Protokół Nr XIX/05
Protokół Nr XIX/05
z obrad XIX sesji Rady Gminy Sztabin
odbytej w dniu 28 czerwca 2005 roku.
Obrady rozpoczęto o godz. 915, zakończono o godz. 1055
Miejsce obrad - sala konferencyjna Urzędu Gminy Sztabin.
Przewodniczył Stanisław Anuszkiewicz - Przewodniczący Rady Gminy.
Protokołowała Helena Drągiewicz - inspektor Referatu Organizacyjnego
Na ustawowy stan 15 radnych, w sesji bierze udział 14 radnych - zgodnie z listą obecności stanowiącą zał. do protokołu.
Nieobecny - Radny Lech Szmygiel.
W sesji udział wzięli:
1) Wójt Gminy - Tadeusz Drągiewicz
2) Sekretarz Gminy - Stefan Korycki
3) Skarbnik Gminy - Agnieszka Truszkowska
4) Radca Prawny - UG Edwarda Kozłowska
5) Sołtysi z terenu Gminy Sztabin – zgodnie z zał. listą obecności.
6) Dyrektor ZSzS w Sztabinie - Marek Marciniak.
7) Dyrektor GOK w Sztabinie - Czesław Maciejewski
8) Kozłowska Helena - redaktor gazety lokalnej Nasz Sztabiński Dom
9) Dariusz Sutuła - Kierownik Posterunku Policji w Sztabinie,
Pkt. 1
Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Anuszkiewicz. Powitał przybyłych na obrady radnych, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, gości zaproszonych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy Sztabin.
Pkt. 2
Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych i obrady są prawomocne.
Jednocześnie poinformował, że porządek obrad sesji został Paniom i Panom Radnym podany w przesłanym zawiadomieniu o zwołanej sesji.
Do proponowanego porządku obrad wprowadzam zmiany polegające na zmianie podpunktów w punkcie 6 ''podjęcie uchwał". Proponuję podpunkt d) "zmiany w budżecie gminy na 2005r." przenieść jako podpunkt f).
Następnie skierował zapytanie, czy są jakieś uwagi, wnioski do proponowanego porządku obrad?
Wójt wniósł o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wynajem lokalu użytkowego w Krasnymborze w formie bezprzetargowej na czas nieoznaczony. Wniosek Banku Spółdzielczego - dotychczasowego najemcy o dalszy wynajem wpłynął w okresie między przesłaniem radnym materiałów a dzisiejszą sesją, stąd prośba o uwzględnienie.
Przewodniczący Rady zgłoszoną zmianę i wniosek Wójta poddał pod głosowanie jawne.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
1) wprowadzenie zmian dotyczących kolejności rozpatrywanych projektów uchwał: "za" - 14 radnych.
2) wprowadzenie w pkt. 6 "g" - projekt uchwały wyrażenia zgody na wynajem lokalu użytkowego: "za" - 14 radnych.
Przewodniczący stwierdził, że wniesiona zmiana i wniosek w głosowaniu jawnym zostały przyjęte 14 głosami.
Wobec tego porządek dzisiejszej sesji jest następujący:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między sesjami.
4. Interpelacje radnych.
5. Zapytania radnych i sołtysów.
6. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztabinie,
b) programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Sztabin,
c) ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Sztabin,
d) podziału Gminy Sztabin na stałe obwody głosowania,
e) ustalenia wysokości diet radnym sołtysom oraz sposobu ustalenia należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych Gminy Sztabin,
f) zmian w budżecie gminy na 2005 rok,
g) wyrażenia zgody na wynajem lokalu użytkowego.
7. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
8. Wolne wnioski i informacje.
9. Przyjęcie protokołu z obrad XVIII Sesji Rady Gminy.
10. Zamknięcie obrad XIX Sesji Rady Gminy Sztabin.
Pkt. 3 Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 22 kwietnia do 28 czerwca 2005r.
Przewodniczący udzielił głosu Wójtowi Gminy Tadeuszowi Drągiewicz, który złożył sprawozdanie z działalności w okresie między sesjami.
Sprawozdanie w załączeniu do protokołu. Zapytań i dyskusji odnośnie złożonego sprawozdania nie było.
Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania.
Radni nie zgłosili uwag, ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada sprawozdanie Wójta przyjęła.
Pkt. 4 Interpelacje radnych.
Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.
Pkt. 5
Przewodniczący Rady Pan Stanisław Anuszkiewicz zwrócił się z prośbą do Wójta o interwencję w Powiatowym Zarządzie Dróg w sprawie uzupełnienia ubytków w nawierzchni drogi Krasnybór - Kryłatka, a w szczególności na wysokości byłej bazy SUR koło p. Skoka.
Sołtys wsi Ewy - drogi gminne położone wokół drogi krajowej, która w tej chwili jest remontowana są trudne do przejazdu np. do wsi Krasnoborki, Kryłatka. Czy wykonawcy drogi krajowej nie powinni na bieżąco podsypywać niszczonej nawierzchnie naszych dróg?
Sołtysi wsi Kopiec - wskazał potrzebę wyrównania nawierzchni drogi Janówek - Kopiec. Droga ta jest często uczęszczana przez rolników. Wcześniej zgłaszałem podsypanie nawierzchni i też nie zostało wykonane. Nie oznakowano do dzisiaj wsi Kopiec. W sezonie letnim zwiększony jest ruch turystyczny i brak właściwego oznakowania jest uciążliwe dla osób przyjezdnych. Proszę o spowodowanie oznakowania wsi i "ostrego zakrętu" we wsi Kopiec.
Sołtysi wsi: Fiedorowizna, Jastrzębna II, Hruskie - zwrócili się z prośbą o równanie nawierzchni dróg w swoich miejscowościach.
Radna Chilicka Małgorzata - co zostało zrobione, aby nie było awarii jaka była kilka tygodni temu, gdzie zostały zablokowane studzienki kanalizacyjne, ścieki cofały się i zalały piwnice domów? Czy pracownicy zatrudnieni na oczyszczalni w Sztabinie przez zakład Gospodarstwo Pomocnicze przy WZMiUW "Eksploatacja Wodociągów" w Białymstoku mają możliwość szybkiego reagowania i dostępu do urządzeń kanalizacyjnych w razie awarii?
Wystąpić do PZD w Augustowie o wykoszenie poboczy drogi powiatowej Wrotki - Augustów.
Radna Eugenia Siemaszko - dowieźć kilka wywrotek żwiru na podsypanie nawierzchni drogi łąkowej graniczącej z parkiem we wsi Czarniewo.
Radny Marian Truszkowski - usunąć wyrwy w nawierzchni jezdni na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 8 z drogą powiatową Sztabin - Mogilnice.
Sołtys wsi Podcisówek - przywrócić do stanu pierwotnego drogę stanowiącą dojazd bezpośredni ze wsi Podcisówek do drogi asfaltowej. Droga ta na odcinku od strony Huty przez kilkadziesiąt lat nie była uczęszczana, ponieważ każdy z mieszkańców wsi ma bezpośredni dojazd do głównej drogi.
Obecnie firma "ASTWA" odbierająca śmieci od mieszkańców wsi ma trudności z wyjazdem ze wsi i dlatego należałoby ten odcinek drogi przywrócić do stanu przejezdności.
Sołtys wsi Budziski Kraszewski W. - dlaczego dopiero teraz ogłaszany jest przetarg na przyłącza na dzień 18 lipca br. Czy nie można przyspieszyć przetargu?
Sołtys wsi Sosnowo - uzupełnić ubytki w nawierzchni drogi powiatowej Białobrzegi-Dolistowa w okolicy wsi Sosnowo.
Sołtys wsi Jasionowo Dębowskie - zwrócił się o naprawę uszkodzonego przepustu na drodze powiatowej Białobrzegi - Dolistowo na odcinku drogi o nawierzchni żwirowej za wsią Jasionowo.
Pkt. 6 Podjęcie uchwał.
a) Sekretarz Gminy - przedstawił projekt uchwały Statutu GOPS. Poinformował, że uchwalenie nowego Statutu podyktowane jest zmianami przepisów prawa w zakresie ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o pomocy społecznej.
