Protokół Nr XX/05

Protokół Nr XX/05

z obrad XX sesji Rady Gminy Sztabin

odbytej w dniu 23 września 2005 roku.

 

Obrady rozpoczęto o godz. 915, zakończono o godz. 1300

Miejsce obrad - sala konferencyjna Urzędu Gminy Sztabin.                               

Przewodniczył  Stanisław Anuszkiewicz - Przewodniczący Rady Gminy.

Protokołowała Helena Drągiewicz - Inspektor ds. obsługi rady i ewidencji działalności gospodarczej.

Na ustawowy  stan  15 radnych, w sesji bierze udział 14 radnych - zgodnie z listą obecności  stanowiącą zał. do protokołu.

Nieobecny - Radny Lech Szmygiel. 

W sesji udział wzięli:                                                

1.      Wójt Gminy  Tadeusz Drągiewicz

2.      Sekretarz Gminy  Stefan Korycki

3.      Skarbnik Gminy  Agnieszka Truszkowska

4.      Radca Prawny  UG Edwarda Kozłowska

5.      Sołtysi z terenu Gminy Sztabin – zgodnie z zał. listą obecności.

6.      Dyrektorzy szkół z terenu Gminy Sztabin:

- Zespół Szkół Samorządowych w Sztabinie - Marek Marciniak,   

- Zespół Szkół Samorządowych w Krasnymborze - Barbara Kotarska,

- Szkoła Podstawowa w Jaziewie - Aleksander Godlewski

7.      Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Sztabinie - Czesław Maciejewski

8.      P/o Kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Sztabinie - Małgorzata Ostrowska

9.      Kozłowska Helena - redaktor gazety lokalnej "Nasz Sztabiński Dom"

10.  Dariusz Sutuła - Kierownik Posterunku Policji w Sztabinie,

11.  Jadwiga Ruducan - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztabinie,

12.  Józef Kossakowski - Przedstawiciel Straży Granicznej w Lipsku.

 

 

Ad pkt. 1.

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Anuszkiewicz. Powitał przybyłych na obrady radnych, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, gości zaproszonych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy Sztabin.

 

Ad pkt. 2.

Na podstawie listy obecności Przewodniczący   stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych i obrady są prawomocne.

Jednocześnie poinformował, że porządek obrad sesji został Paniom i Panom Radnym podany w  przesłanym zawiadomieniu o zwołanej sesji.

Skierował zapytanie, czy są jakieś uwagi do przesłanego porządku? Radni  wniosków nie zgłosili.

W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad przedstawia się następująco:

1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.  Sprawozdanie z działalności  Wójta w okresie między Sesjami Rady Gminy.

4.      Interpelacje radnych.

5.      Zapytania  radnych i sołtysów.

6.      Informacja z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005r.

7.      Informacja w zakresie przygotowania szkół do rozpoczęcia roku szkolnego 2005/06.

8.      Ocena funkcjonowania instytucji upowszechniania kultury: Gminnego Ośrodka Kultury w Sztabinie i Gminnej Biblioteki Publicznej w Sztabinie.

9.      Podjęcie uchwał w sprawach:

      a)   zmian w budżecie gminy na 2005r.,

      b)   zmiany  Statutu Gminy Sztabin,

      c)   przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków,

     d) uchwalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Sztabin.

10.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

11.  Wolne wnioski i informacje.

12.  Przyjęcie protokołu z obrad XIX sesji Rady Gminy.

13.  Zamknięcie obrad XX sesji Rady Gminy.      

 

Ad pkt. 3. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 28 czerwca do dnia 23 września 2005r.

Przewodniczący udzielił głosu Panu Tadeuszowi Drągiewicz Wójtowi Gminy w celu złożenia sprawozdania z działalności w okresie od ostatniej sesji. Sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

Pan Radny Wiesław Polkowski - odnośnie wydanego zarządzenia przez Wójta w sprawie  ustalenia norm zużycia paliwa dla poszczególnych pojazdów - czy dotychczas nie było zarządzenia w tej sprawie, czy to zmiana zarządzenia obowiązującego?

Wójt - wydane zarządzenie wskazane w informacji dotyczy norm zużycia paliwa dla poszczególnych pojazdów, sposoby rozliczania kart drogowych oraz zabezpieczenia pojazdów  i sprzętu w sezonie letnim. Wcześniej wydane zarządzenie dotyczyło norm zużycia paliwa w warunkach zimowych.

 

Przewodniczący podziękował za wystąpienie, złożone wyjaśnienie i zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania.

Radni nie zgłosili uwag, ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący  stwierdził, że Rada sprawozdanie Wójta przyjęła.

