Zarządzenie Nr 26/04
Zarządzenie Nr 26/04
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 5 marca 2004 r.
w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2003 r .
Na podstawie art. 136 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148 ) oraz art. 13 pkt 5 ustawy z dnia 7 października 1992r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001r. Nr 55, poz. 577, Nr 154, poz. 1800; z 2002r. Dz. U. Nr 113, poz. 984) zarządzam:
§ 1. Przyjąć sprawozdanie roczne z wykonania budżetu gminy za 2003 rok, według którego :
-
- plan dochodów budżetowych po dokonanych zmianach wynosi: 9.119.359 zł
-
- wykonania dochodów zgodnie z załącznikiem Nr 1 9.065.317 zł
-
- plan wydatków budżetowych po dokonanych zmianach wynosi: 9.234.714 zł
-
- wykonanie wydatków zgodnie z załącznikiem Nr 2 9.187.821 zł
-
§ 2. Sprawozdanie z wykonania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie – zgodnie z załącznikiem Nr 3 .
§ 3. Informację z wykonania budżetu gminy za 2003 rok -zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 4. Sprawozdanie , o którym mowa w § 1 przekazać w terminie 7 dni:
-
- Radzie Gminy Sztabin,
-
- Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku Zespół w Suwałkach.
-
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Wojewody Podlaskiego.
Wójt
Tadeusz Drągiewicz
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 26/04
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 5 marca 2004 r
SPRAWOZDANIE O DOCHODACH BUDŻETOWYCH ZA 2003 ROK
Dział |
Rozdział |
§ |
Wyszczególnienie |
Plan po zmianach |
Wykona-nie 2003r |
% wyk. |
010 |
Rolnictwo i łowiectwo |
1.139.675 |
1.119.829 |
98,3 |
||
01010 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
1.127.775 |
1.107.775 |
98,2 |
||
626 |
Dotacje z funduszy celowych dla sektora finansów publicznych |
827.775 |
827.775 |
|||
629 |
Środki na inwestycje gmin |
300.000 |
280.000 |
|||
01095 |
Pozostała działalność |
11.900 |
12.054 |
101,3 |
||
069 |
Wpływy z różnych opłat |
7.500 |
7.644 |
|||
075 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jst lub innych |
4.400 |
4.407 |
|||
091 |
Odsetki od nieterminowych wpłat |
3 |
||||
100 |
Górnictwo i kopalnictwo |
3.800 |
3.085 |
81,2 |
||
10095 |
Pozostała działalność |
3.800 |
3.085 |
81,2 |
||
046 |
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
3.800 |
3.085 |
|||
600 |
Transport i łączność |
327.965 |
327.965 |
100 |
||
60016 |
Drogi publiczne gminne |
327.965 |
327.965 |
100 |
||
626 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań jedn. sektora finansów publicznych |
327.965 |
327.965 |
|||
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
158.925 |
155.768 |
98,0 |
||
70005 |
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
158.695 |
155.540 |
98,0 |
||
047 |
Wpływy z opłat za zarząd, użytko- wanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
2.585 |
2.320 |
|||
075 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa jst lub innych |
103.110 |
100.272 |
|||
077 |
Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości |
52.500 |
52.484 |
|||
084 |
Wpływy ze sprzedaży wyrobów |
500 |
464 |
|||
70095 |
Pozostała działalność |
230 |
228 |
98,9 |
||
083 |
Wpływy z usług |
230 |
228 |
|||
710 |
Działalność usługowa |
2.000 |
2.000 |
100,0 |
||
71035 |
Cmentarze |
2.000 |
2.000 |
100,0 |
||
202 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację porozumień z organami administracji rządowej |
2.000 |
2.000 |
|||
750 |
Administracja publiczna |
73.000 |
73.435 |
100,6 |
||
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
65.000 |
65.000 |
100,0 |
||
201 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących i zlec. |
65.000 |
65.000 |
|||
75023 |
Urzędy gmin |
8.000 |
8.435 |
105,4 |
||
069 |
Wpływy z różnych opłat |
8.000 |
8.435 |
|||
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy |
17.000 |
17.000 |
100,0 |
||
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy |
880 |
880 |
100,0 |
||
201 |
Dotacja celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących i zlec. |
880 |
880 |
|||
75108 |
Wybory do sejmu i senatu |
5.661 |
5.661 |
100,0 |
||
201 |
Dotacja celowe z budżetu państwa na zadania bieżące i zlecone |
5.661 |
5.661 |
|||
75109 |
Wybory do rad gmin ,pow.i sejmu |
3.265 |
3.265 |
100,0 |
||
201 |
Dotacja celowe z budżetu państwa na zadania bieżące i zlecone |
3.265 |
3.265 |
|||
75110 |
Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne |
7.194 |
7.194 |
100,0 |
||
201 |
Dotacja celowe z budżetu państwa na zadania bieżące i zlecone |
7.194 |
7.194 |
|||
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
25.770 |
25.770 |
100,0 |
||
75412 |
Ochotnicze straże pożarne |
25.770 |
25.770 |
100,0 |
||
203 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań |
25.770 |
25.770 |
|||
756 |
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej |
1.993.727 |
1.972.851 |
98,9 |
||
75615 |
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych |
1.133.742 |
1.134.364 |
100,1 |
||
031 |
Podatek od nieruchomości |
953.669 |
954.622 |
|||
032 |
Podatek rolny |
3.400 |
3.382 |
|||
033 |
Podatek leśny |
172.273 |
172.111 |
|||
034 |
Podatek od środków transportowych |
3.900 |
3.900 |
|||
091 |
Odsetki od nieterminowych wpłat |
500 |
349 |
|||
75016 |
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat od osób fizycznych |
476.150 |
479.352 |
100,7 |
||
031 |
Podatek od nieruchomości |
124.000 |
127.243 |
|||
032 |
Podatek rolny |
227.000 |
230.348 |
|||
033 |
Podatek leśny |
65.000 |
64.937 |
|||
034 |
Podatek od środków transportowych |
13.000 |
12.947 |
|||
036 |
Podatek od spadków i darowizn |
7.800 |
8.214 |
|||
037 |
Podatek od posiadania psów |
30 |
30 |
|||
043 |
Wpływy z opłaty targowej |
520 |
520 |
|||
045 |
Wpływy z opłaty administracyjnej |
800 |
460 |
|||
050 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
35.000 |
31.759 |
|||
091 |
Odsetki od nieterminowych wpłat |
3.000 |
2.894 |
|||
75618 |
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst |
82.807 |
79.545 |
96,1 |
||
041 |
Wpływy z opłaty skarbowej |
20.200 |
16.848 |
|||
048 |
Wpływy z opłaty za zezwolenie na sprzedaż alkoholu |
62.557 |
62.557 |
|||
091 |
Odsetki od nieterminowych wpłat |
50 |
140 |
|||
75621 |
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
301.028 |
279.590 |
92,9 |
||
001 |
Podatek dochodowy od osób fizycznych |
298.052 |
276.863 |
|||
002 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
2.976 |
2.727 |
|||
758 |
Różne rozliczenia |
4.641.159 |
4.638.640 |
99,9 |
||
75801 |
Część oświatowa subwencji ogólnej |
3.279.370 |
3.279.370 |
100,0 |
||
292 |
Subwencje ogólne |
3.279.370 |
3.279.370 |
|||
75802 |
Część podstawowa subwencji ogólnej |
950.253 |
950.253 |
100,0 |
||
292 |
Subwencje ogólne |
950.253 |
950.253 |
|||
75805 |
Część rekompensująca subwencji ogólnej |
408.552 |
408.552 |
100,0 |
||
292 |
Subwencje ogólne |
408.552 |
408.552 |
|||
75814 |
Różne rozliczenia finansowe |
2.984 |
465 |
15,6 |
||
036 |
Podatek od spadków i darowizn |
- 936 |
||||
050 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
- 49 |
||||
091 |
Odsetki od nieterminowych wpłat |
- 41 |
||||
092 |
Pozostałe odsetki |
2.984 |
1.491 |
|||
801 |
Oświata i wychowanie |
19.922 |
19.919 |
100,0 |
||
80101 |
Szkoły podstawowe |
2.923 |
2.923 |
100,0 |
||
201 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej |
2.923 |
2.923 |
|||
80113 |
Dowożenie uczniów do szkół |
2.540 |
2.537 |
99,9 |
||
083 |
Wpływy z usług |
2.540 |
2.537 |
|||
80195 |
Pozostała działalność |
14.459 |
14.459 |
100,0 |
||
203 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań |
14.459 |
14.459 |
|||
853 |
Opieka społeczna |
622.016 |
615.958 |
99,0 |
||
85313 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej |
11.000 |
6.521 |
59,3 |
||
201 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej |
11.000 |
6.521 |
|||
85314 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
411.466 |
411.466 |
100,0 |
||
201 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących |
411.466 |
411.466 |
|||
85315 |
Dodatki mieszkaniowe |
25.291 |
25.291 |
100,0 |
||
203 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań |
25.291 |
25.291 |
|||
85316 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne |
14.099 |
12.520 |
88,8 |
||
201 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących |
14.099 |
12.520 |
|||
85319 |
Ośrodki pomocy społecznej |
105.000 |
105.000 |
100,0 |
||
201 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących |
105.000 |
105.000 |
|||
85328 |
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne |
18.600 |
18.600 |
100,0 |
||
201 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących |
18.600 |
18.600 |
|||
85395 |
Pozostała działalność |
36.560 |
36.560 |
100,0 |
||
201 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących |
3.060 |
3.060 |
|||
203 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań |
33.500 |
33.500 |
|||
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
36.000 |
34.591 |
96,1 |
||
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
36.000 |
34.591 |
96,1 |
||
201 |
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących |
36.000 |
34.591 |
|||
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
58.400 |
58.506 |
100,2 |
||
92109 |
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
49.400 |
49.400 |
100,0 |
||
626 |
Dotacja z funduszy celowych dla sektora finansów publicznych |
