Protokół Nr XV/04

 Protokół Nr XV/04

z obrad XV sesji Rady Gminy Sztabin

odbytej w dnia 15 listopada 2004 roku.

 

                                                      Obrady rozpoczęto o godz. 9.15, zakończono o godz. 13.00

                                                      Miejsce obrad - sala konferencyjna Urzędu Gminy Sztabin.

                                                      Na stan 15 radnych, obecnych na sesji 10 radnych.

                                                      Radni nieobecni:

                                                      Robert Andraka

                                                      Ewa Białous

                                                      Wiesław Polkowski

                                                      Lech Szmygiel

                                                      Marian Truszkowski

                                                      W sesji z urzędu udział wzięli:

1.      Wójt Gminy – Tadeusz Drągiewicz

2.      Skarbnik Gminy – Agnieszka Truszkowska

3.      Sekretarz Gminy - Stefan Korycki

4.      Edwarda Kozłowska - Radca Prawny

5.      Inspektor ds. obsługi rady – Helena Danuta Drągiewicz

Ponadto w sesji udział wzięli:

1.      Sołtysi z terenu Gminy Sztabin – zgodnie z zał. listą obecności.

                                                            2.   Goście zaproszeni i mieszkańcy gminy - zgodnie z zał. listą

                                                                  obecności:

 

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy. Powitał przybyłych na sesję radnych Rady Gminy, sołtysów, gości zaproszonych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy biorących udział w sesji.

Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, że w sesji bierze udział 10 radnych i obrady są prawomocne. Jednocześnie poinformował, że porządek obrad sesji został Paniom i Panom Radnym podany w zawiadomieniu o zwołanej sesji.

Do przesłanego porządku obrad Wójt zgłosił wniosek w sprawie wycofania z obrad sesji projektu uchwały dotyczącej likwidacji Gminnego Ośrodka Kultury w Sztabinie.

Dalszych wniosków o zmianę porządku obrad nie zgłoszono.

Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy wniosek.

W głosowaniu za przyjęciem wniosku głosowało 10 radnych. Przewodniczący stwierdził, że wniosek został przez radnych przyjęty. Wobec tego porządek obrad dzisiejszej przedstawia się następująco:

1.      Otwarcie obrad.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.   Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między Sesjami Rady Gminy.

4.   Interpelacje radnych.

5.      Zapytania radnych i sołtysów.

6.      Przedstawienie założeń do projektu budżetu gminy na 2005r.

7.      Rozpatrzenie wniosku Wójta w sprawie przyjęcia 1q żyta oraz ceny 1m3 drewna ustalonej przez Prezesa GUS do naliczenia podatku rolnego i leśnego na 2005r.

8.      Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,

b)      zwolnień w podatku od nieruchomości,

c)      likwidacji Gminnej Biblioteki Publicznej w Sztabinie,

d)     upoważnienia wójta do wystawiania weksla in blanco na rzecz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku,

e)      zmian w budżecie gminy na rok 2004,

f)        szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w gminie.

9.      Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

10.  Przedstawienie i rozpatrzenie skargi na działalność Wójta.

11.  Wolne wnioski i informacje.

            12. Przyjęcie protokołu z obrad XIV sesji Rady Gminy.

            13. Zamknięcie obrad XV sesji.

 

Do pkt. 3 Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między Sesjami Rady Gminy.

Przewodniczący udzielił głosu Panu Tadeuszowi Drągiewicz – Wójtowi Gminy w celu złożenia sprawozdania z działalności w okresie między sesyjnym.

Sprawozdanie przedłożone przez Wójta w załączeniu do protokołu. Zapytań i dyskusji odnośnie złożonej informacji nie było.

Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania.

Radni nie zgłosili uwag, ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada sprawozdanie Wójta przyjęła.

 

Do pkt. 4 Interpelacje radnych.

Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.

    

Do pkt. 5 Zapytania radnych i sołtysów.

