Protokół Nr XXVI/06

Protokół Nr XXVI/06

z obrad XXVI sesji Rady Gminy Sztabin

odbytej w dniu  21 kwietnia 2006 roku.

 

Obrady rozpoczęto o godz. 1030,  zakończono o godz. 1330.

Miejsce obrad – Szkoła Podstawowa w Jaziewie.                               

Przewodniczył  Stanisław Anuszkiewicz - Przewodniczący Rady Gminy.

Protokołowała Helena Drągiewicz - Inspektor ds. obsługi rady i ewidencji działalności gospodarczej.

Na ustawowy  stan 15 radnych, w sesji bierze udział 14 radnych - zgodnie z listą obecności  stanowiącą zał. do protokołu.

Nieobecny - Radny  Jan Chojnowski

W sesji udział wzięli:                                                

1)      Wójt Gminy - Tadeusz Drągiewicz

2)      Skarbnik Gminy - Agnieszka Truszkowska

3)      Sekretarz Gminy - Stefan Korycki

4)      Radca Prawny  UG - Edwarda Kozłowska

5)      Kozłowska Helena – Redaktor miesięcznika informacyjnego Gminy Sztabin "Nasz Sztabiński Dom"

6)      Żukowski Robert – Posterunek Policji w Sztabinie

7)      Kossakowski Józef – Placówka Straży Granicznej w Lipsku.

 

Ad pkt. 1.

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Anuszkiewicz i powitał uczestniczących w sesji radnych,  gości zaproszonych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy Sztabin. Podziękował Dyrektorowi Szkoły Podstawowej w Jaziewie Panu Aleksandrowi Godlewskiemu i  nauczycielom za udostępnienie i umożliwienie przeprowadzenia obrad sesji w szkole.

 

Ad pkt. 2.

Na podstawie listy obecności Przewodniczący   stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych i obrady są prawomocne.

Przewodniczący poinformował, że porządek obrad sesji podany był w przesłanym zawiadomieniu o zwołaniu sesji.

Skierował zapytanie, czy są jakieś uwagi do porządku obrad? Radni  wniosków nie zgłosili.

W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Sztabin w okresie od 03 marca 2006r. do 21 kwietnia 2006r.
  4. Interpelacje radnych.
  5. Zapytania radnych i sołtysów.
  6. Rozpatrzenie sprawozdania i ocena wykonania budżetu gminy za 2005 rok.

- wystąpienie Wójta Gminy Sztabin,

- przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady gminy Sztabin o wykonaniu budżetu gminy za 2005r. i treści wniosku o udzielenie absolutorium,

-  przedstawienie treści uchwał RIO w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Sztabin sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2005r. i opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Sztabin wniosku w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium,

-  dyskusja,

- głosowanie nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej  w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Sztabin i podjęcie uchwały.

  1. Rozpatrzenie sprawozdania  z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2005rok.
  2. Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      podziału Gminy Sztabin na stałe obwody głosowania,

b)      podziału gminy na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym,

c)      zmian w budżecie gminy na 2006r.

  1. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
  2. Wolne wnioski.
  3. Przyjęcie protokołu z obrad XXV sesji Rady Gminy Sztabin.
  4. Zamknięcie obrad XXVI sesji.

 

Ad pkt. 3. Sprawozdanie  z działalności Wójta w okresie od dnia 3 marca 2006r. do 21 kwietnia 2006r.

Przewodniczący udzielił głosu Panu Tadeuszowi Drągiewicz – Wójtowi Gminy w celu złożenia sprawozdania z działalności w okresie od ostatniej sesji.

Sprawozdanie przedłożone przez Wójta w załączeniu do protokołu. Zapytań i dyskusji odnośnie złożonego sprawozdania  nie było.

Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania.

Radni nie zgłosili uwag, ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada sprawozdanie Wójta przyjęła.

Ad pkt. 4  Interpelacje radnych.

Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.

    

Ad pkt. 5. Zapytania  radnych i sołtysów.

 Przewodniczący udzielił głosu Prezesowi OSP w Jaziewie panu Janowi Waszkiewiczowi, który zwrócił się do radnych o wsparcie finansowe w ufundowaniu nowego sztandaru dla jednostki. Nadmienił, że dotychczasowy sztandar  liczy ponad 80 lat, jest obecnie bardzo zniszczony.

