Protokół Nr XXV/06
Protokół Nr XXV/06
z obrad XXV sesji Rady Gminy Sztabin
odbytej w dniu 3 marca 2006 roku.
Obrady rozpoczęto o godz. 900, zakończono o godz. 1230.
Miejsce obrad: sala konferencyjna Urzędu Gminy Sztabin.
Przewodniczył: Stanisław Anuszkiewicz - Przewodniczący Rady Gminy.
Protokołowała Helena Drągiewicz - Inspektor ds. obsługi rady i ewidencji działalności gospodarczej.
Na ustawowy stan 15 radnych, w sesji bierze udział 14 radnych - zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do protokołu.
Nieobecni: Radny Marian Truszkowski
W sesji udział wzięli:
1) Wójt Gminy - Tadeusz Drągiewicz
2) Sekretarz Gminy - Stefan Korycki
3) Skarbnik Gminy - Agnieszka Truszkowska
4) Radca Prawny UG Edwarda Kozłowska
5) Sołtysi: zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do protokołu.
6) Kozłowska Helena - Redaktor miesięcznika informacyjnego Gminy Sztabin: "Nasz Sztabiński Dom"
7) Czesław Maciejewski - Dyrektor GOK w Sztabinie
8) Ostrowska Małgorzata - Dyrektor GBP w Sztabinie.
9) Dyrektorzy Zespołów Szkół Samorządowych:
a) Marek Marciniak – Sztabin
b) Barbara Kotarska - Krasnybór.
10) Józef Tołwiński - Dyrektor d/s Technicznych Przedsiębiorstwa „Astwa" w Białymstoku.
11) Artur Łuniewski - Kierownik Działu Marketingu i Recyklingu Przedsiębiorstwa "Astwa" w Białymstoku.
12) Wiesław Lewko- Kierownik Gospodarstwa Pomocniczego przy Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych, Eksploatacja Wodociągów w Białymstoku.
13) Zygmunt Klejbuk - Kierownik Działu Eksploatacji Gospodarstwa Pomocniczego przy WZMiUW Eksploatacja Wodociągów w Białymstoku.
Ad pkt. 1.
Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Anuszkiewicz i powitał uczestniczących w sesji radnych, kierowników jednostek organizacyjnych, gości zaproszonych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy Sztabin.
Ad pkt. 2.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych i obrady są prawomocne.
Przewodniczący poinformował, że porządek obrad sesji podany był w przesłanym zawiadomieniu o zwołaniu sesji. Do przesłanego porządku obrad na prośbę przybyłych przedstawicieli z Przedsiębiorstwa Usługowo Asenizacyjnego "ASTWA" wprowadzam zmiany.
Porządek obrad jest następujący:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Podjęcie uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sztabin.
- Podjęcie uchwały w sprawie Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Sztabin.
- Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od 10 stycznia 2006r do 3 marca 2006 roku.
- Interpelacje radnych.
- Sprawozdania z działalności stałych Komisji Rady Gminy w Sztabinie za 2005 rok.
- Informacja z pracy Rady Gminy za 2005 rok.
- Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych w 2005 roku.
- Sprawozdanie z realizacji uchwały Nr VI/92/03 z dnia 29.07.2003r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania, zamiany i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najem na okres dłuższy niż 3 lata.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zatwierdzenia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Sztabin na 2006 rok,
b) zmian w budżecie gminy na 2006 rok,
c) szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Sztabin oraz jednostek organizacyjnych do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, oraz wskazania organów do tego uprawnionych,
d) opisu planowanego do realizacji zadania p.t.: "Przebudowa Placu Karola Brzostowskiego w Sztabinie wraz z modernizacją budynku zajmowanego przez Izbę Regionalną Ziemi Sztabińskiej oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Sztabinie".
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
- Wolne wnioski.
- Przyjęcie protokołów z obrad XXIII i XXIV sesji Rady Gminy Sztabin.
- Zamknięcie obrad XXV sesji.
Przewodniczący skierował zapytanie, czy są jakieś uwagi do porządku obrad Radni uwag i wniosków nie zgłosili. Przewodniczący stwierdził, że przystępuje do realizacji porządku obrad.