Ponadto proponuje się o wprowadzenie do Statutu zadań określonych w ustawach o świadczeniach rodzinnych, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych i systemie oświaty w zakresie pomocy materialnej dla uczniów.
Przewodnicząca Komisji p. Eugenia Siemiaszko przedstawiła do w/w projektu uchwały opinię - opinia w zał. do protokołu.
Radny Wiesław Polkowski - dlaczego radni nie otrzymali całego projektu uchwały zgodnie z obecnie przedstawianym?
Wójt - projekt uchwały, który został radnym przesłany uległ zmianie w części dotyczącej określenia zadań realizowanych przez GOPS. W § 5 po ust. 1 dodaje się ust. 2 o treści "Ośrodek ponadto wypełnia zadania określone ustawą o: a) świadczeniach rodzinnych,
b) postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej,
c) systemie oświaty w zakresie pomocy materialnej dla uczniów."
Projekt uchwały w takiej wersji był omawiany na Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych oraz Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych Rady. Komisja Budżetu Rolnictwa i Spraw Gospodarczych nie wniosła uwag i zaopiniowała projekt pozytywnie . Komisja Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych stwierdziła, że projekt przyjmuje do wiadomości. W związku z tym proszę o uwzględnienie tych zmian w projekcie uchwały poddanej pod głosowanie.
Radca Prawny Edwarda Kozłowska - wskazała, że w wersji kiedy przyznano dla GOPS dodatkowo zadania uległ zmianie § 9 wymieniający pracowników ośrodka. Dlatego też nie wymieniamy pracowników a zapisujemy, że "Zadania kierownika i pracowników Ośrodka oraz szczegółową strukturę organizacyjną określa się w Regulaminie Organizacyjnym nadanym przez Kierownika".
Radny Marian Truszkowski - czy w związku z przeniesieniem zadań do GOPS zwiększy się liczba pracowników?
Wójt - w chwili obecnej zadania z zakresie świadczeń rodzinnych wykonuje pracownik zatrudniony w Urzędzie Gminy i będzie to wykonywał po przejęciu zadań przez GOPS. Na utrzymanie pracownika otrzymujemy dofinansowanie w wysokości 3% wypłacanych zasiłków, co w chwili obecnej nie pokrywa w całości utrzymania tego etatu. Od września zwiększy się ilość wypłacanych świadczeń i wówczas będziemy wiedzieli czy są potrzeby dodatkowego zatrudnienia.
Radny Adam Kamiński - prosi o interpretację § 10 projektu Statutu GOPS w zakresie - czy to właściwe, że kierownik jednostki sam ustala sobie zadania?
Radca Prawny - kierownik nie ustala sobie zadań wynikają one z ustawy o pomocy społecznej, która określa zadania pracownika socjalnego, w tym kierownika.
Dalszej dyskusji na temat projektu nie było.
Przewodniczący Rady przed przystąpieniem do głosowania odczytał projekt uchwały uwzględniający wniesione zmiany przez Wójta i Radcę Prawnego.
Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne projekt uchwały po zmianach .
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
"za" podjęciem uchwały głosowało - 14 radnych,
"przeciw" głosowało - 0 radnych,
"wstrzymało się" - 0 radnych.
Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy 14 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XIX/182/05
w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztabinie - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
b), c) Projekty uchwał omówił Sekretarz Gminy - przedkładane uchwały wynikają ze zmiany wprowadzonych w ustawie o ochronie praw lokatora, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego z dniem 1 stycznia 2005r. /tekst jednolity ustawy, ogłoszonym w Obwieszczeniu Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 07 lutego 2005r., Dz. U. z 2005r., Nr 31 poz. 266/.
W ustawie wprowadzono możliwość obniżania czynszu za najem lokalu mieszkalnego.
Zgodnie z art. 21 ust. 2 pkt. 4 w/w ustawy Rada Gminy uchwala warunki obniżania czynszu które są zawarte w § 6 projektu uchwały w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Sztabin.
Rada Gminy uchwala zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt. 1 w/w ustawy wysokość dochodu gospodarstwa domowego uzasadniającą zastosowanie obniżek czynszu, określono w § 4 projektu uchwały w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Sztabin.