Następnie w imieniu Społecznego Komitetu Fundacji Sztandaru OSP wystąpił radny Adam Kamieński i także zwrócił się o wsparcie powyższego celu.

 

Radna  Ewa Białous

 Naprawa nawierzchni drogi powiatowej do Sztabin - Lipska - po wykonanym remoncie w   

 nawierzchni drogi  w dalszym ciągu  są duże ubytki .

 

Radny Wiesław Polkowski

- naprawa nawierzchni drogi powiatowej Mogilnice - Dębowo- Jagłowo, ubytki w asfalcie i naprawa poboczy, oznakowanie tej drogi,

- wyrównanie nawierzchni drogi powiatowej Jasionowo - Dolistowo,

- wyrównanie drogi do Kopytkowa i oznakowanie miejscowości.

 

 Radny Kamiński Adam

- uzupełnienie ubytków w nawierzchni drogi powiatowej Jaziewo - Wrotki i Jaziewo - Mogilnice.

 

 Radny Stanisław Anuszkiewicz

- konieczna naprawa przepustu (przy posesji Skoka Józefa) na drodze powiatowej Krasnybór - Kryłatka i remont nawierzchni tej drogi,

- naprawa drogi powiatowej za przejazdem kolejowym przy skrzyżowaniu z drogą do Balinki.

 

Radna Małgorzata Chilicka

 -  oznakowanie ulic w miejscowości  Sztabin poprzez ustawienie tablic z ich nazwami.

1)      Pan Radny Marian Truszkowski

-  naprawa nawierzchni drogi powiatowej Podcisówek - Huta (likwidacja ubytków w nawierzchni),

- oznakowanie tablicą informacyjną miejscowości wsi Fiedorowizna.

 

 Sołtys wsi Czarny Las – żwirowanie i wyrównanie nawierzchni drogi przez wieś Czarny Las.

 

Radna Eugenia Siemaszko - ile będzie kosztował sztandar dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Jaziewie? Sugeruje by przy dokonywaniu zmian na dzisiejszej sesji przeznaczyć jakąś kwotę z budżetu gminy na ten cel.

 

Sołtys wsi Cisów – była informacja z Urzędu Gminy w Sztabinie, że trzeba czyścić rowy, część z nich należy jednak do Gminy, czy Gmina poczuwa się do obowiązku czyszczenia rowów przyległych do dróg gminnych?

 

Ad pkt. 6. Rozpatrzenie sprawozdania i ocena wykonania budżetu gminy za 2005 rok.

Przewodniczący stwierdził, że sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2005 przyjęte Zarządzeniem Nr 19/06 z dnia 20 marca 2006 roku Wójta Gminy Sztabin zostało przesłane radnym 24 marca 2006 roku. Komisje rady  analizy sprawozdanie z wykonania budżetu na swych posiedzeniach w miesiącu marcu i wydały pozytywne opinie.

Następnie udzielił głosu Wójtowi Gminy – Tadeuszowi Drągiewicz, który   stwierdził, że

budżet gminy Sztabin został zatwierdzony przez Radę Gminy  Sztabin uchwałą Nr XVI/155/04  dniu  29 grudnia 2004r. i zamknął się po stronie dochodów kwotą 11.996.098 zł, a po stronie wydatków kwotą 11.509.413 zł.

W ciągu roku dokonano zmian  w budżecie gminy zgodnie z kompetencjami. Wprowadzono zmiany zarządzeniami Wójta Gminy oraz uchwałami Rady Gminy. W wyniku  zmian plan dochodów budżetowych zwiększył się o 868.237 zł, zaś plan wydatków budżetowych o 1.038.283 zł.

Plan dochodów po zmianach wyniósł – 12.864.335 zł, wykonanie – 12.740.561 zł

Plan wydatków po zmianach wyniósł – 12.547.696ł, wykonanie – 12.163.190 zł

Dochody zostały zrealizowane w 99,04%, zaś wydatki 96,94%

Wszystkie płatności realizowane były terminowo, a na koniec 2005r. nie stwierdzono żadnych zobowiązań wymagalnych.

