Zarządzenie Nr 135/05
Zarządzenie Nr 135/05
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 15 grudnia 2005r.
w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sztabinie.
Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982r o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz. U. z 2002r., Nr 147, poz. 1231 z póź.zm./ zarządzam, co następuje:
§ 1. Powołuję Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sztabinie zwaną “ Komisją” w składzie:
1. Helena Kozłowska - Przewodnicząca
2. Beata Kaftańska
3. Grzegorz Łapszys
4. Halina Wielgat
5. Mieczysław Załuska
6. Małgorzata Danuta Chilicka
§ 2. Regulamin pracy Komisji stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Traci moc Zarządzenie Nr 3/03 Wjta Giny Sztabin z dnia 10 stycznia 2003r.w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania problemów Alkoholowych w Sztabinie.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
Tadeusz Drągiewicz.
Załącznik do
Zarządzenia Nr 135/05
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 15 grudnia 2005r.
Regulamin Pracy
Gminnej komisji rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sztabinie.
I. Organizacja i teren działania Komisji.
§ 1. Terenem działania komisji jest Gmina Sztabin.
II. Zadania Komisji.
§ 2. Komisja inicjuje działania w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,które w szczególności obejmują:
1) organizowanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehalibitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;
2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności pomocy w zakresie ochrony przed przemocą w rodzinie;
3) prowadzenie profilaktycznej działalności edukacyjnej, w szczególności dla dzieci i młodzieży;
4) wykonywanie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia zgodnie z wydanym upoważnieniem przez Wójta;
5) wspieranie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych,służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;
6) wydawanie postanowień dotyczących zaopiniowania lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych.
§ 3. Komisja współpracuje przy konstruowaniu Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie gminy, zwanego dalej Programem.
§ 4. Komisja podejmuje działania:
- motywujące osoby uzależnione od alkoholu do leczenia odwykowego,
- zmierzające do orzekania o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie leczenia odwykowego.
III. Obowiązki i uprawnienia członków Komisji.
§ 5. Całokształtem prac Komisji kieruje jej Przewodniczący.
§ 6. Do kompetencji Przewodniczącego należy:
1) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;
2) podpisywanie dokumentów opracowanych przez Komisję.
§ 7. W razie nieobecności Przewodniczącego, jego obowiązki pełni członek Komisji wyznaczony przez Przewodniczacego.
§ 8. Przewodniczący komisji nadzoruje pracę Komisji, a w szczegółności prowadzi bieżącą korenspondencję z podmiotami w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 9. Członek Komisji może być odwołany w każdym czasie przez Wójta Gminy i na pisemny wniosek o swojej rezygnacji z pracy Komisji.
IV. Tryb pracy Komisji.
§ 10. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności co najmniej trzech członków Komisji.
§ 11. Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji:
- związane z działalnością zmierzającą do leczenia odwykowego w miarę potrzeb,
- ze względu na szczególne potrzeby w każdym czasie.
§ 12. Posiedzeniom Komisji przewodniczy Przewodniczący komisji, lub inny członek Komisji, jeżeli Przewodniczący powierzy mu jej prowadzenie.
§ 13. Przewodniczący komisji może zapraszać do udziału w pracach Komisji osoby nie będące jej członkami w charakterze konsultantów.
§ 14. W celu realizacji swoich zadań Komisja może żądać udzielenia jej informacji dotyczącej osób nadużywających alkoholu - w szczególności od Policji, GOPS, Izby Wytrzeźwień oraz innych podmiotów.
§ 15. Z każdego posiedzenia Komisja sporządza protokół, który podpisuje osoba sporządzająca i przewodniczący komisji.
§ 16. Protokół powinien zawierać co najmniej datę odbycia, porządek posiedzenia i jego przebieg. Do protokołu dołącza się listę obecności członków Komisji i osób bioracych udział w posiedzeniu oraz podjęte postanowienia.
§ 17. Oryginały protokołów wraz z materiałami wynikającymi z posiedzeń Komisji przechowuje Pełnomocnik ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych .
§ 18. Dokumentację dotyczącą okresu działania Komisji w danycm składzie Pełnomocnik przekazuje do Archiwum zakładowego Urzędu Gminy Sztabin.
§ 19. Członkowie Komisji za pracę wynagradzani są wg. zasad ustalonych w Gminnym Programie Profilakytyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Metryka strony