Obniżki czynszu będą miały zastosowanie do lokatorów zajmujących mieszkania komunalne, których gospodarstwa domowe osiągają niskie dochody. Obniżka nie będzie miała zastosowania do najemców lokali socjalnych. Będzie udzielana na okres 12 miesięcy. Wniosek najemcy o udzielenie obniżki w opłacaniu czynszu będzie rozpatrywany pod względem zadeklarowanych dochodów oraz po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego.
Ponadto w uchwale w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy dotychczas obowiązującej, nastąpiły zmiany wynikające ze sprzedaży budynków - Krasnybór 49, Sosnowo 10, Kryłatka 4, Jagłowo 24, mieszkania w Sztabinie ul.Sportowa 2/12 oraz rozbiórka domu w Sztabinie ul. Augustowska 54. W związku z tym opracowano nowe propozycje w zakresie planu remontów budynków komunalnych. Zadania ujęte do realizacji w roku 2005 nie zostały zmienione.
Opinię do projektów uchwał przedłożyła Komisja Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych - opinia w załączeniu do protokołu.
Dyskusji na temat projektów uchwał nie było.
Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne w kolejności jak niżej projekty uchwał.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
b)
"za" podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,
"przeciw" głosowało - 0 radnych,
"wstrzymało się" - 0 radnych.
Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy 14 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XIX/183/05
w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Sztabin - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
c)
"za" podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,
"przeciw" głosowało - 0 radnych,
"wstrzymało się" - 0 radnych.
Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy 14 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XIX/184/05
w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Sztabin - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
d) Sekretarz Gminy- w związku z ogłoszeniem w bieżącym roku wyborów parlamentarnych (25 września) i wyborów Prezydenta RP (9 października), dokonano przeglądu uchwały w sprawie podziału Gminy Sztabin na obwody głosowania i stwierdzono, że zaszły zmiany w związku z powstaniem nowych ulic w Sztabinie, pisownią dwóch miejscowości - Jastrzębna Pierwsza i Jastrzębna Druga oraz dostosowaniem uchwały do obowiązujących przepisów. Zgodnie z ordynacją wyborczą do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw istnieje obowiązek podjęcia na wniosek wójta, uchwały w sprawie podziału Gminy Sztabin na stałe obwody głosowania. Stąd propozycja podziału Gminy Sztabin na stałe obwody głosowania. Projekt uchwały konsultowany był z Komisarzem Wyborczym w Suwałkach.
Radna Siemiaszko Eugenia - w obwodzie Nr 2 pominięta została miejscowość Klonowo, a tam też zameldowani są wyborcy?
Wójt - granice obwodu tworzą miejscowości położone na terenie Gminy Sztabin. Klonowo w urzędowym wykazie nazw miejscowości figuruje jako osada leśna i jest częścią składową wsi Wrotki. Zamieszczona będzie w obwieszczeniu wójta o podziale gminy na obwody głosowania i podana do wiadomości publicznej.
Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
"za" podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,
"przeciw" głosowało - 0 radnych,
"wstrzymało się" - 0 radnych.
Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy 14 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XIX/185/05
w sprawie podziału Gminy Sztabin na stałe obwody głosowania - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
e) Sekretarz Gminy - podjęcie uchwały w sprawie diet płaconych ryczałtem pozwoli na prawidłowe planowanie budżetu oraz jego wypłatę niezależnie od posiedzeń sesji czy komisji.
Następnie przedstawił treść projektu uchwały.
Wójt- poinformował, że w budżecie gminy na 2005 rok Rada przeznaczyła kwotę 47 200,00 zł na wypłatę diet radnym. Po pierwszym półroczu wykorzystano ponad 57% tej kwoty. Znając plany pracy komisji, które były przyjęte po uchwaleniu budżetu, a ilości posiedzeń komisji nie dostosowano do posiadanych środków na ten cel rysuje się perspektywa braku środków na wypłatę diet w dotychczasowej formie.
Ponadto Wójt do przedłożonego projektu uchwały wniósł o dopisanie w § 1- ust. 4 o treści "Dieta o której mowa w § 3 nie przysługuje sołtysowi pełniącemu jednocześnie funkcje
radnego".