Zaplanowane inwestycje wykonano zgodnie z przyjętym wykazem zadań na 2005r. i tak:

Ogółem na inwestycje wydaliśmy 4,5 mln złotych, co stanowi 36,68% wszystkich wydatków. Zaplanowane inwestycje wykonano zgodnie z wykazem zadań oraz środków przeznaczonych na ich realizację w budżecie na 2005r. i tak:

1)        wybudowano sieć wodociągowa w 11 wsiach Gminy Sztabin wraz z modernizacją stacji wodociągowej w Kamieniu i budową zbiornika retencyjnego i układu sterowania,

2)        wykonano przyłącza do wodociągu w 11 wsiach,

3)        wybudowano oczyszczalnię ścieków przy ZSS w Krasnymborze,

4)        wykonano dokumentacje:

 - na modernizację ulicy Młodości w Sztabinie,

 - modernizację oczyszczalni ścieków  w Sztabinie,

 - modernizację drogi Jastrzębna Majątek - Hruskie,

 - na przebudowę drogi w Polkowie.

5)        wymieniono stolarkę okienną w części budynku ZSS w Krasnymborze,

6)        wybudowano garaż dla samochodu pożarniczego przy remizie OSP w Sztabinie i zainstalowano centralne ogrzewanie w budynku GOK i OSP,

7)        zakupiono samochód osobowo- ciężarowy i równiarkę,

8)        przeprowadzono modernizacje dróg we wsi  Jaziewo i Krasnybór, oraz na ulicy Ogrodowej w Sztabinie,

9)        wymieniono pokrycie dachowe na remizie OSP w Krasnymborze,

10)    wymieniono stolarkę okienną w budynkach komunalnych  zajmowanych przez służbę zdrowia w Sztabinie i Krasnymborze.

Zdaję sobie sprawę, że potrzeby inwestycyjne gminy i oczekiwania mieszkańców na poprawę infrastruktury drogowej są bardzo duże. Niewątpliwie więcej środków można byłoby przeznaczyć na inwestycje, gdyby nie rosnące z roku na rok obciążenia gminy zadaniami publicznymi bez zagwarantowania źródeł ich finansowania. Dotyczy to zwłaszcza dziedzin tak istotnych pod względem społecznym jak: edukacja, pomoc społeczna, gospodarka komunalna. Malejące co roku subwencje i dotacje do budżetu gminy nie powodują wzrostu naszego zadłużenia. Racjonalne oraz oszczędne gospodarowanie środkami budżetowymi pozwoliło uzyskać nadwyżkę budżetową, która wyniosła 577 000 złotych. W roku 2005 dług gminy zmniejszył się o kolejne 490 000 złotych i na dzień 31 grudnia 2005r. wynosił 1 436 300 złotych.

Pragnę zwrócić też Państwa uwagę na bardzo skuteczne ściąganie podatków i opłat , znacznie też ograniczyliśmy wydatki na administrację.  

Wiem dobrze, że pomimo wielu zrealizowanych zadań jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Dzięki dobrej współpracy w 2006r. będziemy w stanie zrealizować stawiane przed nami zadania ku zadowoleniu naszych mieszkańców.

 

Następnie Skarbnik Gminy Agnieszka Truszkowska zapoznała z treścią uchwały RIO w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Sztabin sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2005 rok - uchwała Nr  RIO.V.0131-1-21/06 w załączeniu do protokołu.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Rady Gminy zapoznała  treścią opinii Komisji Rewizyjnej i treścią wniosku o udzielenie  absolutorium Wójtowi Gminy – opinia i wniosek w załączeniu do protokołu.

Przewodniczący Rady Stanisław Anuszkiewicz zapoznał z treścią uchwały RIO dotyczącą  opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Sztabin wniosku w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium. – uchwała Nr RIO.V-0131-2-`8/06 w załączeniu do protokołu.

       Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję nad  sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2005 rok.

Radny Adam Kamieński było trudno spełnić wszystkie oczekiwania, potrzeby mieszkańców

ale podsumowując działania wójta i pracowników urzędu w 2005r. należy stwierdzić, że zaplanowane zadania zostały zrealizowane – tu podziękował za wykonanie inwestycji drogowej we wsi Jaziewo.

Radny Wiesław Polkowski  jestem innego zdania niż mój przedmówca, ponieważ miała być w 2005r. asfaltowana droga w Polkowie, a nie została wykonana. Moim zdaniem skoro „znalazły się” wolne środki w budżecie gminy, to trzeba było ją zrobić, a nie przenosić to zadanie na ten rok. Dlatego też nie widzę powodu do podziękowań.

Przewodniczący Rady Gminy – popieram wypowiedź radnego Kamieńskiego Adama. Myślę, że mój przedmówca  podziękował wójtowi nie tylko za swoją drogę ale miał na myśli inne działania wójta w realizacji wszystkich inwestycji na terenie gminy.