Ad pkt. 3. Przed przystąpieniem do omówienia projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sztabin, Przewodniczący udzielił głosu przedstawicielom Przedsiębiorstwa Usługowo Asenizacyjnego "ASTWA" w Białymstoku, którzy wskazali między innymi, że ich firma wprowadziła na terenie Białegostoku program selektywnej zbiórki odpadów i w chwili obecnej stale go poszerza na gminy województwa podlaskiego. W związku z tym, iż od 1999r. firma "ASTWA" współpracuje z Gminą Sztabin w zakresie odbioru odpadów stałych komunalnych, stąd też zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach zobowiązani jesteśmy do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów na terenie Gminie Sztabin.
Na podstawie wyświetlonych slajdów Artur Łuniewski - Kierownik Działu Marketingu i Recyklingu Przedsiębiorstwa "ASTWA" w Białymstoku przedstawił zakres świadczonych usług obejmujących kompleksowe rozwiązania dla klientów, dotyczące odbioru wszystkich rodzajów odpadów, a w szczególności odpadów kierowanych do recyklingu- plastik, makulatura, szkło, metal. Przedstawił też w jakim trybie i w jaki sposób będzie realizowana selektywna zbiórka odpadów na terenie Gminy oraz koszty z tego wynikające.
Do powyższego skierowali zapytania:
Stefan Krysztofik sołtys wsi Wrotki - z wypowiedzi przedstawiciela ASTWY wynika, że każdy mieszkaniec winien zakupić worki na każdy rodzaj odpadów. Jaka będzie cena worka i dlaczego? Selektywna zbiórka odpadów jest prowadzona na całym świecie i firma, która odbiera śmieci sama je sortuje.
Artur Łuniewski - Kierownik Działu Marketingu i Recyklingu Przedsiębiorstwa "ASTWA" w Białymstoku wyjaśnił, że cena jednego worka łącznie z jego odbiorem po napełnieniu na dzień dzisiejszy szacowana jest w wysokości 2 zł. Odpłatność wynika z ponoszonych kosztów.
Radny Robert Andraka - Panie sołtysie, Pan mówi o krajach wysoko rozwiniętych. Uważam, że proponowana kwota jednego worka nie jest wysoka. Selektywną zbiórkę odpadów musimy zacząć wprowadzać, gdyż niedługo - a widoczne to będzie już na wiosnę, gdzie zginie śnieg- że utoniemy " w brudach".
Radny Wiesław Polkowski - chodzi mi o projekt uchwały, nie widzę w nim by rolnik miał obowiązek wystawiać napełnione worki za każdym przejazdem firmy wywozowej.
Jan Słomski sołtys wsi Fiedorowizna - niedawno wprowadzono obowiązek posiadania pojemników na śmieci. Teraz worki do selektywnej zbiórki odpadów. Rolnicy już płacą za wywóz śmieci, a tymczasem odbierane są pojemniki zapełnione tylko w 1/3 części.
Stanisław Kierklo sołtys wsi Krasnoborki - czy możliwe jest wprowadzenie wywozu nieczystości komunalnych np. jeden raz na dwa miesiące?
Radna Małgorzata Chilicka - trochę dziwią mnie poprzednie wypowiedzi, wydaje mi się, że sprawa powinna być powszechnie znana i akceptowana.
Mam pytanie czy jest możliwość wydzierżawienia stojaków do przechowywania worków?
Artur Łuniewski - Kierownik Działu Marketingu i Recyklingu Przedsiębiorstwa "ASTWA" w Białymstoku - koszt zakupu takiego stojaka jest większy niż zakup pojemnika i dlatego nie oferujemy jego zakupu.
Józef Tołwiński - Dyrektor d/s Technicznych Przedsiębiorstwa "ASTWA" w Białymstoku - każdy mieszkaniec produkuje śmieci, przeciętnie (1,5-2) m3 na rok i w związku z tym ustalono odbiór jeden raz w miesiącu. Ponadto wskazał, że cena wywozu nieczystości stałych w Gminie jest nadal promocyjna.