Radny Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Anuszkiewicz - uważam, że takie zmiany trzeba zrobić przy nowym budżecie tj. budżecie na 2006r.
Stawiam wniosek o odrzucenie przedłożonego projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnym i sołtysom oraz sposobu ustalenia należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Gminy Sztabin i pozostawienie wysokości diet radnym na dotychczasowych zasadach.
Dyskusji na temat projektu uchwały nie było.
Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne wniosek o odrzucenie przedłożonego projektu uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
"za" odrzuceniem głosowało 10 radnych,
"przeciw" głosowało - 2 radnych,
"wstrzymało się" - 2 radnych.
Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym postanowiła odrzucić projekt uchwały i pozostawić sposób i zasady wypłacania diet na dotychczasowych zasadach.
Wójt - nawiązując do powyższego zwrócił się do Przewodniczącego Rady z prośbą o kierowanie pracami Komisji w zakresie ilości ich posiedzeń w taki sposób, by nie przekroczyć środków przyjętych w budżecie po zmianach.
Przewodniczący Rady - jest w tym i moja wina, że dopuściłem do ustalenia planów posiedzeń Komisji po uchwaleniu budżetu.
Radny Wiesław Polkowski - co będzie z zapisem proponowanym w projekcie uchwały odnośnie diety sołtysa, który pełni jednocześnie funkcję radnego? Czy zapis taki wprowadzony zostanie do obowiązującej uchwały o wysokości diet? Czy były osoby, które pobierały jako radny i sołtys za jedno posiedzenie dwie diety?
Radca Prawny p. E. Kozłowska - wyjaśniła, że przy pozostawieniu stanu prawnego dotychczasowego, zbędnym jest ustalanie nie pobierania dwóch diet przez radnego pełniącego jednocześnie funkcję sołtysa. W obowiązującej uchwale, obie diety przysługują za udział w sesji, a jest oczywistym, że za udział w sesji można wypłacić dietę jedną korzystniejszą dla radnego. W chwili ustalenia diety dla radnych w kwocie ryczałtowej zajdzie konieczność wyłączenia z diety za udział w sesji rady gminy przysługującej sołtysowi pełniącemu jednocześnie funkcję radnego. Aktualnie funkcję radnego i sołtysa pełni tylko Pan Wiesław Polkowski i wiem, że pobiera jedną dietę radnego.
Radny Pan Wiesław Polkowski - podziękował za udzieloną odpowiedź i stwierdził, że pobiera tylko dietę radnego.
f) Projekt omówiła Skarbnik Agnieszka Truszkowska - projektem uchwały proponuje się zwiększenie planu dochodów budżetowych uzyskanych z:
- wyższego niż zaplanowano wpływu dochodów z z opłaty eksploatacyjnej 5.500 zł, podatku od środków transportowych 4.000 zł, podatku od czynności cywilnoprawnych 500 zł, podatku od posiadania psów 100 zł, odsetek od nieterminowych wpłat podatków i opłat 3.600 zł.
- wprowadzenia do planu dochodów budżetowych wpływów z opłaty za zajęcie pasa drogowego 55.000 zł, ze świadczenia usług 420 zł, podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacanego w formie karty podatkowej 2.000 zł.
- zwiększenia ostatecznej kwoty dotacji otrzymanej z WFOŚ i GW na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków przy ZSS w Krasnymborze 6 zł.
Proponuje się zwiększenia w planie wydatków budżetowych w:
Dział 010 - wprowadzenie do planu wydatków budżetowych opłaty za umieszczenie w pasie drogowym dróg powiatowych urządzenia infrastruktury wodociągowej 1.350 zł.
Dział 600 - zakupu inwestycyjnego w postaci równiarki 50.000 zł oraz samochodu ciężarowego 25.000 zł mających zastosowanie do bieżącego utrzymania dróg gminnych.
Dział 750 - zgodnie z prawomocnym wyrokiem Sądu Rejonowego w Augustowie Urząd Gminy Sztabin zobligowany jest do wypłaty odszkodowania oraz opłaty kosztów postępowania sądowego w łącznej wysokości 3.262 zł.
