Protokół Nr VIII/03

OR.0052-8/03

Protokół Nr VIII/03

z obrad VIII sesji Rady Gminy Sztabin

z dnia 5 grudnia 2003 roku.

 

Obrady rozpoczęto o godz. 9.15, zakończono o godz. 14.30

Miejsce obrad - sala konferencyjna Urzędu Gminy Sztabin.

Na stan 15 radnych, obecnych na sesji 14 radnych.

Nieobecni: Radny Jan Chojnowski

W sesji udział wzięli: Wójt Gminy – Tadeusz Drągiewicz,

                               Sekretarz Gminy- Stefan Korycki,

                               Skarbnik Gminy – Danuta Puchalska,

                               Radca Prawny- Edwarda Kozłowska,

                               Inspektor ds. obsługi rady – Helena Danuta Drągiewicz,

                               Inspektor ds. księgowości budżetowej – Beata Błażyńska,

                               Sołtysi z terenu Gminy Sztabin – zgodnie z zał. listą obecności,

                               Kierownicy jednostek organizacyjnych – kierownik GOK i GBP w Sztabinie.

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy. Powitał przybyłych na sesję radnych

Rady Gminy, sołtysów, oraz zaproszonych kierowników jednostek organizacyjnych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy biorących udział w sesji.

Następnie udzielił głosu Panu Majorowi Jarosławowi Adamskiemu przedstawicielowi Wojskowej Komendy Uzupełnień w Suwałkach, który wręczył Państwu Helenie i Jarosławowi Mielniczek medal “Za zasługi dla Obronności Kraju” w związku z faktem, że trzech synów w/w odbyło zasadniczą służbę wojskową.

Przewodniczący podziękował panu majorowi za wręczenie odznaczenia .

Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych i obrady są prawomocne. Jednocześnie poinformował, że porządek obrad sesji został Paniom i Panom radnym podany w zawiadomieniu o zwołanej sesji. Do przesłanego porządku obrad - stanowiącego zał. do protokołu, Przewodniczący dodał do pkt.6 podjecie uchwał podpunkt f- ustalenie stawek podatku od środków transportowych. Ponadto stwierdził, że Komisja Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych zgłosiła do Rady wnioski, które odczytał i poinformował, iż będą one rozpatrywane w pkt. 12 porządku obrad.

Radni nie zgłosili wniosków o zmianę porządku obrad.

W związku z powyższym Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad przedstawia się następująco:

1. Otwarcie obrad sesji .

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Informacja z prac wójta w okresie od 13 września 2003 r. do 04 grudnia 2003r.

4. Interpelacje radnych .

5. Zapytania radnych i sołtysów .

6. Podjęcie uchwał w sprawach:

    a. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,

    b. wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości oraz informacji w sprawie podatku od nieruchomości,

    c. zobowiązań finansowych związanych z wymianą stolarki okiennej w części budynku zajmowanego przez Szkołę  

       Podstawową w Sztabinie,

    d. ustalenia opłaty administracyjnej,

    e. zmian w budżecie gminy na rok 2003,

    f. stawek podatku od środków transportowych

  7. Rozpatrzenie wniosku Wójta w sprawie przyjęcia ceny 1q żyta oraz ceny 1m3 drewna ustalonej przez Prezesa GUS do  

        naliczenia podatku rolnego i leśnego na 2004 rok.

  8. Omówienie założeń dotyczących projektu budżetu gminy na 2004 rok.

  9. Informacja z działalności GOK i GBP w Sztabinie za trzy kwartały br.

  10.Informacja w zakresie oświadczeń majątkowych składanych podmiotom dokonującym ich analizy.

  11.Odpowiedzi na interpelacje radnych i zapytania.

  12. Wolne wnioski i informacje.

  13. Przyjęcie protokołu z obrad VII sesji Rady Gminy.

  14. Zamknięcie obrad VIII sesji.

 

Do pkt.3 Informacja z pracy Wójta.

Przewodniczący udzielił głosu Panu Tadeuszowi Drągiewicz – Wójtowi Gminy w celu złożenia informacji z działalności w okresie od dnia 13 września do 04 grudnia 2003 roku.

