Nr XXVIII
Protokół Nr XXVIII/06
z obrad XXVIII sesji Rady Gminy Sztabin
odbytej w dniu 31 sierpnia 2006 roku.
Obrady rozpoczęto o godz. 900, zakończono o godz. 1400.
Miejsce obrad – Sala konferencyjna Urzędu Gminy Sztabin.
Przewodniczył Stanisław Anuszkiewicz - Przewodniczący Rady Gminy.
Protokołowała Helena Drągiewicz - Inspektor ds. obsługi rady i ewidencji działalności gospodarczej.
Na ustawowy stan 15 radnych, w sesji bierze udział 14 radnych - zgodnie z listą obecności stanowiącą zał. do protokołu.
Nieobecni Radni: Ewa Białous.
W sesji udział wzięli:
1) Wójt Gminy Tadeusz Drągiewicz
2) Skarbnik Gminy - Agnieszka Truszkowska
3) Sekretarz Gminy - Stefan Korycki
4) Radca Prawny UG - Edwarda Kozłowska
5) Kozłowska Helena – Redaktor miesięcznika informacyjnego Gminy Sztabin " Nasz Sztabiński Dom"
6) Stuła Dariusz- Kierownik Posterunku Policji w Sztabinie.
7) Dyrektor GOK – Czesław Maciejewski
8) Dyrektorzy szkół: ZSS Sztabin p. Marek Marciniak i ZSS Krasnybór p. Barbara Kotarska.
9) Prezes Związku Sybiraków - Simson Eugeniusz
10) Ks. Stanisław Wysoki – Kapelan Sybiracki
Ad pkt. 1
Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Anuszkiewicz i powitał uczestniczących w sesji radnych, gości zaproszonych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy Sztabin.
Ad pkt. 2
Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych i obrady są prawomocne.
Przed przedstawieniem i przyjęciem porządku obrad przewodniczący udzielił głosu przybyłym na dzisiejsze obrady Sesji Rady Gminy Sztabin Prezesowi Związku Sybiraków Eugeniuszowi Simson oraz kapelanowi tego związku ks. Stanisławowi Wysockiemu. Przedstawili oni projekt pomnika sybiraków poświęcony pamięci deportowanych z ziemi augustowskiej. Pomnik ten ma być ustawiony w Augustowie przy Parafii Rzymskokatolickiej Pw. Św. Jana Chrzciciela w Augustowie. Po przedstawieniu projektu w/w zwrócili się z apelem o wsparcie finansowe przedstawionej inicjatywy, jednocześnie sugerując kwotę 15 tys. zł.
Wójt i radni poparli przedstawioną inicjatywę, informując iż przy konstruowaniu budżetu gminy na rok 2007 cel ten trzeba uwzględnić.
Przewodniczący podziękował przybyłym gościom i przystąpił do realizacji porządku dzisiejszej sesji.
Poinformował, że porządek obrad sesji podany był w przesłanym zawiadomieniu o zwołaniu sesji.
Skierował zapytanie, czy są jakieś uwagi do porządku obrad? Radni wniosków nie zgłosili.
W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad przedstawia się następująco:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Sztabin w okresie od dnia 30 czerwca 2006r. do dnia 31 sierpnia 2006r.
- Interpelacje radnych.
- Zapytania radnych i sołtysów.
- Informacja z przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2006 roku.
- Informacja o stanie przygotowania szkół do rozpoczęcia roku szkolnego 2006/07.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Sztabin na lata 2007-2013,
b) nadania Statutu Urzędowi Gminy Sztabin,
c) określenia górnych stawek opłat w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Rozpatrzenie skargi na działalność Wójta Gminy Sztabin.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
- Wolne wnioski.
- Przyjęcie protokołu z obrad XXVII sesji Rady Gminy Sztabin.
- Zamknięcie obrad XXVIII sesji.
Ad pkt. 3. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie od dnia 30 czerwca 2006r. do 31 sierpnia 2006r.
Przewodniczący udzielił głosu Panu Tadeuszowi Drągiewicz – Wójtowi Gminy w celu złożenia sprawozdania z działalności w okresie od ostatniej sesji.
