Zarządzenie Nr 84/06
Zarządzenie Nr 84/06
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 13 września 2006r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Sztabin
Na podstawie art. 33, ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z 2002r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r., Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) zarządzam, co nastepuje:
§ 1. Nadaję Regulamin Organizacyjny Urzędowi Gminy Sztabin, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Traci moc Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Sztabin, stanowiący załącznik do zarządzenia Nr 80/05 Wójta Gminy Sztabin z dnia 10 sierpnia 2005r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Sztabin.
§ 3. Zobowiązuję Sekretarza Gminy Sztabin do wdrożenia postanowień niniejszego zarządzenia.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
Tadeusz Drągiewicz
Załącznik do
Zarządzenia Nr 84/06
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 13 września 2006 roku
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY SZTABIN
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Sztabin, zwany dalej Regulaminem, określa:
zakres działania i zadania Urzędu Gminy Sztabin, zwanego dalej Urzędem;
organizację Urzędu;
zasady funkcjonowania Urzędu;
zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych stanowisk pracy w Urzędzie.
§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Sztabin;
Radzie, Wójcie – należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Sztabin i Wójta Gminy Sztabin.
§ 3. Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
Wójt jest pracodawcą dla zatrudnionych w Urzędzie pracowników;
Siedzibą Urzędu jest Sztabin, ul. Augustowska 53
Rozdział 2
Zakres działania i zadania Urzędu
§ 4. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:
zadań własnych;
zadań zleconych ustawowo;
zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej i samorządowej;
§ 5. 1. Do zadań Urzędu należy realizacja obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów Gminy.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej;
wykonywanie – na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Gminy;
zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków;
przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy oraz innych aktów organów Gminy;
zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji rady i posiedzeń jej komisji.
prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu;
wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi, w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
przechowywanie akt,
archiwizowanie akt,
realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Rozdział 3
Organizacja Urzędu
§ 6. 1. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy, które przy znakowaniu i załatwianiu spraw posługują się symbolami:
Gminne Centrum Reagowania – “WGCR”;
Radca Prawny – “WP”;
Kierownik USC – “USC”, oraz stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych - “WOB”;
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych, kierujący „pionem ochrony” – “WPO”, oraz stanowisko pracy ds. pozamilitarnych ogniw obronnych – “WW”, któremu podlegają:
Kierownik kancelarii tajnej – „WPOT”,
Administrator systemu teleinformatycznego – „WPOI”,
Inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego – „WPOB”,
Stanowisko pracy ds. przygotowania inwestycji – “WPI”;
Stanowisko pracy ds. realizacji inwestycji - „WRI”;
Stanowisko pracy ds. rolnictwa i środowiska – “WR”;
Główny Księgowy Budżetu Oświaty – “WO”, któremu podlega:
Stanowisko pracy ds. płac i ubezpieczeń pracowników oświaty – “WOF”,
Sekretarz Gminy – Kierownik Referatu Organizacyjno - Administracyjnego – “O”, któremu podlegają następujące stanowiska pracy:
Stanowisko pracy ds. administracyjno-kadrowych – “OAK”,
Stanowisko pracy ds. obsługi rady i ewidencji działalności gospodarczej – “OR”,
Stanowisko pracy ds. gospodarki mieszkaniowej i bhp – “OM”,
Stanowisko pracy ds. gospodarki gruntami i transportu – “OG”,
Stanowisko pracy ds. informatyzacji i integracji europejskiej – “OI”.
Skarbnik Gminy – Główny Księgowy Budżetu - Kierownik Referatu Finansowo-Księgowego – “F”, któremu podlegają następujące stanowiska pracy:
Zastępca Głównego Księgowego Budżetu – Zastępca Kierownika Referatu
Finansowo- Księgowego – “FB”,
Stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej – “FP”,
Stanowisko pracy ds. wymiaru podatku – “FW”,
Stanowisko pracy ds. kasowych oraz płac i ubezpieczeń społecznych – “FK”.