Informacja przedłożona przez Wójta w załączeniu do protokołu. Zapytań i dyskusji odnośnie złożonej informacji nie było.

Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonej informacji.

Radni nie zgłosili uwag ,ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada informację Wójta przyjęła.

 

Do pkt. 4 Interpelacje radnych .

Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.

 

Do pkt. 5 Zapytania radnych i sołtysów.

 

1. Pan Radny Wiesław Polkowski – na jakim etapie są prace związane z nabyciem żwirowni w Jagłowie na mienie gminne ?

 

2. Pan Jan Bernatowicz sołtys wsi Ewy- skierował prośbę dotyczącą:

 

    -uporządkowania przez wykonawcę z kamieni remontowanej drogi Ewy- Fiedorowizna a także ustawienia znaku

    ograniczającego prędkość na zakręcie drogi do Ew,

 

    - na drodze we wsi Kamień ustawić znak wskazujący wieś Ewy.

 

 3. Sołtysi wsi Kopiec i Kunicha zgłosili potrzebę oznakowania ich wsi ( Kunicha od strony Jamin).

  4. Sołtys wsi Jagłowo – ustawić znak ostrzegawczy zwierzęta na drodze od Mogielnic do skrzyżowania z droga do Jagłowa.

  5. Sołtys wsi Fiedorowizna – oznakować zwężenie drogi na mostku w Ewach.

 

  6. Pan Mirosław Siwicki sołtys wsi Cisów – podziękował za pomoc przy naprawie drogi przez wieś – załadunek żwiru i    wskazał  potrzebę podlania asfaltu przy zjeździe z drogi krajowej do wsi Cisów. Ponadto skierował zapytanie dlaczego Cisów nie został objęty wodociągowaniem na 2004 rok. Prosi ponownie o przesłanie informacji mieszkańcom w jakich latach planowana jest ta wieś do wodociągowania.

 

  7. Pan Stefan Krysztofik sołtys wsi Wrotki – stwierdził, że odcinek drogi we wsi Wrotki - od p. Andraki do p. Leszczyńskiego- jest bardzo wąski i nie daje możliwości wjazdu na drogę brukową. Droga ta jest potrzebna mieszkańcom, gdyż uczęszczają nią samochody odbierające mleko od rolników. W związku z tym zwrócił się z prośbą, by urząd ustalił czyją własnością jest droga, czy powiatową, czy gminną i wówczas dokonać poszerzenia, naprawy odcinka tego drogi.

 

  8. Pan Krysztofik Andrzej sołtys wsi Jasionowo K- zwrócił się z prośbą o podsypanie drogi z lasu do Podcisówka. Poruszył jednocześnie sprawę drogi biegnącej przy użytkach p. Sławomira Hrehorowicza. Stwierdził, że w/w ponownie worał się w drogę gminną, co spowodowało jej znaczne zwężenie. Jego zdaniem należałoby przywrócić ją do stanu faktycznego. Ponadto skierował zapytanie:

– czy będzie możliwe odśnieżanie dróg między polami do gospodarstw domowych przez urząd gminy ?

- czy będzie budowany wodociąg na koloniach w Jasionowie Krasnoborskim?

 

  9. Pan Wiesław Dobrowolski sołtys wsi Sosnowo- zwrócił się z prośbą do Wójta, by wystąpił urząd do Zakładu Energetycznego z zapytaniem o przesunięcie terminu płatności za energię elektryczną z 1-2 np. na 10 . Wynika to z faktu, iż rolnicy w tym okresie otrzymują pieniądze za mleko i wówczas są w stanie opłacić należności.

 

  10.Pan Radny Adam Kamiński – dokończyć łatanie dziur na drodze w Jaziewie. Jednocześnie wskazał potrzebę naprawy przepustu na drodze Jaziewo do Wrotek. Obecnie jest on bardzo wąski, zarośnięty i przy mijaniu stwarza zagrożenie bezpieczeństwa.

W związku z brakiem dalszych głosów w w/w punkie, Przewodniczący zwrócił się do wójta o wyznaczenie osób, które udzielą odpowiedzi na zgłoszone zapytania w pkt. 11.

 

Do pkt. 6 Podjęcie uchwał w sprawach :

 

a)określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości

Przewodniczący udzielił głosu Pani Skarbnik .

