Protokół Nr XXIII
Protokół Nr XXIII/05
z obrad XXIII sesji Rady Gminy Sztabin
odbytej w dniu 29 grudnia 2005 roku.
Obrady rozpoczęto o godz. 900, zakończono o godz. 1330.
Miejsce obrad - sala konferencyjna Urzędu Gminy Sztabin.
Przewodniczył Stanisław Anuszkiewicz - Przewodniczący Rady Gminy.
Protokołowała Helena Drągiewicz - Inspektor ds. obsługi rady i ewidencji działalności gospodarczej.
Na ustawowy stan 15 radnych, w sesji bierze udział 13 radnych - zgodnie z listą obecności stanowiącą zał. do protokołu.
Nieobecni - Radny Lech Szmygiel.
Radny Marian Truszkowski
Przewodniczący podał, iż Pan Andrzej Ślinko - Radny Powiatu Augustowskiego nie może wziąć udziału w obradach sesji, gdyż w dniu dzisiejszym odbywa się sesja rady powiatu.
W sesji udział wzięli:
1) Wójt Gminy Tadeusz Drągiewicz
2) Sekretarz Gminy Stefan Korycki
3) Skarbnik Gminy Agnieszka Truszkowska
4) Radca Prawny UG Edwarda Kozłowska
5) Sołtysi z terenu Gminy Sztabin – zgodnie z zał. listą obecności.
6) Kozłowska Helena - redaktor gazety lokalnej " Nasz Sztabiński Dom"
7) Czesław Maciejewski - Dyrektor GOK w Sztabinie
8) Bogdan Dyjuk - Dyrektor Augustowskiego Centrum Edukacji w Augustowie.
9) Ostrowska Małgorzata - dyrektor GBP w Sztabinie.
10) Andrzej Kurczyński - Prezes Oddziału ZNP
11) Jarosław Sadowski - Prezes Ogniska ZNP
Ad pkt. 1.
Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Anuszkiewicz. Powitał przybyłych na obrady radnych, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, gości zaproszonych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy Sztabin.
Ad pkt. 2.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, że w sesji bierze udział 13 radnych i obrady są prawomocne.
Przewodniczący poinformował, że porządek obrad sesji podany w przesłanym zawiadomieniu o zwołaniu sesji.
Skierował zapytanie, czy są jakieś uwagi do porządku obrad? Radni wniosków nie zgłosili.
W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad przedstawia się następująco:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między Sesjami Rady Gminy.
- Interpelacje radnych.
- Zapytania radnych i sołtysów.
- Podjęcie uchwały w sprawie budżetu gminy na 2006 rok.
- Rozpatrzenie sprawozdania z działalności GOPS za 2005 rok i potrzeb w zakresie pomocy społecznej na 2006r.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Sztabin na lata 2004- 2006,
b) wyboru banku do obsługi budżetu Gminy Sztabin i jednostek organizacyjnych objętych tym budżetem,
c) zmian w budżecie gminy na 2005 rok,
d) nadania statutu instytucji kultury o nazwie "Gminna Biblioteka Publiczna w Sztabinie".
e) ustalenia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Sztabin,
f) wprowadzenia Regulaminu określającego tryb i kryteria przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnych funduszy nagród za ich osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze,
g) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży nieruchomości zabudowanej,
h) przyjęcia planu pracy rady gminy na 2006r.
i) przyjęcia planów pracy komisji stałych rady gminy na 2006r.
j) zatwierdzenie planu pracy komisji rewizyjnej na 2006r.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
- Wolne wnioski i informacje.
- Przyjęcie protokołu z obrad XXII sesji Rady Gminy.
- Zamknięcie obrad XXIII sesji.
Przed przystąpieniem do realizacji porządku obrad Przewodniczący Rady powitał przybyłych na sesję przedstawicieli Związku Nauczycielstwa Polskiego: Pana Andrzeja Kurczyńskiego - Prezes Oddziału ZNP i Jarosława Sadowskiego - Prezes Ogniska ZNP i Bogdan Dyjuk - Dyrektor Augustowskiego Centrum Edukacyjnego w Augustowie i udzielił głosu Panu Andrzejowi Kurczyńskiemu.
