Protokół Nr IX/03
Protokół Nr IX/03
z obrad IX sesji Rady Gminy Sztabin
z dnia 29 grudnia 2003 roku.
Obrady rozpoczęto o godz. 9.15, zakończono o godz. 14.30
Miejsce obrad - sala konferencyjna Urzędu Gminy Sztabin.
Na stan 15 radnych, obecnych na sesji 14 radnych.
Nieobecni:
Radny Jan Chojnowski
Lech Szmygiel
W sesji udział wzięli:
-
- Wójt Gminy – Tadeusz Drągiewicz
-
- Skarbnik Gminy – Danuta Puchalska
-
- Radca Prawny- Edwarda Kozłowska
-
- Inspektor ds. obsługi rady – Helena Danuta Drągiewicz
-
- Inspektor ds. księgowości budżetowej – Beata Błażyńska
-
- Sołtysi z terenu Gminy Sztabin – zgodnie z zał. listą obecności.
-
- 7. Kierownicy jednostek organizacyjnych – kierownik GOK i GBP w Sztabinie, dyrektorzy szkół Aleksander Godlewski, Barbara Kotarska.
Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy. Powitał przybyłych na sesję radnych
Rady Gminy, sołtysów, oraz zaproszonych kierowników jednostek organizacyjnych, Wójta i pracowników Urzędu Gminy biorących udział w sesji.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych i obrady są prawomocne. Jednocześnie poinformował, że porządek obrad sesji został Paniom i Panom radnym podany w zawiadomieniu o zwołanej sesji.
Radni nie zgłosili wniosków o zmianę porządku obrad.
W związku z powyższym Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad przedstawia się następująco:
- Otwarcie obrad sesji .
- Przyjęcie porządku obrad.
- Informacja z prac wójta w okresie od 05 grudnia 2003 r. do 29 grudnia 2003r.
- Interpelacje radnych .
- Zapytania radnych i sołtysów .
- Podjęcie uchwał w sprawach :
- programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Sztabin,
- w sprawie wystąpienia o zmianę urzędowych nazw miejscowości
- zmian w budżecie gminy na 2003rok,
- Rozpatrzenie skargi na działalność Urzędu Gminy Sztabin.
- Zatwierdzenie planu pracy komisji rewizyjnej na 2004rok.
- Przyjęcie planu pracy Rady i Komisji stałych Rady Gminy na 2004 rok.
10. Odpowiedzi na interpelacje radnych i zapytania.
11. Wolne wnioski i informacji.
12. Przyjęcie protokołu z obrad VIII sesji Rady Gminy.
13. Zamknięcie obrad IX sesji.
Do pkt.3 Informacja z pracy Wójta.
Przewodniczący udzielił głosu Panu Tadeuszowi Drągiewicz – Wójtowi Gminy w celu złożenia informacji z działalności w okresie od dnia 05 grudnia do 29 grudnia 2003 roku.
Informacja przedłożona przez Wójta w załączeniu do protokołu. Zapytań i dyskusji odnośnie złożonej informacji nie było.
Przewodniczący podziękował za wystąpienie i zaproponował przyjęcie złożonej informacji.
Radni nie zgłosili uwag, ani sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego. W związku z tym Przewodniczący stwierdził, że Rada informację Wójta przyjęła.
Do pkt. 4 Interpelacje radnych .
Radni zgodnie z § 28 Statutu Gminy interpelacji nie zgłosili – stwierdził Przewodniczący i
przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.
Do pkt. 5 Zapytania radnych i sołtysów.
- Pan Radny Zbigniew Zięcina- czy została już zakończona naprawa nawierzchni drogi przez wieś Krasnoborki? Zdaniem radnego mimo naprawy nawierzchnia drogi jest w dalszym ciągu zła.
-
- Pan Ostapowicz Zbigniew- sołtys wsi Kryłatka – wskazał potrzebę dowiezienia paru wywrotek żwiru na drogę w Kryłatce.
-
Jakie są postępy w sprawie wodociągowania, może są jakieś dobre wieści na nowy rok?
- Pan Krysztofik Andrzej –sołtys wsi Jasionowo- stwierdził, że dowiezienie jednej wywrotki żwiru na drogę Jasionowo w kierunku Podcisówka (w lesie do wsi Kryłatka) nie poprawiło nawierzchni drogi. Prosi o 5-6 wywrotek żwiru.
-
- Pani Radna Janina Dochód – jakie są perspektywy w zakresie remontów chodników w Sztabinie?