Radna Małgorzata Chilicka podniosła, iż w zakresie odnoszącym się do zadłużenia gminy w jej ocenie nastąpiło pozytywne zjawisko polegające na zmniejszeniu się ogólnego zadłużenia gminy w okresie obecnej kadencji mimo trwającego procesu inwestycyjnego. Wynika z tego, że wykonywanie inwestycji nie musi łączyć się ze zwiększaniem zadłużenia. Powyższe świadczy, że gmina” odniosła sukces”.

Dalszych głosów w dyskusji w tym temacie nie było.

Przewodniczący zapoznał z treścią projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium.

Poinformował, że uchwałę w sprawie absolutorium zgodnie z art. 28a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, rada podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy.

Poddał pod głosowanie jawne wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

W głosowaniu  udział wzięło 14 radnych.

        "za" głosowało –14 radnych.

       " przeciw"  głosowało - 0 radnych.

       " wstrzymujących" - 0 radnych.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 14 głosami "za" udzieliła Wójtowi absolutorium, podejmując odnośną

Uchwałę Nr XXVI/221/06

w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Sztabin. - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.

Przewodniczący pogratulował osiągniętego wyniku w głosowaniu, co ma przełożenie  na podejmowane przez niego działania.

 

Następnie  udzielił głosu Wójtowi Gminy, który  serdecznie podziękował za udzielenie absolutorium. Stwierdził, że rok 2005 powinien przejść do historii naszej gminy, ponieważ udało się nam w tym roku dokonać tego z czym przez wiele lat „wojowali ” nasi poprzednicy. Zakończyliśmy etap wodociągowania gminy, wybudowaliśmy oczyszczalnię przy ZSzS w Krasnymborze. Wyremontowana szkoła w której dzisiaj jesteśmy, ulice, drogi to też nasza zasługa. Nasza, bo to Rada nadała kierunek naszym działaniom, uchwaliła plan budżetu. Dziękuję pracownikom Urzędu Gminy Sztabin, kierownikom jednostek organizacyjnych, bo to oni musieli „ dwa razy obejrzeć złotówkę zanim ją wydali”.

Reasumując budżet tego roku wystawiamy sobie świadectwo naszym wyborcom, którzy na pewno nie zapomną o naszych wcześniejszych sukcesach. Dlatego też musimy wspólnie dołożyć wszelkich starań aby budżet 2006roku w pełni zrealizować.

 

Ad pkt. 7. Sprawozdanie  z wykonania zadań wynikających z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Gminy Sztabin za 2005 rok- złożyła Pani Helena Kozłowska Pełnomocnik Wójta ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych - czy ktoś  chciałby zabrać głos w tej sprawie?

Dyskusji  w tym temacie nie było.

Przewodniczący stwierdził, że informacja  została przez Radę Gminy przyjęta.   

 

Ad pkt. 8. Podjęcie uchwał w sprawach:

a) podziału Gminy Sztabin na stałe obwody głosowania

Sekretarz Gminy przedstawił uzasadnienie podjęcia uchwały. Wskazał, że potrzeba podjęcia uchwały wynika z wprowadzonej z dniem 1stycznia 2006 roku zmiany nazwy miejscowości dotyczy  wsi Jasionowa, po zmianie Jasionowo Dębowskie, oraz konieczności dostosowania nazwy miejscowości Jastrzębna Pierwsza i Jastrzębna Druga do wynikających z urzędowego wykazu nazw miejscowości.

Dyskusji nie było i Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne projekt uchwały.  

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.

Za przyjęciem uchwały głosowało -14 radnych.

Przeciw głosowało - 0 radnych.

Wstrzymało się od głosu - 0 radna.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym  "za" 14 głosami podjęła

                               

Uchwałę Nr XXVI/222/06

w sprawie  podziału Gminy Sztabin na stałe obwody głosowania - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

b) podziału gminy na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym

Sekretarz Gminy przedstawił uzasadnienie podjęcia uchwały. Wskazał, że w przedłożonym projekcie uchwały zachowany został dotychczasowy podział gminy na okręgi wyborcze z uwzględnieniem ustalonych granic, numerów oraz liczby radnych przyjęty uchwałą Nr XXXIII/261/02 Rady Gminy Sztabin z dnia 9 lipca 2002 roku. Proponowane zmiany polegają na wpisaniu aktualnych nazw miejscowości: Jasionowo Dębowskie, Jastrzębna Pierwsza i Jastrzębna Druga.