Dział 900 - zwiększenia planu wydatków budżetowych z zakresie oświetlenia gminnych ulic, placów i dróg o kwotę 11.514 zł.
Ponadto proponuje się zmiany dotyczące jednoczesnego zmniejszenia i zwiększenia w planie wydatków budżetowych w: Dział 75412 - wprowadzenia klasyfikacji budżetowej dla wynagrodzeń bezosobowych 2.000 zł, Dział 801- zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 kwietnia 2005r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze środków zagranicznych zachodzi konieczność przeniesienia planu wydatków dotyczących oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych z rozdziału 80104 do 80103 kwoty 173.397 zł.
Budżet po dokonanych zmianach wynosi: plan dochodów budżetowych ogółem - 12.411.503 zł., plan wydatków budżetowych ogółem - 12.084.338 zł.
Opinię Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spaw Gospodarczych przedstawiła E. Siemiaszko Przewodnicząca - opinia pozytywna - w zał. do protokołu.
Radny Robert Andraka - czego dotyczą kwoty wskazane w:
- zał. nr 1- zmiana planu dochodów budżetowych za 2005r w § 0460 - wpływy z opłaty eksploatacyjnej 5 500,00,
- zał. nr 2 - zmiana planu wydatków budżetowych na 2005r. w § 4170 - wynagrodzenia bezosobowe 2 000,00.
Skarbnik - kwota 5 500,00 dotyczy wyższego niż zaplanowano wpływu z opłaty eksploatacyjnej. Zaplanowano kwotę12.000,00zł, w I półroczu stwierdzono wykonanie w kwocie ponad 17.000,00 zł. Zachodzi konieczność zwiększenia planu dochodów. Środki te pochodzą z wpływu za pobór żwiru w związku z przebudową drogi krajowej nr 8.
Kwota 2 000,00 zamieszczona w Dziale 75412 OSP wprowadza się § 4170 wynagrodzenia bezosobowe jako wynagrodzenie za usługę w postaci ułożenia płytek w remizie Jaziewo. Środki pochodzą z dotacji przekazanej przez WKSP.
Radna Ewa Białous - zapis w zał. 5 pkt. 11 mówi, że planuje się zakupić samochód ciężarowy. Wójt na komisji informował, że ma być to samochód osobowo - ciężarowy.
W zał. nr 8 zapisano samochód ciężarowy mający zastosowanie do bieżącego utrzymania dróg gminnych.
Proszę o wyjaśnienie jaki to ma być samochód?
Wójt wyjaśnił, że ma być to BUS czyli samochód którym można będzie przewozić ludzi i materiały. W ewidencji będzie figurował jako samochód ciężarowy i dlatego został tak wpisany.
Dalszej dyskusji na temat projektu uchwały nie było.
Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
"za" podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,
"przeciw" głosowało - 0 radnych,
"wstrzymało się" - 0 radnych.
Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy 14 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XIX/ 186/05
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
g) Wójt wskazał, iż podjęcie tej uchwały wiąże się z rozdysponowaniem lokalu w Krasnymborze, który obecnie wynajęty jest dla Banku Spółdzielczego w Augustowie. Z dniem 30 czerwca br. wygasa dotychczasowa umowa najmu zawarta z tym Bankiem i zwrócił się on o dalsze wynajęcie tego lokalu.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
"za" podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,
"przeciw" głosowało - 0 radnych,
"wstrzymało się" - 0 radnych.
Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy 14 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XIX/187/05
w sprawie wyrażenia zgody na wynajem lokalu użytkowego - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
Pkt. 7 Odpowiedzi na zapytania radnych i sołtysów udzielił Wójt :
1) odnośnie dróg powiatowych - brakujących znaków, wykaszania poboczy naprawy nawierzchni PZD w piśmie z dnia 18.05.05 poinformował:
- wyrwy w nawierzchni i poboczu drogi powiatowej Dębowo - Jagłowo oraz ubytki w nawierzchni mostu na śluzie w Dębowie zostały zlikwidowane,
- brakujące znaki przy drogach powiatowych na terenie naszej gminy ustawione zostaną w II kwartale br.