Ad pkt. 4.  Interpelacje radnych.

Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy  interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

Ad pkt. 5. Zapytania radnych i sołtysów.

Pan Radny Marian Truszkowski - zwrócił uwagę na niebezpieczne przejście do szkoły przez drogę krajową. Duży ruch pojazdów, a w szczególności tiry zagrażają bezpieczeństwu pieszych, w tym dzieci.

 

Pani Radna Ewa Białous - na co zostaną przeznaczone środki finansowe uzyskane ze sprzedaży działek z gminnego zasobu?

Pani Radna Małgorzata Chilicka - dlaczego od dwóch dni jest niższe ciśnienie wody? Co będzie z hydrofornią w Sztabinie, czy będzie modernizowana, czy przeznaczona na inny cel?

 

Sołtys wsi Hruskie, Jasionowo, Komaszówka - drogi w tych wsiach wymagają wyrównania nawierzchni - prośba o skierowanie równiarki.

 

Sołtys wsi Jagłowo - zakrzaczenia poboczy drogi powiatowej Dębowo - Jagłowo oraz  przy skrzyżowaniu dróg powiatowych Sztabin - Mogilnice i Białobrzegi - Dolistowa we wsi Mogilnice utrudniają widoczność.

 

Sołtys wsi Polkowo - na drodze do wsi Polkowo występują "dziury" w asfalcie. Prośba o naprawę nawierzchni.

 

Sołtys wsi Wrotki - w ostatnim okresie po drogach powiatowych na terenie Gminy Sztabin  coraz częściej jeżdżą TIR-y w związku z omijaniem modernizowanego odcinka drogi krajowej nr 8. W związku z tym proszę Wójta o podjecie starań zapobiegających zniszczeniu nawierzchni dróg powiatowych. Dotyczy to głównie dróg Białobrzegi - Wrotki - Dolistowo  i  Sztabin - Mogilnice.

 

Sołtys wsi Ewy - do kogo będzie należeć odśnieżanie dróg dojazdowych przy drodze krajowej, do gminy, czy powiatu?

 

Sołtys wsi Lebiedzin - światło uliczne pali się jedną godzinę po zmierzchu, czy nie można przedłużyć?

 

Przewodniczący Rady Stanisław Anuszkiewicz - drogi powiatowe są w coraz gorszym stanie;

ubytki w nawierzchni, pobocza nie wykaszane, występują liczne zakrzaczenia, które zagrażają  bezpiecznemu poruszaniu się po drogach. Na dzisiejszą sesję zaprosiłem Pana Starostę, Radnego Powiatowego i skierowałem pismo do Powiatowego Zarządu Dróg w Augustowie w celu  omówienia  spraw zgłaszanych  w zakresie dróg powiatowych przez radnych, sołtysów na sesjach. W/w nie skorzystali z zaproszenia. W związku z tym proszę Wójta o kolejne monity i interwencje w sprawach dróg powiatowych do PZD w Augustowie.

 

Ad pkt. 6.

Przewodniczący  poinformował, że  pismem z dnia 26 sierpnia 2004 roku przesłana została radnym informacja z przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2004 roku. Informacja  ta była analizowana przez dwie Komisje Rady. Z protokołów posiedzeń Komisji wynika, że komisje nie wniosły uwag do realizacji budżetu gminy za pierwsze półrocze 2005r.

Przewodniczący otworzył dyskusję w powyższym temacie.

Skarbnik Gminy odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku do przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2005r. - informacja z wykonania  budżetu i opinia RIO w zał. do protokołu.

Dyskusji nie było.

Przewodniczący zaproponował przyjęcie złożonej informacji. Stwierdził, że jeżeli nie usłyszy sprzeciwu będzie uważał,  że Rada informację przyjęła. Sprzeciwu nie zgłoszono i w związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada informację przyjęła.

 

Ad pkt. 7.

Przewodniczący poinformował, że informacje w zakresie przygotowania szkół do rozpoczęcia roku szkolnego 2005/06 złożyli Dyrektorzy szkół na piśmie do Wójta i zostały one skierowane do Rady - informacje  w zął. do protokołu. W związku z tym, iż dyrektorzy uczestniczą w dzisiejszej sesji, Wójt zwrócił się do Przewodniczącego Rady, by dyrektorzy  omówili ten temat .

Pani Barbara Kotarska - Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych w Krasnymborze, Pan Marek Marciniak - Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych w Sztabinie i Pan Aleksander Godlewski - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Jaziewie poinformowali o przeprowadzonych niezbędnych pracach w swoich szkołach, wymienionych w złożonych informacjach. Dyrektorzy  w swych wypowiedziach podkreślali duże zaangażowanie rodziców w pracach na rzecz szkoły  np. sprzątanie, malowanie sal lekcyjnych i pomieszczeń szkolnych.

