Protokół Nr XII/04
Protokół Nr XII/04
z obrad XII sesji Rady Gminy Sztabin
odbytej w dnia 19 kwietnia 2004 roku.
Obrady rozpoczęto o godz. 9.15, zakończono o godz. 14.30
Miejsce obrad - sala konferencyjna Urzędu Gminy Sztabin.
Na stan 15 radnych, obecnych na sesji 14 radnych.
Nieobecni:
-
Radna Białous Ewa
W sesji udział wzięli:
-
Wójt Gminy – Tadeusz Drągiewicz
-
Sekretarz Gminy - Stefan Korycki
-
Skarbnik Gminy – Agnieszka Truszkowska
-
Inspektor ds. obsługi rady – Helena Danuta Drągiewicz
-
Sołtysi z terenu Gminy Sztabin – zgodnie z zał. listą obecności.
-
Kierownicy jednostek organizacyjnych – dyrektor ZSzS
w Krasnymborze - Barbara Kotarska,
kierownik GOPS - Ruducan Jadwiga
-
Goście zaproszeni: Kozłowska Helena – redaktor gazety lokalnej NSzD,
-
Prezez Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Sztabińskiej - Danuta Puchalska.
Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy. Powitał przybyłych na sesję radnych Rady Gminy, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy biorących udział w sesji.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych i obrady są prawomocne. Jednocześnie poinformował, że porządek obrad sesji został Paniom i Panom radnym podany w zawiadomieniu o zwołanej sesji.
Do przesłanego porządku obrad - stanowiącego zał. do protokołu, Przewodniczący wprowadził po pkt. 5 pkt. 6 o treści „przyjęcie planu pracy Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Socjalnych na 2004r ”.
Radni nie zgłosili wniosków o zmianę porządku obrad.
W związku z powyższym Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad przedstawia się następująco:
1. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między sesyjnym .
2. Interpelacje radnych .
3. Zapytania radnych i sołtysów.
4. Rozpatrzenie sprawozdania i ocena wykonania budżetu gminy za 2003 rok.
- wystąpienie Wójta
- opinia RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2003 rok,
- opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu gminy za 2003 r.
- dyskusja
- głosowanie nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium Wójtowi Gminy.
5. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania zadań wynikających z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2003 r.
6. Przyjęcie planu pracy Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Socjalnych na 2004rok.
7. Podjecie uchwał w sprawach:
a) odwołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
b) przyjęcia zmian w Statucie Związku Komunalnego „Biebrza”,
c) ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych Gminy Sztabin,
d) zasad i trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy na prowadzenie działalności pożytku publicznego podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposób jej rozliczania oraz kontroli zadania,
e) zmian w budżecie gminy na 2004 rok,
f) ustalenia opłaty administracyjnej, terminów płatności oraz sposobu jej poboru,
g) ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Sztabin.
8. Rozpatrzenie harmonogramu remontów dróg gminnych w 2004r.
9. Informacja Wójta Gminy w zakresie planu wykorzystania nieruchomości gminnych.
10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
11. Wolne wnioski i informacje.
12. Przyjęcie protokołu z obrad X i XI sesji Rady Gminy.
13. Zamknięcie obrad XII sesji.
Do pkt. 1
Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 27 lutego do 19 kwietnia 2004r.
Przewodniczący udzielił głosu Panu Tadeuszowi Drągiewicz – Wójtowi Gminy w celu złożenia sprawozdania z działalności w okresie między sesyjnym.
Sprawozdanie przedłożone przez Wójta w załączeniu do protokołu. Zapytań i dyskusji odnośnie złożonej informacji nie było.
Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania.
Radni nie zgłosili uwag, ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada sprawozdanie Wójta przyjęła.
Do pkt. 2
Interpelacje radnych .
Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Do pkt. 3
Zapytania radnych i sołtysów.
1) Sołtys wsi Jasionowo k/ Krasnegoboru- zgłosił potrzebę naprawy dwóch przepustów we wsi Jasionowo i na kolonii koło p. Rzotkiewicza.
2) Sołtys wsi Jastrzębna II- czy będzie możliwość równania nawierzchni dróg łąkowych, gdyż niektóre są w złym stanie i przez to niszczy się sprzęt rolniczy?