2. Urząd Gminy Sztabin ponadto, w zależności od potrzeb może zatrudnić pracowników obsługi wymienionych w V tabeli rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich.
§ 7. Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 8. 1. Wójt Gminy może powoływać swoich Pełnomocników do określonych spraw, funkcjonujących w ramach Urzędu Gminy zatrudnionych stale lub doraźnie na zasadzie umów zleceń lub umów o innym charakterze, podlegających jego zwierzchnictwu i wykonujących swoje zadania z reguły koordynacyjno - opiniująco - doradcze, według odrębnie ustalonych zasad.
2. Urząd Gminy doraźnie zatrudnia pracowników na czas określony, w ramach porozumień zawartych z Powiatowym Urzędem Pracy.
Rozdział 4
Zasady funkcjonowania Urzędu
§ 9. Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
praworządności;
racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym;
jednoosobowego kierownictwa;
kontroli wewnętrznej;
podziału zadań pomiędzy poszczególne stanowiska pracy;
wzajemnego współdziałania.
§ 10. 1. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
2. Pracownicy Urzędu ponoszą odpowiedzialność służbową przed Wójtem.
3. Szczegółowe kompetencje i odpowiedzialność pracowników określają zakresy czynności.
§ 11. 1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem gminnym.
2. Zakupy, inwestycje i usługi realizowane są po wyborze najkorzystniejszych ofert, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 12. 1. Jednoosobowe kierownictwo polega na jednolitości przekazywania poleceń i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.
3. Kierownicy poszczególnych jednostek organizacyjnych Gminy kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem Gminy.
4. Kierownicy poszczególnych jednostek organizacyjnych Gminy są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracownikom i sprawują nadzór nad nimi.
§ 13. 1. W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.
2. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 14. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do wzajemnego współdziałania, w szczególności w zakresie wzajemnych konsultacji.
§ 15. Czynności o charakterze przygotowawczym i techniczno-kancelaryjnym są wykonywane na poszczególnych stanowiskach we własnym zakresie.
§ 16. Zasady i tryb postępowania ze sprawami wniesionymi do Urzędu regulują: kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne, dotyczące prowadzenia określonych spraw.
§ 17. 1. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy, zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
2. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.
3. Pracownik ds. administracyjno-kadrowych prowadzi rejestr skarg i wniosków, wpływających do Urzędu oraz skarg i spraw zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez Wójta i Sekretarza Gminy.
4. Rejestr skarg i wniosków obejmuje również skargi i wnioski na działalność Wójta i Kierownikow Jednostek Organizacyjnych kierowane do Rady Gminy.
5. Zasady i tryb rozpatrywania skarg i wniosków stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
6. Pracownik ds. administracyjno – kadrowych prowadzi rejestr wydanych zarządzeń Wójta.
Rozdział 5
Zakresy zadań Wójta Gminy, Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy
§ 18. Do zakresu zadań Wójta należy:
reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności;
wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy;
podział zadań pomiędzy poszczególne stanowiska organizacyjne;
udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu;
upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa oraz uchwały Rady.
§ 19. Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego i jego zmian;
opracowywanie projektów podziału zadań na stanowiska pracy;
opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr;
przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu;
wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych;
koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupami na potrzeby Urzędu;
koordynacja przygotowania i realizacji uchwał Rady Gminy;
organizacja spraw związanych z wyborami i spisami;
wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta;
przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
nadzór nad prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej;
nadzór nad sporządzaniem wniosków o zewnętrzne środki finansowe;
nadzór nad funkcjonowaniem systemu informacji oświatowej w poszczególnych szkołach publicznych i w Urzędzie Gminy;
prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli;
nadzór nad postępowaniem z zakresu zamówień publicznych.