Dyrektorzy wskazali, że szkoły przygotowane były do rozpoczęcia roku szkolnego 2005/06 i w terminie, przy kompletnej kadrze pedagogicznej rozpoczęto zajęcia lekcyjne.

Ponadto Dyrektor ZSzS w Sztabinie stwierdził, że zamieszczona w ostatnim miesięczniku "Nasz Sztabiński Dom" informacja o liczbie uczniów w Gminie Sztabin w latach 2003/04 - 2010/2011 zawiera pewne nieścisłości, dotyczące ostatniej rubryki tabeli. Analizując tabelę, a w szczególności ostatnia rubrykę można dojść do paradoksalnych wniosków i stwierdzić, iż w ZSS w Sztabinie pozostaje niespełna 20 procent stanu osobowego z dnia dzisiejszego. Brakuje podsumowania stanu osobowego uczniów na przestrzeni lat.

W tym miejscu zabrała głos redaktor gazety p. Helena Kozłowska, która wyjaśniła, że jeżeli nastąpiło przekłamanie to po wyjaśnieniu podane zostanie sprostowanie.

Jednocześnie Pani Helena Kozłowska stwierdziła, że podczas składanych informacji o przygotowaniu szkół do rozpoczęcia roku szkolnego, dyrektorzy podkreślali duży wkład rodziców w przygotowaniu szkół i w związku z tym proszę dyrektorów o informacje w tym zakresie do gazety.

Przewodniczący podziękował za złożone informacje i zaproponował ich przyjęcie. Stwierdził, że jeżeli nie usłyszy sprzeciwu będzie uważał, że Rada informację przyjęła. Sprzeciwu nie zgłoszono i w związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada informację przyjęła.

 

Ad pkt.  8.

Informację z działalności i z realizacji budżetu w zakresie dochodów jak i wydatków  za okres styczeń - sierpień 2005r. złożyli: Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i p.o. Kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Sztabinie - informacje w załączeniu do protokołu.

Dyskusji nie było.

Przewodniczący zaproponował przyjęcie złożonych informacji. Stwierdził, że jeżeli nie usłyszy sprzeciwu będzie uważał, że Rada informacje przyjęła i nie wnosi uwag do działalności w/w instytucji kultury i realizacji  przydzielonej dotacji. Sprzeciwu nie zgłoszono i w związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada informacje przyjęła.

 

Ad pkt. 9.  Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      zmian w budżecie gminy na 2005r.

projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r. omówiła Skarbnik Gminy Agnieszka Truszkowska - projektem uchwały proponuje się dokonanie zmian po stronie dochodów i wydatków zgodnie z zał. nr 1 i nr 2 do projektu uchwały.

W dyskusji:

Radny Wiesław Polkowski - czy w zał. nr 8 zmiany w planie dochodów chodzi faktycznie

o 1 zł?

W zał. nr 5 pkt. 3 tabela 8 termomodernizacja budynku ZSzS w Sztabinie wskazano 100 tys. zł z budżetu państwa, proszę o bliższe informacje?

Wójt - tak chodzi faktycznie o 1 zł.

Natomiast 100 tys. zł na termomodernizację szkoły pochodzi z kontraktu wojewódzkiego.

Radny Wiesław Polkowski zapytał również czy w wykazie zadań inwestycyjnych na rok 2005 - zał. nr 4 pkt. 15, czy w chwili obecnej wiadomym jest gdzie konkretnie nastąpi wymiana okien?

Wójt - wymiana okien  będzie w budynkach  ośrodków zdrowia w Sztabinie i Krasnymborze.

W dalszej części Radny Polkowski Wiesław wskazał, iż według niego pieniądze ze sprzedaży nieruchomości winny być przeznaczone na modernizację dróg, głównie łatanie dziur w drodze asfaltowej.

Pani Radna Siemiaszko Eugenia - zapytała jak to się stało, że przeznaczone są na modernizację ulicy Młodości środki w większej kwocie niż była o tym mowa na Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych.

Wójt wyjaśnił, ze zachodzi konieczność zwiększenia środków w związku ze sporządzeniem kosztorysu, którego nie było w czasie kiedy Komisja  odbywała posiedzenie.

Pan Radny Wiesław Polkowski - gdzie ma  być wykonywana droga w Krasnymborze, proszę wskazać dokładniej na jakim odcinku?

Wójt - jest to odcinek drogi  lokalnej we wsi Krasnybór przy  ośrodku zdrowia.