3) Sołtys wsi Budziski – czy w bieżącym roku będzie budowany wodociąg w Budziskach?
4) Sołtys wsi Dębowo- wskazał potrzebę wyrównania nawierzchni drogi powiatowej Jasionowo-Dolistowo, a także drogi do Jagłowa.
5) Sołtysi wsi Ostrowie, Kopiec – zgłosili potrzebę ustawienia znaków drogowych wskazujących nazwę wsi.
6) Sołtysi wsi Kamień, Cisów – zwrócili się z prośbą o skierowanie równiarki na drogi w ich wsiach.
7) Pani Radna Małgorzata Chilicka – wystąpić do ZPD w Augustowie o usunięcie „wyrwy” w asfalcie na drodze biegnącej przez Sztabin przy kościele.
8) Pan Radny Anuszkiewicz Stanisław- odkrzaczyć drogę powiatową Sztabin-Krasnybór i usunąć wyboje na tej drodze.
Do pkt. 4
Rozpatrzenie sprawozdania i ocena wykonania budżetu gminy za 2003 rok.
Przewodniczący stwierdził, że sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2003 przyjęte Zarządzeniem Nr 26/04 z dnia 12 marca 2004roku Wójta Gminy Sztabin zostało przesłane radnym 22 marca 2004roku, RIO i Komisji Rewizyjnej w celu wydania opinii w sprawie wykonania budżetu i wniosku dotyczącego absolutorium.
Następnie udzielił głosu Wójtowi Gminy – Tadeuszowi Drągiewicz, który w nawiązaniu do przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu przedstawił najważniejsze zadania jakie zostały wykonane w 2003 roku – zgodnie z zał. informacją stanowiącą zał. nr 4 do sprawozdania.
W dalszej części przedstawione zostały:
Skarbnik Gminy- p. Agnieszka Truszkowska odczytała opinię RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2003r - opinia w zał. do protokołu,
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Rady Gminy- przedstawiła opinię w sprawie wykonania budżetu gminy za 2003r. i wniosek w sprawie absolutorium – opinia i wniosek w zał. do protokołu.
Przewodniczący obrad podziękował za wystąpienia i odczytał opinię RIO dotyczącą wniosku o udzieleniu absolutorium Wójtowi Gminy – opinia w zał. do protokołu.
Następnie otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2003 rok.
Pan Radny Adam Kamiński – nie mam zastrzeżeń, co do rozdysponowania środków finansowych w 2003 roku ale mam wątpliwości, co do wydatkowania np. na utrzymanie trzech bibliotek – około 70 tys. zł, a na drogi około 39 tys. zł., około 21 tys. zł na utrzymanie palaczy i zakup opału do Ośrodka Zdrowia w Sztabinie, gdzie jest prowadzona prywatna działalność w zakresie sprawowanej opieki zdrowotnej, podatek transportowy około 4 tys. zł. autobusy szkolne wynajęte zostały przedsiębiorcom, czy oni za to zapłacą ? Uważam, że więcej powinno przeznaczać się na rolnictwo. Biorąc pod uwagę powyższe uważam, że należałoby zastanowić się nad dalszym rozdysponowaniem środków finansowych w przedstawionych przeze mnie sprawach.
Pan Radny Wiesław Polkowski – w nawiązaniu do głosu przedmówcy skierował zapytanie, czy te kwoty, które radny przedstawia były wydane przez Wójta niezgodnie z decyzją rady ? Uważam, że nie. W związku z tym my dzisiaj powinniśmy oceniać wykonanie budżetu za 2003 rok .
Pan Radny Adam Kamiński – ja powiedziałem o swoich refleksjach, co do dalszego ustalania wydatków w budżecie gminy. Natomiast nie wnoszę zastrzeżeń do realizacji budżetu 2003.
Pani Radna Małgorzata Chilicka – ustosunkowując się do wypowiedzi Pana Radnego Adama Kamińskiego stwierdziła -”boli mnie fakt”- że oczyszczalnia ścieków w Sztabinie nadal jest w rękach dzierżyciela, a my wydatkujemy około 50 tys. zł na podatek od nieruchomości. Moim zdaniem działalność ta powinna wrócić do gminy.
