Zarządzenie Nr 67/05
Zarządzenie Nr 67/05
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 14 lipca 2005r.
w sprawie wprowadzenia obowiązku stosowania Katalogu Usług świadczonych w Urzędzie Gminy Sztabin i w jednostkach organizacyjnych gminy oraz procedury jego aktualizacji.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 z 2002r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003r., Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r., Nr 102 poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadzam obowiązek stosowania Katalogu Usług świadczonych w Urzędzie Gminy Sztabin, zawierającego zestaw kart i wzory wniosków dotyczących usług świadczonych dla mieszkańców gminy oraz innych klientów.
§ 2. Karty Usług wraz z wzorami wniosków znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej. W wersji drukowanej karty można otrzymać w sekretariacie i w poszczególnych komórkach organizacyjnych gminy (GOPS, GOK, GBP, szkoły publiczne).
§ 3. Katalog powinien być opracowany i aktualizowany zgodnie z zasadami określonymi w Procedurze Opracowania i Aktualizacji Katalogu Usług, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
Tadeusz Drągiewicz
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 67/05
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 14 lipca 2005r.
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI KATALOGU USłUG
§ 1. Ogólne informacje
1) Katalog Usług świadczonych w Urzędzie Gminy Sztabin, zwany dalej Katalogiem, jest zbiorem kart z opisem usług, wraz z wzorami wniosków niezbędnych do realizacji niektórych spraw administracyjnych;
2) wprowadzenie procedury okresowej aktualizacji Katalogu ma na celu monitorowanie zgodności kart z przepisami prawa, aktualizację innych danych zawartych w karcie oraz uzupełnianie Katalogu o karty usług dotychczas w nim nie ujęte;
3) nadzór nad procesem aktualizacji Katalogu sprawuje Sekretarz Gminy.
§ 2. 1. Standaryzacja karty - „Karta usług” winna odpowiadać ustalonym standardom graficznym i zawierać następujące informacje (zakres minimalny):
1) Nr karty
2) nazwa usługi;
3) podstawa prawna z dokładnym określeniem przywołanego przepisu;
4) wykaz dokumentów potrzebnych do załatwienia sprawy, z wyszczególnieniem sposobu ich udostępnienia pracownikowi Urzędu ( do wglądu, do złożenia wraz z wnioskiem, możliwość złożenia kserokopii, itp.), dokumenty powinny być wymienione z nazwy, każdy w nowej linijce;
5) wysokość opłat skarbowych i innych;
6) przewidywany termin załatwienia sprawy, oprócz terminów ustawowych należy podać średnie terminy załatwienia sprawy w naszym urzędzie;
7) miejsce załatwienia sprawy:
a) miejsce złożenia wniosku,
b) miejsce, w którym faktycznie wykonywana jest usługa, podać imię i nazwisko osoby, która zajmuje się załatwianiem danego rodzaju sprawy wraz z podaniem jej stanowiska, osoba ta jest „właścicielem karty”;
8) sposób załatwienia sprawy:
a) rodzaj rozstrzygnięcia - dokument, który potwierdza wykonanie usługi (zaświadczenie, postanowienie, decyzja, pismo, zawarcie umowy, itp.);
9) sposób odbioru dokumentu:
a) podać informację, w jaki sposób będzie można odebrać dokument kończący sprawę i jakim trybie osoba zainteresowana zostanie powiadomiona o tym, że ten dokument jest do odebrania,
b) jeżeli do odbioru konieczne jest spełnienie określonych wymogów, należy je precyzyjnie wymienić;
10) tryb odwoławczy:
a) należy podać dodatkowe informacje, np.: „Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach za pośrednictwem ……….. . Odwołanie należy składać w …….. . Opłata za wniesienie odwołania wynosi …….. zł w formie znaczków skarbowych naklejonych na dokumencie odwołania.”
11) uwagi;
12) miejsce na notatki;
13) metryczka z następującymi działami i z podpisami na oryginale karty:
a) opracował:
- podać imię i nazwisko właściciela karty (pracownika odpowiedzialnego za opracowanie karty),
- data opracowania,
b) sprawdził:
- podać imię i nazwisko kierownika referatu UG lub kierownika jednostki organizacyjnej odpowiedzialnego za sprawdzenie karty,
- data sprawdzenia,
c) zatwierdził:
- podać imię i nazwisko kierownika jednostki organizacyjnej gminy, który kartę zatwierdza ( wójt, dyrektor szkoły, itp.),
- data zatwierdzenia;
14) informacja o aktualizacji karty:
a) podać imię i nazwisko właściciela karty, pracownika odpowiedzialnego za aktualizację karty,
b) data aktualizacji.