1.      Sołtys wsi Kopiec - w dalszym ciągu nie oznakowana jest właściwie wieś Kopiec. Przez tą wieś licznie przejeżdżają TIR-y i brak właściwego oznakowania na skrzyżowaniu uniemożliwia przejazd przez wieś.

Czy można wykorzystać równiarkę wykonującą prace na drogach powiatowych do wyrównania nawierzchni drogi łąkowej?

2.      Sołtys wsi Ostrowie- oczyszczalnia w Sztabinie nie ma możliwości przyjęcia większej ilości ścieków bytowych z szamb. W związku z tym jak gmina planuje rozwiązać ten problem, ponieważ rolnicy korzystając z dopłat z Unii Europejskiej muszą dostosować się do wymogów w zakresie utrzymania czystości i porządku w swoich gospodarstwach. Czy planuje się budowę oczyszczalni przydomowych?

3.      Sołtys wsi Mogilnice - wskazał potrzebę konserwacji rowów melioracyjnych. Do kogo w tej sprawie się zwrócić?

4.      Sołtys wsi Lebiedzin - most na rzece Lebiedzianka "zawala się", czy gmina dokona jego

      naprawy jeszcze w bieżącym roku?

5.      Radna Małgorzata Chilicka - która z subwencji: oświatowa, czy ogólna uległa zmniejszeniu?

6.      Sołtysi wsi Lipowo, Kopiec, Budzisk, Hruskie - zgłosili potrzebę podsypania i wyrównania nawierzchni dróg w ich miejscowościach.

 

Do pkt. 6

Wójt przedstawił założenia do projektu budżetu gminy na 2005 rok.- w załączeniu

Po przedstawieniu założeń Radni dyskusji w w/w temacie nie podjęli. Przewodniczący zaproponował przyjęcie przedstawionych założeń. Radni nie zgłosili uwag ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada przedstawione przez Wójta założenia przyjęła.

 

Do pkt. 7

Przewodniczący odczytał wniosek Wójta w sprawie przyjęcia 1q żyta w wysokości 37,67 zł. oraz ceny 1m3 drewna ustalonej przez Prezesa GUS w wysokości 120,40 zł do naliczenia podatku rolnego i leśnego na 2005 rok .

       Komisja Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych Rady Gminy pozytywnie zaopiniowała wniosek Wójta. Radni dyskusji w tym temacie nie podjęli.

       Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek przedłożony przez Wójta.

       W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

       Za przyjęciem wniosku głosowało 7 radnych,

Przeciw - 0 radnych.

Wstrzymało się -3 radnych.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że wniosek został przyjęty, co jest równoznaczne, że Rada Gminy przyjęła cenę 1q żyta i 1m3 drewna zaproponowaną przez Wójta.

 

Do pkt. 8 Podjęcie uchwał.

Przewodniczący poinformował, że projekty uchwał radni otrzymali wraz z zawiadomieniem na sesję. Komisje Rady analizowały projekty i wydały opinie. Następnie odczytał opinie. Opinie w załączeniu do protokołu.

 

a)      określenie wysokości stawek podatku od nieruchomości

Wójt Gminy przedstawił uzasadnienie potrzeby podjęcia uchwały.

Dyskusji w tym temacie nie było.

       Przewodniczący poddał pod głosowanie przedłożony projekt uchwały.

       W głosowaniu udział wzięło 10 radnych,

       Za podjęciem uchwały głosowało – 10 radnych,

       Przeciw głosowało - 0 radnych,

       Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.

       W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XV/149/04 w w/w sprawie.

 

b)      zwolnienia w podatku od nieruchomości

Wójt przedstawił uzasadnienie potrzeby podjęcia uchwały.

W dyskusji głos zabrali:

Pan Radny Adam Kamiński - stwierdził, że przyjęte zostały już maksymalne stawki cen żyta i drewna. Przedstawiony projekt uchwały nie zawiera zwolnień rolników od budynków mieszkalnych stosowanych w latach poprzednich. Podejmując uchwałę w wersji przedłożonej przez Wójta wprowadzamy sobie, co prawda nie duży, ale następny podatek. Wiem, że z tego tytułu tracimy część subwencji, ale przy zastosowaniu tej stawki też nie otrzymamy pełnej subwencji. Możemy tego podatku uniknąć i gmina będzie funkcjonować.