Przewodniczący udzielił głosu Wójtowi Gminy, który ustosunkowując się do głosu Pana Radnego Kamińskiego wyjaśnił, że w 2003 roku wydatkowane kwoty zostały zgodnie z przyjętym przez radę budżetem gminy. Dotyczy to tak wydatków na działalność bibliotek jak na bieżące utrzymanie dróg. Zwrócił jedynie uwagę, że nie należy rozpatrywać budżetu wyłącznie po stronie wydatków ale i odpowiadające im pozycje po stronie dochodów. Dotyczy to między innymi funkcjonowania Ośrodka Zdrowia w Sztabinie. Odnośnie bibliotek można jedynie podkreślić, że o ich funkcjonowaniu, ilości, wysokości wydatków decyduje rada. Odnośnie poruszanych spraw podatków wyjaśnił, że dotyczą one nieruchomości oraz autobusów będących własnością gminy, co oznacza, że gmina jest zobowiązana zgodnie z przepisami do ich ponoszenia.
Na zakończenie podniósł, że wszystkie te sprawy tak przejąłem (za wyjątkiem wynajmu autobusów szkolnych ) i są kontynuacją decyzji poprzednich organów. Jeżeli rada zdecyduje o zmianie formy, prowadzenia poruszanych spraw będę to realizował.
Przewodniczący Rady – w nawiązaniu do powyższej dyskusji stwierdził, że popiera głos Pana Radnego Polkowskiego Wiesława i zwraca uwagę, że na dzisiejszej sesji rada winna wypowiedzieć się w temacie przedłożonego przez Wójta sprawozdania z wykonania budżetu za 2003rok.
Biorąc pod uwagę brak dalszych zgłoszeń do dyskusji w w/w temacie, Przewodniczący stwierdził, że poddaje pod głosowanie wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Nadmienił, że głosowanie nad wnioskiem będzie równoczesnym głosowaniem nad uchwałą w sprawie udzielenia absolutorium. Ponadto poinformował, że uchwałę w sprawie absolutorium zgodnie z art. 28a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, rada podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy.
Głosowanie:
w głosowaniu udział wzięło 14 radnych,
za podjęciem uchwały głosowało – 14 radnych,
przeciw głosowało - 0 radnych,
wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XII/130/04 w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Sztabin
Wójt zabierając głos podziękował radnym za jednomyślne udzielenie absolutorium.
Przewodniczący wyraził szczególne podziękowanie Radzie za jednomyślność podczas głosowania i pogratulował Wójtowi osiągniętego wyniku głosowania, który jest jednocześnie aprobatą podejmowanych przez niego działań.
Do pkt. 5
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania zadań wynikających z realizacji Gminnego Programu profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2003 rok.
Przewodniczący udzielił głosu Pełnomocnikowi Wójta Gminy ds. PiRPA p. Helenie Kozłowskiej, która przedstawiła sprawozdanie w w/w zakresie - sprawozdanie stanowi zał. do protokołu.
Radni dyskusji w tym temacie nie podjęli. Uwag i zapytań nie wnieśli.
Przewodniczący zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania. Rada sprzeciwu nie zgłosiła, wobec czego Przewodniczący stwierdził, iż uważa, że Rada sprawozdanie przyjęła.
Do pkt. 6
Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych Rady Gminy przedstawił plan pracy Komisji na rok 2004 (od maja do grudnia) – plan w zał. do protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedłożonego planu i w głosowaniu „za” –13 radnych – został on jednogłośnie przyjęty przez Radę – stwierdził Przewodniczący.
W tym momencie Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach do godz. 10.45.
Po przerwie wznowiono obrady. Przewodniczący poinformował, że Radni otrzymali projekty uchwał będące przedmiotem dzisiejszej sesji wraz z zawiadomieniem o sesji. Przystępujemy zgodnie z porządkiem obrad do ich podjęcia.
Do pkt. 7
Podjęcie uchwał w sprawach:
a) odwołania Zastępcy Kierownika Urzędu stanu Cywilnego
Wójt poinformował, że w związku z odejściem p. Jadwigi Ostrowskiej, która dotychczas pełniła funkcje Zastępcy Kierownika USC wnioskuje o odwołanie jej z w/w funkcji.
Radni dyskusji w tym temacie nie podjęli. Przewodniczący przedłożony projekt uchwały poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Wybył z sali obrad Pan Radny Lech Szmygiel.
Za podjęciem uchwały głosowało - 13 radnych.