Andrzej Ślinko Radny Powiatu Augustowskiego - pomysł przedstawiony na selektywną zbiórkę odpadów jest dobry, niemniej jednak nie jest to obowiązkowe. Proszę tylko zobaczyć jak wyglądają nasze lasy, jak będzie wiosną - czy sołtysi nie będą zgłaszać problemu ich zanieczyszczania różnymi śmieciami, prosząc o likwidację "dzikich wysypisk".
Teodor Kapla sołtys wsi Mogilnice - czy jeżeli wejdziemy w system selektywnej zbiórki odpadów, to obowiązkowa będzie segregacja odpadów stałych?
Ponadto chcę poruszyć zagadnienie ważne dla większości rolników tj. budowa przydomowych oczyszczalni ścieków. Rozmawiałem w Ośrodku Doskonalenia Rolników i podobno jest firma, która kompleksowo zakładałaby oczyszczalnie korzeniowe w całej gminie. Chodzi w zasadzie tylko o to, by Gmina zajęła się organizacją tego tematu. Uważam, że dobrze by było aby Gmina również dołożyła się finansowo.
Sekretarz Gminy: w poprzedniej kadencji zrealizowaliśmy projekt budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Sztabin przy znacznym dofinansowaniu ze środków budżetu Gminy. Do projektu tego przystąpiło tylko 15 rolników, podczas gdy na pierwszym spotkaniu informacyjnym było około 50 rolników. Temat budowy przydomowych oczyszczalni w naszej gminie został ujęty w Programie Ochrony Środowiska Gminy Sztabin do 2014 roku jako zadanie priorytetowe. Ponadto program ten przewiduje budowę zbiorczych, mechaniczno - biologicznych oczyszczalni ścieków w 15 wsiach naszej gminy o zwartej zabudowie. Aby realizować te zadania należy opracować dokumentacje projektowo - kosztorysowe i wówczas wystąpić z wnioskiem o dofinansowanie z funduszy strukturalnych UE.
Ustosunkowując się do wypowiedzi sołtysa Kapli w sprawie możliwości budowy oczyszczalni ścieków przydomowych typu "korzeniowego" Sekretarz stwierdził, iż w naszej strefie klimatycznej tego typu oczyszczalnie nie zdają egzaminu, gdyż w okresie zimowym ulegają zamarzaniu. Kilka takich oczyszczalni zostało wybudowanych w województwie podlaskim i doświadczenia są negatywne. Jest jednak wiele innych rozwiązań technologicznych przydomowych oczyszczalni ścieków, które są dostępne na naszym rynku.
Wójt - temat selektywnej zbiórki odpadów omawiany był na zebraniach wiejskich, gdzie jednocześnie konsultowany był projekt regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie naszej Gminy. Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawa o odpadach nakładają na gminy obowiązek uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku. Z tego regulaminu wynika obowiązek prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów przez każdego posiadacza odpadów. W związku z tym czy nam się podoba, czy nie zobowiązani jesteśmy do przestrzegania prawa w tym zakresie.
Odnośnie zmiany umowy częstotliwości odbioru śmieci uważam, że taka możliwość istnieje.
Radny Stanisław Anuszkiewicz - każdemu z nas zależy na dobrym wizerunku gminy i to trzeba wziąć pod uwagę w w/w zakresie.
Przewodniczący podziękował za dyskusję w powyższym temacie.
Następnie przystąpił do podjęcia uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sztabin. Poinformował, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie.
Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały i uzasadnienie potrzeby jej podjęcia.
Radny Wiesław Polkowski
- w § 15 ust. 3 projektu uchwały mówi się, że - utrzymanie czystości w pasie drogowym należy do zarządcy drogi, czy w związku z tym uprzątnięcie kamieni wyrzucanych, składowanych przez rolników w pasie drogi gminnej należeć będzie do gminy?
- jak się napełni szambo to należy wywozić, a co z takimi sytuacjami, gdy szamba nigdy się nie napełniają? Czy będzie prowadzona rzetelna kontrola w zakresie wywozu szamb?
