Protokół Nr 21/04
Protokół Nr 21/04
z posiedzenia Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych
Rady Gminy Sztabin odbytego w dniu 17 sierpnia 2004 r.
Obecni na posiedzeniu - zgodnie z zał. listą obecności(6 członków Komisji).
Miejsce posiedzenia sala konferencyjna UG Sztabin,
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 9-ej, zakończona o godz. 14-ej.
W posiedzeniu udział wzięli:
- Skarbnik Gminy – Agnieszka Truszkowska
- Sekretarz Gminy - Stefan Korycki
Przewodnicząca Komisji p. Eugenia Siemiaszko otworzyła posiedzenie i stwierdziła, że na ogólną liczbę 6 członków komisji, uczestniczą w nim wszyscy członkowie i jest ono prawomocne. Następnie poinformowała , że zgodnie z planem pracy tematyką dzisiejszego posiedzenia jest: analiza wykonania budżetu gminy za I półrocze 2004roku i przegląd remontów w obiektach szkolnych. Tu zwróciła się do Komisji, by zagadnienie dotyczące przeglądu remontów w obiektach szkolnych przełożyć na następne posiedzenie tj. na wrzesień. Komisja jednogłośnie zaakceptowała propozycję Przewodniczącej.
Przystępując do realizacji porządku posiedzenia Przewodnicząca udzieliła głosu Skarbnikowi Gminy- p. Agnieszce Truszkowskiej, która przedstawiła realizację budżetu za I półrocze 2004r. po stronie dochodów i wydatków - zgodnie z informacją stanowiącą załącznik do protokołu.
Pani Radna Małgorzata Chilicka - wskazała, że w I półroczu było duże wykorzystanie budżetu na energię elektryczną (oświetlenie uliczne, zużycie w GOK i GBP w Sztabinie). W związku z tym skierowała zapytanie, czy nie zajdzie konieczność zmian w budżecie w II półroczu br.?
Ponadto zapytała czy na inwestycję - remont szkoły w Jaziewie, planowaną do wykonania w br. są zabezpieczone środki finansowe?
Skarbnik Gminy wyjaśniła, że zmiany w budżecie były już dokonane na sesji w miesiącu lipcu w ramach Działów i w budżecie gminy są środki na pokrycie należności za energię. Są również zabezpieczone środki na wydatki związane z termomodernizacją budynku Szkoły Podstawowej w Jaziewie. Faktury będą na bieżąco opłacane.
Dalszej dyskusji w przedmiotowej sprawie ze strony Komisji nie było.
W związku z tym Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że Komisja przyjęła informację do wiadomości i nie wnosi uwag do realizacji budżetu za I półrocze br. zarówno po stronie dochodów jak i wydatków.
W dalszej części posiedzenia poruszone zostały sprawy w zakresie:
1) Pani Siemiaszko Eugenia - brak jest właściwej konserwacji na podstawowych urządzeniach wodno - melioracyjnych, co powoduje podtapianie użytków zielonych.
2) Pan Adam Kamiński - stwierdził, że również należałoby uporządkować sprawę dojazdu na łąki w Jaziewie. Wskazał, że na rowie głównym, przecinającym drogę dojazdową do łąk celowym byłoby pobudowanie mostku. Obecnie od zabudowań p. Pawła Franke jest droga na łąki i w miejscu w którym przechodzi główny rów brak jest przejazdu.
Członkowie Komisji stwierdzili, że sprawy poruszone przez w/w są słuszne i w tej kwestii Komisja jednogłośnie postanowiła zwrócić się do Wójta o wystąpienie w tej sprawie do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku Biuro Terenowe w Suwałkach.
Ponadto Pani Małgorzata Chilicka -poruszyła sprawę wymiany okien w szkole w Sztabinie Zainteresowana była - czy wstawiane okna nie będą sprawiały problemu utrzymania ich w czystości i nie spowodują małej możliwości wietrzenia pomieszczeń.
Pan Adam Kamiński- w jaki sposób został wyłoniony wykonawca wymiany okien?
Sekretarz Gminy - poinformował, że wykonawca został wyłoniony w drodze przetargu. Przy wyborze okien mieliśmy na uwadze względy oszczędnościowe w wydatkowaniu środków finansowych na ten cel. Sprawa utrzymania ich w czystości i zabezpieczenia pomieszczeń w należyte wietrzenie jest do rozwiązania gdyż obecnie jest odpowiedni sprzęt do mycia okien z większej odległości, natomiast wietrzenie będzie zapewnione przez ich otwieranie a ponad to okna posiadają mikrouszczelki ,które zapewniają ciągłą wymianę powietrza.
W związku z organizacją gminnych dożynek Pani Chilicka zwróciła się z zapytaniem do Skarbnika Gminy - czy w budżecie są zaplanowane środki finansowe na ten cel, jej zdaniem należałoby wyasygnować z budżetu gminy środki i zakupić drobne upominki dla osób biorących czynny udział w konkursach, bądź dla osób, które przygotują np. domowe wypieki czy bigos. Takich ludzi należałoby wyróżniać, być może zdobędziemy jeszcze większe zaangażowanie miejscowej społeczności przy następnych imprezach gminnych.
Pani Skarbnik poinformowała, że organizacja dożynek będzie finansowana w miarę posiadanych środków.
Przewodnicząca stwierdziła, że porządek posiedzenia został wyczerpany. Podziękowała za uczestnictwo w Komisji, złożone informacje, wyjaśnienia i zamknęła posiedzenie.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczyła:
Eleonora Żukowska Przewodnicząca Komisji
Eugenia Siemiaszko
Metryka strony