Sprawozdanie przedłożone przez Wójta Gminy w załączeniu do protokołu. Zapytań i dyskusji odnośnie złożonego sprawozdania nie było.
Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania.
Radni nie zgłosili uwag, ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada sprawozdanie Wójta Gminy przyjęła.
Ad pkt. 4. Interpelacje radnych.
Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad pkt. 5. Zapytania radnych i sołtysów.
Radny Wojciech Kondracki – wskazał potrzebę równania dróg oraz dowiezienia żwiru na obniżonych odcinkach dróg w związku z budową wodociągu.
Sołtys wsi Kryłatka - kiedy będzie robiona droga od Podcisówka do Krasnegoboru?
Sołtys wsi Lebiedzin - naprawa nawierzchni drogi w Lebiedzinie - równanie drogi i podsypka.
Sołtys wsi Janówek – naprawa przepustu pod drogą powiatową Sztabin – Janówek.
Radny Wasilewski Kazimierz - stwierdził, że wszystkie pobocza przy drogach powiatowych na terenie Gminy Sztabin wymagają pilnego odkrzaczenia. Zarośnięte pobocza dróg ograniczają widoczność.
Radny Anuszkiewicz Stanisław – usunięcie wyrw w nawierzchni jezdni na drodze powiatowej we wsi Jastrzębna Pierwsza.
Sołtys wsi Mogilnice Kapla Teodor – przepust na drodze gminnej we wsi Mogilnice oraz rozstrzygnięcia sprawy własności działki na której położony jest budynek świetlicy wiejskiej.
Zenon Sieńko główny specjalista ds. rolnictwa i środowiska Urzędu Gminy Sztabin - wpływa dużo zgłoszeń o wałęsających się psach. Uważam, że nie są to „psy bezpańskie” tylko właściciele nie wykonują swoich obowiązków w zakresie utrzymania ich na terenie swojej posesji. Tu apel do miejscowej Policji, by zwróciła uwagę na ten fakt.
W nawiązaniu do powyższej wypowiedzi Przewodniczący obrad stwierdził, iż uważa głos jako oficjalne wystąpienie do biorącego udział w sesji Kierownika Posterunku Policji w Sztabinie.
Pan Sieńko Zenon – tak.
Dalszych zgłoszeń nie było.
Przewodniczący poinformował, że odpowiedzi na zgłaszane sprawy udzielone zostaną w pkt. 10 porządku obrad sesji.
Ad pkt. 6. Przedstawienie informacji Wójta o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2006r.
Wójt Gminy Tadeusz Drągiewicz - informacja z realizacji budżetu gminy za pierwsze I półrocze 2006r. została Państwu Radnym i Sołtysom wcześniej przekazana. Zapoznaliście się Państwo z nią i na komisjach Rady Gminy składałem wyjaśnienia, w związku z tym nie będę Państwu przedstawiał całego sprawozdania, a jedynie podkreślę najważniejsze aspekty z niego wynikające.
Oceniając ogólnie realizację budżetu za pierwsze półrocze 2006r. należy stwierdzić, że przebiega ona prawidłowo. Najważniejszą rzeczą jest to, iż dochody budżetowe realizowane są zgodnie z założeniami planu. W większości działów dochody zostały zrealizowane ponad przyjęty plan na I półrocze 2006r., co gwarantuje nam zrealizowanie założonych dochodów na cały rok. Mając zagwarantowane dochody, poprzez racjonalne i oszczędne gospodarowanie, budżet umożliwia nam realizację wszystkich założeń planu, zachowanie płynności finansowej bez zaciągania nowych kredytów. W bieżącym roku w zakresie zadań inwestycyjnych zakupiliśmy równiarkę za 69 540 zł, opłaciliśmy za modernizację dróg gminnych we wsi Jaziewo, Krasnybór i ul. Ogrodowej w Sztabinie kwotę 269 857 zł. Za budowę drogi we wsi Polkowo zapłaciliśmy 151 384 zł, a za drogę łąkową we wsi Krasnoborki 14 000 zł. Zakupione zostały komputery do Urzędu Gminy za kwotę 20 000 zł. Przypominam Państwu tylko większe wydatki, ale muszę powiedzieć, że wszystkie jednostki gminy: jak szkoły, straże pożarne, instytucje kultury miały dostateczną ilość środków na ich prawidłową działalność i rozwój.