Wójt - zbiorniki na nieczystości płynne muszą być wykonane zgodnie z wymogami zawartymi w przepisach prawa budowlanego. Uregulowania w tym zakresie znajdują się w omawianym regulaminie. Jednocześnie oczywistym jest, że musimy wszyscy zadbać o to by nie zanieczyszczać środowiska.
Zagadnienie dotyczące wywożenia kamieni przez rolników na pasy dróg gminnych nie dotyczy zapisu zawartego w uchwale. Sprawy te będziemy regulować w sposób dotychczas praktykowany tj. wezwanie rolnika do usunięcia kamieni z pasa drogi na podstawie zapisów innej ustawy. Przewodniczący stwierdził, że dalszych uwag, wniosków do projektu uchwały nie ma.
Przedstawione zostały przez Przewodniczących Komisji opinie do projektów uchwał, które nie wnosiły żadnych uwag.
Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 14 radnych .
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 14 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXV/215/06
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sztabin - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
Ad pkt. 4.
Sekretarz Gminy przedstawił uzasadnienie podjęcia uchwały. Wskazał, że potrzeba podjęcia uchwały wynika ze zmiany przepisów ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
Zygmunt Klejbuk - Kierownik Działu Eksploatacji Gospodarstwa Pomocniczego przy WZMiUW Eksploatacja Wodociągów w Białymstoku z którym to przedsiębiorstwem zawarta jest umowa na eksploatację i utrzymanie sieci wodociągowej wraz z przyłączami i sieci kanalizacyjnej stwierdził, że nie wnosi uwag do przedstawionego projektu uchwały za wyjątkiem zapisu § 16 ust. 2 gdzie winno być wpisane 20 dni, a nie jak wpisano 10 dni.
Radna Małgorzata Chilicka - czy treść § 4 pkt. 1 projektu uchwały upoważnia do odcięcia wody lub nie zawarcia umowy w stosunku do tych, którzy nie opłacili w dalszym ciągu deklarowanego udziału podczas budowy wodociągu?
Radca prawny - nie jest to możliwe, brak jest podstaw prawnych do podejmowania działań w kierunku odcięcia wody lub nie zawarcia (rozwiązania) umowy o dostawę wody i odprowadzania ścieków. Takie sankcje mogą wystąpić w przypadkach kiedy mówi o tym regulamin.
Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 14 radnych
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 14 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXV/216/06
w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i ścieków na terenie Gminy Sztabin - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
Ad pkt. 5. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie od dnia 29 grudnia 2005r. do 3 marca 2006r.
Przewodniczący udzielił głosu Panu Tadeuszowi Drągiewicz – Wójtowi Gminy w celu złożenia sprawozdania z działalności w okresie od ostatniej sesji.
Sprawozdanie przedłożone przez Wójta w załączeniu do protokołu. Zapytań i dyskusji odnośnie złożonej informacji nie było.
Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania.
Radni nie zgłosili uwag, ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada sprawozdanie Wójta przyjęła.
Ad pkt. 6. Interpelacje radnych.
Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Ad pkt. 7. Zapytania radnych i sołtysów.
Nie zgłoszono.
Przewodniczący ogłosił 15 minutową przerwę.
Po przerwie wznowiono obrady. Przewodniczący stwierdził, że obecnych jest 13 radnych (wybył Radny Robert Andraka).
Ad pkt. 8. Sprawozdania z działalności komisji stałych Rady Gminy za rok 2005.
Przewodniczący w kolejności Komisji Rewizyjnej- Pani Janina Dochód, Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych - Pani Małgorzata Chilicka, Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych - Pan Polkowski Wiesław przedłożyli sprawozdania z działalności Komisji w roku 2005 - sprawozdania w załączeniu do protokołu.
Radni nie wnieśli uwag co do działalności komisji i przyjęli złożone sprawozdania.
Ad pkt. 9. Informacja z pracy Rady Gminy w roku 2005.
Przewodniczący Rady Gminy przedłożył informację z pracy rady w roku 2005. Informacja w załączeniu do protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedłożonej informacji i przyjęli złożoną informację.