Jestem na bieżąco w telefonicznym kontakcie z kierownictwem PZD i zgłaszam potrzeby wykonywania prac na drogach powiatowych nie tylko przyjęte na sesjach . Muszę stwierdzić, że wykonywanie robót przez PZD na swoich drogach też jest uzależnione od posiadanych środków finansowych np. wykaszanie poboczy.
Dzisiaj zgłoszone sprawy przekażę do PZD w Augustowie.
2) Wiem, że nasze boczne, gminne drogi są "rozjeżdżone" w związku z budową drogi krajowej. Mam zapewnienia, że wszelkie naprawy zostaną dokonane po zakończeniu budowy. W chwili obecnej są tylko doraźnie podsypywane. Rozumiem niezadowolenie ze złej jakości dróg swoich mieszkańców ale proszę o wyrozumiałość, gdyż podczas ciągłego przejazdu ciężkiego sprzętu nie jest możliwością utrzymanie dróg w zadawalającym stanie.
Odnośnie drogi zgłaszanej przez sołtysa wsi Podcisówek - skieruję pracowników w celu zbadania i ustalenia stanu faktycznego na miejscu.
3) Ogłoszenie wcześniej przetargu dotyczącego przyłączy nie było możliwe, gdyż nie wiedzieliśmy jaka będzie ilość przyłączy, nie było wszystkich wpłat i zresztą do tej pory nie ma. Apeluję do sołtysów zainteresowanych wsi o zmobilizowanie rolników, by dokonali wpłat.
4) Rozmawialiśmy telefonicznie z Kierownikiem Zakładu Eksploatacji Wodociągów w Białymstoku w celu omówienia poruszanych spraw przez p. Radną Małgorzatę Chilicką, ale z powodu tragedii osobistej do spotkania tego nie doszło, będziemy starali się sprawę tą rozwiązać w sposób zadawalający.
Pkt. 8
Wójt poinformował, że wzorem lat ubiegłych planuję na dzień 11 września 2005r. zorganizowanie dożynek gminnych . Zwrócił się z prośbą do sołtysów, radnych o przekazanie tej informacji w swoich wsiach i włączenie się do zorganizowania wspólnej imprezy w zakresie przygotowania płodów rolnych na wystawę i uczestnictwa w przygotowanych konkurencjach między parafiami.
Następnie Wójt poinformował, że z okazji Dnia Samorządowca po godzinach pracy pracownicy naszego urzędu zorganizowali spotkanie integracyjne, które sfinansowane było ze środków Funduszu Socjalnego.
Sekretarz Gminy - zwrócił się z apelem do obecnych na sesji, by przy uzgadnianiu, wyrażaniu zgody na wykonanie robót inwestycyjnych na własnych gruntach dokładnie zapoznawali się z dokumentacją projektową, ponieważ w trakcie realizacji robót dochodzi często do różnych nieporozumień wynikających właśnie z niedokładnego zapoznania się rolników z projektami. Takie sytuacje przedłużają i utrudniają stronom prowadzenie zaplanowanych prac.
Pkt. 9 Przyjęcie protokołu z obrad XVIII sesji Rady Gminy.
Przewodniczący poinformował, że protokół z obrad XVIII sesji wyłożony był do wglądu w Urzędzie Gminy, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołu nie zostały wniesione żadne uwagi. Skierował zapytanie do radnych, czy są w dniu dzisiejszym uwagi do protokołu. Uwag nie zgłoszono. W związku z tym poddaje protokół pod głosowanie.
Podczas głosowania obecnych 13 radnych (wyszedł z sali Radny Chojnowski Jan).
W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych
Za przyjęciem protokołu głosowało – 13 radnych,
Przeciw głosowało - 0 radnych,
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
Przewodniczący stwierdził, że protokół z obrad XVIII sesji został przez Radę Gminy przyjęty.
Do pkt. 10 Zamkniecie obrad.
Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej sesji został wyczerpany. Poinformował, że protokół z sesji sporządzony będzie w ciągu 7 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.
Dziękuję radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamykam obrady XIX sesji Rady Gminy.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Helena Danuta Drągiewicz
Przewodniczył:
Przewodniczący Rady Gminy
Stanisław Anuszkiewicz
Metryka strony