Na podstawie realizacji dochodów za pierwsze półrocze 2006r. mogę śmiało powiedzieć, iż pozostałe planowane inwestycje będą zrealizowane. Obecnie realizowana jest budowa ul. Młodości w Sztabinie. W najbliższym czasie ogłosimy przetarg na modernizację drogi we wsi Kamień oraz termomodernizację budynku ZSS w Sztabinie. Niebawem rozstrzygnięty zostanie przetarg na żwirowanie dróg gminnych.
W miesiącach wakacyjnych dokonaliśmy remontów w budynkach szkolnych wszystkich naszych szkół, także budynek Urzędu Gminy czeka na nową elewację i ogrodzenie. Jednym z większych wydatków w I półroczu 2006r. była spłata rat kapitałowych kredytów i pożyczek. Spłaciliśmy 325 204 zł rat oraz 33 224 zł odsetek. Na dzień 30 czerwca 2006r. zadłużenie gminy wynosiło 1 111 097 zł. Przypominam Państwu, iż jest to zadłużenie z lat poprzednich. My w swojej kadencji nie zadłużaliśmy gminy, a spłaciliśmy już 1 869 893 zł zadłużenia oraz 467 474 zł odsetek. Spłata zadłużenia nie spowodowała zaprzestania inwestycji w naszej gminie, a wręcz przeciwnie. Dzięki prowadzonej polityce finansowej, racjonalnym i oszczędnym gospodarowaniem budżetu, a także pozyskiwanymi środkami zewnętrznymi dokonaliśmy zwodociągowania gminy, co było naszym priorytetem oraz zrealizowaliśmy wiele innych inwestycji poprawiających poziom życia i wyglądu naszej Gminy.
Panie Przewodniczący! Wysoka Rado!
Proszę o przyjęcie informacji z realizacji budżetu Gminy za pierwsze półrocze 2006r.
W załączeniu do protokołu Zarządzenie Nr 77/06 Wójta Gminy Sztabin z dnia 18 sierpnia 2006r. w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze 2006r.
Skarbnik Gminy odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku do przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2006r. - informacja z wykonania budżetu i opinia RIO w zał. do protokołu.
Dyskusji nie było.
Przewodniczący zaproponował przyjęcie złożonej informacji. Stwierdził, że jeżeli nie usłyszy sprzeciwu będzie uważał, że Rada informację przyjęła. Sprzeciwu nie zgłoszono i w związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada informację Wójta o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2006r. przyjęła.
Ad pkt. 7
Przewodniczący poinformował, że informacje w zakresie przygotowania szkół do rozpoczęcia roku szkolnego 2005/06 złożyli Dyrektorzy szkół na piśmie do Wójta i zostały one skierowane do Rady - informacje w zął. do protokołu. W związku z tym, iż dyrektorzy uczestniczą w dzisiejszej sesji, Wójt zwrócił się do Przewodniczącego Rady, by dyrektorzy omówili ten temat .
Pani Barbara Kotarska - Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych w Krasnymborze, Pan Marek Marciniak - Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych w Sztabinie poinformowali o przeprowadzonych niezbędnych pracach w swoich szkołach, wymienionych w złożonych informacjach. Dyrektorzy w swych wypowiedziach podkreślali duże zaangażowanie rodziców w pracach na rzecz szkoły np. sprzątanie, malowanie sal lekcyjnych i pomieszczeń szkolnych.
Dyrektorzy wskazali, że szkoły są przygotowane do rozpoczęcia roku szkolnego 2006/07 i w terminie, przy kompletnej kadrze pedagogicznej rozpoczęte zostaną zajęcia lekcyjne.
W związku z nieobecnością na sesji Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jaziewie, Wójt poinformował o przygotowaniu szkoły i podsumował, iż w jego ocenie szkoły zostały dobrze przygotowane do rozpoczęcia roku szkolnego 2006/07, za co podziękował dyrektorom szkół.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społeczny6ch poinformował, że Komisja na posiedzeniu w dniu 23 sierpnia 2006r. nie wniosła zastrzeżeń do przygotowania szkół do rozpoczęcia roku szkolnego.