Ad pkt. 10. Informację o realizacji uchwał Rady Gminy podjętych w 2005 roku złożył Wójt. Radni przyjęli informację Wójta nie wnosząc uwag. Informacja w załączeniu do protokołu.
Ad pkt. 11. Sprawozdanie z realizacji uchwały Nr VI/92/03 z dnia 29.07.03r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania, zamiany i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najem na okres dłuższy niż 3 lata złożył Wójt Gminy.
Sprawozdanie w załączeniu do protokołu.
Zapytań i dyskusji odnośnie złożonego sprawozdania nie było.
Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonego sprawozdania.
Radni nie zgłosili sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada sprawozdanie Wójta przyjęła.
Ad pkt. 12. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zatwierdzenia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Gminy Sztabin na 2006 rok.
Pełnomocnik Wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych – p. Helena Kozłowska omówiła zadania w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w 2006roku ze wskazaniem przewidywanych środków finansowych na ich realizację.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych – Pan Radny Wiesław Polkowski – stwierdził, że Komisja analizowała projekt programu i zaopiniowała go pozytywnie.
Radni dyskusji nad przedłożonym projektem uchwały nie podjęli.
Przewodniczący stwierdził, że w sesji i głosowaniu bierze udział 12 radnych (wybyła Radna Janina Dochód).
Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 12 radnych.
Przeciw głosowało – 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu – 0 radnych.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 12 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXV/217/06
w sprawie zatwierdzenia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Gminy Sztabin na 2006 rok - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
b) zmian w budżecie gminy na 2006rok
Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały został przesłany wraz z zawiadomieniem o sesji. Komisja Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany. Opinia w załączeniu do protokołu.
Skarbnik Gminy omówiła zmiany i przedstawiła objaśnienia zawarte w załączniku nr 5 do uchwały. Budżet po zmianie wynosi plan dochodów budżetowych - 11.961.611 zł, plan wydatków budżetowych - 11.746.871 zł.
Dyskusji nie było i Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało -12 radnych.
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 0 radna.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy 12 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXIV/218/06
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
c) szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Sztabin oraz jednostek organizacyjnych do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, oraz wskazania organów do tego uprawnionych
Sekretarz Gminy przedstawił uzasadnienie podjęcia uchwały. Wskazał, że potrzeba podjęcia uchwały wynika ze zmiany przepisów ustawy o finansach publicznych.
W dyskusji:
Radny Wiesław Polkowski – w projekcie uchwały w paragrafie 3 ust. 1 pkt. 1 upoważnia się Wójta Gminy Sztabin do umarzania należności kwoty, która nie przekracza lub jest równa kwocie 10 000,00 zł. Zgłaszam radnym pod rozwagę, czy to nie za duża kwota?
Radny Adam Kamieński – przy omawianiu projektu uchwały na Komisji, ze złożonej informacji o dotychczasowym zastosowaniu umorzeń, wiem, że Wójt dotychczas nie stosował takich umorzeń. Uważam, że proponowana kwota może pozostać.
Radna Małgorzata Chilijka - moim zdaniem należy tą kwotę pozostawić, gdyż nie daje ona Wójtowi „furtki do umorzeń taśmowych”.
Wójt – nie umarzałem należności. Były dwa przypadki rozłożenia spłaty należności na raty.
Radca Prawny – Wójt ponosi odpowiedzialność za właściwą gospodarkę gminy, w tym za zgodny z przepisami pobór podatków i innych należności. Umorzenie wszelkich należności gminy należy do organu wykonawczego, którym jest wójt. Naruszenie przez wójta zasad dotyczących umarzania należności gminy skutkuje możliwością zastosowania wobec niego kar w związku z naruszeniem dyscypliny finansowej przewidzianych głównie ustawa o finansach publicznych.
Dalszych zgłoszeń do dyskusji nie było
Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało – 11 radnych .