Skarbnik Gminy w kolejności przedstawianych projektów uchwał udzieliła wyjaśnień i wskazała potrzebę ich podjęcia . Nadmieniła między innymi, że proponowane stawki podatku od nieruchomości nie ulegają zmianie. Zmiany uchwał dotyczą zmian wynikających z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, a w szczególności w części dotyczącej gruntów i budynków pozostałych przez włączenie do tej kategorii gruntów i budynków użytkowanych przez organizacje pożytku publicznego do swojej statutowej działalności.

Przewodnicząca Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych przedstawiła opinię Komisji w zakresie podejmowanych uchwał ( opinia w zał. do protokołu)

Zgłoszeń do dyskusji w tym temacie Przewodniczący nie stwierdził i poddał pod głosowanie przedłożony projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych .

Za przyjęciem uchwały głosowało – 14 radnych

Przeciw – 0 radnych

Wstrzymało się – 0 radnych.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy podjęła jednogłośnie

Uchwałę Nr VIII/108/03

w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości.

 

b) wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości oraz informacji w sprawie podatku od nieruchomości.

Radni dyskusji odnośnie przedłożonego projektu uchwały nie podjęli. Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych .

Za przyjęciem uchwały głosowało – 14 radnych

Przeciw – 0 radnych

Wstrzymało się – 0 radnych.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy podjęła jednogłośnie

Uchwałę Nr VIII/109/03 w powyższej sprawie.

c) zobowiązań finansowych związanych z wymianą stolarki okiennej .

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że przesunięty został termin opracowania projektu budżetu gminy na 2004 rok z 15 listopada do 15 grudnia 2003r., w związku z tym zachodzi potrzeba podjęcia uchwały w w/w sprawie jako uchwały intencyjnej. Jej realizacja zobowiąże do ujęcia tych środków w budżecie gminy na 2004rok.

Sekretarz Gminy w uzupełnieniu wypowiedzi Skarbnika wyjaśnił, że proponowana kwota 42.000,00 zł z budżetu gminy w projekcie uchwały jest niezbędna do dofinansowania tego zadania. Z Urzędu Marszałkowskiego otrzymamy wówczas dofinansowanie w wysokości 30 tys. zł. i będziemy mogli wykonać zadanie.

Pani Radna Małgorzata Chilicka – kto zdecydował o wymianie stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Sztabinie ?

Wójt wyjaśnił, że na spotkaniu z dyrektorami omawiana była ta sprawa i podjąłem decyzję o wymianie stolarki okiennej w Szkole w Sztabinie. W związku z tym proszę Radę o przyjęcie tej uchwały.

Radni dalszej dyskusji odnośnie przedłożonego projektu uchwały nie podjęli. Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych .

Za przyjęciem uchwały głosowało – 14 radnych

Przeciw – 0 radnych

Wstrzymało się – 0 radnych.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy podjęła jednogłośnie

Uchwałę Nr VIII/110/03

w sprawie zobowiązań finansowych związanych z wymianą stolarki okiennej w części budynku zajmowanej przez Szkołę Podstawową w Sztabinie.

 

d) opłaty administracyjnej

Skarbnik Gminy w nawiązaniu do przedłożonego projektu uchwały wyjaśniła, że stawki opłat za sporządzanie testamentów zostały utrzymane tj. w uchwale dotychczas obowiązującej. Dodatkowo proponowana jest stawka opłaty za wydane wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, której do tej pory nie było. Radca Prawny wskazała, że ustawa o planowaniu przestrzennym nakłada obowiązek ustalenia takiej opłaty .

Radni dyskusji odnośnie przedłożonego projektu uchwały nie podjęli. Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych .

Za przyjęciem uchwały głosowało – 14 radnych

Przeciw – 0 radnych

Wstrzymało się – 0 radnych.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy podjęła jednogłośnie

Uchwałę Nr VIII/111/03

w sprawie ustalenia opłaty administracyjnej.

 

 

e). zmiany w budżecie gminy na 2003 rok

Skarbnik Gminy przystępując do omówienia projektu uchwały stwierdziła, że w przesłanym radnym projekcie nastąpiły zmiany polegające na zwiększeniu budżetu po stronie dochodów i wydatków. Omówiła szczegółowo zmiany w poszczególnych Działach.

