Zarządzenie Nr 86/07
Zarządzenie Nr 86/07
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 10 kwietnia 2007r.
w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Samorządowych w Sztabinie i w Krasnymborze
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z 2002r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003r., Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 214, poz. 1806, z 2005r., Nr 172, poz. 1441, z 2006r., Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337) i art.
§ 1. Ogłasza się konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Samorządowych w Sztabinie oraz dyrektora Zespołu Szkół Samorządowych w Krasnymborze.
§ 2. Ustalam regulamin konkursów na stanowiska dyrektorów szkół w Gminie Sztabin, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Ustalam treść ogłoszenia, stanowiącą załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem powzięcia.
Wójt
Tadeusz Drągiewicz
Załącznik Nr 1 do
Zarządzenia Nr 86/07
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 10 kwietnia 2007r.
REGULAMIN
KONKURSU NA STANOWISKO DYREKTORA SZKOŁY I TRYBU PRACY KOMISJI KONKURSOWEJ
§ 1. Konkurs na stanowisko dyrektora szkoły lub Zespołu Szkół zarządza i organizuje Wójt Gminy, który zobowiązany jest do:
ogłoszenia konkursu w szkołach, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy, w prasie lokalnej, w dzienniku o zasięgu wojewódzkim, w BIP i na stronie internetowej Gminy Sztabin;
powołania komisji konkursowej;
ustalenia terminu i miejsca posiedzenia komisji konkursowej oraz poinformowania o tym członków komisji.
§ 2. 1. Skład komisji określa ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r., Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
2. Przedstawicieli rady pedagogicznej szkoły do komisji wyłania się w głosowaniu tajnym na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Protokół z wyboru podpisany przez Dyrektora szkoły i protokolanta przesyła się do UG Sztabin.
3. Przedstawicieli rodziców wyłania właściwy organ przedstawicielski rodziców zgodnie z regulaminem obowiązującym w danej szkole. W przypadku, gdy nie ma takiego regulaminu w szkole decyzję o wyłonieniu owego przedstawiciela podejmuje zebranie ogólne rodziców.
4. Przedstawiciela związków zawodowych typuje zarząd oddziału związku.
5. Przewodniczącym komisji konkursowej jest przedstawiciel organu prowadzącego.
6. Prace komisji są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu bierze co najmniej 2/3 jej członków.
7. W posiedzeniu komisji mogą uczestniczyć wyłącznie członkowie upoważnieni do pracy w komisji przez organy lub instytucje, które reprezentują.
§ 3. Warunki, które musi spełniać kandydat na stanowisko dyrektora są określone w § 1 i 2, § 4 i 5 oraz w § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003r. w sprawie wymagań jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 89, poz. 826, Nr 189, poz. 1854) zwane dalej „rozporządzeniem”
§ 4. Do udziału w konkursie na dyrektora szkoły nie dopuszcza się kandydatów, którzy:
nie spełniają warunków określonych w rozporządzenie MENiS, o których mowa w § 3 niniejszego regulaminu oraz wymogów zawartych w ogłoszeniu o konkursie;
pełnili dotychczas funkcje kierownicze w szkołach i otrzymali negatywną ocenę swojej pracy;
prawomocnym orzeczeniem sądu uznani zostali za „kłamcę lustracyjnego”, zgodnie z art. 21e ust. 1 ustawy z dnia 14 lutego 2007r. o zmianie ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów i ustawy o Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu (Dz. U. Nr 25, poz. 162), zwanej dalej ustawą;
nie złożyli w Kuratorium Oświaty „oświadczenia lustracyjnego” dotyczącego pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990r., zgodnie z art. 7 ust. 1 i ust. 2 ustawy lub nie złożyli informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ust. 3 i 3a ustawy (dotyczy kandydatów urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 roku).
§ 5. 1. Kandydaci przystępujący do konkursu na dyrektora szkoły składają w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie ofertę do Urzędu Gminy Sztabin, która powinna zawierać:
uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju szkoły lub placówki;
życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela lub stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego;
akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia - w przypadku osoby będącej nauczycielem;
dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, wykształcenia i przygotowania zawodowego - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;
dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo zaświadczenie o ukończeniu kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
ocenę pracy, o której mowa w § 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek;
zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r., Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218, Nr 220, poz. 1600; z 2007r., Nr 17, poz. 95), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005r., Nr 14, poz. 114, Nr 249, poz. 2104, z 2006r., Nr 79, poz. 551).
oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271; z 2004r., Nr 25, poz. 219, Nr 33, poz. 285; z 2006r., Nr 104, poz. 708 i 711) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora;
informację o złożeniu „oświadczenia lustracyjnego” w Kuratorium Oświaty, dotyczącego pracy lub służby w organach bezpieczeństwa lub współpracy z tymi organami, w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990r. – zgodnie z wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do ustawy z dnia 14 lutego 2007r. o zmianie ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów i ustawy o IPN – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu (Dz. U. Nr 25, poz. 162) lub „informacji” o uprzednim złożeniu takiego oświadczenia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 2 tej ustawy (dotyczy kandydatów urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972r.).
2. W przypadku nie dopuszczenia do konkursu z powodów, o których mowa w § 4, Komisja poinformuje niezwłocznie osobę składającą ofertę podając przyczyny niedopuszczenia.