49.400 |
49.400 |
|||
92195 |
Pozostała działalność |
9.000 |
9.106 |
101,2 |
||
083 |
Wpływy z usług |
9.000 |
9.106 |
|||
|
OGÓŁEM DOCHODY |
9.119.359 |
9.065.317 |
99,4 |
Wójt
Tadeusz Drągiewicz
Załącznik nr 2
do Zarządzenia Nr 26/04
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 5 marca 2003r.
SPRAWOZDANIE O WYDATKACH BUDŻETOWYCH ZA 2003 ROK
Dział |
Rozdział |
§ |
Wyszczególnienie |
Plan po zmianach |
Wykon. za 2003 r. |
% wyk. |
010 |
Rolnictwo i łowiectwo |
1.504.451 |
1.501.925 |
99,8 |
||
01010 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
1.495.430 |
1.493.586 |
99,9 |
||
4480 |
Podatek od nieruchomości |
125.195 |
125.195 |
|||
4590 |
Kary i odszkodowania dla osób fizycznych |
1.000 |
600 |
|||
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
541.460 |
540.016 |
|||
6052 |
Współ finansowanie programów z Unii Europejskiej |
827.775 |
827.775 |
|||
01030 |
Izby rolnicze |
4.621 |
4.621 |
100,0 |
||
2850 |
Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych |
4.621 |
4.621 |
|||
01095 |
Pozostała działalność |
4.400 |
3.718 |
84,5 |
||
4100 |
Wynagrodzenie prowizyjne |
4.400 |
3.718 |
|||
600 |
Transport i łączność |
685.340 |
683.540 |
99,7 |
||
60016 |
Drogi publiczne gminne |
685.340 |
683.540 |
99,7 |
||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
15.000 |
14.561 |
|||
4270 |
Zakup usług remontowych |
39.525 |
39.489 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
26.000 |
25.886 |
|||
6050 |
Inwestycje jednostek budżetowych |
276.849 |
275.639 |
|||
6052 |
Współ finansowanie programów Z Unii Europejskiej |
327.966 |
327.965 |
|||
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
447.726 |
443.624 |
99,1 |
||
70005 |
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
359.126 |
359.126 |
100,0 |
||
4480 |
Podatek od nieruchomości |
359.126 |
359.126 |
|||
70095 |
Pozostała działalność |
88.600 |
84.498 |
95,4 |
||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
3.500 |
3.500 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
500 |
500 |
|||
4120 |
Składki na FP |
60 |
60 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
40.950 |
38.936 |
|||
4260 |
Zakup energii |
10.000 |
9.547 |
|||
4270 |
Zakup usług remontowych |
11.600 |
11.445 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
18.940 |
17.464 |
|||
4430 |
Różne opłaty i składki |
3.050 |
3.046 |
|||
710 |
Działalność usługowa |
19.800 |
17.767 |
89,7 |
||
71013 |
Prace geodezyjne i kartograficzne |
16.000 |
14.632 |
91,4 |
||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
16.000 |
14.632 |
|||
71035 |
Cmentarze |
3.800 |
3.135 |
82,5 |
||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
800 |
135 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
3.000 |
3.000 |
|||
750 |
Administracja publiczna |
1.399.837 |
1.395.912 |
99,7 |
||
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
83.800 |
83.603 |
99,8 |
||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
60.400 |
60.400 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
5.000 |
5.000 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
10.000 |
10.000 |
|||
4120 |
Składki na FP |
1.500 |
1.500 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1.040 |
855 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
3.696 |
3.684 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
714 |
714 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1.450 |
1.450 |
|||
75022 |
Rady gmin |
50.700 |
50.598 |
99,8 |
||
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
48.500 |
48.408 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1.400 |
1.390 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
800 |
800 |
|||
75023 |
Urzędy gmin |
1.204.828 |
1.203.030 |
99,8 |
||
3020 |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń |
2.362 |
2.362 |
|||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
771.325 |
771.325 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
55.466 |
55.466 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
131.138 |
131.138 |
|||
4120 |
Składki na FP |
20.651 |
20.651 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
75.300 |
75.207 |
|||
4260 |
Zakup energii |
4.600 |
4416 |
|||
4270 |
Zakup usług remontowych |
9.300 |
9.272 |
|||
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
460 |
452 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
102.558 |
101.184 |
|||
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
16.389 |
16.278 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
15.279 |
15.279 |
|||
75047 |
Pobór podatków |
32.679 |
31.728 |
97,1 |
||
4100 |
Wynagrodzenia prowizyjne |
24.679 |
23.936 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1.000 |
900 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
7.000 |
6.892 |
|||
75095 |
Pozostała działalność |
27.830 |
26.953 |
96,8 |
||
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
19.500 |
18.960 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1.100 |
846 |
|||
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
30 |
22 |
|||
4430 |
Różne opłaty i składki |
7.200 |
7.125 |
|||
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
17.174 |
17.174 |
100,0 |
||
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli |
1.054 |
1.054 |
100,0 |
||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
152 |
152 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
22 |
22 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
880 |
880 |
|||
75108 |
Wybory do sejmu i senatu |
5.661 |
5.661 |
100,0 |
||
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
2.862 |
2.862 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
121 |
121 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
17 |
17 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1.000 |
1.000 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1.578 |
1.578 |
|||
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
83 |
83 |
|||
75109 |
Wybory do rad gmin, powiatów i sejmików województw |
3.265 |
3.265 |
100,0 |
||
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
2.107 |
2.107 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
25 |
25 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
4 |
4 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
875 |
875 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
146 |
146 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
108 |
108 |
|||
75110 |
Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne |
7.194 |
7.194 |
100,0 |
||
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
4.277 |
4.277 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
121 |
121 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
17 |
17 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1.388 |
1.388 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1.342 |
1.342 |
|||
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
49 |
49 |
|||
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
184.148 |
182.340 |
99,0 |
||
75403 |
Jednostki terenowe policji |
2.500 |
2.326 |
93,1 |
||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2.500 |
2.326 |
|||
75412 |
Ochotnicze straże pożarne |
179.348 |
177.982 |
99,2 |
||
3020 |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
513 |
513 |
|||
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
10.110 |
10.110 |
|||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
51.813 |
51.813 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenia roczne |
3.100 |
3.067 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
8.750 |
8.637 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
1.400 |
1.225 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
49.198 |
49.143 |
|||
4260 |
Zakup energii |
5.550 |
5.277 |
|||
4270 |
Zakup usług remontowych |
2.060 |
1.695 |
|||
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
750 |
645 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
3.312 |
3.107 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
250 |
208 |
|||
4430 |
Różne opłaty i składki |
6.694 |
6.694 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
2.368 |
2.368 |
|||
4480 |
Podatek od nieruchomości |
5.578 |
5.578 |
|||
6060 |
Zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
27.902 |
27.902 |
|||
75414 |
Obrona cywilna |
2.300 |
2.032 |
88,3 |
||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
900 |
755 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1.000 |
890 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
400 |
387 |
|||
757 |
Obsługa długu publicznego |
145.600 |
145.545 |
99,9 |
||
75702 |
Obsługa kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego |
145.600 |
145.545 |
99,9 |
||
8010 |
Rozliczenia z bankami związane z obsługą długu publicznego |
145.600 |
145.545 |
|||
801 |
Oświata i wychowanie |
3.628.440 |
3.606.871 |
99,4 |
||
80101 |
Szkoły podstawowe |
2.325.402 |
2.315.028 |
99,5 |
||
2590 |
Dotacje podmiotowe z budżetu dla publicznych szkół i innych |
246.976 |
246.976 |
|||
3020 |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń |
103.500 |
102.910 |
|||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
1.084.011 |
1.083.141 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
81.320 |
81.159 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
220.640 |
218.588 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
32.680 |