Sekretarz Gminy uzupełnił informację stwierdzając, że w tym roku wprowadzony został od klas I język angielski w szkołach na terenie gminy.
Przewodniczący podziękował za złożone informacje i zaproponował ich przyjęcie. Stwierdził, że jeżeli nie usłyszy sprzeciwu będzie uważał, że Rada informację przyjęła. Sprzeciwu nie zgłoszono i w związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada informację przyjęła.
Ad pkt. 8. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Sztabin na lata 2007 - 2013,
Sekretarz Gminy przedstawiając uzasadnienie podjęcia uchwały poinformował, że przyjęty w 2004r. Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Sztabin jest niezbędnym elementem przygotowania Gminy Sztabin do absorbcji funduszy strukturalnych z Unii Europejskiej. Wymóg opracowania i aktualizacji Planu Rozwoju Lokalnego, zwanego dalej PRL, wynika z zapisów Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) w ramach Priorytetu 3 – Rozwój Lokalny. Plan Rozwoju Lokalnego posiada formułę planu „kroczącego” tj. aktualizowanego corocznie z uzasadnionych powodów, obejmujących między innymi zmiany w źródłach finansowania PRL i dezaktualizację zadań wprowadzonych do PRL. Dokument ten ma charakter „otwarty” i winien być uzupełniany poprzez wpis nowych zadań inwestycyjnych raz w roku kalendarzowym w okresie projektowania budżetu. Biorąc pod uwagę powyższe, w tym w szczególności potrzebę posiadania aktualnego w/w dokumentu programowego, warunkującego możliwość ubiegania się o środki finansowe z funduszy strukturalnych, podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.
Przewodnicząca Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych Rady Gminy Małgorzata Chilicka poinformowała, że Komisja analizowała projekt przedmiotowej uchwały i zaopiniowała go pozytywnie. Opinia w załączeniu do protokołu.
Przewodniczący Komisji ds. Rozwoju Lokalnego Gminy Sztabin przedstawił opinię Komisji wydaną na posiedzeniu w dniu 29.08.06r. Opinia w załączeniu do protokołu.
Dyskusji nie było i Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało - 14 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym "za" 14 głosami podjęła
Uchwałę Nr XXVIII/230/06
w sprawie zmian Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Sztabin na lata 2007-2013 - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
b) nadania Statutu Urzędowi Gminy Sztabin
Sekretarz Gminy poinformował, że w związku ze zmianą przepisów o finansach publicznych art. 20 ust. 2 mówi, że jednostka budżetowa działa na postawie statutu określającego w szczególności jej nazwę, siedzibę i przedmiot działalności , w tym działalności podstawowej. W związku z tym przedłożony zostaje projekt powyższej uchwały.
Dyskusji nie było i Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało -14 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym "za" 14 głosami podjęła
Uchwałę Nr XXVIII/231/06
w sprawie nadania Statutu Urzędowi Gminy Sztabin - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
c) określenia górnych stawek opłat w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Sekretarz Gminy przedstawił uzasadnienie. Stwierdził, że zgodnie z zapisem art. 5 ust. 1 pkt. 3b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2005r., Nr 236, poz. 2008) każdy „właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku przez pozbywanie się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi”.
Właściciele nieruchomości są zobowiązani udokumentować fakt odbioru odpadów stałych i nieczystości ciekłych przez firmę uprawnioną. Potwierdzeniem odbioru tych odpadów jest zawarta umowa pomiędzy właścicielem nieruchomości a firmą świadczącą usługi wywozowe oraz dowód opłaty za wykonaną usługę.
W przypadku gdy właściciel nieruchomości nie dopełni obowiązku zawarcia umowy z firmą posiadającą uprawnienia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych lub w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych gmina jest zobowiązana zorganizować odbieranie odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych (art. 6 ust. 6 cytowanej na wstępie ustawy).