W dyskusji nad projektem uchwały głos zabrali:

Sołtys wsi Cisów Mirosław Siwicki - stwierdził, że jego zdaniem  przedstawiony podział gminy na okręgi, a w szczególności okręg nr 3 do którego włączona jest wieś Cisów, jest niewłaściwy z uwagi na brak odpowiedniej więzi między  Cisewem, a Krasnoborkami.

W jego ocenie bardziej właściwym byłoby stworzenie okręgu z miejscowościami np. Cisów, Kryłatka, Długie. Miejscowości te przynajmniej łączy sąsiedztwo położenia np. pól, łąk.

 

Radny Zięcina Zbigniew – poparł wypowiedź sołtysa wsi cisów i zgłosił wniosek o zmianę podziału gminy na okręgi wyborcze w sposób uwzględniający wypowiedź sołtysa.

 

Radca Prawny Edwarda Kozłowska zwróciła się do radnych o rozważne podejście do przedmiotowej uchwały i wskazała, że podział został ugruntowany dotychczasową praktyką, a proponowane zmiany wydają się być na tyle „rewolucyjne”, że w jej ocenie winne być bardziej przedyskutowane i przekonsultowane w szerszym  gronie mieszkańców których ewentualnie będą dotyczyły.

 

Radny Wiesław Polkowski - nie zgadzam się ze stanowiskiem radcy prawnego, moim zdaniem głos sołtysa jest głosem wsi i żadne konsultacje z mieszkańcami nie są potrzebne. Ponadto uważam, że proponowane okręgi wielomandatowe nie są właściwe, bardziej reprezentatywne byłyby okręgi jednomandatowe.

 

Sołtys wsi Fiedorowizna Jan Słomki – poparł przedmówcę, a także propozycję sołtysa wsi Cisów jednocześnie wskazując, że przedmiotowa sprawa nie jest nową, a podnoszona była przy podejmowaniu uchwały przed poprzednimi wyborami. Fakt jest taki, że radni wówczas podjęli taką uchwałę ale można to zmienić.

 

W tym miejscu głos zabrał Sekretarz Gminy Stefan Korycki wyjaśnił, że sprawa podziału gminy na obwody i okręgi wyborcze jest ściśle określona w obowiązującej ordynacji wyborczej, wszelkie zmiany muszą wynikać wprost z przepisów tej ustawy i powinny być prowadzone w terminach w niej określonych. Odczytał treść art. 92 ustawy ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw w zakresie podziału gminy na okręgi wyborcze. Podniósł też, że projekty uchwał pozytywnie zaopiniowane zostały przez Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Suwałkach.

 

W tej sytuacji Radny Zięcina Zbigniew wycofał zgłoszony uprzednio wniosek.

 

Przewodniczący obrad ogłosił  przerwę.

Po przerwie Przewodniczący  wznowił obrady i zgłosił wniosek o odroczenie terminu podjęcia uchwały w sprawie podziału gminy na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym, po uprzednim rozważeniu zgłoszonych na dzisiejszej sesji uwag,  do najbliższej sesji.

W związku z brakiem dalszej dyskusji w tym temacie, zarządził głosowanie jawne nad swoim wnioskiem.

W głosowaniu udział wzięło 13 radnych (wybył Radny Lech Szmugiel).

Za przyjęciem wniosku głosowało -13 radnych.

Przeciw głosowało - 0 radnych.

Wstrzymało się od głosu - 0 radna.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym "za" 13 głosami przyjęła wniosek o odroczenie podjęcia uchwały.                                          

 

d) zmiany w budżecie gminy na 2006 rok

Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały został przesłany wraz z zawiadomieniem o sesji. Komisja Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych pozytywnie  zaopiniowała proponowane zmiany. Opinia w załączeniu do protokołu.

Skarbnik Gminy omówiła zmiany i przedstawiła objaśnienia zawarte w załączniku nr 6  do uchwały. Budżet po zmianie  wynosi plan dochodów budżetowych  - 11. 531. 987 zł, plan wydatków budżetowych - 11. 399.671 zł.

Dyskusji nie było i Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.  

W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych.

Za przyjęciem uchwały głosowało -13 radnych.

Przeciw głosowało - 0 radnych.

Wstrzymało się od głosu - 0 radna.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy 12 głosami "za" podjęła

 

Uchwałę Nr XXVI/223/06

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.