§ 6. 1. Konkurs przebiega w 3 etapach:
etap: stwierdzenie spełniania wymogów formalnych:
oferty nie spełniające wymogów wskazanych w ogłoszeniu o konkursie podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie są dopuszczeni do dalszego postępowania konkursowego,
o dopuszczeniu bądź niedopuszczeniu kandydata do dalszego postępowania konkursowego rozstrzyga komisja zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, w przypadku równej ilości głosów, decyduje głos przewodniczącego,
etap: oferty spełniające wymagania formalne podlegają merytorycznej ocenie komisji. Ocenie podlega w szczególności przedstawiona przez kandydata koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły;
etap: rozmowa z kandydatem na temat koncepcji pracy szkoły, zainteresowań zawodowych oraz sprawdzenie ogólnej znajomości przepisów prawnych regulujących funkcjonowanie oświaty.
2. Każdy z członków komisji dysponuje jednym głosem. Konkurs jest rozstrzygnięty, jeżeli jeden z kandydatów uzyskał w głosowaniu bezwzględną większość oddanych głosów.
3. Komisja wyłania kandydata na stanowisko w głosowaniu tajnym.
4. W przypadku gdy żaden z kandydatów nie uzyskał bezwzględnej większości oddanych głosów, do drugiej tury głosowania dopuszczeni są kandydaci, którzy otrzymali w głosowaniu co najmniej dwa głosy w pierwszej turze głosowania.
5. Konkurs jest rozstrzygnięty jeżeli w drugiej turze głosowania jeden z kandydatów uzyskał większość oddanych głosów.
6. W przypadku gdy w drugiej turze głosowania co najmniej dwóch kandydatów uzyskało jednakową liczbę głosów komisja przedstawia tych kandydatów Wójtowi, który powołuje jednego spośród nich na stanowisko dyrektora szkoły.
§ 7. Konkurs przeprowadza się, gdy zgłosi się do niego co najmniej jeden kandydat.
§ 8. Z prac komisji sporządza się protokół, który podpisują wszyscy członkowie komisji.
§ 9. O wynikach konkursu przewodniczący komisji niezwłocznie powiadamia Wójta Gminy.
§ 10. 1. Na podstawie sporządzonego przez komisję protokołu wójt gminy dokonuje oceny przebiegu postępowania konkursowego i wyboru kandydata na stanowisko dyrektora.
2. W przypadku stwierdzenia niezgodności z przepisami prawa podejmowanych przez komisję działań, wójt gminy unieważnia dotychczasowe postępowanie konkursowe i zarządza ponowne przeprowadzenie postępowania konkursowego.
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 86/07
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 10 kwietnia 2007r.
OGŁOSZENIE
Na podstawie art.
§ 1. Do konkursu może przystąpić osoba spełniająca warunki określone w § 1 i 2, § 4 i 5 oraz w § 8 rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 89, poz. 826 i Nr 189, poz. 1854), zwanym dalej "rozporządzeniem".
§ 2. Z udziału w konkursie wyłączone są osoby:
wobec których orzeczono zakaz pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005r., Nr 14, poz. 114, Nr 249, poz. 2104, z 2006r., Nr 79, poz. 551);
urodzone przed dniem 1 sierpnia 1972r., które nie złożyły we właściwym Kuratorium Oświaty „oświadczenia lustracyjnego” dotyczącego pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990r., zgodnie z art. 7 ust. 1 i ust. 2 ustawy lub nie złożyli informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ust. 3 i 3a ustawy;
które prawomocnym orzeczeniem sądu uznane zostały za „kłamcę lustracyjnego”, zgodnie z art. 21e ust. 1 ustawy z dnia 14 lutego 2007r. o zmianie ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów i ustawy o Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu (Dz. U. Nr 25, poz. 162), zwanej dalej ustawą.
§ 3. 1. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju szkoły lub placówki;
życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela lub stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego;
akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia - w przypadku osoby będącej nauczycielem;
dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, wykształcenia i przygotowania zawodowego - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;
dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo zaświadczenie o ukończeniu kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
ocenę pracy, o której mowa w § 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek;
zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r., Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218, Nr 220, poz. 1600; z 2007r., Nr 17, poz. 95), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005r., Nr 14, poz. 114, Nr 249, poz. 2104, z 2006r., Nr 79, poz. 551).
oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r., Nr 101, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271, z 2004r., Nr 25, poz. 219, Nr 33, poz. 285; z 2006r., Nr 104, poz. 708 i 711) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora;
informację o złożeniu „oświadczenia lustracyjnego”, we właściwym Kuratorium Oświaty dotyczącego pracy lub służby w organach bezpieczeństwa lub współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990r. – zgodnie z wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do ustawy z dnia 14 lutego 2007r. o zmianie ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów i ustawy o IPN – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu (Dz. U. Nr 25, poz. 162), lub „informacji” o uprzednim złożeniu takiego oświadczenia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 2 tej ustawy (dotyczy kandydatów urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972r.);
§ 4. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i z dopiskiem "Konkurs na ……", w terminie 14 dni od dnia ukazania się ogłoszenia w sekretariacie Urzędu Gminy Sztabin, ul. Augustowska 53; 16-310 Sztabin.
§ 5. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Sztabin odrębnym zarządzeniem.
§ 6. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Metryka strony