Prezes Oddziału ZNP poinformował o historii Związku obchodzącego 100-lecie utworzenia oraz o obecnej jego organizacji, składzie i zadaniach. W związku z jubileuszem wydano medale pamiątkowe, które przyznano Wójtowi i Sekretarzowi Gminy. Przedstawiciele Związku wręczyli przyznane medale, dziękując jednocześnie za dotychczasową współpracę ZNP oraz złożyli życzenia Noworoczne samorządowi Gminy Sztabin.
Dyrektor Augustowskiego Centrum Edukacyjnego w Augustowie Pan Bogdan Dyjuk poinformował o możliwości szkoleń zawartych w projekcie "Nowe umiejętności - nowe szanse" skierowanym do rolników oraz ich rodzin z powiatu augustowskiego. Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa. W ramach projektu oferuje się bezpłatne szkolenia, zwrot kosztów dojazdu na szkolenia, możliwość uzyskania umiejętności budowlanych w zakresie: prace murarskie i tynkarskie, układanie glazury i paneli, prace stolarskie i ciesielskie, docieplanie budynków. Stwierdził, że przeprowadzenie ich powinno odbyć się w tzw. okresie martwym dla rolnictwa (styczeń - marzec, październik - grudzień).
Poinformował także o późniejszej ofercie pracy dla osób, które ukończą szkolenie tj. w firmach budowlanych lokalnych i ogólnopolskich.
Jednocześnie zwrócił się o wskazanie w jakim kierunku (zawodach) winny być organizowane szkolenia.
Przewodniczący rady podziękował za wystąpienia, przekazane informacje i przystąpił do realizacji porządku obrad.
Ad pkt. 3. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 25 listopada do dnia 29 grudnia 2005r.
Przewodniczący udzielił głosu Panu Tadeuszowi Drągiewicz Wójtowi Gminy w celu złożenia sprawozdania z działalności w okresie od ostatniej sesji. Sprawozdanie w załączeniu do protokołu.
Dyskusji, zapytań nie było.
Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania.
Radni nie zgłosili uwag, ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada sprawozdanie Wójta przyjęła.
Ad pkt. 4. Interpelacje radnych.
Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.
Ad pkt. 5. Zapytania radnych i sołtysów.
Słomki Jan - sołtys wsi Fiedorowizna - w ostatnim okresie uzyskanie świadectwa legalizacji wyrębu lasu graniczy z cudem, nie wiadomo do kogo się zgłaszać i gdzie szukać leśniczego. Uważam, że nie dba się o rolnika, powinien być urzędnik w gminie, który będzie załatwiał te sprawy.
Chomiczewski Henryk - sołtys wsi Ostrowie - poparł wypowiedź przedmówcy i stwierdził, że Wójt na poprzedniej sesji przedstawiał ustalony plan budowy dróg i była w nim droga Jastrzębna - Ostrowie w dzisiejszych materiałach tej drogi niema, czy i kiedy będzie ona przyjęta do realizacji?
Czy jest możliwość podłączenia internetu w Krasnymborze?
Przewodniczący Rady Stanisław Anuszkiewicz - prosi o interwencję odnośnie piaskarek na drogach powiatowych.
Dalszych zgłoszeń nie było. Przewodniczący zwrócił się do wójta o przygotowanie i udzielenie odpowiedzi na zgłoszone zapytania w pkt. 9 porządku obrad.
Ad pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie budżetu gminy na 2006r.
Przed przystąpieniem do uchwalenia budżetu gminy na 2006r. Przewodniczący wskazał, że projekt uchwały w sprawie budżetu na 2006r. został radnym przesłany wraz z zaproszeniem i materiałami na sesję. Komisje rady analizowały projekt budżetu, w związku z tym proszę
Przewodniczącą Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych Małgorzatę Chilicką o przedstawienie opinii w tej sprawie. Przewodnicząca odczytała opinię Komisji dotyczącą budżetu gminy na 2006r. (opinia w zał. do protokołu). Komisja pozytywnie zaopiniowała budżet na 2006r.