Moim zdaniem Wójt mógł taką kwotę, jaką uzyska z tego podatku osiągnąć z innego tytułu, o czym mówiłem na Komisji.

Reasumując swą wypowiedź zgłosił wniosek by zwolnić od podatku od nieruchomości budynki mieszkalne stanowiące własność rolników indywidualnych.

Przewodniczący obrad - dziwnym jest, że Pan radny Kamiński mówi o wprowadzeniu podatku. Ten podatek jest wprowadzony - tu chodzi o jego egzekwowanie.

Wójt ustosunkowując się do wypowiedzi radnego i zgłoszonego wniosku wyjaśnił, że obciążenie rolników z tego tytułu będzie nie duże, a w skali gminy będzie to kwota około 25 tys. zł. Obciążanie mnie winą za odstąpienie od nabycia nieruchomości zabudowanej od Gminnej Spółki Wodnej w Sztabinie - co radny Kamiński wskazywał na jednym z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych, a następnie jej odsprzedaż po wyższej cenie uważam, iż rolą samorządu nie jest "handel" nieruchomościami w celu osiągnięcia dochodów, a ich nabywanie na potrzeby gminy.

Wyjaśniam, że cel nabycia tej nieruchomości był konkretnie wskazany przez Radę tj. z przeznaczeniem dla Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Sztabińskiej, które to po obejrzeniu nieruchomości wycofało się z jej nabycia.

Zakres inwestycji zaplanowany na 2005r. - np. wodociągowanie, rozbudowa oczyszczalni w Sztabinie - gdzie zgłaszacie już problemy z odbiorem ścieków, remonty i budowy dróg- wymusza takie działanie. Występując po środki  z zewnątrz, musimy również zapewnić udział własny.  Ponownie zwrócił się z prośbą do radnych o przyjęcie uchwały w przedstawionej wersji.

Sołtys wsi Fiedorowizna p. Słomski - dziwi mnie zachowanie rolników - sołtysów i radnych, że nikt nie zgłasza sprzeciwu do proponowanej uchwały. Ceny idą do góry, rolnicy mają duże obciążenia finansowe, niektórzy nie mają już na chleb, a tu szykuje się jeszcze dodatkowe obciążenie. Szkoda, że w programach przedwyborczych radni i wójt nie mówili, że będą dodatkowe podatki.

Wójt - to, o czym mówi sołtys, to już są spekulacje. Prawdą jest natomiast, że nie są to dodatkowe podatki tylko odstąpienie od dotychczas stosowanych zwolnień. Zakres inwestycji zaplanowany na 2005r.- np. wodociągowanie, rozbudowa oczyszczalni w Sztabinie - gdzie zgłaszacie już problemy z odbiorem ścieków, remonty i budowy dróg -wymusza takie działanie. Występując po środki z zewnątrz, musimy również zapewnić udział własny. Ponownie zwrócił się z prośbą do radnych o przyjęcie uchwały w przedstawionej wersji.

Pan Radny Wojciech Kondracki - dobrze, że dostaliśmy pieniądze na inwestycje, myślę, że brak tego zwolnienia nie zachwieje programem inwestycyjnym.

Pani Radna Małgorzata Chilicka - wcześniej Wójt przedstawił zadania inwestycyjne i wskazał planowane kwoty na ich realizację. Moim zdaniem należy przyjąć uchwałę w przedstawionej wersji.

Pan Wielgat Henryk - mieszkaniec Sztabina - co się stało z oczyszczalnią sztabińską, miała być z prawdziwego zdarzenia, skąd problem ze ściekami?

Wójt wyjaśnił, że za małe są osadniki, a ścieki dowożone muszą być wstępnie przygotowane do oczyszczenia. Stąd oczyszczalnia wymaga modernizacji.