Celem wykonania tego obowiązku Wójt Gminy wydaje decyzję (zgodnie z zapisem art. 7 ust. 6 ustawy), w której między innymi ustala wysokość opłat za odbiór odpadów komunalnych lub opróżnienie zbiorników bezodpływowych. Opłaty te ustala się z zastosowaniem górnych stawek opłat, które określa w formie uchwały rada gminy.
Przedstawiony projekt uchwały spełnia więc wymóg art. 6 ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i jest w pełni zasadny.
Dyskusji nie było i Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało - 14 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu- 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym "za" 14 głosami podjęła
Uchwałę Nr XXVIII/232/06
w sprawie określenia górnych stawek opłat w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych- o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
Ad pkt. 9. Rozpatrzenie skargi na działalność Wójta Gminy Sztabin.
Przewodniczący Rady poinformował, że dnia 26.06.2006r. otrzymał skargę skierowaną przez p. Wiesława Lotkowskiego do Wojewody Podlaskiego dotyczącą działalności Wójta Gminy Sztabin.
Zgodnie z § 14 ust. 4 Statutu Gminy Sztabin zarzuty podnoszone w skargach wstępnie bada Komisja Rewizyjna. Rozpatrując skargę komisja przeprowadza czynności wyjaśniające. Z podejmowanych czynności komisja sporządza protokół - odczytał ust. 5 i ust. 6 Statutu Gminy.
Pismem z dnia 27.06.06 przekazałem skargę Komisji Rewizyjnej, w celu podjęcia czynności wynikających ze Statutu, oraz Wójtowi Gminy o udzielenie Komisji koniecznych wyjaśnień oraz przedłożenia niezbędnych dokumentów do zbadania spraw podnoszonych w skardze.
W dniu 24.07.06 zgodnie z art. 36 § 1 K.P.A. zawiadomiłem skarżącego o fakcie, że skarga nie zostanie rozpatrzona przez Radę Gminy w ustawowym terminie, wskazując jednocześnie przybliżony termin tj. koniec sierpnia bądź początek września.
Komisja Rewizyjna dnia 07 lipca 2006r. dokonała analizy dokumentacji dotyczącej skargi, sporządziła protokół, który został przekazany na moje ręce 11 lipca 2006 roku.
Przewodniczący odczytał protokół i stanowisko zajęte przez Komisję w sprawie rozpatrywanej skargi – protokół w załączeniu do protokołu z sesji.
Stanowisko Komisji w tej sprawie jest następujące: Komisja skargę p. W. Lotkowskiego uznaje za bezpodstawną.
Uważam, że przedstawiłem wyczerpujące materiały w zakresie trybu badania skargi . Jednocześnie przypominam, że zgodnie z § 14 ust. 6 Rada Gminy, po rozpatrzeniu dokumentacji związanej z badaniem skargi i po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej dotyczącym skargi, zajmuje stanowisko w formie uchwały.
W celu ewentualnego zapoznania się przez radnych z przedłożoną dokumentacją zgromadzoną odnośnie skargi ogłaszam 15 minutową przerwę w obradach .
Po przerwie wznowiono obrady.
Przewodniczący nadmienił, że na dzisiejszą sesje zaproszony był p. Wiesław Lotkowski odrębnym pismem wysłanym na adres do korespondencji. Do chwili obecnej obecności w/w nie stwierdzam.
Zwracam się do radnych, czy są jakieś wnioski w sprawie, względnie uwagi do sposobu rozpatrywanej skargi i przedłożonych przez Wójta na piśmie wyjaśnień w tej sprawie?
Dyskusji nie było.
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Sztabin i poddał go pod głosowanie.
Stwierdził, że na sali obrad jest obecnych 13 radnych. Wybył w trakcie obrad Radny Jan Chojnowski.
Za przyjęciem uchwały głosowało -13 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym "za" 13 głosami podjęła
Uchwałę Nr XXVIII/233/06
w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Sztabin - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący stwierdził, że zgodnie z § 14 ust. 8 Statutu Gminy Sztabin skarżący otrzyma odpowiedź o sposobie załatwienia skargi.