Ad pkt. 9. Wójt udzielił  odpowiedzi na zgłaszane sprawy w punkcie 5 porządku obrad.

W sprawie naprawy dróg powiatowych – jestem z Powiatem na bieżąco w kontakcie, z uzyskanych informacji wiem, że prowadzone są w miarę posiadanych środków prace na tych drogach. Po dzisiejszej sesji  wystąpię na piśmie do PZD w Augustowie i przekażę zgłaszane sprawy.

Odnośnie równania nawierzchni dróg gminnych w pierwszej kolejności prace będą wykonywane na drogach gminnych po których jeżdżą autobusy szkolne, a następnie pozostałe drogi gdzie zachodzi taka potrzeba.

Tablice informacyjne i znaki drogowe - jest to  problem pojawiający się od kilku lat, ciągle ustawiane są znaki, wydatki z tego tytułu są nie małe. Jedna tablica informacyjna to koszt około 500zł, podczas gdy na przykładzie oznakowania mostku we wsi Ewy widać, że tablice takie nawet  dwa miesiące nie stoją .

Oznakowanie ulic w Sztabinie – dokonamy przeglądu miejscowości i wówczas zamówimy brakujące tablice z nazwami wsi i ulic w Sztabinie.

Odnośnie melioracji, jest to zadanie głównie dla rolników oraz Powiatu, spółka wodna w pewien sposób by to załatwiła, spółki otrzymują dofinansowanie z zewnątrz, pracowników  z prac interwencyjnych, ale nie dotyczy to naszej Gminy, gdyż nie działa u nas Spółka.

Koszty sztandaru dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Jaziewie będą wynosiły 6 tys. zł.  Na dzień dzisiejszy wpłynęło 3 tys. zł. Czekamy nadal na wpłaty sponsorów. Jeżeli  konieczne będzie dofinansowanie z budżetu gminy to rozumiem, że za przyzwoleniem Rady dofinansujemy fundację sztandaru.

 

Ad pkt. 10.

Sołtys wsi Fiedorowizna  - poruszył sprawę budowy oczyszczalni ścieków przydomowych na terenie Gminy wskazując jednocześnie, że na  zadanie to można uzyskać środki unijne.

Wójt – ze środków unijnych nie było takiego dofinansowania dla gmin, natomiast było dofinansowanie dla rolników. Mam kontakt z gminą, która buduje oczyszczalnie ścieków w systemie korzennym. Jeżeli są zainteresowani rolnicy z naszej gminy to możemy zorganizować spotkanie, bądź wyjazd do tej gminy byście mogli naocznie się przekonać jak one działają.

Sekretarz Gminy  w nawiązaniu do omawianej na ostatniej sesji rady gminy selektywnej zbiórki odpadów w Gminie, omówił sposób prowadzenia segregacji odpadów.

 

Ad pkt. 11.

Przewodniczący poinformował, że protokół z obrad XXV sesji wyłożony był do wglądu w Urzędzie Gminy, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołu nie zostały wniesione żadne uwagi.  Skierował zapytanie do radnych, czy są w dniu dzisiejszym uwagi do protokołu.

Uwag nie zgłoszono. W związku z tym poddaję protokół pod głosowanie.

Podczas głosowania obecnych na sali obrad 13 radnych (wybyli z sali obrad radni: Zbigniew Zięcina i Jan Chojnowski) .

W głosowaniu jawnym  udział wzięło - 13 radnych

Za przyjęciem protokołu  głosowało – 13 radnych,

Przeciw głosowało - 0 radnych,

Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.

Przewodniczący stwierdził, że protokół z obrad XXV sesji w głosowaniu jawnym „za” 13 głosami został przez Radę Gminy przyjęty.

  

Ad pkt. 12. Zamknięcie obrad.

Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej sesji został wyczerpany. Poinformował, że protokół z sesji sporządzony będzie w ciągu 7 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.

            Dziękuję radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamykam obrady XXVI Sesji Rady Gminy.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:

Helena Danuta Drągiewicz

Przewodniczył:

Przewodniczący Rady Gminy

Stanisław Anuszkiewicz

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Sztabin

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Hryń

Wprowadzający: Wojciech Hryń

Data wprowadzenia: 2006-09-28

Data modyfikacji: 2006-09-28

Opublikował: Stefan Korycki

Data publikacji: 2006-09-28