Pan Maciejewski Czesław - kierownik GOK - stwierdził, że przysłuchuje się dyskusji nad projektem uchwały i uważa, że o ile Rada decyduje o zwolnieniu, to należy zwolnić wszystkich mieszkańców, a nie tylko rolników. Dzisiaj wszystkim jest ciężko uważam, że dotychczasowe podejście tzn. zwalnianie tylko rolników z tego podatku jest niesprawiedliwe.

W związku z tym mam wniosek do Rady o ile zwalnia rolników, to niech i zwolni innych.

Pani Radna Eugenia Siemiaszko - w nawiązaniu do przedmówcy stwierdziła, że to mieszkańcy Sztabina płacą taki podatek. Płacą i słusznie, bo mają wszystko - chodniki, oczyszczalnie, oświetlenie uliczne itp.

Radca Prawny - potwierdziła wypowiedź, że dotychczas stosowane zwolnienie jest niesprawiedliwe i słuszne są argumenty za nie zwalnianiem części mieszkańców. Proponowana stawka 0,32 zł nie jest maksymalna. Zwróciła uwagę na fakt, iż przy każdym zwolnieniu gmina otrzymuje niższą subwencję, a ponadto rzutuje to przy ubieganiu się o środki unijne.

Dalszej dyskusji nie podjęto.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Radnego Kamińskiego Adama - zwolnić od podatku od nieruchomości budynki stanowiące własność rolników indywidualnych.

       W głosowaniu udział wzięło 10 radnych,

       Za przyjęciem wniosku głosowało – 5 radnych,

       Przeciw głosowało - 5 radnych,

       Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że wniosek nie uzyskał wymaganej większości głosów.

Przewodniczący ogłosił przerwę do godz. 10.30.

Po przerwie wznowiono obrady.

Dyskusji nad w/w projektem uchwały nie podjęto i Przewodniczący poddał ją pod głosowanie.

       W głosowaniu udział wzięło 10 radnych,

       Za przyjęciem uchwały głosowało – 5 radnych,

       Przeciw głosowało - 4 radnych,

       Wstrzymało się od głosu - 1 radny.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy podjęła Uchwałę Nr XV/150/04 w sprawie zwolnienia w podatku od nieruchomości.

 

c)      likwidacja Gminnej Biblioteki Publicznej w Sztabinie.

Sekretarz Gminy przedstawiając uzasadnienie potrzeby podjęcia uchwały stwierdził między innymi, że Gminna Biblioteka Publiczna w chwili obecnej jest jednostką organizacyjną gminy, w myśl przepisów ustawy o bibliotekach i ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej winna być prowadzona w formie instytucji kultury. 

W dyskusji radny Kazimierz Wasilewski i sołtys wsi Cisów podnosili sprawy w zakresie kontroli wydatków nad tą jednostką i sprawy kadrowe, z chwilą powołania jej jako osoby prawnej. Wyrażając obawę - czy środki finansowe przeznaczone np. na zakup książek nie będą przeznaczane na podwyżki pracownikom zatrudnionym w bibliotekach.

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że kontrola gminy polegać będzie na sprawdzaniu sprawozdań ze sposobu rozliczenia przyznanej dotacji.

Radca Prawny- wskazała, że po zmianie formy prowadzenia zwiększy się samodzielność tej jednostki. Musimy jednak zmienić formę prowadzenia, gdyż GBP może być prowadzona tylko w takiej formie.

Dalszej dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

       W głosowaniu udział wzięło 10 radnych,

       Za przyjęciem uchwały głosowało –10 radnych,

       Przeciw głosowało - 0 radnych,

       Wstrzymało się od głosu -0 radny.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy podjęła Uchwałę Nr XV/151/04 w sprawie likwidacja Gminnej Biblioteki Publicznej w Sztabinie.

 

d)     upoważnienia Wójta do wystawiania weksla in blanco na rzecz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i gospodarki Wodnej w Białymstoku .