§ 20. Do zadań Skarbnika Gminy należy:
wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników księgowości budżetowej, podatkowej i finansowej ,;
nadzorowanie realizacji budżetu Gminy;
kontrasygnowanie czynności prawnych związanych z zaciąganiem zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
przygotowywanie projektów uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz projektów uchwał dotyczących zmian w budżecie Gminy;
współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej;
wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta;
nadzór nad rozliczaniem finansowym dotacji otrzymanych z jednostek i organizacji rządowych, pozarządowych i funduszy pomocowych;
nadzór i kontrola nad działalnością finansową jednostek organizacyjnych Gminy;
pełnienie funkcji kontrolera budżetu gminy.
Rozdział 6
Stanowiskowy podział zadań
§ 21. Do wspólnych zadań pracowników Urzędu należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów Gminy a w szczególności:
prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady oraz jednostkom organizacyjnym i pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań;
współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy;
współdziałanie w przygotowaniu projektów zarządzeń Wójta;
przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
współdziałanie z Sekretarzem w zakresie organizacji pracy, szkolenia i doskonalenia zawodowego;
przechowywanie i archiwizowanie akt;
stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt;
stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu dokumentów;
przestrzeganie tajemnicy służbowej i skarbowej oraz zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych oraz o ochronie informacji niejawnych;
udzielanie informacji publicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w formie papierowej i elektronicznej.
§ 22. Do zadań Gminnego Centrum Reagowania, bezpośrednio podległego Wójtowi, należy podejmowanie działań zapobiegających skutkom klęsk żywiołowych oraz usuwanie skutków klęsk żywiołowych, awarii i zdarzeń nadzwyczajnych na terenie gminy na zasadach i w trybie określonym odrębnymi przepisami.
§ 23. Do zadań Radcy Prawnego, bezpośrednio podległego Wójtowi, należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu na zasadach i w trybie prac określonych odrębnymi przepisami, głównie ustawą o radcach prawnych.
§ 24. 1. Do zadań, wykonywanych w ramach zadań zleconych, Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, należy w szczególności:
przyjmowanie oświadczeń o:
wstąpieniu w związek małżeński,
powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
uznaniu dziecka,
zmianie imienia (imion) dziecka wpisanego do aktu w chwili jego sporządzenia,
nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
sporządzanie aktów stanu cywilnego;
sporządzanie odpisów;
sporządzanie zaświadczeń;
ustalanie, odtwarzanie i uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego;
nanoszenie wzmianek marginesowych i przypisków.
2. Do zadań stanowiska pracy ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych, wykonywanych w ramach zadań zleconych, należy:
przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały, czasowy, prowadzenie ewidencji w tym zakresie, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania;
zakładanie i prowadzenie kart osobowych mieszkańców i ich aktualizacja oraz spraw związanych z systemem PESEL;
udzielanie informacji adresowych;
prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców;
wydawanie poświadczeń zamieszkania;
sporządzanie wykazów przedpoborowych dla potrzeb rejestracji;
prowadzenie dokumentacji i wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.
§ 25. Do zadań Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, kierującego „Pionem Ochrony” oraz stanowiska pracy ds. pozamilitarnych ogniw obronnych, wykonywanych w ramach zadań zleconych, bezpośrednio podległego Wójtowi, należy w szczególności:
zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych , w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;
opracowanie i aktualizacja planu ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie jego realizacji;
sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem kancelarii tajnej;
klasyfikacja informacji niejawnych;
prowadzenie postepowań sprawdzajacych;
prowadzenie wykazu stanowisk oraz wykazu osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi może się wiązać dostęp do informacji niejawnych;
prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji przez pracowników urzędu gminy jak i innych jednostek organizacyjnych gminy;
bieżąca kontrola zgodności funkcjonowania systemu teleinformatycznego ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa;
okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów;
organizowanie w imieniu Administratora Danych Osobowych pełnego systemu ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
opracowanie polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych,
kontrola funkcjonowania systemu ochrony danych osobowych, a w szczególności w zakresie: zbierania, przetwarzania, udostępniania, zabezpieczania przez zniszczeniem,
zgłaszanie zbiorów danych Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych do rejestracji oraz zmian w tych zbiorach,
współpraca w zakresie odpowiadającym realizacji swoich zadań z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa i bieżące informowanie Wójta Gminy o przebiegu tej współpracy;
przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny;
współdziałanie z organami wojskowymi;
realizacja zadań wynikających z ustaw i rozporządzeń dotyczących obronności kraju;
administracja rezerwami osobowymi, w tym rejestracja poborowych i ewidencja;
orzekanie o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzenia gospodarstwa rolnego i uznania za jedynego żywiciela;
tworzenie formacji ochrony ludności;
nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności;
udzielanie pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym;
organizowanie akcji kurierskiej na terenie gminy.