29.953 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
206.809 |
206.005 |
|||
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
10.973 |
10.859 |
|||
4260 |
Zakup energii |
26.400 |
26.312 |
|||
4270 |
Zakup usług remontowych |
170.143 |
168.932 |
|||
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
4.350 |
3.412 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
66.100 |
65.766 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
7.000 |
6.688 |
|||
4430 |
Rożne opłaty i składki |
2.100 |
1.927 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
62.400 |
62.400 |
|||
80104 |
Przedszkola przy szkołach podstawowych |
145.830 |
140.925 |
96,6 |
||
3020 |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
12.800 |
11.385 |
|||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
84.620 |
82.696 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenia roczne |
8.200 |
8.051 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
21.730 |
21.578 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
3.700 |
3.026 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2.600 |
2.600 |
|||
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
1.210 |
1.200 |
|||
4260 |
Zakup energii |
4.370 |
4.351 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
600 |
38 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
6.000 |
6.000 |
|||
80110 |
Gimnazja |
834.725 |
829.553 |
99,4 |
||
3020 |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
48.600 |
48.227 |
|||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
491.400 |
491.297 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
39.000 |
38.585 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
93.400 |
93.122 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
15.100 |
13.873 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
62.425 |
61.949 |
|||
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
1.000 |
843 |
|||
4260 |
Zakup energii |
1.500 |
1.438 |
|||
4270 |
Zakup usług remontowych |
35.000 |
34.095 |
|||
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1.000 |
196 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
12.500 |
12.226 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
3.800 |
3.702 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
30.000 |
30.000 |
|||
80113 |
Dowożenie uczniów do szkół |
285.244 |
285.243 |
100,0 |
||
3020 |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
642 |
642 |
|||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
47.469 |
47.469 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
4.126 |
4.126 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
9.807 |
9.806 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
1.419 |
1.419 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
77.367 |
77.367 |
|||
4270 |
Zakup usług remontowych |
10.967 |
10.967 |
|||
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
140 |
140 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
123.598 |
123.598 |
|||
4430 |
Różne opłaty i składki |
4.118 |
4.118 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1.691 |
1.691 |
|||
4500 |
Pozostałe podatki na rzecz budżetu jednostek samorządu terytorialnego |
3.900 |
3.900 |
|||
80146 |
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
17.280 |
17.218 |
99,6 |
||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
646 |
646 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
13.580 |
13.572 |
|||
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
3.054 |
3.000 |
|||
80195 |
Pozostała działalność |
19.959 |
18.904 |
94,7 |
||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
600 |
||||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
150 |
||||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
4.906 |
4.601 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
14.303 |
14.303 |
|||
851 |
Ochrona zdrowia |
62.557 |
62.556 |
100,0 |
||
85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
62.557 |
62.556 |
100,0 |
||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
5.759 |
5.759 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
490 |
490 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
1.202 |
1.202 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
170 |
170 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
8.858 |
8.858 |
|||
4260 |
Zakup energii |
2.359 |
2.359 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
43.376 |
43.375 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
343 |
343 |
|||
853 |
Opieka społeczna |
710.231 |
702.605 |
98,9 |
||
85313 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne |
11.000 |
6.521 |
59,3 |
||
4130 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne |
11.000 |
6.521 |
|||
85314 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
429.466 |
429.466 |
100,0 |
||
3110 |
Świadczenia społeczne |
418.320 |
418.320 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
11.146 |
11.146 |
|||
85315 |
Dodatki mieszkaniowe |
46.100 |
44.567 |
95,0 |
||
3110 |
Świadczenia społeczne |
46.100 |
44.567 |
|||
85316 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
14.099 |
12.520 |
88,8 |
||
3110 |
Świadczenia społeczne |
14.099 |
12.520 |
|||
85319 |
Ośrodki pomocy społecznej |
121.128 |
121.094 |
100,0 |
||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
82.854 |
82.820 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
6.695 |
6.695 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
16.138 |
16.138 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
2.177 |
2.177 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
3.413 |
3.413 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
4.683 |
4.683 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
2.800 |
2.800 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
2.368 |
2.368 |
|||
85328 |
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
36.878 |
36.878 |
100,0 |
||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
27.430 |
27.430 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
1.026 |
1.026 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
5.377 |
5.377 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
724 |
724 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
880 |
880 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1.441 |
1.441 |
|||
85395 |
Pozostała działalność |
51.560 |
51.559 |
100,0 |
||
3110 |
Świadczenia społeczne |
51.560 |
51.559 |
|||
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
191.850 |
191.849 |
100,0 |
||
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
68.203 |
68.203 |
100,0 |
||
4270 |
Zakup usług remontowych |
19.353 |
19.353 |
|||
4480 |
Podatek od nieruchomości |
48.850 |
48.850 |
|||
90003 |
Oczyszczanie miast i wsi |
39.303 |
39.302 |
100,0 |
||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
39.303 |
39.302 |
|||
90015 |
Oświetlenie ulic, placów, dróg |
84.344 |
84.344 |
100,0 |
||
4260 |
Zakup energii |
65.604 |
65.604 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
18.740 |
18.740 |
|||
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
237.560 |
236.113 |
99,4 |
||
92109 |
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
127.886 |
127.369 |
99,6 |
||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
40.981 |
40.981 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
3.100 |
3.100 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
7.464 |
7.464 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
1.058 |
1.057 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
18.893 |
18.881 |
|||
4260 |
Zakup energii |
4.510 |
4.042 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
6.073 |
6.048 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
2.135 |
2.134 |
|||
4430 |
Rożne opłaty i składki |
750 |
740 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1.015 |
1.015 |
|||
6060 |
Zakupy inwestycyjne jednostek Budżetowych |
41.907 |
41.907 |
|||
92116 |
Biblioteki |
71.800 |
70.870 |
98,7 |
||
3020 |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
97 |
97 |
|||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe |
44.818 |
44.818 |
|||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
3.358 |
3.358 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
3.308 |
3.308 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
1.115 |
1.115 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
7.011 |
6.960 |
|||
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
1.800 |
1.799 |
|||
4260 |
Zakup energii |
6.654 |
6.654 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1.140 |
290 |
|||
4410 |
Podróże służbowe |
700 |
672 |
|||
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1.799 |
1.799 |
|||
92195 |
Pozostała działalność |
37.874 |
37.874 |
100,0 |
||
2820 |
Dotacja celowa z budżetu dla Zadań stowarzyszeniowych |
7.000 |
7.000 |
|||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
1.410 |
1.410 |
|||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
200 |
200 |
|||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
3.343 |
3.343 |
|||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
25.767 |
25.767 |
|||
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
154 |
154 |
|||
OGÓŁEM WYDATKI |
9.234.714
|
9.187.821 |
99,5 |
Wójt
Tadeusz Drągiewicz
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 26/04
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 5 marca 2004r.