Skarbnik Gminy przedstawiła opinię RIO (opinia w zał. do protokołu) i omówiła projekt uchwały budżetowej. Budżet gminy na 2006r. po stronie dochodów to kwota - 11.787.092 zł, po stronie wydatków - 11.467.013 zł, rezerwę budżetową określono na kwotę 66.650 zł.
Przewodniczący otworzył dyskusję w powyższym temacie.
Jako pierwszy głos zabrał Wójt, przedstawił i omówił wykaz zadań inwestycyjnych na 2006r. zawarty w zał. nr 6 do uchwały. Wskazał, że w załączniku powyższym zostało wprowadzone zadanie, które nie zostało zrealizowane w 2005r., tj. zakup równiarki i przeznacza się na to zadanie kwotę 80.000 zł. Zadanie to nie było ujęte w przedstawianym i omawianym projekcie budżetu na 2006r.
Wójt zwrócił się do Rady o przyjęcie budżetu na 2006r.
Przewodnicząca Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych stwierdziła, że Komisja na posiedzeniu w dniu dzisiejszym pozytywnie opowiadała się za zakupem równiarki, i stwierdziła, że jeżeli to zadanie nie zostało zrealizowane w 2005 roku to przenieść na 2006r. Również Komisja stwierdziła, że przyjęcie tego zadania na rok 2006 nie stanowi radykalnego przemieszczenia w dochodach i wydatkach w budżecie 2006r. Wniesioną zmianę przez Wójta do wcześniej analizowanego i zaopiniowanego projektu budżetu gminy na 2006r. Komisja zaopiniowała pozytywnie.
Radny Wiesław Polkowski - pyta, na co przeznaczona jest w Dz. 801 Oświata i wychowanie w § 4040 kwota 106 tys. zł?
Skarbnik Gminy - w paragrafie tym powyższa kwota przeznaczona jest na wypłatę tz. "trzynastek" dla nauczycieli.
W/w radny stwierdził - w dalszym ciągu będę drążył temat przyznania z budżetu gminy stypendiów naukowych uczniom z terenu Gminy za osiągnięcia w nauce. Zwrócił się do Wójta, czy w 2006r. kontynuujemy ten temat, czy "wyrzucamy do kosza".
Wójt - jak już mówiłem na komisjach, tematem tym zajmiemy się w marcu kiedy będzie znana kwota wolnych środków w budżecie gminy, wówczas rozpatrzymy ten temat zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
Skarbnik Gminy - z czego Pan Radny proponuje zabrać w budżecie gminy, żeby przeznaczyć środki na stypendium. Na dzień dzisiejszy nie mamy ze szkół i gimnazjum informacji jakiej wysokości miałyby być to kwoty i ilu jest takich uczniów, stąd nie wprowadzamy do budżetu
przedłożonego na dzisiejszej sesji. Jeżeli chodzi o inne stypendia niż przydzielane uczniom szkół prowadzonych przez Gminę, to nie znam takiego przepisu, żeby to wprowadzić.
Radny Polkowski Wiesław - wiem, że inne gminy to realizują i przepis prawny dopuszcza taką możliwość. Tu stwierdził, że najpierw należałoby przeznaczyć na stypendia środki w budżecie, a następnie wyłonić uczniów, a nie odwrotnie jak twierdzi Skarbnik Gminy.
Przewodnicząca Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych Radna Małgorzata Chilicka - w nawiązaniu do sprawy, którą porusza Radny Polkowski wyjaśniła, że Komisja zgodnie z planem pracy w miesiącu lutym zajmie się tym tematem i przedstawi stanowisko radzie. W tym miejscu Radny Polkowski podziękował Przewodniczącej Komisji za zainteresowanie się problemem. Jednocześnie stwierdził, że z dzisiejszej dyskusji nie wynika by Wójt i Skarbnik w tym temacie wykazywali dobrą wolę.
Radny Robert Andraka - w załączniku nr 7 dotacje dla organizacji pożytku publicznego wydzielamy kwotę 5 tys. zł - dla jakich to organizacji?
Skarbnik Gminy - dla organizacji pożytku publicznego działających na terenie naszej Gminy, które podejmą się wykonania zadań zgodnie z programem ustalonym przez Radę. Zwróciła uwagę, że chodzi o taką sama kwotę jak w roku 2005.