W dalszej części posiedzenia Przewodniczący stwierdził, że Komisja badając skargę sformułowała następujące wnioski:
- przekazać Wójtowi Gminy do zbadania i rozstrzygnięcia według właściwości sprawę zalewania działki w/wymienionego przez wody gruntowe z nieruchomości gminnych,
- rozważyć czy nie jest zasadnym doprowadzenie do ostatecznego rozgraniczenia nieruchomości zgodnie z sugestia geodety Henryka Milanowskiego zawarta w notatce z czynności przeprowadzonych w dniu 24 stycznia 2005r. w celu okazania punktów granicznych.
Kieruję zapytanie, czy Rada zgadza się z wnioskami Komisji i przekazuje je do realizacji Wójtowi? Jeżeli nie będę słyszał sprzeciwu, uważam że Rada przyjęła wnioski Komisji.
Radni sprzeciwu nie wnieśli i Przewodniczący stwierdził, że wnioski Komisji Rewizyjnej zostały zaakceptowane. W związku z tym poinformował, iż przekazuje je Wójtowi do rozpatrzenia i realizacji.
Ad pkt. 10. Odpowiedzi na zapytania radnych i sołtysów.
Wójt – wszystkie wnioski dotyczące dróg powiatowych, w tym ich odkrzaczanie prześlę do Powiatowego zarządu Dróg.
Odnośnie żwirowania dróg gminnych, w tym naprawy dróg po wodociągach – ogłosiliśmy przetarg na te prace. Dzisiaj wybierzemy spośród dwóch zgłoszonych ofert wykonawcę i przystąpimy do prac. W miarę możliwości będziemy realizować naprawę dróg. Od poniedziałku rozpoczynamy prace na drogach w zakresie równania nawierzchni.
Kierownik Posterunku Policji w Sztabinie odnosząc się do sprawy „wałęsających się psów” poinformował, że zwróci uwagę funkcjonariuszy, by podczas rutynowych kontroli zwracali uwagę na ten problem. Przestrzegł jednak, by w przypadku wyciągnięcia sankcji nie kierować protestów pod adresem policji.
W sprawie rozstrzygnięcia sprawy własności działki na której położony jest budynek świetlicy wiejskiej prawdopodobnie doszło do zasiedzenia tej działki, wystąpimy z wnioskiem do Sądu o stwierdzenie zasiedzenia.
Ponadto odnośnie „wałęsających się psów” informuję, że należy realizować uchwalony przez radę Regulamin utrzymania czystości w gminie, gdzie obowiązki właścicieli w tym względzie są wyraźnie określone.
Ad pkt. 11
Przewodniczący przedstawił informację przesłaną z Biura Poselskiego K. Jurgiela dotyczącą organizacji Ogólnopolskiej Pielgrzymki Samorządowców do Świętej Wody.
Na skierowane zapytania dotyczące, kredytów suszowych, obwodnicy Sztabina oraz przydomowych oczyszczalni Wójt na bieżąco udzielił odpowiedzi. Dyskusji w tym punkcie nie było.
Ad pkt. 12
Przewodniczący poinformował, że protokół z obrad XXVII sesji wyłożony był do wglądu w Urzędzie Gminy, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołu nie zostały wniesione żadne uwagi. Skierował zapytanie do radnych, czy są w dniu dzisiejszym uwagi do protokołu.
Uwag nie zgłoszono. W związku z tym poddaję protokół pod głosowanie.
Podczas głosowania obecnych na sali obrad 13 radnych .
W głosowaniu jawnym udział wzięło - 13 radnych
Za przyjęciem protokołu głosowało – 13 radnych,
Przeciw głosowało - 0 radnych,
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
Przewodniczący stwierdził, że protokół z obrad XXVII sesji w głosowaniu jawnym „za” 13 głosami został przez Radę Gminy przyjęty.
Ad pkt. 13. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej sesji został wyczerpany. Poinformował, że protokół z sesji sporządzony będzie w ciągu 7 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.
Dziękuję radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamykam obrady XXVIII Sesji Rady Gminy.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Helena Danuta Drągiewicz
Przewodniczył:
Przewodniczący Rady Gminy
Stanisław Anuszkiewicz
Metryka strony