Sprawozdanie z wykonania planów finansowych z zakresu administracji rządowej zleconych gminie za 2003 rok
Dział |
Rozdz. |
§ |
Strona dochodowa |
Strona wydatkowa |
||||
Plan |
Wykonanie |
% wyk. |
Plan |
Wykonanie |
% wyk. |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
750 |
65.000 |
65.000 |
100,0 |
65.000 |
65.000 |
100,0 |
||
75011 |
65.000 |
65.000 |
100,0 |
65.000 |
65.000 |
100,0 |
||
201 |
65.000 |
65.000 |
100,0 |
|||||
4010 |
50.000 |
50.000 |
100,0 |
|||||
4040 |
3.800 |
3.800 |
100,0 |
|||||
4110 |
8.600 |
8.600 |
100,0 |
|||||
4120 |
1.200 |
1.200 |
100,0 |
|||||
4440 |
1.400 |
1.400 |
100,0 |
|||||
751 |
17.000 |
17.000 |
100,0 |
17.000 |
17.000 |
100,0 |
||
75101 |
880 |
880 |
100,0 |
880 |
880 |
100,0 |
||
201 |
880 |
880 |
100,0 |
|||||
4300 |
880 |
880 |
100,0 |
|||||
75108 |
5.661 |
5.661 |
100,0 |
5.661 |
5.661 |
100,0 |
||
201 |
5.661 |
5.661 |
100,0 |
|||||
3030 |
2.862 |
2.862 |
100,0 |
|||||
4110 |
121 |
121 |
100,0 |
|||||
4120 |
17 |
17 |
100,0 |
|||||
4210 |
1.000 |
1.000 |
100,0 |
|||||
4300 |
1.578 |
1.578 |
100,0 |
|||||
4410 |
83 |
83 |
100,0 |
|||||
75109 |
3.265 |
3.265 |
100,0 |
3.265 |
3.265 |
100,0 |
||
201 |
3.265 |
3.265 |
100,0 |
|||||
3030 |
2.107 |
2.107 |
100,0 |
|||||
4110 |
25 |
25 |
100,0 |
|||||
4120 |
4 |
4 |
100,0 |
|||||
4210 |
875 |
875 |
100,0 |
|||||
4300 |
146 |
146 |
100,0 |
|||||
4410 |
108 |
108 |
100,0 |
|||||
75110 |
7.194 |
7.194 |
100,0 |
7.194 |
7.194 |
100,0 |
||
201 |
7.194 |
7.194 |
100,0 |
|||||
3030 |
4.277 |
4.277 |
100,0 |
|||||
4110 |
121 |
121 |
100,0 |
|||||
4120 |
17 |
17 |
100,0 |
|||||
4210 |
1.388 |
1.388 |
100,0 |
|||||
4300 |
1.342 |
1.342 |
100,0 |
|||||
4410 |
49 |
49 |
100,0 |
|||||
801 |
2.923 |
2.923 |
100,0 |
2.923 |
2.923 |
100,0 |
||
80101 |
2.923 |
2.923 |
100,0 |
2.923 |
2.923 |
100,0 |
||
201 |
2.923 |
2.923 |
100,0 |
|||||
4240 |
2.923 |
2.923 |
100,0 |
|||||
853 |
563.225 |
557.167 |
98,9 |
563.225 |
557.167 |
98,9 |
||
85313 |
11.000 |
6.521 |
59,3 |
11.000 |
6.521 |
59,3 |
||
201 |
11.000 |
6.521 |
59,3 |
|||||
4130 |
11.000 |
6.521 |
59,3 |
|||||
85314 |
411.466 |
411.466 |
100,0 |
411.466 |
411.466 |
100,0 |
||
201 |
411.466 |
411.466 |
100,0 |
411.466 |
411.466 |
100,0 |
||
3110 |
400.320 |
400.320 |
100,0 |
|||||
4110 |
11.146 |
11.146 |
100,0 |
|||||
85316 |
14.099 |
12.520 |
88,8 |
14.099 |
12.520 |
88,8 |
||
201 |
14.099 |
12.520 |
88,8 |
|||||
3110 |
14.099 |
12.520 |
88,8 |
|||||
85319 |
105.000 |
105.000 |
100,0 |
105.000 |
105.000 |
100,0 |
||
201 |
105.000 |
105.000 |
100,0 |
|||||
4010 |
80.000 |
80.000 |
100,0 |
|||||
4040 |
6.300 |
6.300 |
100,0 |
|||||
4110 |
14.300 |
14.300 |
100,0 |
|||||
4120 |
2.000 |
2.000 |
100,0 |
|||||
4300 |
1.000 |
1.000 |
100,0 |
|||||
4440 |
1.400 |
1.400 |
100,0 |
|||||
85328 |
18.600 |
18.600 |
100,0 |
18.600 |
18.600 |
100,0 |
||
201 |
18.600 |
18.600 |
100,0 |
|||||
4010 |
13.800 |
13.800 |
100,0 |
|||||
4040 |
1.026 |
1.026 |
100,0 |
|||||
4110 |
2.874 |
2.874 |
100,0 |
|||||
4120 |
400 |
400 |
100,0 |
|||||
4300 |
500 |
500 |
100,0 |
|||||
85395 |
3.060 |
3.060 |
100,0 |
3.060 |
3.060 |
100,0 |
||
201 |
3.060 |
3.060 |
100,0 |
|||||
3110 |
3.060 |
3.060 |
100,0 |
|||||
900 |
36.000 |
34.591 |
96,1 |
36.000 |
32.420 |
90,0 |
||
90015 |
36.000 |
34.591 |
96,1 |
36.000 |
32.420 |
90,0 |
||
201 |
36.000 |
34.591 |
96,1 |
36.000 |
32.420 |
90,0 |
||
4260 |
25.712 |
22.132 |
86,1 |
|||||
4300 |
10.288 |
10.288 |
100,0 |
|||||
Razem |
684.148 |
676.681 |
98,9 |
684.148 |
674.510 |
98,6 |
Wójt
Tadeusz Drągiewicz
Załącznik Nr 4
do Zarządzenia Nr 26 /04
Wójta Gminy Sztabin
z dnia 5 marca 2004r.
Informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy za 2003 rok.
Budżet gminy uchwalony został przez Radę Gminy 26 lutego 2003r. (Uchwała Nr IV/37/03).
Przewidywany był wpływ dochodów budżetowych w wysokości 7.342.700 zł, a wykonanie wydatków w wysokości 7.542.700 zł.
Z dochodów budżetowych rada przeznaczyła kwotę 276.700 zł na spłatę zaciągniętych kredytów i pożyczek długoterminowych. Źródłem pokrycia faktycznego deficytu w kwocie 476.700 zł były wolne środki pochodzące z nadwyżki wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości 166.700 zł oraz kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 310.000 zł.
W trakcie realizacji budżetu dokonano zmian zwiększających budżet po stronie zarówno dochodów jak i wydatków. Podjęto 5 uchwał rady gminy i 16 zarządzeń wójta zmieniających budżet, w wyniku których plan dochodów budżetowych zwiększył się do kwoty 9.119.359 zł, a plan wydatków budżetowych do kwoty 9.234.714 zł, jednocześnie zmniejszył się planowany deficyt budżetowy do kwoty 400.555 zł, który pokryty został kredytem długoterminowym w kwocie 337.815 zł oraz wolnymi środkami w kwocie 62.740 zł.