Po zmianach plan dochodów wynosi 9.060.199 zł, plan wydatków 9.268.014 zł. Jednocześnie nadmieniła, że jak wynika z przedstawionego wniosku Komisja Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych wnioskuje o wydłużenie czasu oświetlenia ulicznego na terenie gminy, gdzie w w/w zmianach planuje się zmniejszenie środków z Działu 900 Gospodarka komunalna rozdz. 90015 oświetlenie ulic z przeznaczeniem na zwiększenie planu w Dz. 750 Administracja publiczna na diety radnym.

Pan Radny Robert Andraka- nawiązując do planu zwiększenia wydatków budżetowych w rozdziale – dowożenie uczniów do szkół, co spowodowało, pomimo sprywatyzowania dowozu uczniów, zwiększenie wydatków ?

Wójt udzielając odpowiedzi na powyższe wyjaśnił, że niezależnie od reorganizacji wystąpiłby w tym dziale niedobór. Obecnie należy wypłacić odprawy oraz dotankować paliwa w celu rozliczenia kierowców, były wykonane przeglądy techniczne w miesiącu sierpniu, a umowa o przejęcie dowozu przez firmę zawarta została z dniem 01.11.2003roku. Jednocześnie oświadczył, że żadnych środków z budżetu gminy od tego dnia nie wydatkowaliśmy za wyjątkiem wypłat zgodnie z zawartą umową.

Radny podziękował za wyjaśnienia.

Radni dalszej dyskusji do przedłożonych zmian nie zgłosili i nie podjęli dyskusji w tym temacie.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.

Za podjęciem uchwały głosowało - 13 radnych.

Przeciw- 0 radnych

Wstrzymało się- 1 radny.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził ,że Rada Gminy większością głosów podjęła

Uchwałę Nr VII/112/03

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 rok.

 

 

f).stawek podatku od środków transportowych

Skarbnik Gminy wskazała, iż podjęcie uchwały jest konieczne ze względu na podniesienie przez Ministra Finansów minimalnych stawek podatku od środków transportowych, przy czym dotychczasowa uchwała rady gminy określa stawki mniejsze od minimalnych ustalonych przez Ministra Finansów.

Przewodniczący podziękował za wyjaśnienia.

Radni dyskusji do przedłożonego projektu nie podjęli i Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały .

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.

Za podjęciem uchwały głosowało - 14 radnych.

Przeciw- 0 radnych

Wstrzymało się- 0 radnych.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził ,że Rada Gminy jednogłośnie podjęła

Uchwałę Nr VII/113/03 w sprawie jak wyżej.

 

Do pkt. 7

Przewodniczący odczytał wniosek Wójta w sprawie przyjęcia 1q żyta w wysokości 34,57 zł. oraz ceny 1m3 drewna ustalonej przez Prezesa GUS w wysokości 107,70 zł do naliczenia podatku rolnego i leśnego na 2004 rok ”.

Komisja Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych Rady Gminy pozytywnie zaopiniowała wniosek Wójta. Radni dyskusji w tym temacie nie podjęli.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek przedłożony przez Wójta .

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.

Za przyjęciem wniosku głosowało 14 radnych,

Przeciw- 0 radnych,

Od głosowania wstrzymało się - 0 radnych.

W związku z powyższym Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła cenę 1q żyta

w wysokości 34,57 zł oraz cenę 1m3 drewna w wysokości 107,70 zł do naliczenia podatku rolnego i leśnego w 2004 roku .

 

Do pkt. 8

Przewodniczący stwierdził, że w dniu 19.11.2003 roku radni otrzymali do wiadomości założenia dotyczące projektu budżetu gminy na 2004r. Zwrócił się z zapytaniem czy są jakieś wnioski, uwagi w tym temacie ?