Przeciw - 0 radnych
Wstrzymało się - 0 radny.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła w powyższej sprawie Uchwałę Nr XII/131/04.
b) przyjęcia zmian w Statucie Związku Komunalnego „Biebrza”.
Sekretarz Gminy uzasadniając potrzebę podjęcia uchwały w/w sprawie poinformował, iż Przewodnicząca Związku Komunalnego „Biebrza” uwzględniając pismo Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku stwierdzające przedłożenie niekompletnej i niejednolitej dokumentacji przez Związek do Wydziału Prawnego i Nadzoru PUW, zwróciła się z prośbą o podjecie prawidłowej uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku, który pozwoli na dokonanie zmian w rejestrze związków międzygminnych.
Radni dyskusji w tym temacie nie podjęli. Przewodniczący przedłożony projekt uchwały poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za podjęciem uchwały głosowało - 14 radnych.
Przeciw - 0 radnych
Wstrzymało się - 0 radny.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła w powyższej sprawie Uchwałę Nr XII/132/04.
c) ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych Gminy Sztabin.
Sekretarz Gminy wskazując potrzebę podjęcia uchwały w w/w sprawie stwierdził, że wynika ona z ustawy o systemie oświaty. Jednocześnie nadmienił, że proponowane obwody są identyczne jak ustalone obwody szkół.
Radni dyskusji w tym temacie nie podjęli. Przewodniczący przedłożony projekt uchwały poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za podjęciem uchwały głosowało - 14 radnych.
Przeci- 0 radnych
Wstrzymało si- 0 radny.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła w powyższej sprawie Uchwałę Nr XII/133/04.
d) zasad i trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy na prowadzenie działalności pożytku publicznego podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku sposób jej rozliczania oraz kontroli zadania.
Skarbnik Gminy poinformowała, że Rada Gminy w 2000r. podjęła uchwałę w w/w sprawie, w związku ze zmianą przepisów o finansach publicznych należy wprowadzić zmiany do podjętej już uchwały, stąd też opracowany został projekt nowej uchwały.
w powyższej sprawie Uchwałę Nr XII/134/04.
e) zmian w budżecie gminy na 2004r.
Skarbnik Gminy omówiła proponowane zmiany:
- po stronie dochodów i wydatków budżetowych polegające na ich zwiększeniu – zgodnie z zał. nr 1 i 2 do uchwały
- w załącznikach do uchwały rady gminy w sprawie budżetu na 2004 rok:
zał. nr 3 w zakresie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych,
zał. nr 4 w zakresie planu przychodów i rozchodów,
zał. nr 5 w zakresie wykazu zadań inwestycyjnych oraz środków na ich realizację,
zał. nr 7 w zakresie dotacji na dofinansowanie zadań zleconych dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych.
Po zmianach plan dochodów budżetowych wyniesie – 8.718.575 zł, plan wydatków budżetowych – 8.187.711 zł.
Radni dyskusji w tym temacie nie podjęli. Przewodniczący przedłożony projekt uchwały poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za podjęciem uchwały głosowało - 14 radnych.
Przeciw - 0 radnych
Wstrzymało się - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła
Uchwałę Nr XII/135/04 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok.
f) ustalenie opłaty administracyjnej
Przewodniczący Rady poinformował, że RIO w ramach nadzoru uchyliła § 1 pkt. 3 i 4 Uchwały Nr X/119/04 w sprawienie ustalenia opłat administracyjnej; za wydanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - 10 zł, ponieważ zapis jest sprzeczny z art. 30 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. W związku z tym Wójt uwzględniając zalecenia RIO przedłożył projekt uchwały w tej sprawie, który państwo radni otrzymaliście.
W związku z tym zapytuję - czy są jakieś uwagi do przedłożonego projektu.
Radni uwag do przedłożonego projektu uchwały nie wnieśli i dyskusji w tym temacie nie podjęli.
Przewodniczący przedłożony projekt uchwały poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za podjęciem uchwały głosowało - 14 radnych.
Przeciw - 0 radnych
Wstrzymało się - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XII/136/04 w sprawie ustalenia opłaty administracyjnej, terminu płatności oraz sposobu jej poboru.
g) ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Sztabin.