- Zestawienie realizacji dochodów budżetowych
-
- plan dochodów ogółem: 9.119.359 zł
-
- wykonanie za 2003 rok: 9.065.317 zł
Poniższe zestawienie przedstawia realizację dochodów wg źródeł ich pochodzenia:
Lp. |
Treść |
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% realizacji |
I.
II.
III.
IV.
V. |
Dochody własne: z tego: - podatek od nieruchomości - podatek rolny - podatek leśny - podatek od środków transportowych - podatek od czynności cywilnoprawnych - wpływy z opłaty skarbowej - dochody z majątku gminy - pozostałe dochody
Udział gminy w podatku dochodowym budżetu państwa: - podatek dochodowy od osób fizycznych - podatek dochodowy od osób prawnych
Subwencje ogólne - część oświatowa - część podstawowa - część rekompensująca
Dotacje celowe z budżetu państwa - na zadania zlecone - na zadania własne - na podstawie porozumień - z funduszy celowych
Dotacje UE - SAPARD |
2.189.848
1.077.669 230.400 237.273 16.900 35.000 20.200 167.125 405.281
301.028
298.052 2.976
4.638.175 3.279.370 950.253 408.552
834.568 684.148 99.020 2.000 49.400
1.155.740 |
2.164.711
1.081.865 233.730 237.048 16.847 31.710 16.848 163.260 383.403
279.590
276.863 2.727
4.638.175 3.279.370 950.253 408.552
827.101 676.681 99.020 2.000 49.400
1.155.740 |
98,8
92,9
100,0
99,1
100,0
|
Ogółem dochody |
9.119.359 |
9.065.317 |
99,4 |
Szczegółowe zestawienie planu i wykonania dochodów budżetowych przedstawia załącznik Nr 1 do zarządzenia, a ich realizacja w roku 2003 przedstawia się następująco.
Dział: Rolnictwo i łowiectwo
Planowane dochody w tym dziale w kwocie 1.139.675 zł zrealizowano w 98,3% tj. w kwocie 1.119.828 zł pochodzące z:
-
- udziału mieszkańców gminy w budowie wodociągu grupowego Gminy Sztabin w wysokości 280.000 zł t.j 93,3 % planu,
-
- dofinansowania w/w inwestycji w formie dotacji z programu SAPARD w kwocie 827.775 zł, co stanowi ok. 66 % wartości zadania,
-
- wpływów za wydawane świadectwa miejsca pochodzenia zwierząt oraz znakowanie w kwocie 7.644 zł,
-
- opłat z czynszów dzierżawnych ( w tym z obwodów łowieckich) w kwocie 4.407 zł.
Dział: Górnictwo i kopalnictwo
Wpływy z tytułu opłaty eksploatacyjnej za wydobycie kruszywa ze złóż w roku 2004 wyniosły 3.085 zł.
Dział: Transport i łączność
Budowę ulicy Polnej w Sztabinie zrealizowano w części przy współfinansowaniu środków z programu SAPARD w kwocie 327.965 zł, co stanowi 74,6 % kosztów kwalifikowanych inwestycji.
Dział: Gospodarka mieszkaniowa
Zaplanowane wpływy w tym dziale zrealizowano w 98 % uzyskując środki finansowe w wysokości 155.768 zł pochodzące z:
-
- wpływów za wieczyste użytkowanie nieruchomości w kwocie – 2.320 zł,
-
- najmu i dzierżawy budynków i lokali będących w zasobach mienia komunalnego w kwocie 100.272 zł,
-
- sprzedaży mieszkań, budynków gospodarczych oraz działek budowlanych w kwocie 52.948 zł,
-
- sprzedaży złomu i pozyskanego drewna w kwocie 227 zł.
Dział: Działalność usługowa
Na podstawie zawartego porozumienia z Wojewodą Podlaskim w sprawie powierzenia obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych otrzymano dotację celową w kwocie 2.000 zł na odnowienie cmentarza wojennego z okresu I wojny światowej w miejscowości Jastrzębna I – Ostrowie Biebrzańskie.
Dział: Administracja publiczna
Plan dochodów w tym dziale wykonano w 100,6% uzyskując kwotę 73.435 zł z tytułu:
-
- dotacji celowej z budżetu państwa na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w kwocie 65.000 zł,
-
- wpływów za wpisy do ewidencji działalności, prowizji za sprzedane znaki skarbowe, wydane specyfikacje przetargowe w kwocie 8.435 zł,
Dział: Urzędy naczelnych organów władzy
Kwotę 17.000 zł z tytułu dotacji celowej otrzymano z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura Wojewódzka na:
-
- aktualizację spisu wyborców w kwocie 880 zł,
-
- wybory uzupełniające do rady gminy w kwocie 3.265 zł,
-
- wybory uzupełniające do Senatu RP w kwocie 5.661 zł,
-
- ogólnokrajowe referendum w sprawie przystąpienia RP do Unii Europejskiej w kwocie 7.194 zł.
Dział: Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.pożarowa
Środki finansowe z Komendy Wojewódzkiej PSP W Białymstoku w wysokości 25.770 zł otrzymano z przeznaczeniem na:
-
- 20.770 zł na doposażenie 3 jednostek ochotniczych straży pożarnych działajacych w ramach krajowego systemu ratowniczego (OSP Sztabin 9.170 zł, OSP Jastrzębna 6.000 zł, OSP Jaziewo 5.600 zł)
-
- 5.000 zł na rozbudowę strażnicy OSP w Sztabinie.
Dział: Dochody od osób prawnych, fizycznych i innych
Wpływy z podatków od osób prawnych wyniosły 1.134.364 zł, z tego:
-
- podatek od nieruchomości – 954.622 zł, w tym 538.749 zł mienie gminne
-
- podatek rolny – 3.382 zł,
-
- podatek leśny – 172.111 zł,
-
- podatek od środków transportowych (autobusy szkolne) – 3.900 zł
-
- odsetki od nieterminowych wpłat – 349 zł.
Zrealizowane dochody w tym rozdziale wynoszą ponad 100 %, są nieco wyższe od szacowanych w podatku od nieruchomości.
Zaległości na koniec roku 2003 z tytułu podatku od nieruchomości wynoszą 4.817 zł (PKP S.A.), na które wystawiono 13 tytułów wykonawczych dotyczących częściowo 2002 i całego 2003r.
Wpływy z podatków i opłat od osób fizycznych wyniosły 479.352 zł, z tego:
-
- podatek od nieruchomości – 127.243 zł,
-
- podatek rolny – 230.348 zł,
-
- podatek leśny – 64.937 zł,
-
- podatek od środków transportowych – 12.947 zł.
Zaległości na koniec 2003r. z tytułu zobowiązań pieniężnych od osób fizycznych wynoszą 70.182 zł i ciążą na 90 zobowiązanych (z zaległościami powyżej 5 zł). W celu ściągnięcia zaległości systematycznie wysyłane są upomnienia (527) i wystawiane tytuły wykonawcze (w roku sprawozdawczym wystawiono 296 tytułów wykonawczych dla 298 zalegających podatników). Urząd skarbowy zwrócił 58 tytułów wykonawczych z postanowieniem o umorzeniu czynności egzekucyjnych z powodu nieściągalności dłużników, na kwotę 53.726 zł tytuły są w realizacji. Na kwotę 9.443 zł zawieszono postępowanie z uwagi na: brak spadkobierców po zmarłych podatnikach, niskie kwoty zaległości, opłacenie zaległości w 2004r. (styczeń, luty).
W 2004 roku 20 podatników uregulowało zaległości podatkowe z ub.roku i kwota zobowiązań zmniejszyła się o 25.763 zł.