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 1 radny.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 11 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXV/219/06
w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Sztabin oraz jednostek organizacyjnych do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, oraz wskazania organów do tego uprawnionych - o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
d) opisu planowanego do realizacji zadania p.t.: "Przebudowa Placu Karola Brzostowskiego w Sztabinie wraz z modernizacją budynku zajmowanego przez Izbę Regionalną Ziemi Sztabińskiej oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Sztabinie".
Sekretarz Gminy przedstawił uzasadnienie podjęcia uchwały. Wskazał, że podjęcie uchwały wynika z faktu przystąpienia do przygotowywania wniosku o dofinansowanie tego przedsięwzięcia ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego: Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwoju obszarów wiejskich 2004-2006, w ramach działania 2.3 – odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego.
Radna Małgorzata Chilijka - popieram przedłożony projekt uchwały i cieszy mnie, że w tym kierunku idą działania gminy.
Dalszych zgłoszeń do dyskusji nie było.
Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 11 radnych (wybyła z sali obrad Radna Ewa Białous)
Za przyjęciem uchwały głosowało – 11 radnych
Przeciw głosowało - 0 radnych.
Wstrzymało się od głosu - 1 radny.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy w głosowaniu jawnym 11 głosami "za" podjęła
Uchwałę Nr XXV/220/06
w sprawie opisu planowanego do realizacji zadania p.t.: "Przebudowa Placu Karola Brzostowskiego w Sztabinie wraz z modernizacją budynku zajmowanego przez Izbę Regionalną Ziemi Sztabińskiej oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Sztabinie"- o treści stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
Ad pkt. 13. Nie było głoszeń w punkcie 6 i 7.
Ad pkt. 14. Wolne wnioski:
- Przewodniczący Rady Gminy przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych w terminie do 30 kwietnia 2006r.,
- podał do wiadomości informację dotyczącą rozliczenia dotacji na prowadzenie Szkoły Podstawowej w Jaminach otrzymanej z Gminy Sztabin na rok 2005r,
- Przedstawiciele Zespołu Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Ustawicznego w Janowie
przedstawili oferty naboru do szkoły ZSR, oraz omówili zakres prowadzonych kursów przygotowawczych do nabywania i prowadzenia gospodarstwa rolnego zgodnie z ustawą z 2004r. o Kształtowaniu Ustroju Rolnego, oraz korzystania ze środków UE, a także kursów stosowania środków ochrony roślin sprzętem naziemnym i kursów operatorów kombajnów zbożowych.
- Wójt przedstawił zadania inwestycyjne planowane do zrealizowania w latach 2007-2013 ujęte w planie Rozwoju Lokalnego oraz inne zadania, które zgłoszone były na sesji i zebraniach wiejskich. Poinformował, że w chwili obecnej wyliczane są koszty zgłoszonych zadań, a następnie przedłożone zostaną powołanej komisji, która po analizie przedstawi radzie do akceptacji i ustalenia terminów realizacji.
Ad pkt. 15.
Przewodniczący poinformował, że protokóły z obrad XXIII i XXIV sesji wyłożone były do wglądu w Urzędzie Gminy, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołów nie zostały wniesione żadne uwagi. Skierował zapytanie do radnych, czy są w dniu dzisiejszym uwagi do protokołów.
Uwag nie zgłoszono. W związku z tym poddaję protokóły pod głosowanie.
Podczas głosowania obecnych na sali obrad 9 radnych (wybyli z sali obrad radni: Zbigniew Zięcina i Jan Chojnowski).
W głosowaniu jawnym udział wzięło - 9 radnych
Za przyjęciem protokołów głosowało – 9 radnych,
Przeciw głosowało- 0 radnych,
Wstrzymało się od głosu- 0 radnych.
Przewodniczący stwierdził, że protokóły z obrad XXII i XXIV sesji w głosowaniu jawnym zostały przez Radę Gminy przyjęty.
Ad pkt. 16. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej sesji został wyczerpany. Poinformował, że protokół z sesji sporządzony będzie w ciągu 7 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.
Dziękuję radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamykam obrady XXV Sesji Rady Gminy.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Helena Danuta Drągiewicz
Przewodniczył:
Przewodniczący Rady Gminy
Stanisław Anuszkiewicz
Metryka strony