Zarządzenie Nr 135/05

Zarządzenie Nr 135/05

Wójta Gminy Sztabin

z dnia 15 grudnia 2005r.

w sprawie powołania Gminnej Komisji  Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sztabinie.

Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982r o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz. U. z 2002r., Nr 147, poz. 1231 z póź.zm./ zarządzam, co następuje:

§ 1. Powołuję Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sztabinie zwaną “ Komisją” w składzie:

1.      Helena Kozłowska -  Przewodnicząca

2.      Beata Kaftańska

3.      Grzegorz Łapszys   

4.      Halina Wielgat       

5.      Mieczysław Załuska 

6.      Małgorzata Danuta Chilicka

§ 2. Regulamin pracy Komisji stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Traci moc Zarządzenie Nr 3/03 Wjta Giny Sztabin z dnia 10 stycznia 2003r.w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania problemów Alkoholowych w Sztabinie.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt

Tadeusz  Drągiewicz.

  

                                                                                                                                                                               Załącznik do

Zarządzenia Nr 135/05

Wójta Gminy Sztabin

z dnia 15 grudnia 2005r.

Regulamin Pracy

Gminnej komisji rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sztabinie.

 

I. Organizacja i teren działania Komisji.

§ 1. Terenem działania komisji jest Gmina Sztabin.

II. Zadania Komisji.

§ 2. Komisja inicjuje działania w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,które w szczególności obejmują:

1) organizowanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehalibitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;

2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności pomocy w zakresie ochrony przed przemocą w rodzinie;

3) prowadzenie profilaktycznej działalności  edukacyjnej, w szczególności dla dzieci i  młodzieży;

4) wykonywanie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia zgodnie z wydanym upoważnieniem przez Wójta;

5) wspieranie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych,służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;

6) wydawanie postanowień dotyczących zaopiniowania lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

§ 3. Komisja współpracuje przy konstruowaniu Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie gminy, zwanego dalej Programem.

§ 4. Komisja podejmuje działania:

- motywujące osoby uzależnione od alkoholu do leczenia odwykowego,

- zmierzające do orzekania o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie leczenia odwykowego.

III. Obowiązki i uprawnienia członków Komisji.

§ 5. Całokształtem prac Komisji kieruje jej Przewodniczący.

§ 6. Do kompetencji Przewodniczącego należy:

1)  reprezentowanie Komisji na zewnątrz;

2) podpisywanie dokumentów opracowanych przez Komisję.

§ 7. W razie nieobecności Przewodniczącego, jego obowiązki pełni członek Komisji wyznaczony przez Przewodniczacego.

§ 8. Przewodniczący komisji nadzoruje pracę Komisji, a w szczegółności prowadzi bieżącą korenspondencję z podmiotami w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 9. Członek Komisji może być odwołany w każdym czasie przez Wójta Gminy i na pisemny wniosek o swojej rezygnacji z pracy Komisji.

IV. Tryb pracy Komisji.

§ 10. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności co najmniej  trzech członków Komisji.

§ 11. Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji:

- związane z działalnością zmierzającą do leczenia odwykowego w miarę potrzeb,

- ze względu na szczególne potrzeby w każdym czasie.

§ 12. Posiedzeniom Komisji przewodniczy Przewodniczący komisji, lub inny członek Komisji, jeżeli Przewodniczący powierzy mu jej prowadzenie.

§ 13. Przewodniczący komisji może zapraszać do udziału w pracach Komisji osoby nie będące jej członkami w charakterze konsultantów.

§ 14. W celu realizacji swoich zadań Komisja może żądać udzielenia jej informacji dotyczącej osób nadużywających alkoholu - w szczególności od Policji, GOPS, Izby Wytrzeźwień oraz innych podmiotów.

§ 15. Z każdego posiedzenia Komisja sporządza protokół, który podpisuje osoba sporządzająca i przewodniczący komisji.

§ 16. Protokół powinien zawierać co najmniej datę odbycia, porządek posiedzenia i jego przebieg. Do protokołu dołącza się listę obecności członków Komisji i osób bioracych udział w posiedzeniu oraz podjęte postanowienia.

§ 17. Oryginały protokołów wraz z materiałami wynikającymi z posiedzeń Komisji przechowuje Pełnomocnik ds. profilaktyki i  rozwiązywania problemów alkoholowych .

§ 18. Dokumentację dotyczącą okresu działania Komisji w danycm składzie Pełnomocnik przekazuje do Archiwum zakładowego Urzędu Gminy Sztabin.

§ 19. Członkowie Komisji za pracę wynagradzani są wg. zasad ustalonych w Gminnym Programie Profilakytyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Sztabin

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Hryń

Wprowadzający: Wojciech Hryń

Data wprowadzenia: 2006-01-18

Data modyfikacji: 2006-01-18

Opublikował: Stefan Korycki

Data publikacji: 2006-01-18