Dochody realizowane przez urzędy skarbowe z tytułu podatku od spadków i darowizn wyniosły 8.214 zł, podatku od czynności cywilnoprawnych 31.759 zł. Za odsetki od nieterminowych płatności podatków uzyskano kwotę w budżecie 2.894 zł. Niewielki był wpływ z opłaty targowej 520 zł ( brak targowiska), opłaty za testamenty 460 zł. Wpływy z opłaty skarbowej wyniosły 16.848 zł, odsetki od nieterminowych wpłat 140 zł.
-
- Za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu na terenie gminy wpłynęła kwota 62.557 zł.
-
- Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – kwota 279.590 zł.
-
- Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych przypadające na gminę zostały przekazane przez Ministerstwo Finansów w 92,9%, stanowi to kwotę 276.863 zł w budżecie gminy.
-
- Podatek od osób prawnych otrzymany z urzędów skarbowych to kwota 2.727 zł.
Dział: Różne rozliczenia
Subwencja ogólna stanowiła najważniejsze źródło dochodów gminy, wpływy z tego tytułu stanowią 51,2% ogólnych dochodów gminy.
Z łącznej kwoty subwencji ogólnej 4.638.175 zł, subwencja oświatowa wpłynęła w wysokości 3.279.370 zł (wyższa o 10 % od subwencji na 2002r.)
Część podstawowa subwencji ogólnej otrzymana w kwocie 950.253 zł jest mniejsza o 10,7 % niż w roku 2002.
Część rekompensująca składa się z dwóch członów : kwota 289.436 zł, to dochody utracone w związku z częściową likwidacją podatku od środków transportowych, a kwota 119.116 zł przyznana przez Ministerstwo Finansów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie zasad obliczania i przekazywania gminom kwoty zastosowanych ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym i leśnym.
Pozostała kwota w tym dziale 1.491 zł pochodzi z odsetek na rachunkach bankowych.
Kwoty z minusem (-1.026 zł) wynikają ze sprawozdań urzędów skarbowych.
Dział: Oświata i wychowanie
Otrzymane dotacje celowe na oświatę przeznaczone były na:
-
- na zakup wyprawek szkolnych - 2.923 zł,
-
- fundusz socjalny dla nauczycieli emerytów i rencistów – 14.303 zł,
-
- prace komisji kwalifikacyjnych - 156 zł
-
- za wynajem autobusu szkolnego – 2.537 zł.
Dział: Opieka społeczna
Dotację celową w kwocie 683.985 zł otrzymano z budżetu państwa na zadania zlecone i własne gminy. Otrzymane dotacje na zadania zlecone:
-
- składki na ubezpieczenia zdrowotne – 6.521 zł,
-
- zasiłki na pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne – 411.466 zł,
-
- zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne – 12.520 zł,
-
- ośrodki pomocy społecznej – 105.000 zł,
-
- usługi opiekuńcze i specjalistyczne – 18.600 zł,
-
- wyprawki szkolne - 3.060 zł.
Otrzymane dotacje na zadania własne:
-
- dofinansowanie dodatków mieszkaniowych – 25.291 zł,
-
- dożywianie dzieci – 33.500 zł.
Dział: gospodarka komunalna i ochrona środowidska
Z dotacji celowej na oświetlenie dróg publicznych, dla których gmina nie jest zarządcą wykorzystano 96,1% tj. kwotę 34.591 zł (w tym kwota 2.171 zł dotyczy roku ub.)
Dział: kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Wpływy ze sprzedaży miesięcznika “Nasz Sztabiński Dom” i wydanej monografii “Sztabin. Dzieje gminy Sztabin od czasów najdawniejszych do współczesności” wyniosły 9.106 zł.
Środki finansowe otrzymane w kwocie 49.400 zł otrzymano z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku na utworzenie Gminnego Centrum Informacji w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów “Pierwsza Praca”.
II. Zestawienie realizacji wydatków budżetowych
-
- plan wydatków ogółem – 9.234.714 zł,
-
- wykonanie za 2003 rok – 9.187.821 zł
Zestawienie wydatków wg działów klasyfikacji budżetowej
Dział |
Treść |
Plan po zmianach |
Wykonanie |
010 |
Rolnictwo i łowiectwo |
1.504.451 |
1.501.925 |
600 |
Transport i łączność |
685.340 |
683.540 |
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
447.726 |
443.624 |
710 |
Działalność usługowa |
19.800 |
17.767 |
750 |
Administracja publiczna |
1.399.837 |
1.395.912 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy |
17.174 |
17.174 |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
184.148 |
182.340 |
757 |
Obsługa długu publicznego |
145.600 |
145.545 |
801 |
Oświata i wychowanie |
3.628.440 |
3.606.871 |
851 |
Ochrona zdrowia |
62.557 |
62.556 |
853 |
Opieka społeczna |
710.231 |
702.605 |
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
191.850 |
191.849 |
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
237.560 |
236.113 |
Ogółem wydatki |
9.234.714 |
9.187.821 |
Szczegółowe zestawienie planu i wykonania wydatków według podziałek klasyfikacji budżetowej oraz procent ich realizacji przedstawia załącznik nr 2.
Dział: Rolnictwo i łowiectwo
Z ogólnej kwoty 1.501.925 zł w tym dziale sfinansowano:
-
- w zakresie infrastruktury wodociągowej:
-
- wykonanie ok.26 km sieci wodociągowej wraz z przyłączami domowymi we wsiach Jastrzębna I, Jasrzębna II, Ostrowie, Hruskie na kwotę 1.367.791 zł, wykonanie prac prrzez Przedsiębiorstwo “Ekolobud” S.A. w Suwałkach. Źródła sfinansowania zadania: udział mieszkańców gminy – 280.000 zł, budżet gminy 128.381 zł, dotacja z programu SAPARD 827.775 zł, kredyt długoterminowy 131.635 zł (spłata w latach 2004 - 2005),
-
- odszkodowanie za straty przy budowie wodociagu 600 zł,
-
- podatek od nieruchomości 125.195 zł .
-
- ustawowy 2% odpis od podatku rolnego przekazano w 4 ratach dla Podlaskiej Izby Rolniczej w wysokości 4.621 zł,
-
- wynagrodzenie prowizyjne dla sołtysów za prowadzenie bloczków miejsca pochodzenia zwierząt oraz kolczykowanie wypłacono w kwocie 3.718 zł.
-
Dział: transport i łączność
Z ogólnej kwoty 683.540 zł sfinansowano:
-
- budowę ulicy Polnej w Sztabinie – ogólna wartość 603.604 zł, w tym kolektor deszczowy 128.637 zł. Źródła finansowania: z programu SAPARD 327.965 zł, budżet gminy 275.639 zł ( w tym 206.180 zł kredyt długoterminowy)’
-
- modernizację dróg gminnych ogółem – 39.489 zł (we wsi Czarniewo, Hruskie, Ostrowie, Ewy, Budziski, Kranybór, Długie, Kopiec, Sosnowo.
-
- naprawy bieżące zgodnie z harmonogramem przyjętym przez Radę Gminy tj. odśnieżanie, żwirowanie i profilowanie dróg gminnych w kwocie – 40.447 zł,
Dział: gospodarka mieszkaniowa
W ramach tego działu z ogólnej kwoty 443.624 zł sfinansowano:
-
- podatek od nieruchomości za mienie gminne – 359.126 zł,
-
- dokonano remontów budynków komunalnych – 33.060 zł (mieszkania nauczycielskie w Jaziewie oraz modernizacja dachu, remont budyneku “starej gminy”, wymiana kotła c.o. w ośrodku zdrowia w Sztabinie, remont mieszkań nauczycielskich w Krasnymborze oraz wymiana bojlerów, montaż słupów oświetleniowych przy kościele w Sztabinie,
-
- zakup opału i obsługa palaczy w budynkach ośrodków zdrowia – 21.380 zł,
-
- z kwoty 17.464 zł zapłacono za : transport drewna i trocin, usługi kominiarskie, obsługę kotła c.o. w Krasnymborze, ścinkę drzew, koszenie boiska sportowego, przeglądy eksploatacyjne, bieżące naprawy samochodu Żuk i pilarki
-
- pozostałą kwotę 12..594 zł wydatkowano na ubezpieczenia mienia komunalnego, opłaty za emisję zanieczyszczeń, za energię cieplną i wodę.