Wójt zabierając głos przedstawił pismo MF informujące o należnych dotacjach celowych dla gminy. Jednocześnie stwierdził, że część zadań dotychczas dofinansowywanych przejdzie do zadań samorządu ( np. dodatki mieszkaniowe, oświetlenia ulic ...). W opracowanych założeniach planuję dwie inwestycje dalsze wodociągowanie ( budowa wodociągu Budziski-Huta) i dokończenie budowy ulicy Polnej. Ponadto musimy zabezpieczyć środki na opracowanie Strategii Gminy i Studium zagospodarowania przestrzennego, które są niezbędne w dalszej działalności gminy.

Radni uwag, wniosków do przedstawionego materiału nie zgłosili, w związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada przedstawione założenia przez Wójta przyjęła do wiadomości.

 

Do pkt.9

Wójt przedłożył informacje z działalności GOK i GBP w Sztabinie za trzy kwartały br. (informacje w zał.do protokołu).

Radni dyskusji nie podjęli.

Przewodniczący stwierdził, że Rada przyjęła do wiadomości przedmiotowe informacje.

 

Do pkt.10

Przewodniczący obrad podał do wiadomości Rady przekazane informacje od Wojewody Podlaskiego, Urzędu Skarbowego w Augustowie, Wójta Gminy Sztabin w zakresie składanych oświadczeń majątkowych zgodnie z art.24 h ustawy o samorządzie gminnym ( informacje w zał. ).

Jednocześnie poinformował, ze oświadczenia majątkowe zostały złożone przez wszystkich radnych w terminie ustalonym tj. do 30.04.03r w których po analizie nie stwierdził nieprawidłowości.

 

Do pkt.11

Odpowiedzi na zapytania radnych i sołtysów.

Wójt udzielając odpowiedzi stwierdził :

- sprawy dotyczące oznakowania miejscowości, ustawienia znaków ostrzegawczych, naprawy dróg te które nie są w naszej kompetencji, skieruję po sesji do Zarządu Dróg Powiatowych,

 

stan prawny żwirowni w Jagłowie – po wielu latach dowiedzieliśmy się ,że żwirownia w

Jagłowie stanowi zasób Agencji Mienia Rolnego Skarbu Państwa. W obecnym stanie prawnym samorząd gminy nie może nabyć jej do swego zasobu. AMR SP wstrzymała na prośbę urzędu sprzedaż powyższej działki na czas nieokreślony,

 

sprawę zgłoszoną przez sołtysa wsi Wrotki przyjąłem i po wyjaśnieniach i zbadaniu na

miejscu stanu drogi podejmę działania, powiadamiając o nich sołtysa,

 

odnośnie odśnieżania dróg dojazdowych do indywidualnych rolników- będzie możliwość

wykonywania takich prac w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej ,

 

nie przewiduje się naprawy drogi na kolonie wsi Jasionowo. Będą prowadzone rozmowy

upominające właścicieli przylegających gruntów o nie wyorywanie pasa drogowego.

Budowa wodociągu we wsi Cisów i kolonie Jasionowo realizowana będzie zgodnie z przyjętym planem wieloletnim . Cisów przewidywany jest w roku 2005 . Każda inwestycja uzależniona jest od środków finansowych gminy. My w swoim budżecie nie mamy zagwarantowanych środków , dlatego też musimy budować z udziałem środków pomocowych, a także kredytów gdzie też mamy problemy z ich otrzymaniem, ponieważ mamy dość znaczne zadłużenia. Dlatego też prosimy rolników o udział w budowie takich inwestycji.

Tu Wójt poinformował, że wpływają do Urzędu Gminy podania mieszkańców z prośbą o wykonanie przyłączy wodociągowych i deklarują wpłaty ustalone przez Społeczne Komitety Budowy Wodociągu .

Z chwilą zakończenia budowy wodociągu SKBW zostały rozwiązane – stwierdził Wójt- i w związku z tym, wykonanie dodatkowych przyłączy pociąga za sobą konsekwencje finansowe. Każdy ubiegający się o przyłączenie się do istniejącego wodociągu winien zwrócić się do administratora wodociągów tj. Gospodarstwo Pomocnicze przy Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku. Wiąże się to z wykonaniem stosownej dokumentacji.

Radca Prawny uzupełniając przedmówcę potwierdziła słuszność wypowiedzi Wójta i rozszerzyła swoją wypowiedź o interpretację prawną zagadnienia.