Sekretarz Gminy przedstawiając uzasadnienie potrzeby podjęcia uchwały stwierdził, że w § 5 ust. 2 Uchwały Nr XXVIII/233/01 wydzielono budynki komunalne(szkoły i ośrodki zdrowia) z lokalami mieszkalnymi przeznaczonymi do wynajmu dla osób zatrudnionych w oświacie i służbie zdrowia na czas trwania stosunku pracy. Obecnie w związku z powstaniem pustostanów w tych budynkach Gmina ponosi koszty utrzymania i ogrzewania tych lokali. Aby zmniejszyć wydatki z tym związane proponuje się, by wynająć te lokale dla innych osób (nie zatrudnionych w oświacie i służbie zdrowia). W tej sytuacji zmniejszą się koszty ogrzewania, będziemy pobierać czynsz za wynajm lokali.
Proponuje się również obniżenie średniego dochodu z 75% ( o czym mówi dotychczasowy § 5 ust. 2 pkt. 2 w/w uchwały) do 50% najniższej emerytury przypadającej na 1 członka gospodarstwa domowego przy wynajmie lokali socjalnych, a to spowoduje zmniejszenie liczby osób uprawnionych do przydziału lokalu socjalnego.
Ponadto wnosi się o wykreślenie § 13 z obowiązującej uchwały, mówiącego o pobieraniu kaucji zabezpieczającej należność przysługującą Wynajmującemu z tytułu najmu w dniu jego opróżnienia.
Wójt w powyższym temacie wskazał, że lekarze sprawujący opiekę zdrowotną (Krasnybór, Sztabin) proponowali, by pozostawić w tych budynkach po jednym lokalu mieszkalnym na potrzeby ich działalności. Planują wynająć te lokale od gminy. W przypadku nie wynajęcia ich przez lekarzy, będziemy wówczas wynajmować osobom ubiegającym się o lokale mieszkalne.
Ponadto Wójt poinformował, że podjęcie proponowanej uchwały pozwoli również na wynajęcie lokali (pustostanów) w szkołach. Tu poinformował, że są zainteresowani na dzień dzisiejszy wynajmem lokalu na założenie Apteki w Szkole w Krasnymborze.
Przewodniczący podziękował za wyjaśnienia złożone do przedłożonego projektu uchwały i skierował zapytanie- czy są jakieś uwagi do przedłożonego projektu?
Radni uwag do przedłożonego projektu uchwały nie wnieśli i dyskusji w tym temacie nie podjęli.
Przewodniczący projekt uchwały poddał pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za podjęciem uchwały głosowało - 14 radnych.
Przeciw - 0 radnych
Wstrzymało się - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XII/137/04 w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Sztabin.
Do pkt. 8
Wójt Gmin przedstawił harmonogram wykorzystania środków w Dziale Transport i łączność budżetu gminy na 2004 rok – harmonogram w zał. do protokołu. Poinformował, że podania składane do urzędu z poszczególnych sołectw w zakresie napraw dróg (równanie nawierzchni, usuwanie ubytków i dziur poprzez dowiezienie żwiru) zostały przeanalizowane, na podstawie potrzeb w tym zakresie wydzielono środki w/w Dziale. Zlecone zostało wykonanie robót związanych z utrzymaniem dróg gminnych i już rozpoczęte zostały prace w tym zakresie.
Jednocześnie poinformował o podjętej inicjatywie przez Samorząd Wsi Polkowo w zakresie powołania Komitetu Społecznego i zbiórki środków finansowych wśród mieszkańców na budowę drogi przez tą wieś. Tu stwierdził, że skoro jest zaangażowanie ze strony mieszkańców zobowiązani będziemy pomóc w budowie tej drogi.
Przewodniczący podziękował Wójtowi za wystąpienie w w/w temacie i zwrócił się do radnych czy są jakieś zapytania ze strony radnych i sołtysów w tym temacie.
Radni uwag do przedłożonego harmonogramu nie wnieśli i dyskusji w tym temacie nie podjęli.
Przewodniczący zaproponował przyjęcie przedstawionego harmonogramu. Stwierdził, że jeżeli nie będzie sprzeciwu będę uważał, że Rada harmonogram przyjęła. Radni sprzeciwu nie wnieśli, w związku z tym stwierdził, że Rada zaakceptowała do realizacji harmonogram wykorzystania środków w Dziale Transport i łączność budżetu gminy na 2004 rok.