Dział: Działalność usługowa
-
- W zakresie usług geodezyjnych wydatkowano 14.632 zł za podział działek, wznowienie granic, sporządzenie map, operaty szacunkowe.
-
- Z zakresu cmentarnictwa i grobownictwa wojennego odbudowano cmentarz wojenny z I wojny światowej we wsi Jastrzębna I – Ostrowie. W okolicy torów kolejowych zlokalizowano 5 mogił zbiorowych, a w przydożnym lesie 12 mogił. Wykonano tez prace konserwatorskie na grobach wojennych w Jaziewie, Ewach i Kamieniu. Z ogólnej kwoty 3.135 zł, dofinansowanie z budżetu Wojewody Podlaskiego wyniosło 2.000 zł.
-
Dział: Administracja publiczna
Ogólną kwotę 1.395.912 zł w tym dziale wydatkowano na:
-
- realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w kwocie 83.603 zł (wynagrodzenia pracowników realizujących zadania wraz z pochodnymi i wydatki rzeczowe na szkolenia, drobne materiały do USC i ewidencji ludności, nadzór autorski programu ewidencji ludności),
-
- posiedzenia rady gminy, zarządu, komisji, ryczałt przewodniczącego i zastępcy rady - łącznie 48.408 zł, wydatki rzeczowe związane z obsługą rady – 2.190 zł,
-
- wydatki administracyjne biura urzędu gminy to: wynagrodzenia i pochodne pracowników administracji samorządowej, obsługa palaczy wraz z dodatkowym wynagrodzeniem rocznym, i nagrody jubileuszowe w łącznej kwocie 978.580 zł.
Z pozostałej kwoty wydatków rzeczowych 224.450 zł sfinansowano: zakup opału do kotłowni c.o., regały i szafy biurowe, drzwi wejściowe, oprawy świetlne, materiały biurowe (druki, papier, toner), prenumeratę publikacji i wydawnictw, poradników, zakup drukarki laserowej i 2 komputerów, środki czystości, w zakresie usług: przesyłki skredytowane, rozmowy telefoniczne, usługi bankowe, komornicze, internetowe, konserwacja sprzętu komputerowego, szkolenia pracowników, przeglądy kserokopiarek, ponadto dokonano ustawowych odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, opłacono podróże służbowe i ryczałty samochodowe, za zużytą energię i wodę, ubezpieczenia budynku i wyposażenia biura,
-
- w zakresie poboru podatków wynagrodzenia prowizyjne sołtysów wyniosły kwotę 23.936 zł, pozostałe koszty rzeczowe to kwota 7.792 zł (papier i toner do nakazów płatniczych, koszty wysyłki nakazów podatkowych, szkolenia pracowników wymiaru podatków),
-
- w rozdz. Pozostała działalność kwotę 26.953 zł wydatkowano na: diety sołtysom za udział w posiedzeniach rady gminy – 18.960 zł, pozostała kwota składki członkowskie do Związku Komunalnego “Biebrza” i Związku Gmin Wiejskich.
Dział: Urzędy naczelnych organów władzy
Otrzymaną dotację celową w kwocie 17.174 zł wydatkowano zgodnie z przeznaczeniem:
-
- kwotę 1.054 zł na aktualizację spisu wyborców w gminie (z dotacji celowej 880 zł),
-
- kwotę 3.265 zł na przeprowadzenie wyborów uzupełniających do rady gminy,
-
- kwotę 5.661 zł na wybory uzupełniające do Senatu RP,
-
- kwotę 7.194 zł na przeprowadzenie referendum w sprawie przystąpienia RP do Unii Europejskiej.
Dział: Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.pożarowa
Wydatkowane środki pieniężne w wysokości 182.340 zł w tym dziale przeznaczono na:
-
- zakup drukarki i sprzętu kwaterunkowego dla Komisariatu Policji w Sztabinie na ogólną kwotę 2.326 zł,
-
- utrzymanie ochotniczych straży pożarnych na terenie gminy ogółem 177.982 zł z przeznaczeniem na: wynagrodzenia i pochodne kierowców samochodów pożarniczych 64.742 zł. Pozostałe wydatki rzeczowe w kwocie 85.338 zł to zakup paliwa i części zamiennych do samochodów oraz sprzętu specjalistycznego, przeglądy techniczne , ubezpieczenia samochodów, ekwiwalenty za gaszenie pożarów, opłata za energię elektryczną, podatek od nieruchomości. Dokonano wydatków inwestycyjnych : pług do odśnieżania, motopompa dla OSP Jaziewo, zestaw komputerowy do Gminnego Centum Reagowania.
-
- w zakresie obrony cywilnej – szkolenia, materiały, podróże służbowe – 2.032 zł
Dział: Obsługa długu publicznego
Od zaciągniętych kredytów i pożyczek długoterminowych zapłacono 145.545 zł odsetek (Kredyt Bank S.A. Suwałki, BPH PBK O Augustów, Bank Ochrony Środowiska S.A., WFOŚiGW, NFOŚiGW oraz za kredyt tzw. pomostowy do czasu zwrotu dotacji z programu SAPARD.
Dział: Oświata i wychowanie
Wydatki na oświatę wyniosły ogółem 3.606.871 zł i stanowiły 50,5% wydatków bieżących gminy.
Szkoły podstawowe:
Z kwoty 2.315.028 zł sfinansowano:
-
- dotację podmiotową dla 2 szkół stowarzyszeniowych w Jaminach i Jastrzębnej II w kwocie 246.976 zł
-
- wynagrodzenia osobowe i pochodne nauczycieli i obsługi 3 szkół podstawowych wraz z dodatkowym wynagodzeniem rocznym i nagrodami jubileuszowymi kwotę 1.412.841 zł,
-
- remonty w ZSS Krasnybór - wymiana instalacji elektycznej i zakup okien, remont sali gimnastycznej, w ZSS Sztabin – remont dachu, w SP Jaziewo – remont dachu na ogólną kwotę 189.111 zł,
-
- pozostałe wydatki rzeczowe w kwocie 466.100 zł przeznaczono na: zakup oleju i węgla do c.o., zakup mebli do ZSS w Sztabinie, wymiana okien, zakup pomocy naukowych, usług telefonicznych, badania profilaktyczne nauczycieli, podróże służbowe oraz odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, dodatki mieszkaniowe
Przedszkola przy szkołach podstawowych
Wydatek w budżecie 140.925 zł obejmuje wynagrodzenia i pochodne nauczycieli w kwocie 115.351 zł oraz wydatki materiałowe i odpisy na fundusz świadczeń socjalnych w kwocie 25.574 zł.
Gimnazja
Łączną kwotę 829.553 zł w gimnazjum w Sztabinie i Krasnymborze wydatkowano na: wynagrodzenia i pochodne nauczycieli 636.877 zł, na remont dachu w Sztabinie kwotę 34.095 zł, pozostałą kwotę wydatków rzeczowe 158.581 zł przeznaczono na zakup materiałów, usług, pomocy dydaktycznych oraz na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych i dodatki mieszkaniowe.
Dowożenie uczniów do szkół
-
- wynagrodzenia osobowe kierowców z pochodnymi wynisły kwotę 62.820 zł,
-
- na dowożenie dzieci autobusem z wydzieżawionej firmy i zapłatę za bilety miesięczne dla PKS oraz dowóz dzieci do szkół specjalnych w Augustowie wydatkowano kwotę 121.168 zł,
-
- pozostałe koszty dowożenia w kwocie 97.355 zł to zakup paliwa i części zamiennych, przeglądy techniczne i ubezpieczenia autobusów, legalizacja tachografów, naprawa autobusów,
-
- podatek od środków transportowych za autobusy szkolne 3.900 zł.