Dalszej dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało -13 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy 13 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/202//05
w sprawie budżetu gminy na 2006r. - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
Wójt podziękował radnym za jednomyślne przyjęcie budżetu.
Ad pkt. 7. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy społecznej za 2005r. i potrzeb w zakresie pomocy społecznej na 2006r. złożyła Kierownik Pani Jadwiga Ruducan - sprawozdanie w załączeniu do protokołu.
Dyskusja.
Radna Małgorzata Chilijka - z liczb podanych w sprawozdaniu wynika, że liczna grupa osób jest objęta pomocą, pytam czy były rodziny, które nie skorzystały z pomocy mimo, że pomocy potrzebowały?
Kierownik GOPS - takich rodzin ani osób nie było chyba, że same nie chciały z tej pomocy skorzystać.
Przewodniczący Rady - czy jest Pani w stanie stwierdzić, że społeczeństwo naszej gminy usamodzielnia się, czy potrzebuje coraz więcej pomocy?
Kierownik GOPS - myślę, że coraz więcej osób usamodzielnia się, a kwestia ta idzie w dobrym kierunku.
Sołtys wsi Cisów Mirosław Siwicki - czy to nie jest tak, że pomoc społeczna kierowana jest ciągle do tych samych rodzin?
Kierownik GOPS - w przypadku niektórych rodzin pomoc jest pomoc jest udzielana całymi latami, jednakże dysfunkcje w tych rodzinach są tak duże, że musi być udzielana stała pomoc.
Maciejewski Czesław Dyrektor GOK w Sztabinie - proszę o podanie nazwiska osoby zatrudnionej w GOPS, która odeszła na emeryturę i ponownie została zatrudniona w charakterze opiekunki.
Kierownik GOPS - jest to p. Zofia Krysztofik, która ma uprawnienia do sprawowania usług opiekuńczych dla osób chorych psychicznie.
Dalszej dyskusji nie było. Przewodniczący zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania przez Kierownika GOPS. Radni sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego nie wnieśli .W związku z tym Przewodniczący stwierdził , że Rada sprawozdanie przyjęła.
Ad pkt. 8. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian Planu Lokalnego Gminy Sztabin na lata 2004-2006
Sekretarz Gminy przedstawił uzasadnienie podjęcia uchwały. Wskazał, że proponowane w projekcie uchwały zmiany polegają na zaktualizowaniu dotychczasowych zapisów Planu Rozwoju Lokalnego na lata 2004-2006 i zmianie kwot wartości kosztorysowych zadań na które złożone zostały wnioski o dofinansowanie ze środków EFRR, dotyczy to zadań w zakresie: modernizacji ulicy Młodości w Sztabinie, modernizacji oczyszczalni ścieków w Sztabinie, modernizacji drogi we wsi Polkowo. Pozostałe zadnia wymienione w załączniku do projektu uchwały pozostają bez zmian.
Ponadto Wójt poinformował, że będzie dokonywana w I półroczu 2006r. aktualizacja w/w planu z określeniem zadań na lata 2006-2013.
Dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Obecnych na sali obrad 11 radnych - nieobecni Radni Wiesław Polkowski i Zbigniew Zięcina.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało -11 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 11 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/203/05
w sprawie zmian Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Sztabin na lata 2004-2005 - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
b) wybór banku do obsługi budżetu Gminy Sztabin na lata 2004-2006.
Skarbnik Gminy przedstawiła uzasadnienie podjęcia uchwały. Stwierdziła, że w dniu 23 stycznia 2006 roku wygasa dotychczasowa umowa zawarta z Bankiem Spółdzielczym w Augustowie. Do procedury wyboru banku nie stosowano przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż wartość obsługi nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 6.000 euro. W związku z tym proponuje się dokonać wyboru tego samego Banku tj. Banku Spółdzielczego w Augustowie.
Dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały .
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało -11 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 11 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/204/05
w sprawie wyboru banku do obsługi budżetu Gminy Sztabin i jednostek organizacyjnych objętych tym budżetem - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
c) zmiany w budżecie gminy na 2005r.
Skarbnik Gminy omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy na 2005r. zawarte w załącznikach do uchwały.