-
- Pan Radny Wiesław Polkowski - zwrócił się z prośbą do Wójta, by w okresie wiosennym w Jasionowie i Kopytkowie naprawić nawierzchnię na tych drogach w miejscach gdzie były wykonywane przejścia przez drogi linii wodociagowej.
-
- Pani Radna Małgorzata Chilicka- przed Boże Narodzenie wystąpiły awarie wodociągu w Sztabinie (przecieki na linii przy ul. Augustowskiej), czy usuwanie awarii ma trwać 2-3 dni?
W związku z brakiem dalszych głosów w w/w punkcie, Przewodniczący zwrócił się do Wójta o wyznaczenie osób, które udzielą odpowiedzi na zgłoszone zapytania w pkt. 10.
Do pkt.6 Podjęcie uchwał .
-
- w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Sztabin .
-
Przewodniczący udzielił głosu Wójtowi, który stwierdził, że w przedłożonym projekcie uchwały w w/w sprawie zostały ujęte do realizacji na 2004 rok zadania omówione na ostatniej sesji.
Ponadto odczytał pismo najemców lokali mieszkalnych znajdujących się w budynku Zespołu Szkół Samorządowych w Krasnymborze, którzy zwrócili się z prośbą o wymianę okien w wynajmowanych lokalach. Stwierdził, że w przyjętym przez radę programie gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy do 2007 roku, a także w planie remontów na 2004rok
(w przedłożonym na dzisiejszą sesję projekcie uchwały) zadanie to nie zostało ujęte. W 2004 r. planujemy remont kompleksowy w Szkole w Jaziewie, a w 2005 r w Krasnymborze z udziałem środków finansowych z zewnątrz.
W związku z tym Wójt zwrócił się do Rady o rozpatrzenie przedstawionego podania i zajęcie stanowiska w tym przedmiocie przed podjęciem uchwały.
W dyskusji głos zabrali:
Pani Radna Małgorzata Chilicka – na poprzedniej sesji Sekretarz Gminy informował, że dyrektorzy szkół ustalili, że w 2004 roku będzie prowadzona wymiana okien w Zespole Szkół Samorządowych w Sztabinie. W związku z tym nie rozumiem dlaczego dyrektor szkoły w Krasnymborze wówczas nie zgłaszała tego problemu ?
Pani Barbara Kotarska – dyrektor ZSzS w Krasnymborze w nawiązaniu do przedmówczyni stwierdziła, że były rozmowy z dyrektorami i domawialiśmy się w sprawie budynków szkolnych, a nie mieszkalnych. My płacimy za wynajmowane lokale czynsz, w chwili obecnej okna są w złym stanie. Jako przykład podała – “w mieszkaniu przydzielonym p. Wójcickiej zastałam kałuże wody, nie będę podstawiać wiader”.
Radni dalszej dyskusji w tym temacie nie podjęli .
W związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w w/w sprawie.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Za podjęciem uchwały głosowało - 13 radnych.
Przeciw- 0 radnych
Wstrzymało się- 0 radny.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła
Uchwałę Nr VII/114/03
w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Sztabin
- w sprawie wystąpienia o zmianę urzędowych nazw miejscowości
-
Wójt przedstawił uzasadnienie potrzeby podjęcia uchwały w w/w sprawie zawarte w przedłożonym projekcie. O szczegółowe wyjaśnienie poprosił Radcę Prawnego p. Edwardę Kozłowską, która między innymi wskazała:
w świetle także nowej ustawy o urzędowych nazwach miejscowości wprowadzanie zmian jest bardzo ograniczone i możliwe w ściśle ustawowo określonych przypadkach. Wiąże się to prawdopodobnie z bardzo dużymi kosztami wprowadzania tego rodzaju zmian. Dlatego też proponowała ograniczenie zmian do niezbędnych tj. zmiana nazwy jednej z wsi Jasionowo by możliwym było odróżnienie tych wsi między sobą, oraz zmiany wsi Jastrzębna Pierwsza na Jastrzębną I, oraz Jastrzębna Druga na Jastrzębną II.
Przewodniczący Rady Gminy p. Anuszkiewicz Stanisław stwierdził, że w tej sprawie Rada poprzedniej kadencji podjęła uchwałę i nie została ona zrealizowana. Jednocześnie stwierdził, że jego zdaniem należałoby niektóre dotychczasowe nazwy zachować i potraktować jako dziedzictwo kulturowe.