Pan Sekretarz Gminy – nie zgodził się z wypowiedziami przedmówców i stwierdził, że dokumentacja była wykonana, niemniej jednak nie może określić, czy jest w tej chwili aktualna.

Jego zdaniem należałoby pomóc chętnym w realizacji dokonanych przyłączy.

Radni w dyskusji – Chilicka Małgorzata, Eugenia Siemiaszko- twierdzą, iż takie podejście do zagadnienia realizacji nowych przyłączy budzi kontrowersje i negatywne odczucie w realizacji dokonanych przyłączy.

Radca Prawny ustosunkowując się do powyższych wypowiedzi przypomniała o podjętej uchwale w poprzedniej kadencji Nr XXXIV/273/03 z dnia 30.08.02r w sprawie ustalenia wysokości opłat za podłączenie do istniejących na terenie gminy Sztabin wodociągów grupowych i kanalizacji w Sztabinie. Wojewoda rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia 10.09.2002 r stwierdził nieważność tej uchwały .

Radni dyskusji w tym temacie nie podjęli. Przewodniczący podziękował za wyjaśnienia i stwierdził, że radni przyjęli je do wiadomości.

Sołtys wsi ponownie zabrał głos zwracając się z apelem do radnych, wójta o przyspieszenie budowy wodociągu we wsi Cisów. Podkreślił, że wieś Cisów żyje z produkcji mleka. Po wejściu do UE potrzebne będą atesty, o ile ich nie dostaniemy, to zamkną nam produkcję mleka . Uważam że można poczekać z budową ulicy Polnej w Sztabinie; w chwili obecnej jest ona przejezdna. My rolnicy bez produkcji mleka nie utrzymamy się. Proszę jednocześnie o przekazanie nam umów, dotyczących wniesienia udziałów mieszkańców.

 

Do pkt.12 Wolne wnioski .

Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Przewodniczący przystąpił do przedstawienia wniosków zgłoszonych przez komisje stałe rady .

Przewodnicząca Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych stwierdziła, że jej Komisja wycofuje swój wniosek odnośnie wydłużenia o jedną godzinę oświetlenia ulicznego.

Następnie Przewodniczący obrad odczytał wnioski w/w Komisji w zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy (wniosek w zał.).

Wójt w nawiązaniu do wniosku komisji w zakresie adaptacji pomieszczeń w Sosnowie na lokale socjalne zaproponował odstąpić od adaptacji tego budynku i przeznaczyć go do sprzedaży. Natomiast wolne lokale w budynku Huta 4 ( była szkoła) wyremontować i zaadaptować na lokale socjalne.

Rada Gminy uwzględniając propozycje Wójta odnośnie planowanych prac, w głosowaniu jawnym, w obecności 14 radnych opowiedziała się większością głosów “za” 11 radnych,

3 radnych “ wstrzymało się” od głosowania, by zadania niezrealizowane w 2003r tj.

- remont mieszkania nr 3 w Sztabinie ul. Augustowska 45

 

naprawa instalacji elektrycznej , wymiana drzwi i okien w budynku w Krasnymborze 42,

 

remont budynku w Krasnymborze 49 ( elewacja )

 

adaptacja wolnych pomieszczeń w Hucie z przeznaczeniem na lokale socjalne.

przyjąć do realizacji w roku 2004.

- przeznaczyć do sprzedaży budynek gospodarczy w Krasnymborze 59, budynek po byłej szkole w Kryłatce i Sosnowie oraz budynek położony w Sztabinie ul. Augustowska 54.

Następnie Przewodniczący przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie dokończenia budowy ulicy Polnej w Sztabinie i poddał go pod głosowanie.

W głosowaniu w obecności 14 radnych, Rada większością głosów : “za” 10 radnych, przeciw – 0 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu przyjęła wniosek.

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący udzielił głosu Wójtowi Gminy, który zwrócił się do Rady o zajęcie stanowiska w sprawach:

a) udziału finansowego Gminy Sztabin w latach 2004-2006 w budowie dróg powiatowych przebiegających przez teren Gminy, co wynika z pisma Starostwa Powiatowego kierowanego do Wójta.