Od m-ca listopada 2003r. podpisano umowę z firmą przewozową na dowożenie dzieci do szkół.
Dofinansowano dokształcanie nauczycieli refundując im koszty nauki i kształcenia zawodowego w kwocie 17.218 zł.
Wypłacono świadczenia z funduszu świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów w wysokości 14.303 zł.
Sfinansowano również koszty edukacji ekologicznej i dodatkowe zajęcia sportowe dla dzieci, w tym obozy sportowe.
Dział: Ochrona zdrowia
Realizację zadań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych w 2003 roku prowadzono zgodnie z programem przyjętym przez radę gminy.
Z kwoty 62.556 zł sfinansowano:
-
- akcje i konkursy mające na celu zapobieganie i zwalczanie alkoholizmu, narkomanii i nikotynizmu, podając jednocześnie alternatywne sposoby spędzania wolnego czasu w sposób zdrowy i bezpieczny m.in. “Łatwiej zapobiegać niż leczyć”, “Tego można uniknąć”, “Teraz Rodzina”,
-
- pobyt 5 dzieci na koloniach socjoterapeutycznych w Słupsku i 2 dzieci w Garbasiu,
-
- systematyczną pracę Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (rozmowy profilaktyczne, skierowania na leczenia zamknięte, przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, itp.)
-
- udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej poprzez prowadzenie punktu konsultacyjnego,
-
- organizowanie maratonów trzeźwościowych,
-
- przeszkolenie 15 nauczycieli do przeprowadzenia programu “Trzeci Elementarz”, którym objęto 298 uczniów za szkół na terenie gminy,
-
- współpraca z policją w ramach akcji “Niebieskie Karty”,
-
- współpracę z czasopismem lokalnym “Nasz Sztabiński Dom” poprzez zamieszczanie artykułów i informacji o pracy klubu, komisji i artykułów o charakterze profilaktycznym,
-
- szkolenia członków gminnej komisji, klubu, współpraca z sąsiednimi gminami i podmiotami gospodarczymi prowadzacymi sprzedaż napojów alkoholowych,
-
- opłata terapii osób uzależnionych w Poradni Terapii Uzależnień w Augustowie.
Dział: Opieka społeczna
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej przyznał w 2003 roku następujące świadczenia społeczne :
-
- zasiłki stałe dla 12 osób
-
- zasiłki stałe wyrównawcze 14 os.
-
- gwarantowane zasiłki okresowe 1 os.
-
- zasiłki okresowe 128 os.
-
- renty socjalne 44 os.
-
- zasiłek z tyt. ochrony macierzyństwa 30 os.
-
- specjalistyczne usługi opiekuńcze 1 os.
-
- zasiłki pielęgnacyjne 10 os.
-
- składki na ubezpieczenia emerytalno-rentowe 8 os.
-
- Składki na ubezpieczenia zdrowotne 23 os.
-
- dożywianie dzieci w szkołach 302 ucz.
-
- usługi opiekuńcze 7 os.
-
- zasiłki celowe 22 os.
-
- zdarzenia losowe 2 os.
Powyższe świadczenia sfinansowano zarówno w ramach zadań zleconych jak i własnych na kwotę 536.944 zł.
Wydatki na ośrodek pomocy społecznej wyniosły 121.094 zł. W 2003r. zakupiono sprzęt komputerowy i wdrożono program POMOST .
W ramach pomocy społecznej wypłacono świadczenia na dodatki mieszkaniowe w wysokości 44.567 zł.
Oprócz pomocy finansowej i organizowania usług opiekuńczych świadczono również pomoc rzeczową w postaci zbiórki odzieży, obuwia, zabawek, książek, bielizny, sprzętu agd. Wiele osób otrzymało pomoc w załatwianiu spraw w różnych urzędach (wypełnianie formularzy, pisanie podań, wyjaśnianie zawiłych spraw, załatwianie spraw telefonicznie dla osób nieporadnych, niepełnosprawnych i w podeszłym wieku). W wyniku starań Ośrodka wiele osób otrzymało zlecenie na bezpłatne zbieranie w lesie gałęzi na opał oraz bezpłatne otrzymanie kurcząt (ok. 2.000 sztuk).
Ddział: Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Łączną kwotę 191.849 zł w tym dziale wydatkowano na:
-
- w zakresie gospodarki ściekowej i ochrony środowiska za wykonanie projektu modernizacji oczyszczalni ścieków w Sztabinie i zlecenie wykonania raportu oddziaływania na środowisko 19.353 zł,
-
- podatek od nieruchomości za oczyszczalnię ścieków 48.850 zł,
-
- za dzierżawę pojemników i wywóz śmieci z terenu gminy przez firmę “Astwa” zapłacono 39.302 zł
-
- oświetlenie ulic, placów i konserwację urządzeń w kwocie 84.344 zł,
Dział: Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Na działalność Gminnego Ośrodka Kultury wydatkowano ogółem kwotę 127.369 zł, z tego:
-
- wynagrodzenia i pochodne pracowników w kwocie 52.602 zł,
-
- wydatki rzeczowe w kwocie 25.367 zł związane z działalnością ośrodka to zakup nagród, materiałów, podróże służbowe, zakup energii do ogrzewania, adaptacja lokalu dla potrzeb GCI . Najważniejsze imprezy w 2003 r. oprócz corocznych konkursów i turniei, to przygotowanie i organizacja Dożynek Gminnych połączona z Turniejem Gmin.
-
- na utworzenie Gminnego Centrum Informacji realizowanego w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów “Pierwsza Praca” otrzymano środki finansowego w kwocie 49.400 zł i zgodnie z umową zawartą z Wojewódzkim Urzędem Pracy zakupiono sprzęt i oprogramowanie ( m.in. 5 zestawów komputerowych, serwer, drukarkę laserową, kopiarkę, skaner). GCI rozpoczęło swoją działalność od 05.01.2004r.
Na sfinansowanie działalności 3 bibliotek publicznych na terenie gminy wydatkowano łącznie 70.870 zł na wynagrodzenia, pochodne, zakup księgozbioru, ogrzewanie budynku, organizację konkursów literackich.
Z rozdziału Pozostała działalność kwotę 30.874 zł przeznaczono na redagowanie miesięcznika gminnego “Nasz Sztabiński Dom” (ryczałt redaktora naczelnego, skład komputerowy ,drukowanie, zdjęcia), drobne prace remontowe budynku “starej gminy” i odnowienie pomnika hr. K.Brzostowskiego . Przekazano dotację dla Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Sztabińskiej w wysokości 7.000 zł na adaptację pomieszczeń i zorganizowanie Izby Regionalnej Ziemi Sztabińskiej, której otwarcie nastąpiło 24 maja 2003r.
III. PRZYCHODY I ROZCHODY
Plan przychodów 400.555 zł
Wykonanie 506.642 zł
W 2003 roku zaciągnięto kredyt długoterminowy inwestycyjny na budowę wodociągu i ulicy Polnej w kwocie 337.815 zł w Kredyt Bank S.A. Suwałki.
Plan rozchodów 285.200 zł
Wykonanie 252.500 zł
Spłacono raty kapitałowe kredytów i pożyczek zaciągniętych w poprzednich latach według harmonogramu spłat:
-
- w Kredyt Bank S.A. S-ki - 68.400
-
- w BPH PBK O Augustów - 71.200
-
- w WFOŚiGW - 28.000
-
- w NFOŚiGW - 4.900
-
- w BOŚ Suwałki - 80.000
-
Razem - 252.500
GMINNY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Wpływy funduszu z tytułu opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska i odsetki stanowiły kwotę 6.830 zł. W 2003 roku nie wydatkowano środków funduszu. Stan na koniec roku sprawozdawczego wynosi 16.748 zł.
Wójt
Tadeusz Drągiewicz
Metryka strony