Radni Wiesław Polkowski i Małgorzata Chilicka- twierdzili, że ich zdaniem powinniśmy wystąpić o dokonanie rozgraniczenia miejscowości Jasionowo np. Jasionowo i Jasionowo Dębowskie.
W związku z rozbieżnością głosów w dyskusji w powyższym temacie, Wójt zwrócił się do Rady o sprecyzowanie jakich nazw miejscowości należałoby dokonać zmian i zgłosił wniosek o odłożenie tego tematu na następną sesję.
Przewodniczący poddał pod głosowanie cztery miejscowości: Jastrzebna II, Jastrzębna I, Jasionowo k/Krasnegoboru i Jasionowo k/Dębowa.
Radni zaakceptowali te miejscowości jednogłośnie. Na obecnych 13 radnych, “za” opowiedziało się 13 radnych.
- zmiany w budżecie gminy na 2003 rok
Przewodniczący udzielił głosu p. Skarbnik Gminy, która omówiła zmiany polegające na zwiększeniu i zmniejszeniu planu dochodów i wydatków budżetowych . Budżet po zmianach wynosi : plan dochodów – 2.119.359 zł , plan wydatków – 9.234.714 zł.
Radni dyskusji w tym temacie nie podjęli . Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Za podjęciem uchwały głosowało - 13 radnych.
Przeciw- 0 radnych
Wstrzymało się- 0 radny.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła
Uchwałę Nr VII/115/03
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 rok.
Do pkt . 7
Przewodniczący odczytał pismo p. Witolda Lewoca skierowane do Rady i Wójta z podaniem do wiadomości Radzie. Następnie pismo Wójta zawierające stanowisko dotyczące skargi. Jednocześnie poinformował, że pismem z dnia 19.12.03roku zawiadomił skarżącego o terminie sesji na której będzie rozpatrywana jego skarga. Stwierdził, że skarżący nie bierze udziału w sesji.
Następnie otworzył dyskusję w przedmiotowej sprawie .
Pani Radna Małgorzata Chilicka - odpowiedź Wójta jest w mojej ocenie prawidłowa, zasadna i takiej odpowiedzi należałoby udzielić skarżącemu .
Jako członek komisji doraźnej do zbadania uprzedniej skargi w/w poinformowała, że podczas oględzin w terenie z udziałem p. W. Lewoca stwierdzono, że kamienie były przeszkodą, w/w zgadzał się , co do oczyszczenia drogi i dlatego komisja wnioskowała o ich usunięcie – nie rozumiem więc skargi w tym względzie.
Pan Radny Wiesław Polkowski – czy kamienie leżały też na działce p. Witolda Lewoca?
Wójt wyjaśnił - kamienie leżały na drodze i na działce W. Lewoca i H.Lewoca. Ruszyliśmy krusznię kamieni w tym względzie, że zebraliśmy kamienie z drogi i przełożyliśmy na wierzch kruszni leżącej na jego działce. Własność tych kamieni jest dla nas nieznana.
Pan Radny Wiesław Polkowski- biorąc pod uwagę wypowiedź Wójta stwierdził, że w jego ocenie nie należy bać się pogróżek skarżącego o wytoczeniu procesu i dlatego kamieni nie należy ruszać w celu doprowadzenia do stanu pierwotnego.
Członkowie komisji doraźnej:
Pani Radna Siemiaszko Eugenia – nie blokować znów drogi, nie przywracać stanu sprzed zabrania kamieni.
Pan Radny Ziencina Zbigniew –przypomniał, że skarżący wskazywał na brak dojazdu stąd też takie były ustalenia .
Pan Radny Truszkowski Marian – droga na której rosną drzewa jest własnością gminy, jego zdaniem trzeba wycenić i zaproponować warunki nabycia .
Przewodniczący biorąc pod uwagę powyższą dyskusję zwrócił się do Radcy Prawnego o formalne stanowisko w sprawie.
Radca Prawny p. Edwarda Kozłowska omówiła kolejne zarzuty podnoszone w piśmie p. Witolda Lewoca:
-
- co do naruszenia posiadania dz. Nr 194/4 – w jej ocenie zarzut jest zasadny w sytuacji przemieszczenia kamieni nagromadzonych na dz. skarżącego w jego nieobecności. Jest to jednak zarzut, który ewentualnie będzie przedmiotem postępowania sądowego o ile skarżący tak jak wskazuje w swoim piśmie wystąpi na drogę sądową.