2. Karta usług powinna mieć własną rozpoznawalną formę graficzną ( format A-4, tabela podzielona na komórki, herb Gminy Sztabin, logo akcji „Przejrzysta Polska”, jednolita czcionka pod względem wielkości i kroju.
3. Zapisy w poszczególnych komórkach karty powinny być dokonywane w sposób jednolity we wszystkich kartach.
4. Karty usług mogą być wzbogacone o formularze i druki.
5. Formularze wniosków mogą mieć postać odrębnych kart lub - jeżeli jest taka możliwość - zostać umieszczone na odwrocie kart usług.
6. Kopiowania „Kart usług” należy dokonywać wyłącznie w wersji czarno-białej.
§ 3. Aktualizacja Katalogu
1) aktualizacja kart usług jest przeprowadzana corocznie, w terminie do końca czwartego kwartału, z zastrzeżeniem § 7 pkt. 1 i 2;
2) do końca września każdego roku osoby odpowiedzialne przedstawiają Sekretarzowi Gminy krótki raport o stanie aktualności kart dotyczących usług realizowanych na ich stanowiskach oraz o stopniu objęcia Katalogiem wszystkich świadczonych usług;
3) jeśli zmian wymagają niewielkie fragmenty kart, należy zaznaczyć to w raporcie; jeśli zmiany dotyczą znacznej części karty, należy przedłożyć wraz z raportem wzór zaktualizowanej karty z wyszczególnieniem zapisów, których dotyczą zmiany;
4) do końca roku kalendarzowego zaktualizowany Katalog otrzymują Referaty oraz stanowiska samodzielne.
5) Referat Administracyjno-Organizacyjny dokonuje wydruku zaktualizowanych kart i dostarcza je na wskazane stanowiska pracy.
§ 4. Aktualizacja kart usług w wersji elektronicznej
1) katalog usług oraz pojedyncze karty usług wraz z wzorami wniosków są dostępne na stronie internetowej Urzedu Gminy Sztabin, pod adresem www.sztabin.ug.gov.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Sztabin (adres: www.umwp-podlasie.pl/bip/gmina/sztabini/index.asp?pid=katalog);
2) aktualizacja kart w Internecie odbywa się na bieżąco (do 5 dni roboczych), z zachowaniem procedury określonej w § 7 pkt. 1 i 2.
§ 5. Udostępnienie kart usług klientom
1) o istnieniu Katalogu i jego roli Urząd Gminy Sztabin będzie informować wykorzystując wszystkie dostepne Urzędowi zródła informacji;
2) karty usług są dostępne dla każdego klienta w sekretariacie Urzędu oraz na poszczególnych stanowiskach pracy;
3) udostępnianie klientom wybranych kart bądź całego Katalogu odbywa się w miarę możliwości technicznych Urzędu, a w szczególności poprzez:
a) kopiowanie,
b) wydrukowanie,
c) kopiowanie na nośniki elektroniczne (dyskietka, płyta CD lub DVD),
d) wysłanie pocztą elektroniczną,
e) pobranie z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Sztabin (internet).
§ 6. Ocena działań
1) klienci mają możliwość oceny Katalogu poprzez: ankietę dostępną na stanowiskach samodzielnych i na stronie internetowej Urzędu Gminy: www.sztabin.ug.gov.pl - opinie przesyłane pocztą elektroniczną - opinie ustne;
2) opinie te są wykorzystywane przez Sekretarza Gminy przy dokonywaniu rocznej oceny funkcjonowania Katalogu Usług.
§ 7. Szczególne obowiązki osób odpowiedzialnych
1) w przypadku zmiany przepisów wpływających znacząco na treść karty usług, osoby odpowiedzialne, z własnej inicjatywy przedstawiają Sekretarzowi Gminy zaktualizowaną kartę w terminie do 1 miesiąca od wejścia w życie zmiany;
2) w przypadku wprowadzenia nowych usług świadczonych z istotną częstotliwością, osoby odpowiedzialne przedstawiają wzór karty w terminie do 1 miesiąca od wprowadzenia usługi.
Metryka strony