Przewodnicząca Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych stwierdziła, że Komisja zapoznała się przed sesją z proponowanymi zamianami, są one uzasadnione i opiniuje je pozytywnie.
W związku z brakiem dyskusji w tym temacie, Przewodniczący stwierdził, że budżet po dokonanych zmianach wynosi; plan dochodów ogółem - 12.864.335 zł, plan wydatków ogółem - 12.547.696 zł i nadwyżka dochodów nad wydatkami - 316.639 zł, którą przeznacza się na spłatę kredytów pożyczek i poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało -11 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 11 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/205/05
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r.- o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
d) nadanie statutu instytucji kultury o nazwie "Gminna Biblioteka Publiczna w Sztabinie".
Sekretarz Gminy do przedłożonego projektu uchwały wskazał, że proponowane zmiany dotyczą zastąpienia wyrazu "kierownik", wyrazem "dyrektor", co wynika z ustawy o bibliotekach. Pozostałe zapisy Statutu pozostają bez zmian.
Dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało - 11 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 11 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/206/05
w sprawie nadania statutu instytucji kultury o nazwie "Gminna Biblioteka Publiczna w Sztabinie"- o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
e) ustalenie Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Sztabin.
Sekretarz Gminy do przedłożonego projektu uchwały wskazał, że proponowane zmiany dotyczą: 1) zwiększenia łącznej puli środków finansowych przeznaczonych na wypłatę dodatków motywacyjnych w poszczególnych szkołach z 1,5% do 2,00% kwoty planowanej na wynagrodzenia zasadnicze ogółu nauczycieli zatrudnionych w danej szkole - Dział 3 dodatek motywacyjny § 10 ust. 1 projektu uchwały,
2) zwiększeniu wysokości dodatku funkcyjnego dla nauczycieli za wychowawstwo klasy z 30 zł na 40 zł miesięcznie - Dział 4 dodatek funkcyjny § 13 ust. 2 pkt. 1 projektu uchwały.
Pozostałe zapisy regulaminu pozostają bez zmian.
Radna Ewa Białous przedstawiła opinię Komisji. Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekty uchwał. Opinia w załączeniu do protokołu.
Dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało - 8 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 3 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 8 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/207/05
w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Sztabin - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
f) wprowadzenie Regulaminu określającego tryb i kryteria przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnych funduszy nagród za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze.
Sekretarz Gminy do przedłożonego projektu uchwały wskazał, że proponowane zmiany wynikają ze skreślenia art. 107 kodeksu pracy, zgodnie z którym pracodawca przyznawał nagrody i wyróżnienia po zasięgnięciu opinii reprezentującej pracownika zakładowej organizacji związkowej. W związku z tym zapisy w przedłożonym projekcie uchwały zostały dostosowane do obowiązujących przepisów.
Dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały .
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało - 9 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 2 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 9 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/208/05
w sprawie wprowadzenia Regulaminu określającego tryb i kryteria przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnych funduszy nagród za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
g) wyrażenie zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży nieruchomości zabudowanej.
Sekretarz Gminy przedstawił uzasadnienie podjęcia uchwały. Poinformował, że lokale mieszkalne w budynku wielorodzinnym Jaminy 23 są obecnie wynajmowane czterem rodzinom na czas nieokreślony, jako lokale socjalne. Wszyscy najemcy wyrazili chęć nabycia lokali na własność. Udzielenie bonifikaty podyktowane jest tym, że w/w budynek zgodnie z oceną rzeczoznawcy majątkowego dokonanej w dniu 15.11.05r. jest w złym stanie technicznym. Mając na uwadze koszty jakie należałoby ponieść przy ewentualnym przeprowadzeniu remontu kapitalnego budynku, w celu dalszego utrzymania go w zasobie gminnych nieruchomości, wydaje się być celowym, zbycie na rzecz najemców. Zamieszkujące tam osoby nie mają możliwości w najbliższej przyszłości zapewnić sobie innych własnych lokali mieszkalnych. W związku z tym wnosi się o wyrażenie zgody na udzielenie bonifikaty dla najemców, którzy wyrazili zgodę na zakup lokali w tym budynku.