Wójt przedstawiając potrzebę podjęcia uchwały wyjaśnił, że weksel in blanco jest potrzebny do poręczenia kredytu zaciąganego przez Związek Komunalny "Biebrza" w celu dokończenia rozpoczętych inwestycji.

Dyskusji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

       W głosowaniu udział wzięło 10 radnych,

       Za przyjęciem uchwały głosowało –10 radnych,

       Przeciw głosowało - 0 radnych,

       Wstrzymało się od głosu - 0 radny.

W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy podjęła Uchwałę Nr XV/152/04 w powyższej sprawie.

 

e)     zmiany w budżecie gminy na 2004 rok.

Skarbnik Gminy przedstawiła i omówiła proponowane zmiany - zgodnie z objaśnieniami stanowiącymi zał. do projektu uchwały.

Budżet po dokonanych zmianach wynosi;

plan dochodów budżetowych - 8.263.780 zł,

plan wydatków budżetowych - 7.732.916 zł. 

 

Przewodnicząca Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany.

Dyskusji w tym temacie nie było.

       Przewodniczący poddał pod głosowanie przedłożony projekt uchwały.

       W głosowaniu udział wzięło 10 radnych,

       Za podjęciem uchwały głosowało – 10 radnych,

       Przeciw głosowało - 0 radnych,

       Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.

       W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie w w/w sprawie podjęła Uchwałę Nr XV/153/04..

 

f)      zasady utrzymania czystości i porządku w gminie.

Sekretarz Gminy przedstawiając uzasadnienie potrzeby podjęcia uchwały.

Dyskusji w tym temacie nie było.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.

       W głosowaniu udział wzięło 10 radnych,

       Za podjęciem uchwały głosowało – 10 radnych,

       Przeciw głosowało - 0 radnych,

       Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.

       W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła Uchwałę Nr XV/154/04 w w/w sprawie.

 

Do pkt. 9 Odpowiedzi na zapytania radnych i sołtysów.

Wójt udzielając odpowiedzi na zapytania wyjaśnił:

- równania dróg - dotychczasowy wykonawca odmówił dalszych prac na drogach. W chwili obecnej wybieramy drugiego wykonawcę. Po wyłonieniu wykonawcy przystąpimy do równania dróg, będą także remontowe odcinki dróg zgłaszane na dzisiejszej sesji oraz inne, które tego wymagają w ramach posiadanych środków. Przystąpimy także do wymiany elementów drewnianych mostu w Lebiedzinie wykorzystując do tego drewno z lasu gminnego. Jeżeli warunki atmosferyczne pozwolą wykonamy to w bieżącym roku.

- oznakowanie dróg powiatowych w dalszym ciągu jest niezakończone, na bieżąco monitujemy to do Powiatowego Zarządu Dróg.

- drogi zniszczone przez samochody dowożące żwir na budowę drogi krajowej będą doprowadzone do stanu pierwotnego po zakończeniu budowy zgodnie z ustaleniami pisemnymi z wykonawcą.

-         ze względu na wielkość zbiorników na ścieki dowożone do oczyszczalni występuje problem

odbioru ich od rolników. Do czasu przeprowadzenia modernizacji oczyszczalni, należy uzgadniać z pracownikami oczyszczalni dostawę ścieków, ponieważ muszą one być wstępnie przygotowane do oczyszczenia. Nie planujemy jako inwestycji budowy oczyszczalni przydomowych. Musimy zakończyć w pierwszej kolejności wodociągowanie gminy.

- sprawa konserwacji urządzeń melioracyjnych jest zgłaszana coraz częściej przez rolników, a to za ich przyzwoleniem została rozwiązana spółka wodna. W celu udzielenia wyjaśnień na zapytania rolników - kto ma wykonywać konserwację - i omówienie tego zagadnienia zaprosimy na następną sesję przedstawicieli instytucji odpowiedzialnych za meliorację i konserwację tych urządzeń. Wójt zapoznał z treścią pisma Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych stanowiącą odpowiedź na wniosek Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych, z której jednocześnie wynika, jakie były prowadzone prace w zakresie konserwacji cieków wodnych w 2004r. na terenie naszej Gminy.