Dyskusji dalszej nie było

Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne  projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.

"za" podjęciem uchwały głosowało 14 radnych,

"przeciw" głosowało - 0 radnych,

"wstrzymało się" - 0 radnych.

Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy 14 głosami "za" podjęła

Uchwałę Nr 188/05

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.

 

b)  zmiany do Statutu Gminy Sztabin.

Projekty uchwały przedstawił i omówił Sekretarz Gminy.

W sprawie przedstawionego projektu uchwały wypowiedziała się pani Edwarda Kozłowska, Radca Prawny UG, która stwierdziła,  między innymi, iż zaparafowała dwa projekty uchwał Rady Gminy dotyczące zmiany Statutu Gminy Sztabin oraz dotyczące przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków ale uczyniła to bez przekonania, gdyż uważa, że dotychczasowe zapisy w  statucie były bardziej uniwersalne.

Radca Prawny nie popiera również stanowiska pracownika kontrolującego ostatnio UG Sztabin z Wydziału Nadzoru Prawnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego, że Rada Gminy powinna ustalić Przewodniczącemu Rady dni i godziny przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków. Pani mecenas uważa, iż jest to sprawa Przewodniczącego Rady, który we własnym zakresie winien ustalić dni i godziny przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków. Na zakończenie pani prawnik stwierdziła, iż nie jest przekonana, że te uchwały znajdą aprobatę Wydziału Nadzoru Prawnego PUW w Białymstoku.

 

Pan Radny Wiesław Polkowski wnioskuje z projektu uchwały w § 14a ust. 2 wyrzucić wyrazy "lub wójta". Swoje stanowisko argumentuje tym, iż sprawy należące do kompetencji rady nie powinny być opiniowane przez wójta. Jest bowiem ustawowy rozdział kompetencji uchwałodawczej od wykonawczej.

 

Pani Radna Małgorzata Chilicka wnioskuje, by w § 14 a ust. 2 wyrazy "może skierować" zamienić na "kieruje" oraz skreślić wyrazy "lub wójta".

 

Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek dalej idący pani Radnej Małgorzaty Chilickiej. W głosowaniu wzięło udział 13 radnych, "za" - głosowało 4 radnych, "przeciw" - głosowało 4 radnych, "wstrzymało się" - 5 radnych. Wniosek nie został przyjęty - stwierdził Przewodniczący Rady i poddał pod głosowanie wniosek Pana Radnego Wiesława Polkowskiego.

W głosowaniu wzięło udział 13 radnych, "za"- głosowało 5 radnych, "przeciw"- głosowało  4 radnych, "wstrzymało się" - 4 radnych. Wniosek radnego W. Polkowskiego został przyjęty.

Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne  projekt uchwały, w którym dokonana zmian w § 14a ust. 2 skreślając lub Wójta.

W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.

"za" podjęciem uchwały głosowało 11 radnych,

"przeciw" głosowało - 0 radnych,

"wstrzymało się" - 2 radnych.

Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy  11 głosami "za", przy 2 głosach wstrzymujących się podjęła

 

Uchwałę Nr XX/189/05

w sprawie zmiany Statutu Gminy Sztabin o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.

 

b)      przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił i omówił Sekretarz Gminy. Jednocześnie Sekretarz poprosił radnych o dopisanie w §1 uchwały wyrazu "we", przed  wyrazem "wtorek" z uwagi na oczywisty błąd pisarski.

Dyskusji nie było.

Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne  projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 12 radnych.

"za" podjęciem uchwały głosowało 12 radnych,

"przeciw" głosowało - 0 radnych,

"wstrzymało się" - 0 radnych.

Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy  12 głosami "za",

podjęła

Uchwałę Nr XX/190/05

w sprawie przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.

 

d) Regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Sztabin.

Projekty uchwał omówił Sekretarz Gminy.

Radny Wiesław Polkowski - czym się różni stypendium szkolne od zasiłku szkolnego?

Zaproponował dodanie do  § 6 regulaminu sformułowania "niski dochód w rodzinie"

Radca Prawny - wyjaśniła różnicę między stypendium, a zasiłkiem szkolnym.

Jeżeli chodzi o dodanie do warunków przyznania stypendium kryterium "niskiego dochodu w rodzinie", to wyjaśniła, że dochód w rodzinie jest podstawowym kryterium przyznania stypendium, nie może on przekraczać kwoty ustalonej w ustawie o pomocy społecznej, więc zbędnym  jest dopisywanie tego kryterium do wymienionych w § 6 regulaminu.

W tej sytuacji Radny W. Polkowski wycofał się z propozycji dopisania w § 6 "niskiego dochodu w rodzinie".

Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne  projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 12 radnych.

"za" podjęciem uchwały głosowało 12 radnych,

"przeciw" głosowało - 0 radnych,

"wstrzymało się" - 0 radnych.

Przewodniczący w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada Gminy 12 głosami "za", podjęła

Uchwałę Nr XX/191/05

w sprawie uchwalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Sztabin.

 

Ad pkt. 10.

Wójt udzielił odpowiedzi na zapytania radnych i sołtysów:

- równiarka będzie wykonywała równanie dróg gminnych po kolei, najpierw tam gdzie chodzi autobus szkolny. Odnośnie dróg powiatowych (odkrzaczanie itp.) wystąpię do Powiatowego Zarządu Dróg. Droga krajowa - zjazdy będą odśnieżane przez Powiatowy Zarząd Dróg, w razie potrzeby na pewno Gmina będzie pomagać.

Odnośnie żwirowania dróg gminnych - ogłosiliśmy przetarg, po wybraniu wykonawcy przystąpimy do prac. W pierwszej kolejności naprawa dróg po wodociągu.

- oświetlenie ulic - aktualnie światło uliczne pali się od zmierzchu do 20-ej, i tak chyba zostanie bo nie ma potrzeby zmiany. Sołtysi to potwierdzają.

- słabe ciśnienie wody podyktowane było awarią na linii wodociągowej we wsi kamień. Odnośnie hydroforni w Sztabinie - zostanie ona zachowana, ale planowana jest budowa zbiornika retencyjnego, na razie nie przystępujemy do tej inwestycji, bo mamy zapewnienia wykonawcy hydroforni w Kamieniu, że wody wystarczy dla całej Gminy.

 

Ad pkt. 11.

Wolne wnioski i informacje.

Wójt poinformował:

1) O konieczności prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów. Firma ASTWA, która odbiera nieczystości stałe w Gminie Sztabin przedstawiła program. Nie przyjęliśmy tego programu w części dotyczącej obowiązku Gminy w zakresie dystrybucji i sprzedaży worków.

 

2) Kończy się wodociągowanie na  terenie naszej Gminy, Społeczny Komitet Budowy Wodociągu winien dokonać rozliczenia. Biorąc pod uwagę fakt, iż część mieszkańców nie dokonała wpłat pełnego  udziału za sieci wodociągowe wykonane w latach ubiegłych.

Gmina traktuje środki zgromadzone na koncie Społecznego Komitetu Budowy jako spłaty zobowiązań.

Pan Radny Adam Kamieński - chodzi mi o wadium wpłacone przez oferenta w przetargu na wykonawstwo wodociągowania.

Wójt - wadium zostało zwrócone. Czy odbyła się sprawa karna nie wiem.

 

3) Wójt zwrócił się do Rady z prośbą o zajęcie stanowiska (pismo w załączeniu do protokołu) w sprawie wyrażenia opinii na temat opracowania planu przestrzennego zagospodarowania na tereny złóż kruszywa położone w Cisewie.

      Rada Gminy w obecności 10 radnych, "za" - 10 radnych opowiedziała się za odstąpieniem

      od sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego dla trzech żwirowni.

 

Ad pkt. 12.  Przyjęcie protokołu z obrad XIX sesji Rady Gminy.

Przewodniczący poinformował, że protokół z obrad XIX sesji wyłożony był do wglądu w Urzędzie Gminy, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołu nie zostały wniesione żadne uwagi. Skierował zapytanie do radnych, czy są w dniu dzisiejszym uwagi do protokołu. Uwag nie zgłoszono. W związku z tym poddaje protokół pod głosowanie.

Podczas głosowania obecnych 11 radnych .

W głosowaniu jawnym  udział wzięło 11 radnych

Za przyjęciem protokołu  głosowało – 11 radnych,

Przeciw głosowało - 0 radnych,

Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.

Przewodniczący stwierdził, że protokół z obrad XIX sesji został przez Radę Gminy przyjęty.

 

Ad pkt. 13. Zamknięcie obrad.

Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej sesji został wyczerpany. Poinformował, że protokół z sesji sporządzony będzie w ciągu 14 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.

Dziękuję radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamykam obrady XX sesji Rady Gminy.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowali:

Helena Danuta Drągiewicz

Przewodniczył:

Przewodniczący Rady Gminy

Stanisław Anuszkiewicz

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Sztabin

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Hryń

Wprowadzający: Wojciech Hryń

Data wprowadzenia: 2006-07-28

Data modyfikacji: 2006-07-28

Opublikował: Stefan Korycki

Data publikacji: 2006-07-28