-
- prośba w zakresie skonkretyzowania warunków sprzedaży przez radę gminy nie może być uwzględniona, gdyż rada gminy ma inne zadania, a określenie szczegółowych warunków sprzedaży konkretnej działki nie leży w jej kompetencji, ponieważ obowiązuje w tym względzie procedura ustawowa włącznie z wyceną przez uprawnionych rzeczoznawców.
-
- co do wznowienia granic, wyraziła pogląd, że w sytuacji kiedy przedmiotowe odcinki drogi służyć mogą w zasadzie wyłącznie dla skarżącego oraz w związku z czynnością rozgraniczenia gruntów w 2000 roku i okazaniu granic w terenie, wznowienie granic nie powinno mieć miejsca jako czynność zbędna tym bardziej, że w sytuacji kiedy dojdzie do sprzedaży działek o które ubiega się skarżący granice znów ulegną zmianie.
Reasumując powyższe Radca Prawny zaproponowała by Rada Gminy opowiedziała się w
sprawach:
-
- czy przywrócić stan poprzedni kruszni kamieni ?
-
- czy wszcząć procedurę wznowienia granic ?
-
- czy Rada popiera stanowisko Wójta odnośnie sprzedaży działek wyrażone w piśmie Wójta z dnia19.12.03r skierowanym do Rady?
Przewodniczący podziękował Radcy Prawnemu i zwrócił się do radnych o ewentualnie dalszą dyskusję.
W związku z niepodjęciem dalszej dyskusji poddał pod głosowanie sprawy wymienione przez radcę w kolejności wyżej przedstawionej.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
-
- “za” – 0 radnych, “przeciw” – 10 radnych, “wstrzymało się” od głosu – 3 radnych .
-
- “za” – 0 radnych, “przeciw” – 13 radnych, “wstrzymało się” od głosu – 0 radnych .
-
- “za” – 12 radnych, “przeciw” – 13 radnych, “wstrzymało się” od głosu – 1 radny
Biorąc pod uwagę wyniki głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy odnośnie złożonej skargi przez p. Witolda Lewoca zajęła następujące stanowisko: nie nakazywać Wójtowi Gminy przywrócenia stanu poprzedniego kruszni kamieni, wszczynania procedury wznawiania granic dz. nr 194/6, 194/8 i 194/10. Odnośnie oferty zakupu dz. nr 194/6 i nr 194/8 Rada poparła stanowisko Wójta zawarte w piśmie z dnia 19.12.03r.
Do pkt. 8 i 9 Przyjęcie planów pracy rady i komisji stałych rady gminy na 2004 rok .
Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczących poszczególnych stałych Komisji
o przedstawienie planów pracy na 2004 rok.
Jako pierwsza przedstawiła plan pracy Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego planu . Przewodniczący obrad poinformował, że zgodnie z § 87 Rada Gminy zatwierdza plan pracy. W związku z tym poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia powyższego planu.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Za podjęciem uchwały głosowało - 13 radnych.
Przeciw- 0 radnych
Wstrzymało się- 0 radny.
W oparciu o wynik głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie
podjęła Uchwałę Nr VII/116/03 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji
Rewizyjnej Rady Gminy Sztabin na 2004 rok.
Następnie Przewodniczący Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych oraz Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Socjalnych przedstawili plany pracy swoich Komisji. Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych stwierdził ,że jego Komisja przedłożyła plan tylko na I kwartał. Przed uchwaleniem budżetu gminy na 2004r. komisja przedłoży plan do końca br.
Radni nie wnieśli uwag do przedłożonych planów i Przewodniczący stwierdził ,iż zostały one przyjęte przez Radę.
W dalszej części Przewodniczący przedłożył plan pracy Rady na 2004 r. Rada przyjęła go jednogłośnie.
W sprawie przyjętych planów pracy Komisji i Rady głos zabrali :
Radca Prawny – stwierdzając ,że plany pracy winny być realizowane w zakresie odpowiadającym kompetencjom rady. Zadania ujęte w planie Komisji Budżetu, Rolnictwa i Spraw Gospodarczych np. działalność GSW może być rozpatrywana pod kątem realizacji zadań gminy przez tą spółkę, a nie kontrola dokumentacji spółki. Dotyczy to również punktu – przegląd oczyszczalni pod względem realizacji umowy zawartej pomiędzy urzędem gminy , a dzierżycielem. Zagadnienie to może być analizowane przez Komisję pod kątem zawartej umowy, a nie np. osłon pracowniczych –jak podaje komisja- od tego jest PIP.