- odnośnie subwencji - otrzymaliśmy informację z Ministerstwa Finansów o wysokości subwencji na 2005r, z której wynika, iż subwencji ogólnej otrzymamy mniej o 446.076,00 zł, w tym oświatowej mniej o 206,558,00 zł.

 

Do pkt. 10

Przewodniczący Rady poinformował, iż w dniu 21 października br. otrzymał pismem Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego Zespołu Zamiejscowego w Suwałkach skargę p. Józefa Borkowskiego na wójta gminy, który według skarżącego nie spowodował wykonania w terminie remontu podłogi i drzwi wejściowych do budynku komunalnego, w którym zamieszkuje w/w.

Następnie odczytał treść skargi i pisma wójta wyjaśniające sposób załatwienia skargi.

Radca Prawny zwróciła uwagę, by radni rozpatrując sposób załatwienia skargi ustosunkowali się do faktu - czy Wójt załatwiając prośbę w/w naruszył przepisy, a jeżeli tak to, jakie? Ze złożonej skargi wynika, że Wójt nie dokonał remontu w terminie ustalonym przez siebie. Przyczyna ta została wyjaśniona na dzisiejszej sesji.

W dyskusji nad powyższym radna p. Małgorzata Chilicka stwierdziła,, że sprawy poruszane w skardze - jak wynika z przedłożonych materiałów i wyjaśnień Wójta zostały zrealizowane i w związku z tym należałoby skargę uznać za załatwioną.

Radni poparli wypowiedź przedmówczyni. Dalszej dyskusji nie podjęto.

Przewodniczący stwierdził, że Rada jednogłośnie "za" 10 głosów opowiedziała się, że roszczenia zawarte w skardze zostały na dzień 15 listopada 2004r tj. rozpatrywania skargi przez Radę, wykonane i uznała skargę za bezzasadną.

 

Do pkt. 11 Wolne wnioski i informacje.

Przewodniczący Rady podał do wiadomości Rady przekazane informacje od Wojewody Podlaskiego, Urzędu Skarbowego w Augustowie w zakresie składanych oświadczeń majątkowych zgodnie z art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym (informacje w zał.)

 

Do pkt. 12 Przyjęcie protokołu z obrad XIV sesji Rady Gminy.

Przewodniczący poinformował, że protokół z obrad XIV sesji wyłożony był do wglądu w Urzędzie Gminy, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołu nie zostały wniesione żadne uwagi. Skierował zapytanie do radnych, czy są w dniu dzisiejszym uwagi do protokołu? Uwag nie zgłoszono. W związku z tym poddaje protokół pod głosowanie.

Podczas głosowania obecnych 10 radnych.

W głosowaniu udział wzięło 10 radnych

Za przyjęciem protokołu głosowało – 10 radnych,

Przeciw głosowało - 0 radnych,

Wstrzymało się od głosu - 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że protokół z obrad XIV sesji został przez Radę Gminy przyjęty jednogłośnie.

 

Do pkt. 13 Zamkniecie obrad.

Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej sesji został wyczerpany. Poinformował, że protokół z sesji sporządzony będzie w ciągu 10 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.

            Dziękuję radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamykam obrady XV sesji Rady Gminy.

 

     

Na tym protokół zakończono.

 

            Protokołowała:                                        Przewodniczył:

     Helena Danuta Drągiewicz                                                                

    

Przewodnicząc Rady Gminy 

Stanisław Anuszkiewicz

                                                                                                                                                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Sztabin

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Hryń

Wprowadzający: Wojciech Hryń

Data wprowadzenia: 2005-01-05

Data modyfikacji: 2005-01-05

Opublikował: Stefan Korycki

Data publikacji: 2005-01-05