§ 26. Do zadań kierownika kancelarii tajnej, bezpośrednio podległego pełnomocnikowi ds.ochrony informacji niejawnych należy:
wytwarzanie, przetwarzanie, rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie dokumentów niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub „zastrzeżone”, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
udostępnianie dokumentów niejawnych osobom posiadającym stosowne poświadczenia bezpieczeństwa;
egzekwowanie zwrotu dokumentów;
prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami.
§ 27. Do zadań administratora systemu teleinformatycznego i administratora bezpieczeństwa informacji, bezpośrednio podległego pełnomocnikowi ds. ochrony informacji niejawnych należy:
zapewnienie bezawaryjnego funkcjonowania systemu teleinformatycznego;
przestrzeganie zasad i wymagań bezpieczeństwa systemu;
prowadzenie bieżącej oraz okresowej konserwacji, przeglądów i napraw systemu teleinformatycznego.
§ 28. Inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego jest odpowiedzialny za:
bieżącą kontrolę zgodności funkcjonowania systemu teleinformatycznego ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa;
kontrolę przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji.
§ 29. Do zadań stanowiska pracy ds. przygotowania inwestycji, bezpośrednio podległego Wójtowi, należy w szczególności:
prowadzenie całokształtu spraw dotyczących elektryfikacji wsi;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją procedur zamówień publicznych w gminie w zakresie robót inwestycyjnych, remontowych, usług, zakupów i sprzedaży mienia ruchomego;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z pozyskiwaniem i rozliczaniem dotacji z jednostek i organizacji rządowych, pozarządowych i funduszy pomocowych;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z utrzymaniem ulic, chodników, oświetlenia ulicznego wraz z oznakowaniem miejscowości, ulic i nieruchomości;
prowadzenie spraw związanych z modernizacją, budową i utrzymaniem dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych, w zakresie dotyczącym Gminy Sztabin;
prowadzenie spraw związanych z eksploatacją żwiru ze żwirowni gminnych jak i ze żwirowni prywatnych, znajdujących się na terenie Gminy;
przejmowanie w zarząd zabytku nieruchomego.;
prowadzenie ewidencji w formie opisowej i graficznej obiektów wymagających ochrony a w szczególności: ewidencjonowanie objętych ochroną zabytków kultury materialnej wraz z bieżącą informacją o ich stanie formalno – prawnym;
planowanie, realizacja i rozliczanie pod względem rzeczowo-finansowym inwestycji gminnych;
prowadzenie, w oparciu o porozumienie z Wojewodą Podlaskim spraw związanych z utrzymaniem grobów i cmentarzy wojennych położonych na terenie Gminy;
prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie w zakresie swoich obowiązków.