Skarbnik Gminy- wskazała, że na przyjętą przez Radę ilość posiedzeń w 2004r planowana kwota w projekcie budżetu jest nie wystarczająca. W związku z tym przy omawianiu projektu budżetu , właściwa Komisja Rady powinna wskazać skąd przenieść środki na obsługę rady.
Do pkt.10 Odpowiedzi na zapytania radnych i sołtysów.
Wójt udzielił wyjaśnień odnośnie spraw zgłaszanych w pkt.5.
-
- Naprawa nawierzchni drogi przez wieś Krasnoborki nie została zakończona. Nawieziony żwir nie został jeszcze ujeżdżony, po jego utwardzeniu równiarka wyprofiluje drogę.
-
- Wystąpiłem do Zarządu Powiatowego Dróg o remont drogi powiatowej we wsi Kryłatka. Na dzień dzisiejszy nie otrzymałem odpowiedzi o sposobie załatwienia.
-
W sprawie wodociągowania sołtysi otrzymali informację na piśmie z prośbą o poinformowanie swoich mieszkańców. W roku 2004 złożymy wniosek o fundusze strukturalne na dokończenie budowy wodociągu na terenie naszej gminy wraz z modernizacją stacji wodociągowej w Kamieniu.
- Droga z Jasionowa do Podcisówka nie była planowana do remontu, w związku z tym na prośbę sołtysa z ostatniej sesji usunięta została tylko zastoina wodna przy wjeździe do Podcisówka.
-
- W sprawie remontu chodników w pasie drogi krajowej przez Sztabin zwracałem się kilkakrotnie pisemnie i telefonicznie do Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad. Odpowiedź była negatywna ze względu na brak środków.
-
- W okresie wiosennym przystąpimy do remontu dróg gminnych, równając je oraz remontując uszkodzenia po zimie i budowanych wodociągach.
-
- Awarie wodociągów powinne być usuwane przez eksploatatora, jednak staramy się wspomagać ich swoim sprzętem aby przerwy w dostawie wody były jak najkrótsze.
Do pkt.11 Wolne wnioski i informacje.
Przewodniczący obrad przedstawił Radzie pismo skierowane na jego ręce od Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Sztabińskiej (w załączeniu) . Otworzył dyskusję.
Jako pierwsza głos zabrała Radna Chilicka Małgorzata stwierdzając, że planowane zamierzenia TPZSz są zasadne i należałoby je przyjąć do realizacji i wesprzeć finansowo z naszego budżetu.
Radny Polkowski Wiesław- stwierdził, że zamierzenia są jak najbardziej słuszne, lecz trzeba mieć na uwadze koszty projektów czy inwestycji. Poddał pod wątpliwość czy wskazane zadania pozwolą na realizację zamierzeń przyjętych w wieloletnim planie inwestycyjnym ?
Wójt włączając się w dyskusję wyjaśnił , że TPZSz samodzielnie nie może występować z wnioskami o finansowanie zadań zamierzonych ze środków poza budżetowych, a może to zrobić gmina. Niemniej jednak będą to zobowiązania podpisane przez nas z których trzeba będzie się wywiązać. Zaowocuje to skutkiem finansowym w budżecie. Nie jest to sprawa do realizacji na dzisiaj, jednak wiele z działań dotyczących pozyskania źródeł finansowania na zadania wymienione w piśmie TPZSz należałoby poczynić w najbliższym czasie. Jeżeli chodzi o koszty projektów, to projekt na ulicę Rybacką jest wykonany.
Radny Adam Kamiński poparł wypowiedź Radnego Wiesława Polkowskiego, że wszystko co dotyczy rozwoju gminy wymaga przemyślenia, jednak trzeba mieć na uwadze wcześniej podjęte decyzje.