Dyskusja.
Radna Siemiaszko Eugenia - popieram zastosowanie bonifikaty, gdyż budynek jest w bardzo złym stanie, ale mam wątpliwości co do wysokości proponowanej bonifikaty, ponieważ wchodzi w to razem grunt. Czy to nie za wysoka bonifikata?
Sekretarz Gminy - cała działka ma 960m2 .
Radny Adam Kamieński - zdajemy sprawę, że jest to upominek dla obecnych lokatorów, dla gminy żaden dochód. Czy wcześniej tak wysokie bonifikaty były stosowane, a ponadto czy po sprzedaży nie będą wnosili roszczeń o remont.
Wójt - w tym przypadku nie oczekujemy zysków dla gminy, a chcemy nie ponosić wydatków z budżetu gminy na remont tego obiektu i przyjęliśmy propozycję najemców, którzy zadeklarowali chęć ich wykupu. Odnośnie stosowania bonifikaty, to były już stosowane przy zbyciu nieruchomości położonych w Jagłowie - 90% bonifikaty i Sztabinie (mieszkanie w bloku wielorodzinnym) - 72% również dotyczyło to dotychczasowych najemców.
Przewodniczący Rady Stanisław Anuszkiewicz - czy przy tak dużej obniżce najemcy wykupią
zajmowane lokale?
Wójt - za cenę z wyceny nie wyrazili zgody na zakup. Opierając się na wcześniejszych ustaleniach z najemcami i przy zastosowaniu bonifikaty sądzę, że lokale zostaną zbyte na rzecz dotychczasowych najemców.
Radna Małgorzata Chilicka - w projekcie uchwały proponuje się zastosowanie bonifikaty do 90%, zgłaszam wniosek o 50%.
Radca Prawny zapis do 90% dopuszcza możliwość, by negocjacje rozpocząć od 50%, o co wnioskuje radna. Wójt potwierdził, że negocjacje rozpocznie od zastosowania bonifikaty w wysokości 50%, a w przypadku odmowy ze strony najemców, będą stosowane dalsze obnizki, aż do 90%.
Radna Chilicka Małgorzata - stwierdziła, że w/w wniosek wycofuje.
Radny Robert Andraka - na budynku proponowanym do sprzedaży była wymieniana około 10 lat temu więźba dachowa. Pomijając zły stan ścian i wygląd pomieszczeń wewnatrz, czy ta wymiana została uwzgledniona w cenie do sprzedaży?
Sekretarz Gminy - wartość ustalona przez biegłego rzeczoznawcę uwzględnia i więźb dachową.
Radna Małgorzata Chilicka zapytuje czy można dokonać sprzedaży osobie innej?
Wójt - przepisy pozwalają ale nie mamy mieszkań, by przenieść dotychczasowych najemców.
Radca Prawny uważa, że w pierwszym rzędzie nabycie nieruchomości należy zaproponować dotychczasowym najemcom. Natomiast po niepomyślnych negocjacjach z najemcami można będzie ogłosić przetarg nieograniczony z zaznaczeniem, że nieruchomość jest zamieszkała na podstawie umów najmu. Jednakże w sytuacji zajmowania lokali na warunkach socjalnych koniecznym będzie przekwaterowanie najemców do zasobu mieszkaniowego gminy.
Dalszej dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało - 8 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 3 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy 8 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/209/05
w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży nieruchomości zabudowanej - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
h) plan pracy rady gminy na 2006rok
Przewodniczący Rady Stanisław Anuszkiewicz odczytał projekt planu pracy rady gminy na 2006r.
Dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało -11 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 11głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/210/05
przyjęcia planu pracy Rady Gminy na 2006r. - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
i) przyjęcie planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2006r.
Plan pracy Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych na 2006r. przedstawiła Przewodniczący Komisji Małgorzata Chilicka. Plan pracy Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Socjalnych przedstawiła Radna Ewa Białous.
Dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały .
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało - 10 radnych.
Przeciw głosowało - 1 radny.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 10 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/211/05
w sprawie przyjęcia plan pracy stałych komisji Rady Gminy Sztabin. - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
j) zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2006r.
Przewodniczaca Komisji Janina Dochód odczytała plan pracy komisji na 2006r.
