprawnych z przedsiębiorcami, w stosunku do których wójt pełni funkcję organu założycielskiego, w celu realizacji zadań gospodarczo-obronnych na potrzeby gminy;
inicjowanie współpracy jednostek produkcyjnych, handlowych oraz usługowych w zakresie zaspokajania potrzeb bytowych ludności;
zapewnienie realizacji zadań wynikających z wprowadzenia przez Radę Ministrów reglamentacji towarów i usług dla ludności.
ROZDZIAŁ VI
Ochrona informacji niejawnych
§ 16. 1. Pion ochrony informacji niejawnych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju.
2. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych zajmuje się ochroną informacji niejawnych zgodnie z przepisami ustawy o ochronie informacji niejawnych, stosownych rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów, Rady Ministrów oraz wytycznymi odpowiednich służb ochrony państwa.
3. Zasady i sposób postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny określa stosowny plan ochrony dokumentów i informacji niejawnych urzędu.
ROZDZIAŁ VII
Organizacja działalności kontrolnej w Urzędzie
§ 17. 1. W warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny organizacja działalności kontrolnej w urzędzie odbywa się na zasadach określonych w regulaminie na czas pokoju.
2. W zakresie realizacji zadań obronnych zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli wykonywania zadań
obronnych (Dz. U. 04.16.151).
R O Z D Z I A Ł VIII
Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów
§ 18. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów odbywa się na zasadach określonych w regulaminie na czas pokoju przy uwzględnieniu przepisów prawa obowiązujących w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
ROZDZIAŁ IX
Zasady planowania pracy w urzędzie
§ 19. W warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny zasady planowania pracy w urzędzie określa regulamin na czas pokoju.
ROZDZIAŁ X
Zasady wykonywania funkcji kierowniczych w Urzędzie
§ 20. Zasady wykonywania funkcji kierowniczych w urzędzie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny określa regulamin na czas pokoju.
ROZDZIAŁ XI
Zasady podpisywania aktów prawnych, decyzji i pism
§ 21. 1. Do podpisu wójta zastrzeżone są sprawy wymienione w § 3 i 4 regulaminu.
2. W pozostałych sprawach stosuje się odpowiednio przepisy regulaminu na czas pokoju.
ROZDZIAŁ XII
Postanowienia końcowe
§ 22. 1. Regulamin urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny jest aktem normatywnym, który wprowadza Wójt w celu kontynuowania na administrowanym przez siebie obszarze działalności administracyjnej, gospodarczo-obronnej i obrony cywilnej.
2. Działalność urzędu podporządkowana jest nadrzędnemu zadaniu, jakim jest obrona Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Czas pracy urzędu w zależności od sytuacji ustalony będzie w odrębnym trybie.
Załącznik do
regulaminu Urzędu Gminy
Sztabin na czas zewnętrznego
zagrożenia bezpieczeństwa
państwa i wojny.
Struktura
Urzędu Gminy w Sztabinie na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.
Wójt Gminy – Szef OC Gminy |
Zastępca Wójta Sekretarz Gminy |
|
Skarbnik Gminy |
Referat Organizacyjno - Administracyjny ------------------------ - ds. org. – kadr. - ds. gosp. gruntami - ds. budownictwa - ds. komunalnych - ds. obsługi Rady - informatyk UG |
|
Referat Obronny i Obrony Cywilnej ------------------------ Kierownik referatu: Pełnomocnik ds OIN - dyrektor GOPS - kierownik USC - ds. inwestycji - ds. ochrony środ. - ds. obsługi szkół - ds. obsługi szkół |
|
Referat Księgowo - Finansowy ----------------------- - ds. pl. budżetu - ds. podatków - ds. podatków - ds. podatków - ds. kasowych |
Metryka strony