§ 30. Do zakresu zadań stanowiska ds. realizacji inwestycji, bezpośrednio podległego Wójtowi należy w szczególności:
prowadzenie spraw związanych z uchwalaniem Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego. Dokonywanie okresowej oceny skutków zmian zagospodarowania przestrzennego, wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tych planów.
wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
prowadzenie kompleksowych remontów budynków i obiektów, stanowiących mienie komunalne gminy, przeprowadzanie okresowych przeglądów technicznych budynków;
nadzór nad remontami przystanków znajdujących się na terenie Gminy;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z budową, modernizacją, utrzymaniem i ochroną dróg gminnych i lokalnych oraz mostów zlokalizowanych na drogach gminnych;
prowadzenie ewidencji dróg gminnych i mostów, zlokalizowanych na drogach gminnych;
wydawanie zaświadczeń, wyrysów i wypisów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Sztabin;
wydawanie zaświadczeń, wyrysów i wypisów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Sztabin;
prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń, wyrysów i wypisów.;
prowadzenie bieżące książek obiektów budowlanych poprzez wpisywanie remontów bieżących, przeglądów technicznych, kominiarskich itp.;
prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie w zakresie swoich obowiązków.
§ 31. Do zadań stanowiska pracy ds. rolnictwa i środowiska, bezpośrednio podległego Wójtowi, należy w szczególności:
prowadzenie całokształtu spraw z zakresu produkcji zwierzęcej i roślinnej;
prowadzenie całokształtu spraw z zakresu łowiectwa, leśnictwa, zieleni gminnej, przyrody oraz gospodarki wodnej;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z kształtowaniem i ochroną środowiska,
prowadzenie właściwej gospodarki odpadami na terenie Gminy ze szczególnym uwzględnieniem zasad selektywnej zbiórki odpadów stałych;
prowadzenie spraw związanych z eksploatacją obiektów i urządzeń oczyszczalni ścieków, ujęć wodnych i stacji uzdatniania wody oraz budowli komunalnych;
koordynacja ustaleń oraz nadzór nad wykonawstwem zadań wynikających z przepisów ustawy “ Prawo Wodne”;
prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminie,
informowanie rolników gminy o możliwościach unowocześniania i rozwoju produkcji roślinnej i zwierzęcej z wykorzystaniem środków pomocowych, krajowych i unijnych;
prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie w zakresie swoich obowiązków.
§ 32. Do zadań Głównego Księgowego Budżetu Oświaty, bezpośrednio podległego Wójtowi, należy w szczególności:
prowadzenie rachunkowości szkół samorządowych gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi zwłaszcza na: zorganizowaniu, sporządzaniu, przyjmowaniu, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych poszczególnych szkół oraz prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych;
prowadzenie gospodarki finansowej wszystkich jednostek oświatowych zgodnie z obowiązującymi zasadami polegającymi na:
wykonaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu i gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostek oświatowych,
przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
analiza wykorzystania przez jednostki oświatowe przydzielonych środków z budżetu gminy lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostek oświatowych,
dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
wstępnej, bieżącej i następnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oświaty,
wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych prowadzonych w jednostkach oświatowych Gminy,
opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji w jednostkach oświatowych;
opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu jednostek oświatowych i ich analiz;
prowadzenie spraw związanych z obsługą finansową jednostek oświatowych w zakresie prenumeraty czasopism, rozliczanie inwentaryzacji środków rzeczowych;
przygotowywanie określonych analiz, informacji i sprawozdań oraz naliczanie dotacji dla szkół stowarzyszeniowych i kontrola wykorzystania tych dotacji;
współdziałanie przy opracowywaniu projektu budżetu oświaty, bieżąca analiza jego realizacji i jego aktualizacja;
prowadzenie zbioru danych o zatrudnionych pracownikach na stanowiskach: Głównego Księgowego Budżetu Oświaty oraz ds. płac i ubezpieczeń społecznych pracowników oświaty, w systemie informacji oświatowej oraz udzielanie informacji finansowych i ekonomicznych dyrektorom szkół publicznych w gminie, niezbędnych do prowadzenia baz danych w systemie informacji oświatowej.;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z zabezpieczeniem i rozdysponowaniem środkow finansowych przeznaczonych na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników;
wykonywanie innych czynności wynikających z obowiązujących ustaw i rozporządzeń.