Dyskusji w zakresie tematyki przedstawionej przez Komisję nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało -10 radnych.
Przeciw głosowało - 1 radny.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 10 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIII/212/05
w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji rewizyjnej na 2006 rok - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
Ad pkt. 9 Odpowiedzi na zapytania radnych udzielił Wójt:
- p. leśniczy Żywalewski jest pracownikiem Starostwa, wiadomym mi jest, że obecnie choruje i miał go zastępować p. Wiśniewski. Zwrócimy się do Starostwa o szczegółowe informacje w tym zakresie i poinformujemy sołtysów,
- modernizacja drogi Jastrzębna - Ostrowie jest ujęta w programie inwestycyjnym realizowanym przy udziale środków unijnych i kontraktów wojewódzkich - stanowiącym załącznik nr 5 do przyjętej na dzisiejszej sesji uchwały w sprawie budżetu gminy na 2006r.
Zadanie to planowane jest na rok 2008.
- w chwili obecnej nie ma możliwości podłączenia internetu w Krasnymborze. Będziemy czynić starania w tym zakresie.
- posypywanie dróg powiatowych, ciągle w tej sprawie monitujemy, telefonujemy i rozmawiamy. Nie mamy szczególnego wpływu na powiat w zakresie utrzymania dróg powiatowych.
Ad pkt. 10. Wolne wnioski i informacje.
1) Przewodniczący przekazał życzenia noworoczne, które wpłynęły od na ręce Przewodniczącego.
2) Wójt poinformował:
- o rozstrzygniętym konkursie na dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Sztabinie, który odbył się 20 grudnia 2005roku. W drodze konkursu wybrana została Pani Małgorzata Ostrowska i z dniem 1 stycznia 2006r powołam ją na to stanowisko,
- o odbytych już spotkaniach z mieszkańcami poszczególnych wsi na których między innymi omawiany był budżet gminy na 2006 rok i zadania wynikające z nowych przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz planem gospodarki odpadami.
- o kolejnej blokadzie w dniu 5 stycznia 2006r. drogi krajowej organizowanej przez mieszkańców Sztabina. Tu zwrócił się do rady Gminy o poparcie apelu Regionalnego Komitetu Protestacyjnego odnośnie przyspieszenia budowy obwodnic miast i wsi leżących przy drodze krajowej nr 8.
Radni w głosowaniu jawnym jednomyślnie "za" 11 głosami poparli apel i działania podejmowane przez Komitet Protestujący.
3) Wójt zaprosił wszystkich mieszkańców na spotkanie noworoczne organizowane 31.12.05 o godz. 23.30 przy GOK w Sztabinie.
Ponadto Wójt odnosząc się do dyskusji nad budżetem i poruszonej sprawy stypendium przez radnego Polkowskiego Wiesława poinformował, że pracownicy urzędu i Wójt są zobowiązani przestrzegać prawa niezależnie od tego czy życzenia poszczególnych radnych są zaspokajane czy nie.
Ad pkt. 11.
Przewodniczący poinformował, że protokół z obrad XXII sesji wyłożony był do wglądu w Urzędzie Gminy, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołu nie zostały wniesione żadne uwagi. Skierował zapytanie do radnych, czy są w dniu dzisiejszym uwagi do protokołu. Uwag nie zgłoszono. W związku z tym poddaje protokół pod głosowanie.
Podczas głosowania obecnych na sali obrad 11 radnych .
W głosowaniu jawnym udział wzięło 11 radnych
Za przyjęciem protokołu głosowało – 11 radnych,
Przeciw głosowało - 0 radnych,
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
Przewodniczący stwierdził, że protokół z obrad XXII sesji w głosowaniu jawnym został przez Radę Gminy przyjęty.
Ad pkt. 12 Zamknięcie obrad.
Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej sesji został wyczerpany. Poinformował, że protokół z sesji sporządzony będzie w ciągu 7 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.
Dziękuję radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamykam obrady XXIII sesji Rady Gminy.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Helena Danuta Drągiewicz
Przewodniczył:
Przewodniczący Rady Gminy
Stanisław Anuszkiewicz
Metryka strony