Jednocześnie nadmienił, że Komisja Budżetu Rolnictwa i Spraw Gospodarczych Rady Gminy w tym zakresie wyraziła opinię i wnioskuje, by koszty planowanych inwestycji finansowane były przez Starostwo i Gminę po połowie. Wójt biorąc pod uwagę budżet gminy oraz realizację zadań gminy, podziela opinię Komisji.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek Komisji. W głosowaniu w obecności 14 radnych, za wnioskiem opowiedziało się- 13 radnych, przeciw- 0 radnych, wstrzymał się od głosu- 1radny.

W oparciu o powyższe Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy stoi na stanowisku, iż Gmina może przystąpić do wspólnego wykonania zadania modernizacji dróg powiatowych w drodze Porozumienia z Zarządem Powiatu pod warunkiem, że inwestycja zostanie sfinansowana przez Starostwo i Gminę po połowie w części kosztów nie objętych środkami unijnymi.

 

b) obniżenia czynszu na wniosek BS Augustów, za lokal użytkowy położony w Krasnymborze 48 wynajmowany dla Banku Spółdzielczego w Augustowie gdzie mieści się Punkt Kasowy BS.

Radni biorąc pod uwagę potrzebę utrzymania tego punktu jednogłośnie – “za” 14 radnych, pozytywnie ustosunkowali się do obniżenia dotychczasowej stawki czynszu tj. ze stawki 12,60 na 6,00zł.

 

c) sfinansowania zainstalowania oświetlenia kościoła w Sztabinie. Tu Wójt poinformował, że planuje również oświetlenie kościoła w Krasnymborze i innych zabytkowych obiektów. Z tego tytułu nie przewiduje większych kosztów.

Radni większością głosów – “za” 13 głosów, przy 1 głosie wstrzymującym się, poparli inicjatywę Wójta .

Ponadto Wójt :

- poinformował o ogłoszeniu roku 2004 rokiem Karola Brzostowskiego. Z tej okazji planujemy wydać kalendarz pamiątkowy, który ukaże się jeszcze przed świętami.

- podziękował sołtysom wsi Budziski, Cisów i Ostrowie za pomoc w wyżwirowaniu dróg przez mieszkańców. Obecnie zwrócił się do sołtysów wsi Kamień i Krasnoborki o taką samą współpracę jak w/w. Jestem za takimi inicjatywami społecznymi i będą starał się wyjść im naprzeciw.

Jednocześnie podał do wiadomości Radzie, że budżecie gminy 2003r są nie wykorzystane środki finansowe w dziale transport, w związku z tym planuję kupić rury na wykonanie przepustu w miejsce załamanego mostku we wsi Karoliny.

- zwrócił się z apelem do sołtysów, radnych by przekazali swoim mieszkańcom o przestrzeganie obowiązku trzymania psów na terenie swojej posesji, gdyż mieliśmy przypadek w Sztabinie pogryzienia dziecka.

 

Do pkt.13 Przyjęcie protokołu z obrad VII sesji Rady Gminy.

Przewodniczący poinformował, że protokół VII sesji wyłożony był do wglądu w Urzędzie Gminy p. nr 6, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołu nie zostały wniesione żadne zastrzeżenia. W związku z tym zwrócił się do radnych czy w dniu dzisiejszym są jakieś uwagi do protokołu ? Uwag nie widzę i uważam, że protokół zostaje przyjęty.

 

Do pkt. 14 Zamknięcie obrad

Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany. Poinformował jednocześnie, że protokół dzisiejszej sesji sporządzony będzie w ciągu 14 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym i mieszkańcom w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.

Podziękował radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamknął

obrady VIII sesji Rady Gminy .

 

Na tym protokół zakończono

 

Protokołowała: Helena Danuta Drągiewicz                                                                                                    

                                                                                                                   Przewodniczył:

Przewodniczący Rady Gminy

 

                                                                                                                                                 Stanisław Anuszkiewicz

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Stefan Korycki

Wytwarzający/odpowiadający: Stefan Korycki

Wprowadzający: Stefan Korycki

Data wprowadzenia: 2004-01-20

Data modyfikacji: 2004-01-20

Opublikował: Stefan Korycki

Data publikacji: 2004-01-20