§ 33. Do zadań stanowiska pracy ds. płac i ubezpieczeń społecznych pracowników oświaty, podległego bezpośrednio Głównemu Księgowemu Budżetu Oświaty, należy w szczególności:
naliczanie wynagrodzeń pracowników placówek oświatowo – wychowawczych tj. szkół, przedszkola i oddziałów przedszkolnych;
prowadzenie kart wynagrodzeń i kartotek zasiłków chorobowych pracowników oświaty;
odprowadzanie w obowiązujących terminach podatków od wynagrodzeń, składek na ubezpieczenia społeczne i innych podatków i zobowiązań;
sporządzanie deklaracji podatkowych;
sporządzanie deklaracji składki ZUS;
wydawanie zaświadczeń w zakresie wynagrodzeń pracowników oświaty;
prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypłaty świadczeń z ubezpieczenia społecznego;
sporządzanie obowiązujących sprawozdań z zakresu wynagrodzeń.
§ 34. Do zadań stanowiska pracy ds. administracyjno-kadrowych, bezpośrednio podległego Sekretarzowi Gminy, należy w szczególności:
prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników;
kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych;
przygotowywanie pomieszczeń i obsługa – w tym protokołowanie spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta;
prowadzenie spraw organizacyjnych, w tym związanych z wydawaniem zarządzeń Wójta, prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta;
przyjmowanie, wysyłanie, rozdzielanie i prowadzenie ewidencji korespondencji na zewnątrz i wewnątrz;
prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu;
prowadzenie spraw związanych z zamawianiem i przechowywaniem pieczęci urzędowych i imiennych;
przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, bądź kierowanie do właściwych pracowników;
zaopatrywanie Urzędu Gminy w materiały biurowe i kancelaryjne.
§ 35. Do zadań stanowiska pracy ds. obsługi Rady Gminy i ewidencji działalności gospodarczej, bezpośrednio podległego Sekretarzowi Gminy, należy w szczególności:
prowadzenie spraw związanych z obsługą:
Rady Gminy,
Jednostek pomocniczych gminy (sołectw),
współdziałanie w przygotowaniu projektów uchwał Rady oraz ich harmonogramów;
wykonywanie zadań związanych z przeprowadzeniem referendum;
prowadzenie ciągłego monitoringu realizacji uchwał Rady Gminy i sporządzanie okresowych informacji o przebiegu realizacji tych uchwał;
wykonywanie zadań związanych z wyborami Prezydenta RP oraz z wyborami do Sejmu RP, Senatu RP, Rady Gminy, z wyborem Wójta Gminy oraz organów samorządów mieszkańców wsi, stosownie do obowiązujących przepisów;
wykonywanie zadań w zakresie kultury, w tym bibliotek gminnych;
prowadzenie, w ramach zadania zleconego, ewidencji działalności gospodarczej;
prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą na terenie gminy napojów alkoholowych oraz uczestnictwo w realizacji przepisów dotyczących wychowania w trzeźwości;
prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia mieszkańców gminy.
§ 36. Do zadań stanowiska ds. gospodarki mieszkaniowej i bhp, bezpośrednio podległego Sekretarzowi Gminy, należy w szczególności:
prowadzenie całokształtu spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej;
prowadzenie spraw w zakresie bhp w Urzędzie Gminy oraz w jednostkach organizacyjnych Gminy;
wydawanie zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym.
§ 37. Do zadań stanowiska pracy ds. gospodarki gruntami i transportu, bezpośrednio podległego Sekretarzowi Gminy, należy w szczególności:
prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami stanowiącymi własność gminy;
prowadzenie spraw z zakresu kultury fizycznej, turystyki i rekreacji;
prowadzenie spraw związanych z pracą kierowców jednostek OSP oraz kierowców – pracowników obsługi Urzędu Gminy;
prowadzenie spraw związanych z działalnością jednostek OSP;
prowadzenie archiwum zakładowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
prowadzenie spraw związanych ze zmianą urzędowych nazw miejscowości;
prowadzenie spraw związanych z organizacją dowozu dzieci i młodzieży do szkół publicznych;
kierowanie pracą pracowników obsługi Urzędu Gminy oraz pracą osób zobowiązanych orzeczeniem Sądu do wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne.