Obecna na sesji p. redaktor gazety lokalnej Nasz Sztabiński Dom Helena Kozłowska – ustosunkowując się do wcześniejszych głosów w dyskusji stwierdziła, że dziwi ją postawa radnych, która nie jest stabilna. Na sesji grudniowej wszyscy z zadowoleniem przyjęli zamierzenia dotyczące obchodów 150 rocznicy śmierci K. Brzostowskiego i ogłoszeniem go w Województwie Podlaskim “ Rokiem K. Brzostowskiego”. Udało się nam pozyskać wiele osobistości ze środowiska naukowego jak również ze środowiska władz wojewódzkich, którzy objęli i poparli tę inicjatywę patronatem honorowym. W tym samym kierunku idą działania podejmowane przez Towarzystowo, czego dowodem jest w/w pismo, jak również zarezerwowanie strony w gazecie NSzD, w celu podawania aktualnych informacji i działań dotyczących “ Roku K. Brzostowskiego”. Projekt przedstawiony w piśmie Towarzystwa jest projektem otwartym i podlega dyskusji, uzupełnieniu itp. Uważam, że “Rok K. Brzostowskiego” jest doskonałą okazją do pozyskania środków unijnych, które mogą być przegapione. W tym miejscu wyraziła swoje zdziwienie, co do postawy Radnego Pana W. Polkowskiego stwierdzając, że nie możemy teraz cofać się w swoich zamierzeniach.
Radna Siemiaszko Eugenia stwierdziła, że niewątpliwym zaszczytem jest dla naszej gminy j objęcie patronatem honorowym związanym z obchodami ”Rokiem K. Brzostowskiego” przez tak szerokie grono uznanych autorytetów. Zadawalającym byłoby, aby również za tym szły środki finansowe – czy na to można liczyć ?
Przewodniczący zamykając dyskusję w tym temacie, ustosunkował się do wypowiedzi p. Heleny Kozłowskiej stwierdził, że nie zgadza się z jej zarzutami w stosunku do radnych. Akceptacja Rady, co do działań jest całkowita czego dowodem jest ostatnie posiedzenie Rady Gminy odbyte w grudniu, która zaakceptowała wszelkie działania dotyczące promocji gminy, a więc również działania związane z obchodami 150 rocznicy śmierci K. Brzostowskiego. Dla mnie jako Przewodniczącego Rady, postawa radnych na dzisiejszej sesji jest zrozumiała i jasna. W tym miejscu chcę im za to podziękować. Cieszę się, że radni postrzegają sprawy funkcjonowania gminy w szerokim kontekście i całościowo.
Troszczą się o prawidłową gospodarkę budżetem gminy i celowością wydawania pieniędzy nie tylko w roku bieżącym ale również w latach następnych.
W dalszej części posiedzenia Pani Radna Małgorzata Chilicka zgłosiła wnioski:
-
- wykonanie chodnika na ulicy Augustowskiej ze środków budżetu gminy .
-
- usuwanie skutków gołoledzi w zakresie posypywania skrzyżowania , podjazdów i zjazdów na terenie całej gminy.
Pan Radny Wiesław Polkowski skierował zapytanie do wnioskodawcy – czy wniosek drugi dotyczy wszystkich dróg na terenie gminy, łącznie z powiatowymi?
Pani Radna Chilicka odpowiedziała - tak.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wnioski według kolejności zgłoszeń.
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych ( nieobecna podczas głosowania radna J. Dochód).
Za wnioskiem głosowało 2 radnych, przeciw- 7 radnych, wstrzymało się – 3 radnych.
Przewodniczący stwierdził, że wniosek nie został przyjęty.
W dalszej części przystąpił do głosowania wniosku drugiego.
Za wnioskiem głosowało – 1 radny, przeciw – 4 radnych, wstrzymało się – 7 radnych.
Przewodniczący stwierdził ,że wniosek nie został przyjęty jednocześnie zamykając punkt 11 porządku obrad.
Do pkt.12 Przyjęcie protokołu z obrad VIII sesji Rady Gminy.
Przewodniczący poinformował, że protokół VIII sesji wyłożony był do wglądu w Urzędzie Gminy p. nr 6, a także w dniu dzisiejszym na sali obrad. Do dnia dzisiejszego do protokołu nie zostały wniesione żadne zastrzeżenia. W związku z tym zwrócił się do radnych czy w dniu dzisiejszym są jakieś uwagi do protokołu ? Uwag nie widzę i uważam, że protokół zostaje przyjęty.
Do pkt. 13 Zamknięcie obrad
Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany. Poinformował jednocześnie, że protokół dzisiejszej sesji sporządzony będzie w ciągu 14 dni. Po sporządzeniu protokołu będzie on dostępny do wglądu radnym i mieszkańcom w pokoju nr 6 Urzędu Gminy, aż do otwarcia następnej sesji.
Podziękował radnym i zaproszonym gościom za aktywny udział w obradach sesji i zamknął
obrady IX sesji Rady Gminy .
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała :
Helena Danuta Drągiewicz
Przewodniczył:
Przewodniczący Rady Gminy
Stanisław Anuszkiewicz
Metryka strony