Do pkt. 9
Wójt Gminy poinformował Radę Gminy o wynikach przeprowadzonego przeglądu
nieruchomości stanowiących własność gminy – informacja w zał. do protokołu. Jednocześnie nadmienił, że w celu uregulowania stanu mienia sporządzany jest plan wykorzystania nieruchomości gminnych w formie trzech wykazów : nieruchomości pozostawione do dyspozycji gminy, do korzystania przez sołectwa i użytkowaniu wieczystym. Poszczególne wykazy są do wglądu u urzędzie gminy p. nr 20.
Dyskusji w tym temacie ze strony radnych nie było.
Przewodniczący stwierdził, że informację Rada przyjęła do wiadomości.
Do pkt. 10 Odpowiedzi na zapytania radnych i sołtysów.
Odpowiedzi do pkt.3 udzielił Wójt Gminy.
W zakresie równania nawierzchni dróg gminnych – wskazał, że rozpoczęte zostały prace w tym
zakresie, w dniu dzisiejszym wykonywane są we wsi Czarniewo. Tu zwrócił się z prośbą do
sołtysów o pomoc w kierowaniu równiarki na te odcinki dróg, gdzie najbardziej są zniszczone.
Uszkodzone przepusty zostaną naprawione w najbliższym okresie. Odnośnie spraw dotyczących ustawienia znaków z nazwami wsi miejscowości, równania nawierzchni, odkrzaczania poboczy dróg powiatowych wystąpię do Powiatowego Zarządu Dróg w Augustowie.
Do pkt. 11 Wolne wnioski i informacje.
1) Przewodniczący przedstawił wniosek Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych w sprawie włączenia wszystkich obrębów geodezyjnych Gminy Sztabin do obszarów przyrodniczo wrażliwych – wniosek w zał. do protokołu.
Rada w głosowaniu, w obecności 14 radnych, jednogłośnie przyjęła wniosek Komisji, postanawiając by Wójt w tej sprawie wystąpił do Ministra Rolnictwa i Rozwoju.
2) Wójt Gminy poinformował radnych i obecnych na sesji, że zgodnie z wcześniejszymi wystąpieniami urzędu gminy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku w sprawie remontu chodnika przy ul. Augustowskiej w Sztabinie, zostaliśmy zawiadomieni, że w przypadku partycypacji gminy w kosztach zadania prace będą mogły być wykonane w roku 2004. Podano, że wstępny koszt robót (położenie chodnika po obu stronach ulicy) szacowany jest na około 170 tys. zł. Udział Gminy określono na 25% kosztu zadania. Biorąc pod uwagę fakt, iż obecne chodniki są bardzo zniszczone uważam, że należały podjąć to zadanie i dofinansować ze środków rezerwy budżetowej lub uzyskanych ze sprzedaży mienia komunalnego w bieżącym roku.
Przewodniczący stwierdził, że Rada przyjęła do wiadomości zamierzenia Wójta i nie wniosła sprzeciwu do ich realizacji.
3) Sołtys wsi Cisów – poruszył sprawę dotyczącą pełnienia funkcji Sołtysa w zakresie obowiązków, zgodnie ze Statutem Sołectwa.
Do pkt. 12 Przyjęcie protokołów z obrad sesji Rady Gminy.
Przewodniczący poinformował, że protokoły z X i XI sesji wyłożone były do wglądu w Urzędzie Gminy p. Nr 6, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołów nie zostały wniesione żadne zastrzeżenia. W związku z tym zwrócił się do radnych czy w dniu dzisiejszym są jakieś uwagi do protokołów? Jednocześnie stwierdził, że w sytuacji braku uwag będzie uważał protokóły za przyjęte. Radni uwag nie zgłosili. Wobec tego Przewodniczący stwierdził, że protokóły zostały przyjęte.
Do pkt. 13 Zamknięcie obrad
Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany. Poinformował jednocześnie, że protokół dzisiejszej sesji sporządzony będzie w ciągu 14 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym i mieszkańcom w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.
Podziękował radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamknął obrady XII sesji Rady Gminy.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczył:
Helena Danuta Drągiewicz Przewodniczący Rady Gminy
Stanisław Anuszkiewicz
Metryka strony