§ 38. Do zadań stanowiska pracy ds. informatyzacji i integracji europejskiej, bezpośrednio podległego Sekretarzowi Gminy należy w szczególności:
wykonywanie funkcji administratora sieci komputerowej;
sprawowanie nadzoru nad sprzętem informatycznym i oprogramowaniem, utrzymanie sprzętu i oprogramowania w stanie pełnej gotowości do pracy;
prowadzenie strony internetowej Gminy Sztabin i jej systematyczna aktualizacja;
wprowadzanie danych do Biuletynu Informacji Publicznej;
wdrażanie nowych projektów informatycznych na poszczególnych stacjach roboczych;
prowadzenie całokształtu działań informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych wśród społeczności Gminy Sztabin związanych z integracją europejską;
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem systemu informacji oświatowej w poszczególnych szkołach publicznych i w Urzędzie Gminy.
§ 39. Do zadań Zastępcy Głównego Księgowego Budżetu – Zastępcy Kierownika Referatu Finansowo-Księgowego, bezpośrednio podległego Skarbnikowi Gminy, należy w szczególności:
wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
koordynacja prac związanych z realizacją budżetu oraz z jego przygotowaniem;
dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;
dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych; prowadzenie ksiąg rachunkowych;
uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy;
prowadzenie ewidencji i rozliczeń w zakresie podatków od towarów i usług VAT.
§ 40. Do zadań stanowiska pracy ds. księgowości podatkowej, bezpośrednio podległego Skarbnikowi Gminy, należy w szczególności:
prowadzenie księgowości podatkowej oraz dokumentacji związanej z poborem podatków i opłat od osób fizycznych i prawnych;
podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych.
§ 41. Do zadań stanowiska pracy ds. wymiaru podatków, bezpośrednio podległego Skarbnikowi Gminy, należy w szczególności:
dokonywanie wymiaru należności finansowych od osób fizycznych i prawnych w zakresie podatków i opłat lokalnych;
prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości;
prowadzenie kart gospodarstw rolnych i bieżąca ich aktualizacja.
§ 42. Do zadań stanowiska pracy ds. kasowych oraz płac i ubezpieczeń, bezpośrednio podległego Skarbnikowi Gminy, należy w szczególności:
naliczanie wynagrodzeń dla pracowników Urzędu Gminy;
rozliczanie wynagrodzeń, o których mowa w pkt. 1 z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
prowadzenie dokumentacji w zakresie działania stanowiska pracy;
sporządzanie sprawozdań z zakresu wynagrodzeń;
prowadzenie kasy Urzędu Gminy.
§ 43. Na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny w Urzędzie Gminy wprowadza się „Regulamin Urzędu Gminy Sztabin na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny”.
Rozdział 7
Postanowienia końcowe
§ 44. Integralną część Regulaminu stanowią załączniki:
Załącznik Nr 1 – Schemat organizacyjny Urzędu Gminy Sztabin;
Załącznik Nr 2 – Kontrola wewnętrzna;
Załącznik Nr 3 – Zasady i tryb rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków oraz postępowania ze środkami masowego przekazu;
Załącznik Nr 4 – Zasady podpisywania pism;
Załącznik Nr 5 – Zasady postępowania przy opracowywaniu projektów uchwał, materiałów na sesje Rady Gminy oraz sposobu ich realizacji;
Załącznik Nr 6 – Zasady postępowania przy opracowaniu projektów zarządzeń Wójta oraz sposobu ich realizacji.
§ 45. Zmiany Regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.
Metryka strony